Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5,659 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.22 vteřin. 

Sentiment analýza na sociálních sítích
Zaplatílek, Jan ; Jelínek, Ivan (vedoucí práce) ; Bruckner, Tomáš (oponent)
Práce se zabývá problematikou sentiment analýzy, především jejím využitím na sociálních sítích, jejímž cílem je určení zda posuzovaný dokument vyjadřuje nějaký sentiment a pokud ano, rozhodnout zda je pozitivní či negativní. Hlavním důvodem pro provádění sentiment analýzy na sociálních sítích je zjištění reputace a nálady určité firmy nebo značky. Takto získané informace mohou být dále použity např. pro vylepšení marketingu nebo komunikace se zákazníkem. Tato práce se zabývá sentiment analýzou na příspěvcích pocházejících z veřejných facebookových profilů několika českých bankovních institucí a telefonních operátorů. Cílem práce je vytvořit model, jehož úspěšnost v hodnocení sentimentu těchto příspěvků dosahuje alespoň 80%. Metodou dosažení tohoto cíle je provedení experimentu. První část práce představuje teoretickou část, jsou zde vymezeny základní pojmy a principy sentiment analýzy a její problémy a možnosti využití. Další část představuje rešerše metod sentiment analýzy a dat, která jsou zpracovávána v zahraničních pracích. Konečně poslední část popisuje samotný experiment. Činnosti, které mu předcházely a jeho výsledky. Hlavním přínosem práce je vytvoření modelu, který bude moci být následně používán v praxi.

Konstruování obrazu sebe sama v prostředí virtuální reality
Průchová, Andrea ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Diplomová práce Konstruování obrazu sebe sama v prostředí virtuální reality teoreticky rozpracovává problematiku digitální fotografie osob umístěných na profilových stránkách internetových sociálních sítí. Práce rozvíjí ontologické koncepty virtuální reality a rizomatické antistruktury, aby poukázala na současný problém transformace způsobu myšlení a vnímání portrétní fotografie s nástupem "nových" médií. Za důsledek nevyřešené situace této transformace chápe proces politizace digitálních fotografií osob na sociálních profilech, kterým recipient přikládá roli politického zástupce reprezentované osoby. Politizaci fotografie proto vysvětluje jako specifický typ střetu dvou typů vizualit, které do společnosti vnáší novou diskuzi o ohrožení osob spojenou s otázkou zveřejňování fotografií na internetu. Opora práce v psychoanalýze a sociálně konstruktivistické linii myšlení dovoluje rozvinout výzkumné téma jako problém interdisciplinární, sahající ještě dále za otázku bezpečnosti sdílení dat na internetu.

Virtuální obraz českého sportu skrze analýzu nestrukturovaných dat
Levý, Jan ; Jelínek, Ivan (vedoucí práce) ; Profousová, Lenka (oponent)
Analýza nestrukturovaných dat ze sociálních sítí patří mezi významné a stále se rozvíjející složky aplikace informačních technologií v marketingové praxi. Cíle práce zahrnují vytvoření testovací platformy pro analýzu nestrukturovaných dat ze sociální sítě Facebook, nalezení a aplikace metod a metrik pro analyzování těchto dat, shrnutí výsledků analýzy a vizualizace vybraných metrik pomocí ukázkového dashboardu. Struktura práce odpovídá metodám pro dosažení cílů a obsahuje sedm částí. První část shrnuje důvody, proč analyzovat data ze sociálních sítí, zkoumá přístupy k analýze sociálních sítí v současných vědeckých pracích a pojednává o komerčních nástrojích pro takovou analýzu. Druhá část rozebírá vytvoření přístupu k datovým zdrojům, strukturu vytvořených dokumentů a výběr vhodných datových zdrojů. Třetí část zpracovává téma použitých analytických nástrojů - Elasticsearch a Kibana. Čtvrtá část definuje některé otázky, které je možné si položit v rámci obrazu českého sportu na sociální síti Facebook. Pátá část určuje metriky pro vyhodnocení těchto otázek a popisuje potřebné filtrování dat. Šestá část se zaobírá samotnou analýzou a shrnuje její výsledky. Sedmá část ukazuje použití dashboardu z nástroje Kibana pro efektivní shrnování výsledků. Hlavním přínosem práce je ukázka možností analýzy sociálních sítí na příkladu obrazu českých sportovců a sportovních odvětví na síti Facebook. K analýze byl využit konektor pro stahování dat z Facebooku a nástroje Elasticsearch a Kibana, které umožnily data procházet, filtrovat a vizualizovat. Jednotlivými kroky analýzy bylo definování analytických otázek, dále definice analytických metod a metrik pro nalezení odpovědí, samotná analýza a shrnutí výsledků. Mezi nálezy analýzy patří určení sportovců s nejvyšším marketingovým potenciálem, seřazení analyzovaných sportů podle jejich obrazu mezi fanoušky a stanovení stránek s nejvíce navzájem interagujícími fanoušky.

Přínosy podnikových sociálních sítí pro interní komunikaci
Blahout, Jan ; Feige, Tomáš (vedoucí práce) ; Vais, Vladimír (oponent)
Táto práce je zaměřená na přínosy podnikových sociálních sítí pro interní komunikaci. Na začátku práce je definován pojem interní komunikace, dále jsou uvedeny cíle a trendy interní komunikace. Poté je charakterizováno, co to jsou podnikové sociální sítě a jak se liší od veřejných sociálních sítí. Je uvedeno několik příkladů podnikových sociálních sítí a jejich vlastností. V praktické části je terénní výzkum, který zkoumá problémy v interní komunikaci. Na základě výsledků dotazníku jsou navrhována a diskutována možná řešení zjištěných problémů.

Marketingové využití sociálních sítí
Šišmiš, Ondřej ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Novotný, Ondřej (oponent)
Hlavním cílem této práce je seznámit čtenáře se základní problematikou sociálních sítí a jejich využitím pro marketingové účely. Teoretická části popisuje historii, současné trendy a jednotlivé nástroje v rámci celého online marketingu. Uvádí také vznik vybraných sociálních sítí Facebook, Twitter a YouTube. Praktická část je věnována bezpečnosti při zveřejňování osobních informací na internetu a marketingovým funkcím sociálních sítí. Za účelem zjištění znalostí o bezpečnosti práce na internetu byl mezi aktivními uživateli proveden průzkum pomocí dotazníkového šetření. Přínosem této práce je vysvětlení marketingových procesů s možným vyhodnocením úspěšnosti a celkové pochopení významu sociálních sítí jako plnohodnotného reklamního nástroje.

Kategorizace virtuálních sociálních sítí
Březina, Petr ; Feige, Tomáš (vedoucí práce) ; Kašák, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá virtuálními veřejnými a podnikovými sociálními sítěmi. Primárním cílem je kategorizace vybraných sítí podle zadaných kritérií. Práce je rozdělena na teoretickou část, která je věnována charakterizaci virtuálních sociálních sítí, jejich historii a postupnému vývoji a na praktickou část, v které je seznam nejpoužívanějších veřejných sociálních sítí z hlediska počtu jejich aktivních uživatelů a seznam nejpoužívanějších podnikových sociálních sítí. Práce je přínosem díky aktuálnímu pohledu na stav sociálních sítí a díky spojení kategorizace a kritérií výběru je možné určit aktuální trendy.

Dopad zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, na denní stacionář pro seniory
Pokludová, Jitka ; Šiklová, Jiřina (vedoucí práce) ; Holmerová, Iva (oponent)
Jak se promítl nový zákon o sociálních službách do praxe? Opravdu mění poskytované služby, vytváří bezpečný právní rámec pro uživatele a přináší individuální přístup personálu? Cílem práce bylo charakterizovat změny vyvolané Zákonem č.108/2006 Sb., o sociálních službách a popsat, jak se tento zákon promítl na sociální službu Gerontologického centra v Praze 8. Dílčím cílem výzkumné studie je zjistit postoje pracovníků denního stacionáře na změny vyvolané zákonem o sociálních službách. Diplomová práce představuje nový zákon o sociálních službách, uvádí historický vývoj sociálních služeb po roce 1989 a zabývá se kvalitou sociálních služeb. Na základě charakterizovaných změn v denním stacionáři byly stanoveny výzkumné teze. Řízená interview, která jsou součástí práce, byla vedená s pracovnicemi denního stacionáře pro seniory. Rozhovory ověřují platnost výzkumných tezí a zjišťují názory pracovnic na aplikaci zákona v jejich zařízení. Výzkumná studie ukázala, že dopad zákona na denní stacionář hodnotí pracovnice převážně pozitivně. Některé požadavky zákona jsou v zařízení těžko uplatnitelné. U uživatelů, kteří těžko komunikují, je individuální plánování služby vedeno jen formálně. Proto navrhuji podpořit motivaci zaměstnankyň vzdělávacím kurzem s praktickým nácvikem dovedností alternativních forem komunikace.

Využití sociálních sítí v marketingu veřejné správy
Böhmová, Iva ; Lohr, Václav (vedoucí práce)
Marketing na sociálních sítích je velmi rozšířený. Zásady marketingu pronikají i do systémů veřejné správy.Tato diplomová práce se bude opírat jak o teoretické úvahy, tak o empirický výzkum zaměřený na uplatnění marketingu na sociálních sítích úřady veřejné správy. Součástí praktické části bude srovnání a zhodnocení současného stavu využívání sociálních sítí pro marketing mezi krajskými úřady v České republice.

Sociální práce s rodinou - význam role otce a její podpora
Frýdlová, Anna ; Vodáčková, Daniela (vedoucí práce) ; Venglářová, Martina (oponent)
V době, kdy jsem přemýšlela nad tématem diplomové práce jsem pracovala s rodinami jejichž děti byly zanedbávány ve výchově a hrozilo stanovení výchovných opatření, dohledu nad výchovou a nařízení ústavní výchovy. Během let práce s rodinami jsem se setkala také s několika klientskými rodinami, kde byli pouze otcové a zpravidla jedno dítě. Práce s touto neúplnou rodinou se stala novou zkušeností. Zajímavé bylo pro mne hledání přístupu k těmto rodinám, vhodného jazykového projevu a aktivizace těchto rodin, kdy se setkávají především s feminizovaným světem pracovníků sociálně právní ochrany a sociálních služeb pracujících s rodinou. Uvědomila jsem si, jak je důležité, jak které věci podávám, a že očekávání a reakce otců jsou odlišné od matek, které pečují samostatně o dítě. Téma role otce v rámci rodiny a výchovy dětí se nakonec začalo ukazovat jako zajímavé i v ostatních rodinách, kde byli fyzicky přítomni oba rodiče. Vtažení otce do dění rodiny a podpora důležitosti jeho role se stala jedním z hlavních témat v práci s rodinou, které jsme považovali za přínosné podpořit a rozvinout. Obohatit tak naše zkušenosti v komunikaci a nabízení socioterapeutické pomoci v rámci sanace rodiny. Přemýšleli jsme, zda existují rozdíly v přístupu, jazykovém kódu a v potřebách otců a matek. Jakým způsobem nastavit metodiku...

Role sociálního pracovníka na pracovišti soukromého podniku
Cvejnová, Markéta ; Tomeš, Igor (vedoucí práce) ; Čabanová, Bohumila (oponent)
Má diplomová práce se snaží odpovědět na otázku, zda a jak se může sociální pracovník uplatnit v soukromém sektoru, aniž by se musel vzdávat své tradiční role. Ve své práci představuji specializované odvětví sociální práce - sociální práci na pracovišti soukromého podniku, které odkazuje na poskytování sociálních služeb směrem od zaměstnavatelů k zaměstnancům. Popisuji hlavní historické faktory, jež vedly ke vzniku tohoto oboru a faktory, které jej ovlivňují dnes. Na vývoj a formování sociální práce na pracovišti předkládám globální pohled. Uvádím příklady z pěti zemí reprezentující pět různých kontinentů - z Austrálie, Indie, Jihoafrické republiky, Indie, Německa a Spojených států. Dále popisuji konkrétní role, v rámci kterých může sociální pracovník pozitivně působit na zaměstnance, jejichž pracovní výkon klesá z důvodu negativního vlivu osobních problémů. Kromě individuální práce s jednotlivými zaměstnanci se sociální pracovník může zaměřit i na zlepšování sociálního klimatu celého podniku. Tyto role byly sjednoceny a zastřešeny zaměstnaneckou asistenční službou, která představuje celosvětově nejucelenější balíček psychosociálních služeb pro zaměstnance. Tyto služby jsou poskytovány za účelem zvýšení produktivity zaměstnanců na základě odstranění či zmírnění vlivu jejich osobních problémů. Hlavním cílem...