Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 90 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jeřábová kočka
Pokorný, Emil ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá výpočtem a návrhem zdvihového ústrojí jeřábové kočky o nosnosti 25 000 kg. V práci jsou navrženy prvky lanového systému, mezi které patří lano, kladky a lanový buben. Součástí práce je také pevnostní výpočet kladnice a návrh jednotlivých komponent pohonu zdvihového ústrojí jako jsou motor, převodovka a brzda. Výstupem práce je vypracovaná výkresová dokumentace zahrnující výkres sestavy kladnice a výkresy vybraných detailů.
Lávka pro pěší v Blansku
Urbánek, Jan ; Štrba, Michal (oponent) ; Barnat, Jan (vedoucí práce)
Obsahem diplomové práce je návrh a posouzení nosné ocelové konstrukce lávky pro pěší a cyklisty. Ocelová lávka přemosťuje řeku Svitavu v obci Blansko a má rozpětí 24 metrů. Konstrukčně je lávka řešena jako prostorová prutová konstrukce se dvěma hlavními příhradovými nosníky. Horní a dolní pásy jsou zakřiveny ve tvaru kružnicového oblouku a propojeny diagonálními pruty. Nosníky jsou v úrovni horního a dolního pásu propojeny příčníky. Vodorovná tuhost horní a dolní plochy konstrukce je zajištěna ztužidly. Na dolní příčníky je uložena mostovka. Toto řešení je výsledkem porovnání a zhodnocení dvou variant.
Deskripce rámů soustružnických strojů.
Míčka, Martin ; Matějka, Petr (oponent) ; Blecha, Petr (vedoucí práce)
Tato práce pojednává formou rešerše o rámech soustružnických strojů. Jsou v ní obsaženy základní požadavky, které jsou na rámy kladeny. Z nich se blíže věnuje statické a dynamické tuhosti. V dalších bodech jsou zahrnuty způsoby výroby rámů a materiály, které se při výrobě používají. V neposlední řadě uvádí některé příklady konstrukcí jednotlivých částí rámu a způsoby jejich uchycení na základ stroje.
Průzkum a hodnocení mostu na dálnici D2
Výpustek, Libor ; Suza, Igor (oponent) ; Cikrle, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o průzkumu a hodnocení stávající ho mostního objektu na dálnici D2. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zaměřuje na stavebně technické průzkumy, diagnostiku stavebních konstrukcí a vybrané metody vyšetřování a zkoušení stavebních konstrukcí. V praktické části je provedena vizuální prohlídka a diagnostika poruch spodní stavby dálničního mostu ev. č. D2-058, zjištění materiálových charakteristik spodní stavby a vyhodnocení stavu mostu. V závěru praktické části je doporučení k návrhu a způsobu opravy mostu.
Jeřábová kladnice - nosnost 8 t
Dudek, Kamil ; Malášek, Jiří (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a výpočtem jeřábové kladnice se dvěmi kladkami pro nosnost 8 tun. Obsahuje popis jednotlivých částí kladnice a návrh jejich konstrukčního řešení. V další části řeší návrh lana, lanových kladek, příčníku, čepu kladek, bočnic, matice háku a ložisek. Závěrem práce je výkres sestavení, seznam položek a výrobní výkres příčníku.
Jeřábová kočka
Odehnal, Jiří ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje návrhu zdvihového ústrojí jeřábové kočky s nosností 10 000 kg. Dle zadaných parametrů jsou vypočteny rozměry lana, lanového bubnu, vyrovnávací kladky a hlavních dílů kladnice, kterými jsou vodící kladky, čep kladek, bočnice a příčník. Práce dále obsahuje pevnostní kontrolu lanového bubnu a jednotlivých dílů kladnice, návrh pohonu zdvihového ústrojí a výkresovou dokumentaci sestavy kladnice a vybraných dílů.
Návrh dvounosníkového jeřábového mostu 50 t
Matěja, Josef ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Kubín, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem dvounosníkového jeřábového mostu o nosnosti 50 tun. Postup je rozdělen celkem do osmi částí. První z nich obsahuje předběžný návrh celé konstrukce a návrh hlavních parametrů. Druhá část obsahuje výpočet předběžného zatížení nosníku, určení jeho hlavních rozměrů a výpočet maximálního ohybového momentu. Další části zahrnují výpočty a konstrukční řešení jednotlivých hlavních částí a příslušenství jako jsou jeřábový nosník, příčník, kola, kolejnice, pohon a brzda. Bakalářská práce je zpracována s použitím příslušné odborné literatury a norem, které obsahují postupy a doporučení pro výpočet a konstrukci jeřábových mostů.
Lávka pro pěší
Blaška, Jan ; Straka, Bohumil (oponent) ; Sýkora, Karel (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je dřevěná lávka pro pěší a cyklisty přes řeku Desnou v obci Loučná nad Desnou. Délka lávky je 30 m, šířka 3 m a výška je proměnná od 4 do 5 m. Lávka je zastřešená se sklonem střechy 20° v příčném směru a v podélném směru zaujímá tvar oblouku. Krytina je trapézový plech. Konstrukce je prostorová příhradová konstrukce vytvořená spojením dvou hlavním příhradových nosníků krokvemi, příčníky a ztužidly. Příhradovou konstrukci tvoří rovný spodní pás, zakřivený horní pás a diagonály. Na čelech lávky jsou ocelové ztužující rámy. Materiál konstrukce je převážně lepené lamelové dřevo, dále rostlé dřevo a ocel. Ocel je použita pro spojovací prostředky a pro ztužující rámy na čelech lávky.
Analýza výpočtového modelu konstrukce mechatronické soustavy a jeho dynamické chování
Merkl, Martin ; Vetiška, Jan (oponent) ; Vosynek, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá výpočtovým modelováním příčníku obráběcího stroje v programu Ansys Workbench. Cílem práce bylo určení dynamických vlastností této konstrukce, provedení statické analýzy a dále pak exportování modelu do prostředí MSC Adams.
Návrh mostu přes Kyjovku
Zlatuška, Karel ; Nečas, Radim (oponent) ; Zich, Miloš (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je návrh silničního mostu přes řeku Kyjovku na ulici Na Šlajsi v Lanžhoťě. Práce se soustředí především na podrobnou statickou analýzu nosné železobetonové konstrukce o jednom poli. Byly vytvořeny dva alternativní návrhy nosné konstrukce a jeden z nich byl detailněji rozpracován ve statickém výpočtu. Jedná se o variantu parapetního nosníku složeného z dvou hlavních podélných nosníků proměnné výšky průřezu. Tyto nosníky jsou spojeny deskou, kterou podporuj příčníky s krajními náběhy. Teoretické rozpětí nosné konstrukce je 13 metrů. Výpočetní model konstrukce je vytvořen v softwaru Scia Engineer 2013.1, přičemž výsledky jsou kontrolovány ručně pomocí jednoduchých metod stavební mechaniky a lineární pružnosti. Posouzení prvků je zpracováno ručně dle metodiky platných norem ČSN EN. Ve výpočtu jsou uvažovány pouze svislé složky zatížení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 90 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.