Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 334 záznamů.  začátekpředchozí325 - 334  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 

Logistika a logistické řetězce v kontextu rozvoje dopravní infrastruktury v České republice se zaměřením na silniční infrastrukturu
Svoboda, Lukáš ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Klee, Lukáš (oponent) ; Kleprlík, Jaroslav (oponent)
Dopravní infrastruktura umožňuje rozvoj národních ekonomik nejenom v Evropě, ale i na celém světě. Stagnace v rozvoji dopravních sítí a stagnace v modernizaci těchto sítí způsobené nedostatkem finančních prostředků a doprovázené absencí využití moderních přístupů a technologií ve výstavbě i v provozu, má fatální dopad na rozvoj obchodu, průmyslu a tím i na rozvoj státu. Disertační práce si klade za cíl popsat a ověřit, jakým způsobem podporuje rozvoj dopravní infrastruktury velkých dopravních staveb pozemních komunikací ekonomiku státu, regionů a ekonomických subjektů. Současně se snaží prověřit, zda realizace těchto staveb akceleruje rozvoj a budování logistických center kolem těchto tahů a jakým způsobem se zprovoznění staveb projevuje ve změnách intenzit dopravy ve vnitrozemí a na hraničních úsecích.

Globální stav bezpečnosti silničního provozu
Khatib, Nabhan ; Vémola, Aleš
Statistikám dopravních nehod je věnována značná pozornost jako nástroji ke zlepšení bezpečnosti dopravy snížením počtu dopravních nehod nebo alespoň zmírněním jejich následků. Četné dopravní statistické výzkumy byly publikovány tak, aby byly vyjasněny důvody dopravních nehod a poskytovaly jejich skutečné hodnoty. Ve tomto článku je znázorněn globální stav bezpečnosti silničního provozu.

Komplexní přístup k modelování dopravních nákladů při energetickém využití odpadů
Gregor, Jiří ; Putna, Ondřej (oponent) ; Šomplák, Radovan (vedoucí práce)
Smyslem a účelem předkládané diplomové práce je objektivně posoudit a vyhodnotit korektní volbu dopravy s možností odpad slisovat. V závislosti na klíčových parametrech, které ovlivňují konečnou cenu, zvolit ekonomicky nejvhodnější variantu. Tyto závislosti připravit pro následující aplikaci v nástroji NERUDA. Dále je nutné se zabývat systémem svozu jako celkem a finančně vyhodnotit reálné a především ekonomicky vhodné svozové vzdálenosti s možností využití překládací stanice

Modernizace Volyně. Dominantní trendy ve vývoji hospodářství, společnosti a politiky ve Volyni mezi léty 1848 a 1938.
Polanský, Zdeněk ; Čechurová, Jana (vedoucí práce) ; Kvaček, Robert (oponent)
Modernizace Volyně, Dominantní trendy ve vývoji hospodářství, společnosti a politiky ve Volyni mezi léty 1848 a 1938 Text se snaží sledovat dlouhodobou tendenci vytváření moderní společnosti v malém městě Volyni. Rozdělen je do částí, které sledují modernizační vývoj jednotlivých společenských sektorů. První kapitola popisuje zlepšování dopravních podmínek, zmasovění dopravy a příchod nových komunikačních technologií. Druhá kapitola hledající modernizační trendy v hospodářství se zaměřuje na změny spojené s nástupem liberální ekonomiky a průmyslové revoluce. Zde je cíleno hlavně na racionalizaci zemědělské výroby, přesun výrobních sil do jiných sektorů a jejich koncentraci v průmyslových podnicích. Část týkající se demografického vývoje ukazuje na hlavní změny ve velikosti populace, přirozeném přírůstku a migraci obyvatel a ve změně jejich věkové skladby. V oblasti školství je sledován ústup vlivu církevních institucí, proměna ideologické výuky a budování nových škol praktického zaměření. Pátá kapitola se zabývá posunem ve vnímání širokých i místních identit a vysvětluje způsob i okolnosti přijetí českého sekulárního nacionalismu. Práce je uzavřena rozborem politického života, jeho vývojem od revolučního roku 1848 až po vznik rozštěpeného stranického spektra a etablování masových politických stran. Cílem...

Analýza dopravních prostředků v zemědělské prvovýrobě
Raška, Michal ; Kubín, Karel (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá porovnáním spotřeb a výkonností různých transportních souprav v zemědělské prvovýrobě. V první části se věnuje možnostmi dopravy velkoobjemových hmot v zemědělství. Následuje popis porovnávaných souprav. Nakonec je popsána metodika výpočtu spotřeby strojů, které jsou následně porovnány.

Modelování prostorových interakcí na příkladu krajských měst
Zelenka, Jaroslav ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Chmelík, Jakub (oponent)
Vedení a plánování dopravy se stává důležitější z hlediska neustále narůstající intenzity prostorových interakcí, které jsou stále ve většině případů realizovány skrze dopravní sítě. Proto tímto specifickým problémem se v rámci dopravní geografie lze zabývat například za pomoci modelování prostorových interakcí. Obecným cílem předkládané diplomové práce je modelování prostorových interakcí a jejich následná komparace s dopravní intenzitou při použití kalibrace za účelem predikce hodnot reálných toků v budoucnu při zohlednění plánovaných změn v dopravní síti. Hlavním použitým metodologickým nástrojem je gravitační model aplikovaný na příkladu krajských měst Česka. Na základě výsledků lze konstatovat, že střediska s menší významností sledovaných vztahů se vyznačují vzdálenější polohou vůči většině center, malým počtem obyvatel, nízkou intenzitou modelových interakcí a nižšími hodnotami dopravních intenzit se sousedními centry. Se samotným růstem střediska se zvyšuje i jeho rozsah interakcí s ostatními středisky. Klíčová slova: modelování prostorových interakcí, gravitační model, modelová interakce, dopravní intenzita, krajská města

Změny reálných dopravních toků a akcesibility v Plzeňském regionu ve vztahu k systému osídlení
Brož, Petr ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Květoň, Viktor (oponent)
Problematika dopravy je v současnosti jedním z nejvíce diskutovaných témat, a to díky prohlubující se územní diferenciaci vyvolávající zvýšené nároky na kvalitu současných dopravních spojení. Zvláště pak atraktivita středisek a existence kvalitní dopravní infrastruktury, podněcující rozvoj území (jeho úspěšnost), se stává jedním z nejdiskutovanějších témat dnešní doby. Tato diplomová práce se tak zabývá porovnáním a zhodnocením změn prostorových interakcí v systému osídlení Plzeňského kraje ve dvou časových řezech (1991 a 2001). Analýza dopravních interakcí bude provedena pomocí několika statistických metod a za pomoci technologií GIS. Hlavní pozornost však bude věnována prostorové diferenciaci frekvence dopravních toků a dopravní dostupnosti. Následně bude provedeno srovnání dopravních charakteristik s charakteristikami komplexního významu osídlení za účelem zjistit základní vztahy mezi těmito ukazateli. Klíčová slova: prostorové interakce, dopravní dostupnost, frekvence veřejné dopravy, dopravní toky, dopravní regionalizace, Plzeňský kraj.

Analýza potencionálních dopadů zavedení mýtného pro vozidla pod 3,5 tuny v České repulice
Srnka, Jan ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Řežábek, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou potencionálních dopadů při zavedení mýtného pro vozidla pod 3,5 tuny. Cílem práce je zhodnocení možných dopadů a vydání doporučení vládě, zda přistoupit k zavedení mýtného. K naplnění tohoto cíle byla využita kvantitativní metoda dotazníkového šetření, která zjišťovala dopad při zavedení mýtného ve výši 0,40 Kč na kilometr pro vozidla pod 3,5 tuny a zároveň analýza dostupných dat ohledně dopravy, nehod a úmrtí na českých silnicích. V teoretické části je popsán současný systém dálničních známek, historie dálnic a jejich současný stav, systém v evropských zemích a teoretické aspekty cost-benefit analýzy. V praktické části jsou počítány náklady tří tras pro zjištění celkových nákladů jízdy při využití placených úseků a při objíždění placených úseků za současného stavu a při zavedení mýtného a dále možné dopady při objíždění placených úseků z důvodu zavedení mýtného pro vozidla pod 3,5 tuny. Závěr diplomové práce shrnuje nejdůležitější poznatky a upozorňuje na možné negativní dopady.

Analýza dopravní obslužnosti pardubického mikroregionu
Staněk, Jan ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Květoň, Viktor (oponent)
Diplomová práce přináší komplexní pohled na dopravní obslužnost v sledovaném regionu v zázemí Pardubic, a to jednak z pohledu nabídky veřejné dopravy a jednak z poptávky obyvatel po ní. Jedním z klíčových cílů práce je nalezení vlivu dopravních i nedopravních charakteristik na výběr druhu dopravního prostředku využívaného k dopravě do zaměstnání a škol na úrovni obcí. Kromě analýz založených na sekundárních datech je součástí práce i dotazníkové šetření a jeho vyhodnocení a to především ve vztahu k předchozím analýzám. Právě porovnání dvou pohledů, založených na objektivních statistických datech na straně jedné a na subjektivních pohledech obyvatel sledovaného regionu na straně druhé, je jednou z hlavních hodnot předkládané práce.

VLIV REZIDENČNÍ SUBURBANIZACE NA DOPRAVU A JEHO REGULACE ÚZEMNÍMI PLÁNY VE VÝCHODNÍM ZÁZEMÍ PRAHY
Sagač, Roman ; Perlín, Radim (vedoucí práce) ; Košík, Michal (oponent)
Jedním z nejčastěji zmiňovaných negativních efektů suburbanizace je vliv na dopravu. Noví obyvatelé zázemí dojíždí každý den do centra městského regionu za prací, popř. i službami. Na rozdíl od původních obyvatel využívají ve větší míře jako dopravní prostředek osobní automobil. To způsobuje vysoké dopravní zatížení na silnicích (zejména radiálního směru), které na to nebyly projektovány. Zřetelným následkem jsou časté dopravní zácpy během dopravních špiček. Tento problém je možné řešit různými opatřeními. Práce se zaměřuje pouze na jednu skupinu opatření, a to nástroje územního plánování. V kontextu Prahy, kde se v uplynulých 20 letech extrémně rozvíjí suburbánní výstavba, je problém a jeho řešení ještě složitější. Tlak na využití území v zázemí města je vyšší než v Západní Evropě, kde proces suburbanizace probíhal pozvolna delší dobu. Územní plánování navíc bylo dotčeno změnami veřejné správy (vznik krajů), které se dotkly i jeho nástrojů. Práce proto modeluje vliv rezidenční suburbanizace na dopravu a prověřuje, zda jsou nástroje na jeho regulaci dostatečné nebo hrozí, že se doprava změní v bariéru rozvoje. Na základě zjednodušeného modelu dopravy je odhadnuto, jak vysoký podíl měla dojížďka nových obyvatel zájmového území ve východním zázemí Prahy na zvýšení intenzit dopravy se započtením...