Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  začátekpředchozí33 - 42  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Role pokusů ve výuce na waldorfském lyceu ve srovnání s "běžným" gymnáziem v ČR
Studničková, Zuzana ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Stratilová Urválková, Eva (oponent)
3 Abstrakt Bakalářská práce se zabývá rolí experimentu ve výuce chemie na waldorfských školách a rámcově porovnává přístup k realizaci experimentů a jejich začlenění do výuky na waldorfských školách a vybraných gymnáziích v ČR. Práce se v první části zaměřuje na popis specifik waldorfské školy. V druhé části jsou uvedeny výsledky rámcového orientačního dotazníkového šetření, které bylo zaměřeno na četnost a způsoby využití experimentu při výuce chemie na vybraných gymnáziích v ČR, přičemž výsledky tohoto orientačního šetření a návštěvy laboratorních cvičení na jednom gymnáziu jsou konfrontovány a diskutovány v kontrastu s výsledky hospitací zaměřených na sledování role a využití experimentu na waldorfských školách, Waldorfském lyceu v Praze a Základní a Střední škole waldorfské v Semilech. Dále jsou porovnány přístupy k experimentům a shrnuty přínosy i nevýhody pojetí experimentální činnosti a její využití ve výuce na výše uvedených školách. Celkově lze konstatovat, že na waldorfských školách jsou experimenty nedílnou součástí každé hodiny chemie a jsou pro výuku chemie nepostradatelné. Téměř ovšem chybí laboratorní cvičení. Množství probrané látky je také menší než v případě gymnázií v práci sledovaných. Na sledovaných gymnáziích jsou naopak méně běžné demonstrační experimenty a často také experimenty...
Demonstrace indexačního algoritmu kD strom a jeho derivátů
Foukal, Tomáš ; Květoňová, Šárka (oponent) ; Kolář, Dušan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rozborem, návrhem a implementací aplikace pro výuku indexačního algoritmu k-D Strom a jeho derivátů. Dále se zabývá testováním aplikace, popisem jejího použití a příklady nad konkrétními daty. Aplikace také umožňuje krokování algoritmů a jejich zobrazení v grafickém uživatelském rozhraní. Při vývoji byl kladen důraz na spustitelnost aplikace ve všech majoritních internetových prohlížečích.
Demonstrační program konstrukce LL tabulky
Choleva, Ondřej ; Křivka, Zbyněk (oponent) ; Zámečníková, Eva (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a následnou implementací výukové aplikace pro konstrukci LL tabulky na bázi zadané gramatiky. Tato tabulka je využívaná prediktivním syntaktickým analyzátorem. Součástí této aplikace je i ukázka syntaktické analýzy s využitím zkonstruované tabulky. Aplikace umožňuje krokování všech dílčích algoritmů a jejich zobrazení v grafickém uživatelském rozhraní. Při vývoji byl zohledněn požadavek na přenositelnost výběrem vhodné multiplatformní knihovny.
Výukový program pro demonstraci řešení viditelnosti 3D objektů
Juřica, Dalibor ; Šiler, Ondřej (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Cílem tohoto projektu není vytvoření aplikace schopné řešení viditelnosti objektů 3D scény, ale aplikace, jenž dokáže principy řešení viditelnosti 3D objektů zobrazit. Demonstrace budou navrženy tak, aby byly i pro neznalého uživatele zcela zřetelné, nedělaly uživateli problém principy demonstrovaných algoritmů pochopit a následující dostudování látky na základě znalostí z demonstrací bylo pro uživatele plně pochopitelné.
Demonstrační program simulace precedenční syntaktické analýzy
Pichler, Libor ; Křivka, Zbyněk (oponent) ; Lukáš, Roman (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vývojem a tvorbou aplikace sloužící k výuce precedenční syntaktické analýzy. Hlavním úkolem práce bylo vytvořit demonstrační program, který obsahuje uživatelské rozhraní a přehlednou a srozumitelnou formu vysvětluje problematiku uvedeného tématu. Bylo využito multiplatformní knihovny pro uživatelské rozhraní, čímž je zaručena přenositelnost mezi různými operačními systémy. Ve vývoji byl také zohledněn případ použití aplikace pro výuku zahraničních studentů. Ve výsledku, aplikace demonstruje všechny klíčové momenty precedenční syntaktické analýzy.
Vizualizace práce konečných automatů, zásobníkových automatů a Turingova stroje
Syrový, Ondřej ; Láník, Aleš (oponent) ; Zuzaňák, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací aplikace pro demonstraci činnosti konečných automatů, zásobníkových automatů a Turingova stroje. Teoretická část práce se zabývá teorií formálních jazyků, gramatik a automatů. Vytvořený program umožňuje načítání deterministických i nedeterministických variant automatů ze souboru, jejich grafickou reprezentaci pomocí stavového diagramu, krokování výpočtu a znázornění možných přechodů.
Deferred Shading
Starý, Petr ; Švub, Miroslav (oponent) ; Jošth, Radovan (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou návrhu a implementace výukového programu pro demonstraci techniky deferred shading a jejich možností. Intuitivní a interaktivní formou se snaží vysvětlit principy osvětlování a stínování pouze viditelných pixelů obrazu na základě atributové mapy vytvořené při rasterizaci geometrie. Zpracování geometrie je tedy kompletně odděleno od samotného procesu stínování.
Návrh systému dalšího vzdělávání v podnikové sféře
Mikešová, Jana ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Kolářová, Dana (oponent)
Bakalářská práce "Návrh systému dalšího vzdělávání v podnikové sféře" je zaměřena na vzdělávání zaměstnanců v KBC Global NV Czech Branch. Cílem je navrhnout systém, který by zlepšil kvalitu vzdělávání zaměstnanců v dané firmě. V teoretické části si přiblížíme, co znamená vzdělávání dospělých. V analýze systému vzdělávání je popsáno, jaký systém vzdělávání KBC Global NV Czech Branch využívá. Hlavním cílem kvantitativního výzkumu je zjistit, jaká je spokojenost zaměstnanců se vzděláváním v KBC Global NV Czech Branch, s jakými formami vzdělávání jsou zaměstnanci spokojeni či nespokojeni a jakou změnu by uvítali. Návrh optimalizace se zabývá efektivnějším systémem vzdělávání, který by v KBC Global NV Czech Branch mohl zlepšit kvalitu vzdělávání a tím získat vyšší hodnotu lidského kapitálu.
Romská problematika na Šluknovsku ve světle archivních a publicistických zdrojů. Historie a současnost
SLÁDEČKOVÁ, Jiřina
Cílem této bakalářské práce bylo nahlédnout na romskou problematiku v oblasti Šluknovska, a to nejenom z hlediska archivních záznamů, ale také soudobých publicistických zdrojů. Zájem byl z velké části zaměřen na dějinné události, které vedly k současnému pohledu majority na romskou minoritu. Tento, do jisté míry teoretický rámec byl následně aplikován na část praktickou. Při ní bylo využito kvalitativní výzkumné metody. Respondenty byly osoby, které na Šluknovsku žijí, a jichž se romská problematika bezprostředně dotýká. Záměrem bylo zjistit, jak se v krátkém časovém horizontu změnilo vnímání pozice nepřizpůsobivých osob, a to nejenom v rámci vlastních zkušeností respondentů, ale také pod vlivem médií.
Povědomí učitelů o problematice dětí v pěstounské péči
DVOŘÁKOVÁ, Martina
Diplomová práce se věnuje problematice dětí v náhradní rodině z pohledu učitelů. Výchova dítěte v náhradní rodině (adoptivní či pěstounské) má svá specifika a přináší řadu problémů, které vyplývají například z možné deprivace dítěte v průběhu jeho raného vývoje. Svá specifika má samozřejmě i vzdělávání a školní příprava dítěte. Proto je důležité, aby učitelé měli dostatečné vědomosti v této oblasti. V teoretické části se práce zaměřuje na charakteristiku náhradní rodinné péče, na problematiku psychické deprivace a subdeprivace, její příčiny, projevy a diagnostiku. Věnuje se také charakteristikám související se vzděláváním dětí psychicky deprivovaných a subdeprivovaných. Bylo provedeno šetření pomocí metody ohniskových skupin s cílem zjistit povědomí učitelů o náhradní rodinné péči, jejich postoje, názory, očekávání, zkušenosti, porozumění problematice psychické deprivace a subdeprivace. Průzkum byl proveden u dvou skupin: zkušených učitelů z praxe a budoucích učitelů (studentů). Další část tvoří kasuistiky dvou pěstounských rodin se zaměřením na fungování spolupráce mezi rodinou a školou. Získané výsledky mohou být východiskem pro další výzkum a zdrojem námětů pro případné doplnění vzdělávacích programů pedagogického studia.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   začátekpředchozí33 - 42  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.