Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27,633 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.35 vteřin. 

Využití finanční analýzy při rozboru výsledků hospodaření vybraného podniku
Kestlerová, Petra ; Tomšík, Karel (vedoucí práce) ; Eva, Eva (oponent)
Tématem této diplomové práce je využití finanční analýzy při rozboru výsledků hospodaření vybraného podniku. Jejím cílem je pomocí ukazatelů finanční analýzy zhodnotit situaci vybrané společnosti za sledované období 2008-2013 a na základě těchto výsledků formulovat doporučení k případnému zlepšení problematických oblastí. Úvodní část práce shrnuje teoretické poznatky z oblasti finanční analýzy, vymezuje její charakteristiku a účel, zdroje informací pro její zpracování a popisuje metody a nástroje, jež využívá. V praktické části práce jsou aplikovány vybrané metody finanční analýzy na zvolený podnik. Veškeré výpočty ukazatelů jsou zpracovány do tabulek a vývoj některých z nich je doplněn o grafické znázornění. Na základě výsledných hodnot jsou vyvozeny závěry a navržena doporučení pro zvýšení efektivnosti hospodaření společnosti.

Vydání a spotřeba domácností
Kašpar, Luboš ; Grosz, Jan (vedoucí práce) ; Milan, Milan (oponent)
Cílem diplomové práce je zhodnotit vydání a spotřebu domácností z několika hledisek, a to: realizovat analýzu vývoje a struktury vydání a spotřeby domácností v České republice v letech 2006 až 2014, zjistit rozdíly ve vydáních a spotřebě domácností České republiky ve městech a na venkově a porovnat vydání a spotřebu domácností České republiky s vybranými státy Evropské unie v letech 2006 až 2014. Analytické části diplomové práce předchází teoreticko-metodologická část, která je zaměřena zejména na problematiku zjišťování vydání a spotřeby domácností ze strany Českého statistického úřadu, na problematiku zpravodajských jednotek domácností, na klasifikací položek vydání domácností podle účelu a na vysvětlení statistické metody analýzy časových řad s využitím regresní a korelační analýzy. V analytické části diplomové práce jsou pro bližší pochopení chování domácností v oblasti vydání a spotřeby uvedena specifika pro jednotlivá časová období a je realizována predikce výdajů domácností České republiky a vybraných států Evropské unie do roku 2019.

Problematika úpadku obchodní korporace formou konkurzu
Marková, Martina ; Civínová, Denisa (vedoucí práce) ; Klára, Klára (oponent)
Předkládaná práce má za cíl seznámit čtenáře s průběhem insolvenčního řízení, se specializací na řízení konkursní. V teoretické části práce je pojednáno především o smyslu a historii tohoto institutu, aspektech nutných k zahájení insolvenčního řízení a dále je popsán stručnou formou další jeho průběh až po rozhodnutí o zjištění úpadku dlužníka. Následně se autorka věnuje dalšímu postupu řízení v případě, kdy je úpadek dlužníka řešen formou konkursu. Popisuje tento průběh se zaměřením především na prodej majetku dlužníka a následné rozvržení takto získaného výtěžku mezi věřitele, až po jeho závěr, kterým je podání konečné zprávy insolvenčním správcem soudu, její následné schválení a rozvrhové usnesení. V praktické části práce jsou shora uvedené teoretické poznatky aplikovány na vybrané insolvenční řízení konkrétní obchodní korporace, kde je mimo jiné poukázáno i na případné problémy a složitosti, které v tomto řízení nastaly. Popsáno a rozebráno je celé předmětné insolvenční řízení od podání insolvenčního návrhu až po přípravu konečné zprávy insolvenčním správcem, tedy do fáze, kam řízení došlo k datu odevzdání této práce. Dále se autorka věnuje formou statistického srovnání a vyhodnocení sebraných dat vývoji, resp. počtu insolvenčních řízení na našem řízení od roku 2008, který je jako rok, kdy vstoupila v účinnost nová právní úprava, rokem stěžejním. Na stejném principu se autorka též věnuje rozboru a analýze nejčastějších typů závazků obchodních korporací.

Mzdové náklady a benefity ve zvolené organizaci
Kunová, Martina ; Šišková, Jitka (vedoucí práce) ; Helena, Helena (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku mzdových nákladů a zaměstnaneckých benefitů. Literární rešerše diplomové práce vymezuje základní pojmy, které souvisí se mzdovými náklady a zaměstnaneckými benefity. V rámci mzdových nákladů je zde zachycen základní význam mezd jak z hlediska zaměstnanců, tak z hlediska zaměstnavatele. Mzdy, plat a odměny jsou základním hodnocením pracovní náplně každého zaměstnance dané společnosti. V rámci každé společnosti je vytvořen mzdový systém, ve kterém jsou stanovena základní rozpětí mzdových nákladů pro celou hierarchii zaměstnanců. Každý pracovník má svou pozici a pracovní náplň a za tyto dvě zásady je náležitě ohodnocen. Pro výpočet čisté mzdy jsou stanovena pevná pravidla, ve kterých je určena kalkulace výpočtu a procentní sazby sociálního pojištění, zdravotního pojištění a záloh na dani z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti. Nad rámec základní hrubé mzdy jsou dalšími možnostmi ohodnocení zaměstnanců zaměstnanecké benefity. Jedná se o určitou formu motivace zaměstnanců v každé společnosti. Nejenže mají velký význam pro zaměstnance, tak jsou vhodnou složkou daňové optimalizace z hlediska zaměstnavatele. Z hlediska zákona o dani z příjmů rozdělujeme zaměstnanecké benefity na tři základní skupiny podle toho, jaký mají dopad na daňovou a odvodovou výhodnost. Tyto daňové úspory následně společnosti využívají pro svůj další rozvoj, popřípadě pro rozšíření poskytování zaměstnaneckých benefitů ve společnosti. Z literárních rešerší vychází praktická část diplomové práce. Nejprve se zaměřuje na analýzu mzdových nákladů za období od roku 2004 do roku 2014. Výpočet mezd se provádí na tři rozdílně příjmové skupiny zaměstnanců ve zvolené organizaci. Sleduje se vývoj čisté mzdy a záloh na dani z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti za sledované období. Jsou zde zachyceny různé způsoby kalkulace mezd podle jednotlivých změn zákona v průběhu sledovaného období. Dalším krokem v praktické části diplomové práci je popsán systém zaměstnaneckých benefitů ve zvolené organizaci. Součástí vlastní práce je dotazníkové šetření mezi zaměstnanci společnosti na danou problematiku. Získané údaje jsou vyhodnoceny a zpracovány do přehledných grafů. Získané výsledky jsou podkladem pro vytvoření návrhů a doporučení změn v poskytování zaměstnaneckých benefitů pro zvolenou organizaci.

Statistická analýza vývoje kriminality v Olomouckém kraji
Chomová, Lucie ; Prášilová, Marie (vedoucí práce) ; Irena, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou kriminality v Olomouckém kraji, její analýzou v letech 2005-2015, následnou predikcí jejího dalšího vývoje v letech 2016-2018 a formulací návrhů a doporučení pro snižování kriminality v kraji. V teoretické části se věnuji definici ústředních pojmů, specifikaci jednotlivých druhů kriminality a také novými jevy v oblasti kriminality. Dále je zhodnocen Olomoucký kraj z hlediska řešené problematiky, především v oblastech, které kriminalitu kraje ovlivňují, jako je složení obyvatelstva, jeho vzdělanost či trh práce. V praktické části je analyzován vývoj indexu kriminality v Olomouckém kraji během sledovaného období a porovnán s kriminalitou celé České republiky. Práce zároveň vystihuje vývoj vybraných druhů kriminality a vytyčuje jeho příčiny. Následně jsou vypočteny základní charakteristiky časových řad a na základě nich stanovena prognóza budoucího vývoje kriminality v Olomouckém kraji v letech 2016-2018. Na základě získaných výsledků jsou v závěru praktické části práce prezentovány návrhy a doporučení vedoucí ke snížení kriminality v kraji.

Vývoj, řízení a hospodaření příspěvkových organizací zaměřených na další vzdělávání pedagogických pracovníků v České republice
Obajdinová, Monika ; Homolka, Jaroslav (vedoucí práce) ; Robert, Robert (oponent)
Diplomová práce s názvem Vývoj, řízení a hospodaření příspěvkových organizací zaměřených na další vzdělávání pedagogických pracovníků v České republice ve své teoretické části popisuje samotný vznik příspěvkové organizace, důvody, cíle a především vize, které vedou zřizovatele ke vzniku takové organizace a dále její fungování a s tím související řízení, hospodaření, financování a také i naplňování představ svých zřizovatelů. V praktické části jsou popisovány a zhodnoceny výsledky, které byly zjištěny na základě kvalitativní stránky, rozboru dat z ročních výkazů, výročních zpráv a webových stránek vybraných příspěvkových organizací z Libereckého kraje, Ústeckého kraje a Středočeského kraje, které se zabývají vzděláváním pedagogických pracovníků. Rovněž na základě odborného zkoumání bylo popsáno naplnění cílů těchto organizací, vývoj, řízení, vztahy se zřizovateli a také i hospodaření vybraných příspěvkových organizací. V samotném závěru na základě zjištěných dat a výsledků jednotlivých šetření a vyhodnocení je navržen možný budoucí vývoj Centra vzdělanosti Libereckého kraje, příspěvková organizace.

Vytvoření metodického postupu inventarizace majetku a závazků u vybrané nevýdělečné organizace
Lorencová, Dana ; Štáfek, Pavel (vedoucí práce) ; Pavlína, Pavlína (oponent)
Diplomová práce se zabývá procesem inventarizace u vybrané účetní jednotky, zjištěnými nedostatky a jejich následným řešením. Proces inventarizace patří mezi činnosti, které vedou k vyhotovení účetní závěrky organizace, proto činnosti musejí být vykonávány s vysokou pečlivostí a důsledností, aby byl dodržen Zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, který stanoví v souladu s právem Evropské unie rozsah a způsob vedení účetnictví a požadavky na jeho průkaznost a podmínky předávání účetních záznamů pro potřeby státu. Teoretická část je věnována vymezení základních pojmů procesu inventarizace. Jsou zde uvedeny platné právní předpisy, které se touto problematikou zabývají. Rovněž jsou v teoretické části uvedeny jednotlivé fáze celého procesu a důležité interní předpisy a dokumenty, které je povinna mít zpracované každá účetní jednotka. Je zde charakterizována návaznost inventarizace majetku a závazků na účetní uzávěrku a závěrku. Praktická část se věnuje procesu inventarizace vybrané nevýdělečné organizace Okresního soudu v Jičíně. V jednotlivých částech inventarizace, kdy je prováděna fyzická a dokladová inventura, jsou uvedeny zjištěné nedostatky a návrhy jejich řešení. Kompletní proces inventarizace patří mezi činnosti vybrané účetní jednotky, na které se v posledních letech zaměřují kontrolní orgány, jelikož se činnosti dotýkají hospodaření s majetkem státu. V závěrečné kapitole praktické části je vypracován metodický návod k provádění inventarizací majetku a závazků pro účetní jednotku včetně nové instrukce. Zpracováním diplomové práce byl podán pohled na inventarizaci jako celek, která je výchozím bodem pro sestavení účetní závěrky. V práci byly analyzovány procesní či systémové nedostatky při jejím zpracování. Tyto nedostatky mohou způsobit, že účetní jednotka nenaplní § 6 odst. 3 zákona o účetnictví, ze kterého vyplývá povinnost inventarizovat majetek a závazky v souladu s ustanovením § 29 a § 30 zákona o účetnictví. Kontrolní úřad může na základě takových nedostatků prohlásit, že inventarizace majetku a závazků nebyla provedena řádně a účetní jednotku sankciovat. Po ukončení inventarizačního procesu je účetní jednotka povinna vyhotovit inventarizační zprávu, která je podstatným dokumentem současně s účetními výkazy, Rozvahou, Výkazem zisku a ztráty a přílohami ke schválení účetní závěrky.

Interní audit systému řízení kvality
Benk, Petr ; Kala, Štěpán (vedoucí práce) ; Jaromír, Jaromír (oponent)
Diplomová práce s názvem Interní audit systému řízení kvality je orientována na získání základních vědomostí a znalostí spojených s pojmem audit, jeho vymezení, definování podstaty a nezbytnosti v rámci začlenění do organizační struktury společnosti. Jsou zde představeny požadavky na osobu samotného auditora, pracovní postupy využívané při auditorské činnosti i nároky na zpracování auditorské zprávy. Důležité je i seznámení se samotným systémem managementu kvality, který se jednoznačně stává významným nástrojem pro získání konkurenční výhody na trhu. Z důvodu nesouhlasu se zveřejněním obchodního názvu sledovaného subjektu autor označil tuto organizaci v rámci této diplomové práce jako společnost D. Analýzou výstupů související s prováděním interních auditů systému řízení kvality došlo k identifikaci možných úzkých míst auditovaných subjektů. Za sledované období zjištěno, že cca. 30% neshod je stále opakujících z minulých auditů, to vypovídá jednoznačně o neefektivním řešení opatření k odstranění zjištěných neshod. Na základě těchto zjištění byla provedena analýza příčin a důsledků souvisejících s výskytem opakujících neshod, kde jsou týmově identifikovány nejdůležitější příčiny ovlivňující tento následek. Tyto příčiny z hlediska dosahu byly identifikovány Paretovou analýzou v oblasti samotného procesu (chybějící kroky, identifikace začátku a konce, rozdělení neshod dle závažnosti aj.). Následně provedeno vypracování návrhu účinnějšího modelu procesu vhodného pro efektivní provádění interních auditů systému řízení kvality. Za využití změnového řízení v dané organizaci byl nový model procesu zaveden do praxe a to včetně provedení operací posouzení, schválení, realizace, ověření a validace. Přínosem diplomové práce je především aplikace modifikovaného modelu procesu interního auditu systému řízení kvality, který umožňuje rychlou optimalizaci podnikových procesů a postupů.

Dohled v bankovnictví
Šmída, David ; Vondráčková, Pavlína (vedoucí práce) ; Novotný, Petr (oponent)
Dohled v bankovnictví Hlavním cílem mojí práce je analýza postavení a pravomocí nových orgánů Evropského systému pro dohled nad finančním trhem ve vztahu k zajištění efektivního bankovního dohledu. Práce je členěna následovně. První kapitola se zabývá otázkami významu bankovnictví pro společnost a jeho postavením na finančním trhu, rozebírá samotný pojem banka a to jak z právního tak z ekonomického hlediska a v jejím závěru je značná pozornost věnována postavení bankovnictví v EU a dále současným trendům na bankovním a finančním trhu v EU. Druhá kapitola je rozčleněna na dvě části. V první jsou vymezeny pojmy regulace, dohled, dozor a pak jsou charakterizovány důvody, cíle a oblasti dohledu. Druhá část je věnována prvkům efektivního dohledu a to s ohledem na první část druhé kapitoly a jsou tu řešeny otázky institucionálního uspořádání dohledu, nezávislost orgánu dohledu, nástroje kterými by měl disponovat a metody výkonu dohledu. Třetí kapitola se zabývá rozborem právní úpravy Evropského systému pro dohled nad finančním trhem z hlediska postavení, efektivity dohledu a významu jeho součástí. Pozornost je postupně věnována analýze institucionálního uspořádání a pravomocím Evropského rady pro systémové riziko a Evropského orgánu pro dohled v bankovnictví. Závěrečným poznatkem mojí práce je, že nové...

Vývoj přestupků v dopravě
Matoušek, Tomáš ; Hřebík, František (vedoucí práce) ; Šrédl, Karel (oponent)
Přestupky v dopravě jsou aktuálním tématem, jelikož na silnicích je čím dál více vozidel, jejichž výkony stále stoupají a jsou "dokonalejší", nicméně osoba řidiče je stále stejná a následky přestupků v dopravě jsou čím dál více fatálnější. Nicméně je zvláštní, že dodržování pravidel silničního provozu ze strany řidičů je minimální a řešením přestupků je v podvědomí společnosti to, že se přestupek na místě vyřeší blokovou pokutou nebo je oznámen příslušnému Správnímu úřadu k dalšímu projednání. Avšak skutečnost je daleko složitější, jelikož řešení dopravních přestupků je upravena v zákoně o přestupcích, v zákoně o silničním provozu a dále ve správním řádu. Další skutečnosti se musí odvodit např. z trestního řádu. Zákonodárce se snaží přizpůsobit pravidla silničního provozu nejenom současnému trendu vzrůstající agresi na silnicích, ale také stanovit důraznější pravidla silničního provozu, která budou řidiči nejenom respektována, ale taktéž dodržována. Asi největším pokrokem v oblasti dopravních přestupků je zavedení tzv. bodového systému, který má nejenom funkci represivní, ale také informační a preventivní. Podstata tohoto systému spočívá v tom, že nejzávažnější přestupky a trestné činy jsou tzv. obodovány a při jejich porušení se řidiči sčítají body až do přesně stanovené výše, kdy je následně řidiči odebrán řidičský průkaz. Dalším průlomem je novelizace zákona č. 361/2000Sb., kdy do jeho obsahu byla mimo jiné zařazena část správních deliktů jako § 125c - přestupky, což znamená, že zákon o přestupcích by měl obsahovat pouze obecnou přestupkovou část a procesní ustanovení týkající se řízení o přestupcích, ale jednotlivé skutkové podstaty dopravních přestupků jsou obsaženy již v novelizaci silničního zákona.