Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33,589 záznamů.  začátekpředchozí33580 - 33589  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.32 vteřin. 

Tvorba a aplikace plánovacího modelu v oboru výroby automobilových dílů
Rubáš, Jan ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Plánování, ať již v podnicích zaměřených na výrobu automobilových dílů nebo jinde, je nezbytnou součástí úspěšného řízení. Prostřednictvím plánování podnik formuluje odpovědi na otázky "kde jsme", "kde bychom mohli být v budoucnu", "kde chceme být", "jak se tam dostaneme" a "jak poznáme, že se nám to podařilo". Samotná existence plánovacích procesů prosperitu podniku nezaručuje. To, jakou přidanou hodnotu může plánování podniku přinést, se do značné míry odvíjí od jeho obsahu a formy. Aby přínosy plánování převážily nad jeho náklady, je nutné zvolit vhodné ukazatele podnikové výkonnosti a plánovat je vhodnými postupy a vhodnými nástroji. Cílem této práce je navrhnout plánovací model, který bude vycházet z potřeb českých firem podnikajících v oboru výroby automobilových dílů, a následně prezentovat způsob, jakým lze navržený plánovací model prakticky realizovat. Hlavní přínos práce spočívá v identifikaci specifických potřeb řízení firem podnikajících v oboru výroby automobilových dílů a v návrhu plánovacího modelu reflektujícího tyto potřeby. Vedlejší přínos lze spatřovat v rozboru obsahu a významu plánovacích modelů a v poskytnutí návodu pro jejich tvorbu.

Prevence rozvoje pohybových poruch využitím Vojtovy metody reflexní lokomoce - specificita a sensitivita indikačních testů polohových reakcí
Kofránková, Marie ; Doležal, Aleš (vedoucí práce)
Do ordinace MUDr.Doležala jsem se dostala v rámci povinně volitelného kursu "Dítě a dospívající s handicapem" vedeného MUDr.Palyzovou. Tato stáž mě zaujala, a tak jsem si téma své diplomové práce vybrala i tak, abych prohloubila své znalosti a schopnosti sledovat psychomotorický vývoj dítěte, jeho poruchy a abych znala (a mohla dále doporučovat) možnosti prevence rozvoje těchto poruch. Výzkumem účinnosti Vojtovy metody reflexní lokomoce se zabývali již mnozí autoři přede mnou a jejich výsledky hovoří ve prospěch této metody (jedná se o studie experimentální). Má práce se zabývá diagnostickými testy - polohovými reakcemi dítěte. V případě, že daná polohová reakce neodpovídá vývojovému stupni, na němž by dítě podle svého věku mělo být, je vhodné korigovat porušený vývoj motoriky např. právě Vojtovou metodou, abychom předešli pozdějším komplikacím. Je samozřejmě třeba sledovat psychomotorický vývoj dítěte komplexně - jak se projevuje spontánně, jaké má reflexy, sval.tonus, jak odpovídá v jednotlivých polohových reakcích. Polohové reakce mají některé výhody - nejsou ovlivnitelné aktuálním naladěním dítěte v ordinaci (jsou vždy stejné) a jejich využitím lze zjistit motoricky ohrožené děti dříve než by bylo možno je diagnostikovat pomocí ostatních sledovaných parametrů. Standardně se používá 7 polohových reakcí....

Volný čas, práce a vzdělávání
Halamová, Jana ; Faltýn, Jaroslav (oponent) ; Šerák, Michal (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je problematika volného času ve vztahu k práci a vzdělávání, ale i dalším aspektům . V současnosti stojí na tomto poli většinou v popředí zájmu otázky týkající se zaměstnání a profesního vzdělávání, avšak i volný čas je důležitou součástí života člověka. Doba volna slouží nejen k odpočinku, ale člověk v ní může nalézt též prostor pro své uspokojení a seberealizaci, které nemusí vždy nacházet v práci. Volný čas se ovšem může stát i zdrojem některých problémů, kterým je vhodné včas předcházet. V následujících kapitolách se pokusím poukázat na dosavadní nejdůležitější poznatky z této oblasti. V 1. kapitole "Volný čas a práce" se snažím vysvětlit různá pojetí pojmů "volný čas" a "práce" tak, jak je definují někteří autoři, zabývající se touto problematikou. Prostor věnuji také souvislostem mezi volným časem a prací z historického pohledu. Kapitola č. 2 "Psychologické aspekty volného času" se bude věnovat různým vlivům, jejichž prostřednictvím může volný čas (ale i práce) působit na lidskou psychiku. Mohou to být vlivy jak pozitivní (např. pocit uspokojení z činnosti ve volném čase), tak i negativní (nuda, škodlivé způsoby trávení volného času apod.). Způsoby využívání volného času j sou též velmi důležitými prvky duševní hygieny. V kapitole č. 3 "Sociologické aspekty volného času"...

Řízení dislokovaných týmů
Kašpar, Jakub ; Chocholatý, Drahomír (vedoucí práce) ; Chlapek, Dušan (oponent)
V této práci se zaměřuji na porovnání kooperace v týmech lokálních a týmech virtualizovaných. V první části jsou vymezeny pojmy: tým, proces a projekt. Prvním bodem analýzy je identifikace charakteristik, které jsou podstatné pro fungování týmu po organizační stránce. Na těchto charakteristikách jsou ukázány odlišnosti mezi lokálním a virtualizovanými týmy. Druhým bodem je popsání požadavků pro jednotlivé kategorie činností a jejich obodování dle jejich důležitosti. Ve třetí části dojde k vyhodnocení, jaký tým se hodí nejlépe ke které kategorii činností. V další části práce je základním tématem problematika kulturní a sociální diference mezi jednotlivými kulturami a společenstvími. V této části jsou uvedena některá doporučení, jak sestavovat a vést tým, aby nedocházelo ke kulturním či sociálním problémům. Pomocí Geert Hofstedeho indexů jsou ukázány rozdíly mezi několika kulturami. Poslední část je zaměřena na osobu manažera týmu. Jsou zde ukázány rozdílné požadavky na osobnost a charakteristiky manažera týmů lokálního a virtualizovaného. Rozdíly jsou aplikovány na otázky: určení rolí jednotlivých členů týmu, správné motivace a řešení problémů v týmu.

Elektronická škrticí klapka
Dušek, Jiří ; Beran, Martin (oponent) ; Havlíková, Marie (vedoucí práce)
Záměrem této práce bylo provést rozbor současných elektronických škrticích klapek a požadavků na ně kladených. Sestavit matematický model, identifikovat parametry předložené elektronické škrticí klapky, provést verifikaci a na základě toho sestavit simulační model. Byly zvoleny vhodné řídicí a výkonové prvky pro řízení elektronické škrticí klapky. Simulační model byl na základě znalosti parametrů těchto prvků rozšířen. Na tento pak navržen kaskádní regulátor pro řízení výchylky škrticí klapky s podřízenou otáčkovou a proudovu smyčkou. Pomocí navrženého regulátoru byla provedena realizace řízení elektronické škrticí klapky s dostupným výkonovým a řídicím modulem.

Ramseyova teorie a kombinatorické hry
Valla, Tomáš ; Valtr, Pavel (oponent) ; Nešetřil, Jaroslav (vedoucí práce)
Ramseyova teorie studuje vnitřní homogenitu matematických struktur (grafů, číselných oborů), jejichž části (podgrafy, podmnožiny) jsou libovolně obarveny. Často platí, že je-li studovaný objekt dostatečně velký, lze v něm najít určitý jednobarevný podobjekt. Kombinatorické hry jsou hry dvou hráčů s plnou informací, kde záleží pouze na jejich inteligenci. Teorie kombinatorických her studuje především otázky existence vyhrávajících či neprohrávajících strategií. Vezmeme-li ramseyovskou větu a necháme-li objekt, který tato věta studuje, střídavě barvit dvěma hráči, jejichž cílem je vytvořit určitý monochromatický podobjekt, dostaneme kombinatorickou hru. Předmětem našeho zájmu je jednak nejmenší velikost objektu, při které platí ramseyovská věta, tzv. ramseyovské číslo, a jednak nejmeněí velikost téhož objektu, při které má první hráč vyhrávající strategii v příslušné kombinatorické hře, tzv. herní číslo. V této práci popisujeme takové ramseyovské věty, u nichž je ramseyovské číslo podstatně větší než číslo herní. To znamená, že podáváme důkazy existence vyhrávajících strategií prvního hráče spolu s horními odhady na ramseyovská a herní čísla a obě čísla porovnáváme.

Žákovská samospráva a její možnosti na 1. stupni ZŠ
Machovcová, Petra ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Úvahy o současném stavu výchovy a vzdělávání mladé generace vedou k hlubšímu zamyšlení nad jejich budoucí rolí občanů, před nimiž stojí úkol smysluplně se zapojit do procesu vytváření demokratické Evropy. Potřeba kompetentně se zapojit do tohoto procesu vymáhá od mladých občanů nové dovednosti a schopnosti. Výrazné rozdíly vycházející z historického vývoje a životní úrovně v jednotlivých regionech Evropy představují nové výzvy, jak se do společného úsilí zapojit. Nárůst projevů netolerance, xenofóbie, sociálního vylučování je dalším jevem, kterému bude muset nová generace čelit a hledat způsob, jak se s negativními jevy globalizující se Evropy vyrovnat. Požadavek osvojit si potřebné kompetence účastnit se složitého procesu utváření Evropy se začal čím dál tím více objevovat při úvahách o roli výchovy a vzdělávání evropského občana, které musí poskytovat nejen nové znalosti, ale i řadu sociálních a komunikativních dovedností. Současná podoba výchovy a vzdělávání k demokracii a občanství se musí potýkat s postojem současné generace, pro který je příznačný malý zájem o širší společenské otázky, neznalost existujících problémů a nízká motivace pro aktivní účast na řešení společenských otázek. Naléhavost řešit otázky zapojení mladé generace do života evropské společnosti narůstá na svojí intenzitě a s touto...

Application of Artificial Neural Networks in Computational Linguistics
Němec, Petr
Neuronové sítě představují perspektivní přístup k řešení problémů, jejichž přímé algoritmické řešení není známé či dostatečně efektivní. Automatické morfologické značkování je jednou z takových úloh na poli počítačové lingvistiky. K jejímu řešení jsme použili neuronovou síť zpětného šíření (backpropagation) v několika typech experimentů. Při určování správné značky na základě spolehlivého kontextu jsme se přesvědčili o základní schopnosti sítě se problému naučit, ačkoli dosažená úspešnost (89,22%) nedosahovala přesnosti dosahované statistikou (93,47%). Podařilo se nám též určit vhodné parametry sítě a vstupního kontextu pro další experimenty. Pokus určit správnou značku na základě kontextu značek určených předem statistikou přinesl mírné snížení úspěšnosti (88,71%). Konečný experiment, jehož úkolem bylo volit mezi výstupy dvou statistických metod, vykázal vyšší úspěšnost (93,56%) než libovolné z těchto metod (92,74%, 92,58%). Na daném trénovacím korpusu (Pražský závislostní korpus) jde v současné době o absolutně nejlepší dosažený výsledek. Z dosažených výsledků vyplývá doporučení, aby prezentovaná metoda byla vyzkoušena na rozsáhlejší množině dat (Český národní korpus).

Význam etiky a etických kodexů v mezinárodní společnosti
Klabanová, Lucie ; Švarc, Zbyněk (vedoucí práce) ; Řehák, Milan (oponent)
Diplomová práce se zabývá potřebou uvědomění si nutnosti zavádění a dodržování etických kodexů a významem firemní kultury v moderní společnosti, zejména v ekonomické sféře ? tedy v podnicích a firmách, které jsou z velké části hlavní součástí života většiny lidí a mají tak rozhodující vliv na chování jednotlivce. S využitím konkrétního případu ? společnosti Whirlpool, jako jedné ze společností, které kladou velký důraz na etiku v podnikání a etické kodexy a se zmínkami o společnosti Hilti, která je organizací s jednou z nejsilnějších firemních kultur na světě ? se pokouší analyzovat důležitost nepsaných pravidel, jejich výhody a nevýhody v porovnání se zákony a právním řádem jako takovým. Cílem této práce je poskytnout vedení a zaměstnancům společnosti Whirlpool Česká republika (a nejen jim) praktický pohled na etiku a její význam a případně také poskytnout vhodné argumenty a odpovědi na otázky, které mohou při prosazování a uplatňování etického kodexu ve společnosti vyvstat. Vzhledem k existenci nadnárodně daného etického kodexu v této společnosti (Whirlpool Corporation Ethical Code) jsem shrnula výhody jeho úplného a vhodného využití také na lokální úrovni. Poukázala jsem na předsudek nevhodnosti etického kodexu v měřítku našeho státu, ale právě konkrétním rozborem jsem se ho pokusila vyvrátit.

Odhady v matematice na základní škole
HRANÍČEK, Antonín
Tato diplomová práce s názvem Odhady v matematice na základní škole je vytvořena jako pomocný výukový materiál. Seznamuje čtenáře s pojmem matematický odhad a předkládá mu jeho základní dělení. Poskytuje názorné návody, jak odhady vytvářet a obsahuje i množství příkladů, které slouží k systematickému procvičování a trénování schopnosti odhadovat. Podoba jednotlivých příkladů navíc ukazuje, kde všude je možné, ale i vhodné odhadování rozvíjet. Ke konci celé práce jsou uvedeny i badatelsky orientované úlohy s požadavky odhadu.