Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 52 záznamů.  začátekpředchozí32 - 41dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vnímání rychlosti vozidla
Kamasová, Lenka ; Bradáč, Albert (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou subjektivního odhadu rychlosti vozidla jeho řidičem a zároveň je projektem zabývajícím se získáváním a vyhodnocováním dat získaných v rámci jízdních zkoušek. Pocitová rychlost vozidla je zkoumána z pozice řidiče – respondenta, který nemá možnost kontrolovat rychlost, kterou se právě pohybuje, na tachometru vozidla. Cílem je potvrzení nebo vyvrácení faktu, zda je řidič schopný adekvátně odhadnout rychlost pohybujícího se vozidla v případě dopravní nehody a nalezení faktorů, které mohou mít vliv na subjektivní odhad rychlosti řidiče.
Pravidla projektování komunikací pro bruslaře
Skalická, Petra ; Bačová,, Katarína (oponent) ; Kocourek,, Josef (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá problematikou nemotorové dopravy. Specificky je zaměřena přímo na nové odvětví nemotorové dopravy, kterým jsou jezdci na kolečkových bruslích. Název práce Pravidla projektování komunikací pro bruslaře byl vybrán z hlediska doposud neřešené problematiky. Hlavním cílem disertace je umožnit legislativně začlenění bruslařů jako samostatné skupiny do dopravní hierarchie, tak, aby mohli získat místo pro svůj pohyb v dopravním prostoru. Výsledkem by mělo být především snížení nehodovosti a zvýšení bezpečnosti na pozemních komunikacích pro nemotorová vozidla. K dalším cílům práce patří vytvoření tabulek návrhových parametrů pro metodické pokyny na základě analýzy dat získaných měřením a zjištění kritické intenzity dopravy na stávajících komunikacích. Práce shrnuje dosavadní problematiku nemotorové dopravy, ale zejména problematiku dopravy bruslařů. Hodnotí situaci v České republice v porovnání s podmínkami v zahraničí. Vysvětluje fyzikální zákonitosti pohybů bruslařů, na základně kterých jsou odvozeny prostorové nároky na využívaný dopravní prostor. Následuje přehled vybraných metod, které se zabývají měřením a vyhodnocením rychlostí a intenzit dopravy. Podle zjištěných hodnot jsou následně vytvořeny pravidla pro projektování základních parametrů sítě stezek pro bruslaře, které obsahuje například návrh dopravního značení a konstrukční požadavky.
Radarová čidla pro měření rychlosti
Doležal, Tomáš ; PhD, Jaroslav Čechák, (oponent) ; Kokolia, Martin (vedoucí práce)
Hlavním předmětem, kterým se tato bakalářská práce zabývá, je výběr vhodného mikrovlnného čidla pro měření rychlosti automobilů v běžném provozu, při pokrytí více jízdních pruhů vozovky, vhodnou metodou. Dále je z komerčně dostupných radarových čidel měřících primárně rychlost vybráno formou rešerše na základě potřebných parametrů a vlastností to optimální. V dalším kroku je pro vybrané rychlostní čidlo provedena simulace v prostředí MATLAB v závislosti na jeho parametrech a režimech, ve kterých může pracovat. Simulace též zahrnuje vlivy prostředí na přijímaný signál. V další části je představeno naprogramované grafické uživatelské rozhraní pro simulování různých situací na vozovce pro dvě vozidla. Poslední část shrnuje výsledky reálných měření.
Radarové měření pro rychlostní disciplíny
Piňos, Michal ; Široký, Adam (oponent) ; Maršík, Lukáš (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je radarové měření rychlostních disciplín. K měření těchto sportovních událostí je použit Dopplerův radar s kontinuální vlnou, konkrétně radar K-MC4. Pro extrakci informace o rychlosti objektu ze signálu jsou použity techniky z oblasti zpracování signálů. Stěžejní částí je užití Fourierovy transformace, pro získání Dopplerovy frekvence ze signálu. Na základě zjištění úhlu je kompenzován kosínový faktor.Výsledkem této práce je detektor, který je schopen měřit rychlost a určovat směr pohybu měřených objektů. Implementované řešení navíc umožňuje, aby se detektor zaměřil jen na určité objekty, podle zadaných kritérií.
Radarové měření pro rychlostní disciplíny
Lach, Martin ; Široký, Adam (oponent) ; Maršík, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá radarovým měřením rychlosti sportovců. Cílem práce je implementovat detektor, který snímá sportovce, měří a zobrazuje jejich rychlost. Dokáže rozpoznat jednotlivé sportovce, určit jejich maximální rychlost a směr. Výstupem práce je mimo jiné knihovna v jazyce C sloužící k analýze radarových dat. Práce se zabývá vysvětlením pojmu radar. Popisuje různé typy radarů, jejich funkci a vlastnosti. Dále jsou vysvětleny pojmy důležité pro zpracování signálu. Následuje analýza problému a popis implementace. V závěru jsou testy a vyhodnocení úspěšnosti.
Radarové měření rychlosti sportovních projektilů
Bezděk, David ; Široký, Adam (oponent) ; Maršík, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací aplikace, která z radarových dat extrahuje informace o rychlostech sportovních projektilů. Nejdříve zde jsou popsány radary, Dopplerův jev a především radar s kontinuální vlnou. Navazuje problematika zpracování radarového signálu, po které lze provést výpočet rychlosti. V další části je popsáno sbírání reálných dat a jejich vyhodnocení. V závěrečné části se nachází shrnutí celé práce, možné využití aplikace a také její možná rozšíření.
Úsekové měření rychlosti pro analýzu dopravy
Kubíčková, Pavla ; Špaňhel, Jakub (oponent) ; Sochor, Jakub (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá úsekovým měřením rychlosti automobilů. Práce popisuje existující metody detekce registračních značek a rozpoznání znaků v nich obsažených. Následně jsou popsány metody kaskádového klasifikátoru a klasifikátoru SVM, které jsou v této práci použity. V závěrečné části je zpracované vyhodnocení jednotlivých částí systému.
Cloudová aplikace pro analýzu dopravy
Valchář, Vít ; Sochor, Jakub (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit cloudovou aplikaci pro analýzu videa bez znalosti jakýchkoliv parametrů kamery. Jediným vstupem je tak adresa webové kamery. Aplikace je postavena na již existujícím řešení. To je vylepšeno přidáním nového modulu pro odstranění překážek, jako je např. sloup veřejného osvětlení zastiňující část vozovky, a modulu pro rozdělení dvou blízko sebe jedoucích vozidel. Výsledné cloudové řešení je tvořeno soustavou dílčích aplikací, které spolu komunikují pomocí HTTP zpráv a jsou ovládány přes webové rozhraní.
Metody měření přenosových parametrů datových sítí
Modrák, Zdeněk ; Škorpil, Vladislav (oponent) ; Zeman, Václav (vedoucí práce)
Úkolem bakalářské práce bylo prostudování a popsání známých metod pro testování kvality přenosových parametrů datových sítí. Vycházel jsem ze standardů RFC, které jsou základními doporučeními v internetových sítích. Na základě prostudování RFC 2544 jsem otestoval webové aplikace pro měření parametrů datových sítí a také jsem otestoval softwarové utility pro operační systém Linux. Na základě získaných poznatků z testování jsem navrhl webovou aplikaci, která umožňuje měřit základní parametry v datových sítích (přenosový tok k účastníkovi od serveru, přenosový tok od účastníka k serveru, zpoždění a stabilitu). Aplikace je vytvořena pomocí serverového jazyka PHP spolu s databází MySQL a klientského jazyka JavaScript. Aplikace byla testována také na „chytrých telefonech“ a tabletech. Umožňuje zobrazení provedených měření, prezentaci výsledků do grafu.
Senzor pro snímání rychlých jednorázových dějů
Kočí, Radek ; Kubásek, Radek (oponent) ; Klusáček, Stanislav (vedoucí práce)
V práci je proveden rozbor a porovnání aktuálně používaných metod pro měření rychlosti pohybujících se předmětů. Jedná se především o metody optické a elektromagnetické. V praktické části je proveden návrh nového uspořádání elektromagnetického senzoru na indukčnostním principu pomocí modelování v programu FEMM, přes praktické sestavení a ověření funkčnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 52 záznamů.   začátekpředchozí32 - 41dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.