Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  začátekpředchozí32 - 41  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Volný čas dětí s poruchou autistického spektra
Martincová, Marie ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Tato práce se zaměřuje na hru dětí s poruchou autistického spektra. Zabývá se hrou, jakožto hlavní náplní volného času předškolních dětí. Dále popisuje specifika hry a podmínek hraní dětí s poruchou autistického spektra. Rovněž zmiňuje metody práce s dětmi s tímto postižením, zejména metodu strukturovaného učení. Cílem práce poukázat na význam funkční hry u dětí s poruchou autistického spektra a navrhnout několik způsobů rozvoje jejich herních dovedností. Práce se zaměřuje na individuální dovednosti dítěte potřebné pro hru v kolektivu. Navrhované herní scénáře vychází z metody strukturovaného učení. Jsou založeny na vlastní zkušenosti s dětmi v předškolním zařízení. Práce se snaží dokázat, že hra je základní potřebou každého dítěte, dítě s poruchou autistického spektra nevyjímaje. Její význam ve vývoji a socializačním procesu je nezastupitelný. Uvědomujeme si však, že děti s poruchou autistického spektra mají díky svému postižení zhoršené podmínky pro rozvoj hry. Naším cílem je navrhnout některá opatření, která by jejich handicapy vyvažovala, a tím usnadnit dětem s poruchou autistického spektra začlenění do intaktní společnosti.
Integrované vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami - kazuistika
Habartová, Iva ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat současný stav integrovaného vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami, resp. dítěte s vysocefunkčním autismem v kombinaci s praktickou hluchotou. Teoretická část práce vymezuje pomocí metody analýzy odborné literatury termín integrace, dále jsou definovány pojmy sluchové postižení a autismus jako příčiny, které limitovaly žáka v jeho zapojení do vzdělávání v běžné základní škole. Praktická část práce je zaměřena na zpracování případové studie - kazuistiky žáka. Popisuje zkušenosti ze současného integrovaného vzdělávání v základní škole speciální, kde je žák vzděláván dle Rámcového vzdělávacího programu pro Základní školy, s výhledem brzké integrace zpět do běžné základní školy, případně dle rozhodnutí rodičů do základní školy pro neslyšící. Při zpracování kazuistiky byly použity metody: pozorování a rozbor edukačních produktů žáka.
Edukační specifika u žáků s autismem
Jiříková, Adéla ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Bakalářská práce se zabývá edukačními specifiky u žáků s autismem. V úvodu práce přibližuje autorka základní oblasti postižení u poruch autistického spektra (PAS) a základní metody, které se při práci s jedinci s těmito poruchami používají. Práce přináší i stručný vhled do systému vzdělávání žáků a studentů s PAS v České republice. Jádro práce tvoří popis TEACCH programu, který je v současnosti považován za nejúčinnější metodu práce s jedinci s autismem. Součástí bakalářské práce je průzkum, který byl proveden mezi pedagogy a rodiči žáků Mateřské školy speciální, Základní školy speciální a Praktické školy ELPIS, ve které jsou při práci s žáky s PAS uplatňovány principy TEACCH programu. Při průzkumu byla využita metoda strukturovaného rozhovoru. Cílem šetření bylo zjistit, do jaké míry se u šesti konkrétních žáků liší způsob zacházení ve škole a doma a jaký vliv na ně případné odlišnosti mají. Zjištěné výsledky mají ukázat výhody a slabiny aplikace TEACCH programu v České republice, dále mají ilustrovat míru spolupráce rodiny a školy a mohou se tak stát inspirací pro rodiče i pedagogy.
Sledování objektů ve videosekvencích
Pavlík, Vít ; Musil, Petr (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá dlouhodobým sledováním objektů ve videosekvencích. Cílem práce je demonstrovat techniky potřebné ke zvládnutí dlouhodobého sledování objektů, především pak ty jejichž aplikace vede k vytvoření adaptivního sledovacího systému, který dokáže vhodně reagovat na změnu vzhledu objektu zájmu a nestálou povahu okolního prostředí.
Edukační proces a přechod dětí se speciálně vzdělávacími potřebami z MŠ do ZŠ z pohledu začínajícího asistenta pedagoga.
STROPNICKÁ, Renata
Bakalářská práce se zabývá edukačním procesem dětí se speciálně vzdělávacími potřebami a následnou adaptací spojenou s jejich přechodem z mateřské školy do základní školy. Jedná se o případové studie dvou integrovaných dětí, z nichž jedno má poruchu autistického spektra v kombinaci se středně těžkou mentální retardací a druhé s lehkou mentální retardací a vývojovou dysfázií. Teoretická část obsahuje charakteristiku jednotlivých postižení a dále kapitoly vztahující se k integraci a edukaci. Jsou zde také zmíněny některé metody používané při edukačním procesu uvedených dětí. V praktické části jsou popsány metody použité pro výzkumné šetření a dále je zde popsán edukační proces a adaptace spojená s přechodem uvedených dětí z mateřské školy do základní školy z pohledu začínajícího asistenta pedagoga.
Matematika pro žáky se speciálními výukovými potřebami na 1. stupni ZŠ
SKRBEK, Vojtěch
Práce s názvem Matematika pro děti se speciálními výukovými potřebami na 1. stupni zaměřená na Aspergerův syndrom seznamuje čtenáře s danou problematikou a doporučuje speciální postupy pro praxi. Práce je rozčleněna do 4 tematických celků. První celek představuje čtenáři problematiku Aspergerova syndromu (dále jen AS). V práci jsou popsány všechny charakteristiky, které jsou pro AS typické, zejména jsou to tedy problémy v oblasti komunikace a navazování sociálních vztahů, které jsou podstatou AS. Nejsou to ovšem problémy, které by neměly řešení. V příslušném celku je také uveden přehled metod a postupů, kterými lze jedincům s AS pomáhat. Z této části pozvolna přecházíme k vzdělávání dětí s AS na základních školách. Existují různé možnosti, jak vzdělávat jedince s AS, jedince se speciálními výukovými potřebami. Mezi ty základní patří: integrace na ZŠ či speciální vzdělávání ve speciálních prostorách. V práci se zabýváme také problematikou šikany těchto dětí. Zde nesmíme rezignovat, neboť jisté návody, jak šikaně předcházet, existují. Tematický celek zabývající se vzděláváním dětí s AS na ZŠ zakončujeme kapitolou o metodách výuky těchto jedinců. V následující sekci se dostáváme k nejpodstatnější části této práce, a to je matematika. Podrobně je v práci poreferováno o učivu matematiky na 1. stupni ZŠ. V práci charakterizujeme oblasti, kterými jsme se zabývali ve vlastním výzkumu. Z nabízených metod a forem výuky se snažíme vyzdvihnout ty, které by byly přínosné a vyhovující pro jedince s AS. Ve výzkumné části je popisována práce se dvěma žáky s diagnózou AS. Výzkum se odehrával ve dvou hlavních částech. Nejprve byli žáci pozorováni v hodinách matematiky, ve druhé části potom vyplňovali připravené pracovní listy, jejichž hlavním cílem bylo pomoci žákům v oblastech, v nichž jsou slabší nebo ne tak dobří jako v ostatních oblastech matematiky. Do práce jsme vybrali několik pracovních listů, kterými dokládáme výsledky naší práce. V závěrečné diskusi jsou shrnuty získané poznatky a uvedeny některé praktické ověřené návody pro práci s žáky s AS.
Problematika asistentské péče u autistických dětí v Základní škole a Mateřské škole speciální v Rakovníku
BABORÁKOVÁ, Kateřina
Dětský autismus je jednou z poruch autistického spektra. Patří mezi pervazivní vývojové poruchy. Je charakterizován triádou postižení {--} nedostatky v oblasti sociálních vztahů, komunikace a představivosti. Při výchově a vzdělávání autistů je nezbytná komunikace s vizuální podporou a strukturované vyučování. Cílem mé práce bylo zjistit, do jaké míry je nutná pomoc asistentů při práci s autistickými dětmi a zda se v praxi jedné konkrétní školy daří tuto potřebu uspokojovat. Dalším cílem bylo zjistit, jak náročné je povolání asistenta pedagoga a jaké problémy jsou s ním spojeny. Výzkumný vzorek tvořily asistentky pedagoga v Základní školy a Mateřské školy speciální v Rakovníku. K výzkumu jsem zvolila metodu polořízeného rozhovoru s asistentkami pedagoga a studium dokumentace školy a autistických žáků. Ze závěrů výzkumu vyplynulo, že rozsah a závažnost postižení u všech žáků s autismem opravňuje k přidělení asistenta pedagoga a navýšení finančních prostředků. Přesto je současný počet asistentů pedagoga díky nedostatku financí poskytnutých zřizovatelem nedostatečný a neodpovídá potřebám školy. Asistentky pedagoga hodnotí svoji práci jako velmi náročnou a nedostatečně ohodnocenou. Cítí se ohroženy syndromem vyhoření. Většina z nich vykonává i práce, které by měl dělat spíše osobní asistent. Na zajištění osobních asistentů však nemá resort školství žádné finanční prostředky. Domnívám se, že k řešení této situace by přispělo, kdyby se i osobní asistenti mohli stát zaměstnanci školy a zřizovatel by výrazněji přispíval na finanční zajištění nezbytné asistentské péče. Práci školy by také usnadnilo, kdyby rodiče částečně hradili pomoc asistentů z uznaného příspěvku na péči. V současné době však záleží jen na rodičích, jak tento příspěvek použijí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   začátekpředchozí32 - 41  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.