Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  začátekpředchozí33 - 42  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zvýšení pružnosti zážehového závodního motoru přeplňováním
Dolák, Jindřich ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o problematice přeplňování závodních motorů. Cílem práce je vytvořit návrhový výpočet pro volbu vhodného turbodmychadla pro daný motor. V tomto případě jednoválcový motor do vozu Formule Student. Dále je v práci uveden postup pro sestavení matematického modelu tohoto motoru v programu Lotus Engine Simulation. Tento model slouží k doladění regulace plnicího tlaku. V programu je toto řešeno pomocí obtokového ventilu turbíny. Výstupem z této simulace je návrh hodnot plnicího tlaku, délky potrubí atd. pro co nejlepší vlastnosti motoru. Hodnoty jsou voleny s ohledem na konstrukci a technická řešení daného motoru. V závěru jsou shrnuty poznatky ze všech provedených simulací a také zpracované výsledky.
Úprava atmosférického motoru na motor přeplňovaný
Fajkus, Martin ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Práce se zabývá přestavbou atmosférického motoru formule student na motor přeplňovaný. Konstrukční úpravy byly provedeny na základě výpočtů a znalostí dané problematiky. Vstupní data byla získána mnoha způsoby, od skenování pomocí 3D skenu po mnohá měření na školních dílnách. Veškeré 3D modely byly vytvářeny v programu Pro/Engineer. Modely pro získání vstupních dat pro výpočtovou analýzu byly vytvořeny v programu Lotus. Výpočtová analýza byla prováděna v programu Ansys, metodou konečných prvků. Výpočty jsou prováděny v nejkritičtějším místě pracovního cyklu motoru, kde jsou předpokládány největší zatížení pístu.
Uložení rotorů moderních turbodmychadel
Kortán, Daniel ; Raffai, Peter (oponent) ; Knotek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na možnosti uložení rotorů turbodmychadel. První část je zaměřena na konstrukci turbodmychadel a popis principu přeplňovaných spalovacích motorů. Druhá část se zaměřuje na popis konstrukce valivých a kluzných ložisek a vysvětlení možností jednotlivých typů uložení používaných v turbodmychadlech v dnešní době.
Moderní trendy přeplňování
Sůkal, Jan ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá moderními trendy v oblasti přeplňování vozidlových motorů turbodmychadly. Čtenář je seznámen se základními principy přeplňování a motivací pro zavedení v automobilovém průmyslu. První část podrobněji popisuje konstrukci jednotlivých částí turbodmychadla s důrazem na moderní vývojové trendy. Dále je uveden přehled nejobvyklejších metod regulace plnícího tlaku. Poslední část práce se zabývá problematikou kombinovaného přeplňování a nově nastupující technikou elektricky asistovaného přeplňování.
Metody měření teploty spalin před turbodmychadlem
Vajdák, Martin ; Jaroš, Michal (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá měřením teploty spalin před turbodmychadlem v laboratořích společnosti Honeywell. V úvodu práce jsou obecně popsány způsoby přeplňování. Následují části věnované obecně měření teplot, problematice zástavby termočlánků do měřící sekce a jejich zapojení. Další část práce je věnována nepřesnostem, které se mohou objevit v průběhu měření a taktéž způsobům, jak je případně eliminovat. Stěžejní díl práce tvoří šestá kapitola, kde jsou podrobně rozebrány a na příkladech objasněny hlavní, ale i menší vlivy, které jsou zdrojem nepřesností během měření teplot. Těmito vlivy jsou zejména rozdílná teplota stěny měřící sekce a proudících spalin a vliv změny emisivity termočlánku v průběhu času.
Methods of reducing the consumption of modern vehicles
Kubeš, Filip ; Pech, Ondřej (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
This thesis summarizes the basic knowledge of thermodynamics of internal combustion engines. Emphasis was put on engine efficiency and engine cycles, described by theoretical and indicator diagrams. It also introduces classification of engine efficiencies, and their respective definitions. The next section focuses on some systems used in modern vehicles, that improves engine efficiency and reduces fuel consumption. Moreover it includes conceptual solutions, that are in preparation for mass production. The last part of this thesis concentrates on economical driving techniques, and reduction of driving resistance. In conclusion, the thesis shows the direction of next development of automobiles.
Přeplňování spalovacích motorů
Kadleček, Jiří ; Beran, Martin (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce seznamuje s konstrukcí a funkcí základních typů mechanických systémů přeplňování. Dále se zabývá rozborem regulačních prvků přeplňovacích systémů a v poslední kapitole také popisem nejnovějších trendů v oblasti přeplňování.
Ideální oběhy přeplňovaných spalovacích motorů
Hrubý, Jakub ; Jedelský, Jan (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Cílem práce je popis různých druhů přeplňování jako jedné z nejdostupnějších metod zvyšování výkonu a účinnosti spotřeby paliva atmosférických motorů současnosti. Hlavním aspektem je termodynamická stránka daného tématu, konkrétně porovnaní termických účinností různých cyklů. Po krátkém nahlédnutí do historie jsou zodpovězeny hlavní důvody, proč je přeplňování tolik důležité. Nechybí ani základní přehled a popis principu funkce nových technologií v této oblasti, shrnutí jejich výhod a nevýhod. Důraz je kladen na aktuálnost a grafickou interpretaci. Práce řeší otázku přeplňování jak vznětových, tak i zážehových motorů automobilového průmyslu a nabízí směr, jimiž by se mohl vývoj těchto agregátů odvíjet.
Moderní trendy v přeplňování spalovacích motorů
Bazala, Jiří ; Rasch, František (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou přeplňování. Jsou zde rozebrány různé druhy přeplňování a vybrané moderní přeplňované motory. V jedné z kapitol lze také nalézt porovnání moderního přeplňovaného motoru s motorem atmosférickým nebo také některé zajímavosti z techniky přeplňování.
Piston for 225 kW 4-stroke SI-engine
Bauza, Erik ; Dundálek, Radim (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Contents of this work is processing of computational suggestion and construction solution of piston for four- stroke SI turbocharged piston with power of 225 kW. This work is point to suggestion of basic dimension of engine, crankshaft mechanism and basic dimensions of piston. Designed piston is controled in critical sections. In this work is also shortly describe last tendency on development and construction of pistons, also a shortly describe of single components of designed engine.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   začátekpředchozí33 - 42  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.