Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  začátekpředchozí32 - 41další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Je systém odloženého školného v České republice správnou volbou?
Venglařová, Simona ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Šustrová, Denisa (oponent)
V souvislosti s potřebou provedení reformy terciárního vzdělávání v České republice, vláda přijala opatření, díky kterému získá více prostředků pro financování veřejného vysokého školství. Tímto opatřením je zavedení systému tzv. odloženého školného. Systém finanční spoluúčasti bude uveden v účinnost v akademickém roce 2013/2014. Podle dostupných zdrojů dosud není koncepce systému odloženého školného blíže specifikována. Dá se předpokládat, že po zavedení školného se mohou vyskytnout určité komplikace s efektivností určitých složek tohoto opatření. Cílem této bakalářské práce je identifikace problémů a potenciálních nedostatků, které by se mohly objevit. Dalším cílem bude návrh určitých opatření, která budou minimalizovat tato negativa, či je zcela odstraní. Teoretická část práce bude věnována systémům školného, které mohou být aplikovány na české veřejné vysoké školství, v kontextu reformy terciárního vzdělávání. V praktické části budou určeny metodou SWOT analýzy silné a slabé stránky systému a zároveň i hrozby a příležitosti spjaté s tímto systémem. Závěrem práce bude shrnutí získaných poznatků a navrhnutí efektivních opatření, která sníží případné nedostatky.
Financování veřejných vysokých škol a jeho změny
Rokosová, Monika ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje systém financování veřejných vysokých škol v České republice a jeho změny. Zpočátku podrobně popisuje naše vysoké školství a upozorňuje na jeho nedostatky. V další části se zabývá současným systémem financování veřejných vysokých škol, diskutuje jeho největší problémy a popisuje připravované změny, které by tyto nedostatky mohly odstranit. Největší část je pak věnována otázce zavedení školného. Jsou zde nastíněny argumenty pro a proti jeho zavedení. Tato práce představuje dvě konkrétní formy finanční spoluúčasti studentů, komparuje jejich slabé a silné stránky a snaží se tak navrhnout nejvhodnější model pro Českou republiku. Také je ukázáno, jak by se mohl zlepšit současný systém finanční podpory studentů, a na závěr je zmapována současná situace v České republice týkající se zavedení školného.
Financing of post-secondary education in Canada
Vašková, Daniela ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Práce se zaměřuje na vysokoškolské vzdělání jako na ekonomický statek a identifikuje jeho charakteristické znaky ve vztahu ke způsobu financování. Hlavním cílem je analýza systému financování vysokých škol v Kanadě. Těžištěm práce je především zhodnocení projevů decentralizace a tedy míry participace federální a provinčních vlád na financování. Následně se věnuje přístupu k školnému a finanční podpoře studentů. Na základě provedené analýzy jsou zhodnoceny klady a zápory systému. Poslední část je věnována aktuálním nedostatkům financování terciárního vzdělávání v České republice a navrhované koncepci školného.
Komparace terciárních sektorů Anglie a České republiky
Uhlířová, Klára ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Kotýnková, Magdalena (oponent)
Cílem bakalářské práce je komparace vzdělávacích systémů Spojeného království Velké Británie a Severního Irska, zejména historické země Anglie, a České republiky se zaměřením na terciární vzdělávání. Téma jsem si zvolila v souvislosti s neustále diskutovaným záměrem české vlády zavést školné na veřejných vysokých školách. V Anglii již tento systém mnoho let funguje. Budu se zabývat pouze vysokými veřejnými školami, soukromé vysoké školy vůbec nezmiňuji. Taktéž rozeberu strukturu terciárního vzdělávání v Anglii i v České republice. Budu charakterizovat současné financování britského a českého vzdělávání. Poukážu na to, jak je student vysoké školy nákladný pro český státní rozpočet. Pokusím se objasnit, proč je reforma v České republice potřebná. Objasním nejnovější návrh české vlády o placení školného. Pro srovnání jak českého, tak britského terciárního vzdělávání použiji SWOT analýzu. Zmíním se o možnosti uplatnění vysokoškolsky vzdělaných lidí na trzích práce obou zemí. Závěrem se pokusím formulovat doporučení, které může být východiskem pro nastavení placení školného v České republice.
Financování vysokých škol v ČR a školné
Sysel, Marek ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o financování vysokých škol v České republice. Primárním cílem je zhodnotit současný systém financování a poukázat na jeho nedostatky. První část práce se zabývá samotným významem vysokého školství a nahlíží na něj jako na smíšený veřejný statek. Zmiňuje důvody, pro které je společensky a ekonomicky žádoucí vynaložit na vysoké školství dostatečný objem finančních prostředků a věnuje se přínosům, které z něho plynou celé společnosti, ale i konkrétním jednotlivcům. Zaměřuje se na financování soukromých a zejména veřejných vysokých škol, státní vysoké školy jsou zmíněny pouze okrajově. Dále ukazuje vývoj vysokého školství prostřednictvím vybraných grafů a statistických ukazatelů. V současné době je školství financováno převážně z veřejných zdrojů. V této práci jsou popsány důvody, proč tomu tak je a zmíněny možné varianty, jak přiblížit vysoké školství soukromému sektoru a tím zlepšit jejich vzájemnou spolupráci. Poměrně velká část práce je vyhrazena problematice školného a jeho aktuálním návrhům.
Návrh bankovního produktu zaměřeného na financování univerzitního vzdělání v České republice
Růžičková, Lucie ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Dvořák, Jaroslav (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou financování terciárního vzdělávání jak z pohledu vlády, tak z pohledu studentů. Cílem této práce je nalezení efektivního systému studentské podpory se zaměřením se na studentské půjčky, který by byl aplikovatelný v českých podmínkách, podpořil rovnost v přístupu ke vzdělávání i pro nižší příjmové skupiny studentů a zároveň umožnil zvýšení soukromých zdrojů v českém terciárním systému. Navržený koncept studentských půjček je založený na osvědčených systémech fungujících ve vybraných evropských zemí (Nizozemsko, Velká Británie a Maďarsko) s ohledem na navrhovanou Reformu terciárního vzdělávání. Na závěr byl koncept validován v případové studii zabývající se financování magisterského programu International Management na Vysoké škole ekonomické v Praze.
Analýza financování terciárního vzdělání v ČR
Grigarová, Tereza ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá systém financování terciárního vzdělání v České republice. Věnuje se ekonomickým aspektům vzdělání, vyzdvihuje roli lidského kapitálu a klade důraz na jeho rozvoj. Popisuje současný normativní systém financování v ČR a mapuje jeho nedostatky související především s nedostatkem finančních prostředků a nedostatečnou kvalitou poskytovaného vzdělání. Tato práce předkládá návrhy možných řešení, představuje model s využitím školného s možností splácet tyto půjčky z budoucích příjmů po absolvování studia a návrh systému finanční podpory studentů. Práce se věnuje také historii vývoje názorů a změn v oblasti finanční spoluúčasti studentů od roku 1993 až do současnosti a klade důraz na aktuální informace. V závěru popisuje výzkum provedený mezi studenty a z něj odvozuje dopad navrhovaných mechanismů na samotné studenty.
Financování vysokého školství v ČR a v Rusku
Lodygina, Ekaterina ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Slintáková, Barbora (oponent)
Tato diplomová práce analyzuje systém financování terciárního vzdělávání v České republice a v Rusku. Výdaje na vzdělání představují proces investování do budoucnosti nejen osobní, ale i celé společnosti. V současné době nabývá vzdělávání na významu a země, které budou v tomto ohledu dobře rozvinuty, mohou dosáhnout značné konkurenční výhody. Práce se věnuje komparaci systému terciárního vzdělání České republiky a Ruska se zeměmi OECD a zeměmi přidruženými. Popisuje současnou situaci vysokého školství v České republice a v Rusku, analyzuje problematiku zaměřenou na financování studia na veřejných vysokých školách. Práce se zaměřuje na současné problémy a nezbytnost změn v těchto problémových oblastech, zejména zvyšování podílu soukromých zdrojů na financování vysokých škol.
Školné a sociální situace domácností studentů
Volkava, Yuliya ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
V diplomové práci se diskutuje o problémech v současném systému vzdělávání České republiky a o jejich možném řešení pomoci provádění reformy českého školství. Zvažuje se finanční, ekonomická a sociální situace studentů na vysokých školách, zdůrazňuje se rozdíl mezi soukromou vysokou školou a veřejnou vysokou školou. Největší důraz je kladen na příležitosti, hrozby, slabé a silné stránky současného vzdělávacího systému a nového systému v České republice. Součástí práce je porovnání České republiky s vybranými zeměmi Evropské unie a analyzování jejich praxe v zavedené oblasti zpoplatněného vysokoškolského vzdělání.
Analýza školného z pohledu vysoké školy a z pohledu studenta
Mikušová, Pavla ; Slintáková, Barbora (vedoucí práce) ; Sedmihradská, Lucie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou školného, při čemž klíčovým bodem je mnou navržený algoritmus na výpočet výše školného pro veřejné vysoké školy. Ze srovnání výdajů na terciární úroveň vzdělávání v ČR a v zemích OECD vyšla Česká republika nechvalně, a to jak ze strany soukromých výdajů, tak ze strany veřejných výdajů. Česká vláda si je vědoma tohoto hendikepu, a proto připravila reformní dokument zvaný Bílá kniha terciárního vzdělávání. Jeho realizace byla však v důsledku pádu vlády pozastavena. Tento dokument obsahoval zmínku o zavedení školného, avšak přímo tuto problematiku neřešil. Problémy, které lze spatřit ve financování českého terciárního vzdělávání, by mohlo částečně nebo úplně vyřešit zavedení školného na veřejných vysokých školách. Kromě vlastního navrženého algoritmu na výpočet výše školného je součástí práce anketa, jejímž primárním úkolem bylo zjistit, kolik jsou vysokoškoláci ochotni zaplatit za obor, který studují. Z výsledků ankety vyplynulo, že studenty zvolená částka, kterou by byli ochotni zaplatit, se výrazně neliší od částky školného vypočtené dle mnou navrženého algoritmu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   začátekpředchozí32 - 41další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.