Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,117 záznamů.  začátekpředchozí3108 - 3117  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.38 vteřin. 

Attitudes to language in the prescriptive grammars in the Age of Reason
Grosser, David ; Tichý, Ondřej (vedoucí práce) ; Čermák, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá formováním názorů na jazyk v rámci standardizace angličtiny v osmnátém století. Cílem práce je ukázat, že nástup preskriptivních gramatik byl podmíněn určitými ideologickými předpoklady o povaze jazyka a jistými procesy ve společnosti a že porozumění tomuto ideovému a historickému pozadí je klíčové pro interpretaci těchto gramatik. První kapitola se zabývá zkoumáním tzv. návrhů na projekt anglické akademie. Ukazuje se, že tyto návrhy prezentovaly a šířily myšlenky, které tvoří základ preskriptivního náhledu na jazyk a že tedy byly nezbytnou předehrou pro rozmach preskriptivistické ideologie v pozdějších dekádách osmnáctého století. Druhá kapitola pojednává o důsledcích snahy nově vznikajících silných středních vrstev o sociální sebe-identifikaci. Ukazuje se, jak důležitou roli hrál v tomto procesu jazyk a jak touha vyrovnat se vyšším vrstvám vyústila v nebývalou poptávku po jazykové kodifikaci a ovlivnila její podobu. V poslední kapitole se za využití poznatků z druhé kapitoly zkoumá povaha normy preskriptivních gramatik a ukazuje se, že byla založena na úzu vyšších společenských vrstev. Dále se dokazuje na příkladech Lowtha a Priestleyho, že gramatiky tohoto období nelze v posledku označit jako preskriptivní či jako deskriptivní, protože obsahují jak deskriptivní tak preskriptivní...

Výchova k hlasu cesta k vědomé osobnosti
Janda Roglová, Tereza ; PILÁTOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; ČUNDERLE, Michal (oponent)
Autorka vede svůj introspektivní průzkum hlasu v oblasti psychosomatické disciplíny Dialogické jendání. Autorem a hlavním garantem dialogického jednání, které se vyučuje na Katedře autorské tvorby a pedagogiky Divadelní fakutly Akademie múzických umění, je prof. Ivan Vyyskočil, zakladatel a dlouholetý vedoucí této katedry. Dialogické jednání je, stejně jako práce s hlasem , disciplínou sebepoznávací a sebeprůzkumnou, a proto si autorka tuto oblast zvolila ke svému hledání.

Využití demonstračních stájí a smluvních podniků v praktickém vyučování na středních odborných školách a učilištích se zemědělskými obory vzdělání
Stebelská, Jana ; Kříž, Emil (vedoucí práce) ; Kolečko, Václav (oponent)
Bakalářská práce na téma Využití demonstračních stájí a smluvních podniků v praktickém vyučování na středních odborných školách a učilištích se zemědělskými obory vzdělání, zpracovává především současný stav a vybavení zařízení v demonstračních stájích, které slouží pro praktickou výuku na středních odborných školách a učilištích. Teoretická část práce je rozdělena na několik podkapitol a je věnována charakteristice demonstračních stájí a smluvních podniků, popisuje funkce a technické zařízení ve stájích, které slouží především k chovu a výcviku koní. V praktické části práce je v krátkosti představena Jezdecká akademie, SOŠ v Mariánských Lázních, na které mi bylo umožněno provést dotazníkové šetření u žáků a řízené rozhovory s učiteli praktického vyučování. V závěrečné části je uveden návrh na zlepšení.

Vědomé tělo
Riedlbauchová, Veronika ; KLÍMA, Miloslav (vedoucí práce) ; PILÁTOVÁ, Jana (oponent)
Riedlbauchová, Veronika: Vědomé tělo (Fyzický jazyk herce a jevištní kompozice), dizertační práce, Divadelní fakulta Akademie múzických umění v Praze, Praha 2015, str. 321. Autorka ve své dizertační práci nahlíží na divadelní tvorbu prizmatem ?těla?. Své poznatky opírá o dlouhodobý divadelní výzkum, ke kterému přistupuje empirickým způsobem; vychází z vlastní zkušenosti herecké, režijní a pedagogické. Výsledky a tvrzení podkládá nejen odbornou literaturou, ale především aplikací teorie na praxi (dílčí fyzická cvičení a vlastní scénická tvorba). Práce je rozčleněna na dva oddíly. První oddíl Fyzický jazyk herce (Metody ? principy ? cvičení ? výklady) je zaměřen na výchovu celistvého ?otevřeného? herce skrze tělesný výraz a fyzické jednání. Autorka čerpá z celé řady metod divadelních reformátorů 20. století, které mají jednotícího jmenovatele: je jím důsledná práce s lidskou fyzičností, důraz na jednání vzniklé na základě vnitřních a vnějších impulzů a systematický trénink v rámci dlouhého časového horizontu. Osvojování si různých pohybových technik a principů utváří fyzický slovník herce, díky němuž pak může svobodně tvořit. Výklady tohoto oddílu jsou podloženy velkým množstvím konkrétních cvičení, která slouží k tomu, aby herec pochopil, jak tělo funguje, a naučil se ho ?vědomě? používat pro sebevyjádření a při divadelním jednání. Cvičení jsou doplněna rozborem, jenž odráží autorčinu zkušenost, i reflexemi studentů a herců, kteří jimi prošli. Tato cvičení (z nichž některá jsou zaznamenána také na DVD) rozvíjejí jednotlivé aspekty herectví: práce s energií; s prostorem, partnerem a skupinou; s časem, temporytmem a dynamikou; s gestem; s hlasem, textem a hudbou; s maskou V druhém oddíle Fyzický jazyk jevištní kompozice (Hlubinná interpretace scénického myšlení) se autorka, reflektující vlastní tvůrčí praxi, zaměřuje na ?vědomé tělo? herce v rámci formování jevištní kompozice. V detailních explikacích představuje proces zkoušení vybraných šesti inscenací, v nichž často vedle režiséra plnila také roli autora, choreografa, a výjimečně i herce. Vybranými inscenacemi jsou: site-specific projekt Vodu po lžičkách (2007), pohybový projekt Camille (2009), hra Sarah Kane Očištění/Depurados (2010), komorní opera Jiřího Hájka Slavík a růže (2011), work in progress sociálně-dokumentárního projektu Plus Minus Praha (2012) a cirkusová humoreska Plovárna (2013). Autorka rozebírá způsob svého scénického myšlení, charakteristického ?přetavováním? tématu do pohybových a vizuálních metafor, i způsob vedení herce při procesu zkoušení. Na proces zkoušení nahlíží jako na divadelní výzkum. Dělí ho do tří fází: rešerše (tedy dramaturgicko-scénografická příprava), hledání divadelní řeči (objevování výrazového materiálu skrze tělo) a celková organizace výsledného tvaru. Proces zkoušení přitom vnímá jako celosouborovou intenci, zdůrazňuje potřebu dostatku času na zkoušení a roli improvizace jako hybatele skrytých sil umožňujících tvorbu. prvním oddíle tedy autorka sleduje výchovu herce, která se musí opírat o celoživotní trénink, a dochází k poznání, že ?vědomé tělo? herce proměňuje hereckou akci v ?celostný? divadelní akt. V druhém oddíle pak zkoumá fyzický jazyk celé jevištní kompozice i odlišnosti mezi průběžným tréninkem a procesem zkoušení. Na vlastních inscenacích dokládá, že proces zkoušení podléhá ?vědomě? stavěné struktuře na základě tématu. Oba oddíly pak přinášejí závěr, že ?vědomé tělo? umožňuje napojit se na vyšší zdroje přesahující jevovou sféru a transformovat je do přítomného bytí na jevišti i do konkrétního tvůrčího počinu.

Germinie Lacerteuxová v českých překladech
Kinská, Jana ; Šotolová, Jovanka (oponent) ; Belisová, Šárka (vedoucí práce)
Cílem této práce je srovnávací kritická analýza dvou existujících českých překladů francouzského románu bratří Goncourtů, Germinie Lacerteux (1865). V první části práce se podrobně zabýváme životem a dílem Edmonda (1822-1896) a Julese de Goncourt (1830-1870) i širším dobovým a literárním kontextem jejich tvorby, zmiňujeme se například o jejich působení v jiných oblastech než literatura, jako je výtvarné umění, literární kritika či historie, ale také odkazu v podobě Akademie Goncourt. Zvláštní pozornost je věnována jejich deníku, Journal : mémoires de la vie littéraire, v němž po dobu 45 let (1851-1896) zaznamenávali své zážitky z literárních a uměleckých kruhů a jiné postřehy a jenž je cenným zdrojem osobitě ilustrujícím tuto dobu. Vymezujeme postavení této ojedinělé autorské dvojice v rámci francouzského realismu a zdůrazňujeme její průkopnickou roli spojenou s rodícím se naturalismem. S tím jsou spojeny specifické tvůrčí metody, založené z velké části na sběru dokumentů a záznamů z různých sociálních prostředí. Následuje část věnovaná ohlasu analyzovaného románu ve Francii, kde se vzhledem k uplatnění argotu a zachycování prostředí nejnižších vrstev společnosti setkal s ostrou kritikou, ale také s hlubokým uznáním některých z literátů (Zola, Daudet, Flaubert, Hugo aj.). Příspěvek o ohlasu tohoto díla v...

Význam a analýza učebnice pro výuku účetnictví na středních odborných školách
Fialová, Jana ; Rotport, Miloslav (vedoucí práce) ; Vomáčková, Hana (oponent) ; Kovanicová, Dana (oponent)
Práce se zabývá analýzou středoškolských učebnic účetnictví. Autorka považuje učebnici za klíčový didaktický prostředek při výuce nejen pro žáky, ale také pro učitele. Cílem práce je na základě zvolených hodnotících kritérií provést analýzu tří českých učebnic, tří slovenských učebnic a pěti rakouských učebnic. Předmětem zkoumání byla analýza didaktické vybavenosti učebnic, analýza obtížnosti textu a obsahová analýza textu. Všechny posuzované učebnice účetnictví se v masovém měřítku používají v současné době při výuce účetnictví na srovnatelném typu střední odborné školy zakončeném maturitou. V České republice i Slovenské republice jde o obor obchodní akademie, v Rakousku se jedná o obor Handelsakademie. Součástí výzkumu je také komparace zjištěných výsledků. Vedlejším cílem práce je z výzkumu vyplývající doporučení pro stávající autory učebnic účetnictví.

Moderní vyučovací metody ve výuce ekonomických předmětů
Maxa, Radek ; Rotport, Miloslav (vedoucí práce) ; Asztalos, Ondřej (oponent) ; Paseková, Marie (oponent)
Hlavním cílem této disertační práce je komplexní zhodnocení praktické využitelnosti a míry účinnosti moderních zejména aktivizujících metod výuky ekonomických předmětů při naplňování RVP Ekonomika a podnikání a RVP Obchodní akademie v porovnání s tradičními metodami. K dosažení tohoto cíle vedlo systematické objasnění a zhodnocení klíčových prvků volby adekvátních metod výuky, prezentování a vzájemné srovnání dílčích klasických, aktivizujících a komplexních výukových metod. Vybrané moderní aktivizující metody jsou detailně popsány včetně postupu a příkladů jejich aplikace ve výuce okruhu Managementu na středních odborných školách. Současný stav ve využívání metod výuky učiteli ekonomických předmětů na vybraných středních odborných školách byl zmapován a zhodnocen prostřednictvím kvantitativních (strukturované dotazování žáků a učitelů) i kvalitativních (řízený rozhovor s učiteli ekonomických předmětů na vybraných školách, testování žáků -- pretest a posttest) metod empirického pedagogického výzkumu a realizací experimentální výuky. Výsledky analýzy využitelnosti a efektivity moderních aktivizujících metod v naplňování vzdělávacích cílů ekonomického vzdělávání na středních odborných školách byly shrnuty do podoby SWOT analýzy. Práce mimo jiné rozebírá a hodnotí bariéry v aplikaci moderních metod výuky, do jaké míry tyto metody přispívají k budování žádoucích kompetencí žáků a zejména pak tzv. měkkých dovedností žáků, ověřuje účinnost učebnice Managementu opírající se o moderní aktivizující metody při naplňování vzdělávacích cílů. Disertační práce poskytuje výstupy pro vedení středních škol realizujících zejména RVP obchodní akademie a RVP Ekonomika a podnikání, které se mohou stát vodítkem, stimulem pro změnu metod a forem výuky, nutného posunu zájmu škol od tradičních metod k moderním aktivizujícím. Může se stát pomůckou a inspirací pro každého učitele ekonomických předmětů při osvojení a následném zavádění moderních aktivizujících metod výuky. Oprávněnost a potřebnost jejich zařazení do výuky ekonomických předmětů v mnohem širším měřítku než jak je tomu v současnosti potvrzují závěry této disertační práce ve shodě s diskutovanými obdobnými výzkumy a experimenty. Nabízí praktická doporučení a postřehy, jak by měl učitel ekonomických předmětů na středních odborných školách postupovat při zavádění moderních aktivizujících metod. Zvolené výzkumné postupy a metody poskytly poměrně velké množství dat, jejichž zpracování umožnilo získat hlubší náhled na roli, účinnost a aplikovatelnost moderních aktivizujících metod výuky v prostředí současného středního ekonomického vzdělávání.

Cena Český lev v kategorii Nejlepší zvuk
Slavík, Filip ; Skall, Vladimír (vedoucí práce) ; Klenka, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce je přehledem nejdůležitějších událostí týkajících se výročních cen Český lev. V první časti se zabývá hlavními problémy hlasování v kategorii Nejlepší zvuk. Obsahuje názory členů České filmové a televizní akademie na tuto problematiku. Ve druhé části jsou stručné rozbory zvukové složky pěti vybraných oceněných filmů hlavní cenou. Cílem je poodhalit zákulisí hlasování a posouzení objektivnosti výsledků soutěže.

Herec a strach
Roleček, Vít ; OTČENÁŠEK, Štěpán (vedoucí práce) ; SALZMANNOVÁ, Eva (oponent)
Ve své diplomové práci pojmenovávám původy a projevy strachu v herecké profesi. Vycházím přitom ze svých dosavadních jevištních zkušeností před a při studiu činoherního herectví na divadelní fakultě Akademie múzických umění v Praze a také ze svých prvních zkušeností v profesionálních souborech v kamenných divadlech po České republice. Má práce je podložena odbornou literaturou, se kterou jsem se seznámil v rámci výuky na akademii a je inspirována rozhovory a konzultacemi s lidmi pohybujícími se v uměleckém prostředí. Ve své práci reflektuji své psychické pochody, stavy a bloky nejen při jevištní tvorbě, ale i ve svém osobním životě. Domnívám se, že strach může herce ovládat a způsobovat jeho mylné herecké jednání, proto jsem se rozhodl pro volbu tohoto tématu.

Profesor Rudolf Šťastný - houslista,pedagog
Krestová, Eva ; PAZDERA, Jindřich (vedoucí práce) ; PANOCHA, Jiří (oponent)
KRESTOVÁ, Eva: Profesor Rudolf Šťastný: houslista, dirigent, pedagog. [Diplomová práce] / Eva Krestová - Akademie múzických umění v Praze, Hudební fakulta; Vedoucí práce: prof. Jindřich Pazdera Akademie múzických umění v Praze, 2014. Diplomová práce se zabývá významnou českou houslovou osobnosti prof. Rudolfem Šťastným se zaměřením na jeho profesní přínos coby houslisty, dirigenta a pedagoga. Obsahem práce je seznámení se s jednotlivými profesionálními a životními etapami prof. R. Šťastného, charakteristika jeho osobnosti a pedagogické metodiky a také kapitola věnována vzpomínkám a vyjádřením blízkých lidí z jeho okolí.