Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vlastní zkušenost transsexuálních jedinců s procesem přeměny pohlaví
Angelisová, Aneta ; Goldmann, Petr (vedoucí práce) ; Adámková, Jana (oponent)
Diplomová práce se věnuje tematice poruch pohlavní identity, konkrétně transsexualismu. Teoretická část vymezuje základní pojmy, které jsou zásadní k pochopení celé problematiky a které jsou užívány v rámci celé diplomové práce. Zahrnuje celkem pět kapitol, které se pojí s tématem transsexuality z hlediska psychologického i legislativního. V první kapitole je krátce vymezen termín transsexuality z pohledu různých odborníků a odborných publikací, část je věnována historii a etiologii transsexuality. Druhá kapitola pojednává o pohlavní identitě a faktorech, které mohou vývoj identity ovlivnit. Třetí kapitola se věnuje procesu přeměny pohlaví u transsexuálních jedinců od samého počátku léčby až po její ukončení. Čtvrtá kapitola pojednává o partnerství, sexualitě a adaptaci transsexuálních jedinců. Poslední pátá kapitola pohlíží na transsexualitu z hlediska legislativního, vymezuje zákony, které se věnují problematice transsexualismu. Empirická část je věnována realizovanému výzkumu zaměřenému na vlastní zkušenost s coming outem, procesem přeměny pohlaví, reakce okolí a partnerské vztahy. Výzkum je kvalitativního charakteru, byl realizován prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s 8 ze 16 účastníků studie. Cílem výzkumu bylo zmapovat život transsexuálních jedinců, vlastní zkušenost s procesem...
Gender role v Armádě České republiky
KÁRNÍKOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá tématem gender role v Armádě České republiky, je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je vypracována na základě odborné literatury, kdy se zabývá pojmy genderu v obecné psychologické rovině, genderovými rolemi, genderovou identitou a jejími teoriemi, genderovými stereotypy. Věnuje se tématu rovnosti mužů a žen v Evropské unii a v České republice. Následně popisuje genderovou diskriminaci. V závěru teoretické práce se zabývá tématem rovnosti mužů a žen v Armádě České republiky. Praktická část je zpracována pomocí kvalitativně orientovaného šetření, které je založené na hloubkových rozhovorech s příslušníky Armády České republiky, a přináší tak vhled do problematiky gender role a také na postavení mužů a žen uvnitř Armády České republiky.
Problematika transgenderu.
HEBKÁ, Tereza
Práce je rozdělená na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se zabývá vymezením pojmů jako jsou pohlaví, gender, genderová identita a genderová role, transgender. Samostatná kapitola poté přibližuje transsexualitu jako nejzávažnější a život jedince nejvíce ovlivňující formu transgenderu. Kapitola se zaměřuje na teorie transsexuality, krátce přibližuje historii, podrobně rozebírá jednotlivé etapy přeměny pohlaví, a nakonec zařazuje transsexualitu do sociálního kontextu. Empirická část je poté zaměřena na zmapování života a prožívání transsexuálních jedinců v průběhu tranzice. Pro výzkum byly vybrány tři respondentky, se kterými byly vedeny hloubkové narativní rozhovory, jako výzkumná metoda byla poté zvolena metoda IPA. Ze zjištění vychází, že transsexuálové často prožívají krizi identity, která je vnímána i jejich okolím, proto jsou ve velké míře svými blízkými podporováni. S péčí odborníků a s mediálním obrazem transsexuality jsou povětšinou velmi nespokojení.
Vliv informovanosti o pohlavně přenosných onemocněních na sexuální chování středoškolské mládeže
Mikešová, Jana ; Vachková, Eva (vedoucí práce) ; Hodačová, Lenka (oponent)
Autor: Jana Žalská Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové Oddělení ošetřovatelství Název práce: Vliv informovanosti o pohlavně přenosných onemocněních na sexuální chování středoškolské mládeže Vedoucí práce: Mgr. Eva Vachková, Ph.D. Počet stran: 83 Počet příloh: 4 Rok obhajoby: 2018 Klíčová slova: adolescence, pohlavně přenosné nemoci, sex, sexuální výchova, zdravotní gramotnost, genderová identita Bakalářská práce je napsaná na téma "Vliv informovanosti o pohlavně přenosných onemocněních na sexuální chování středoškolské mládeže". Teoretická část se zabývá pohlavními chorobami a pohlavně přenosnými nemocemi. Je zde popsáno období adolescence, tělesné proměny a genderové rozdíly v období dospívání. Dále se zabývá zdravotní gramotností u mládeže, výchovou ke zdraví, sexuální výchovou. Empirická část zjišťuje informovanost středoškolské mládeže o pohlavních chorobách a jejich prevenci a způsobu ochrany před pohlavními nemocemi, zkoumá zdroje, odkud mladí získávají informace. Dále zjišťuje, zda jejich znalosti o této problematice mají vliv na sexuální chování. Byla použita metoda kvantitativního výzkumu pomocí nestandardizovaného dotazníku. Výsledná data jsou zpracována do tabulek a grafů.
Analýza genderově nekonvenčních postav v japonském anime a manze
Pleskačová, Valérie ; Hájek, Martin (vedoucí práce) ; Oravcová, Anna (oponent)
V této práci se budu zabývat analýzou genderově nekonvenčních postav v japonské manze a anime. Téma práce vzniklo na základě mého dlouholetého zájmu o tento typ pop-kultury. Manga a anime, na nichž založím svůj výzkum, vznikla v druhé polovině 90. let z rukou Masashi Kishimota a stala se nejpopulárnější mangou milénia. Výzkum plánuji provádět kvalitativně skrze analýzu dokumentů, kterými jsou psané díly mangy a videozáznamy sérií Naruto/Naruto Shippuuden. Z těchto sérií vyberu patnáct postav na základě jejich genderových rolí a identit. Následně zanalyzuji každou jednotlivou postavu pomocí vytvoření kategorizačního systému, na jehož základě přiřadím jednotlivé kategorie k atributům maskulinity a feminity u dané postavy. Svůj výzkum podkládám pracemi a texty zaměřujícími se na gender v manze a anime a také genderovými stereotypy aplikovanými v západní kultuře, které popisuje např. Ann Oakley, Sandra Bem nebo Deborah Cameron. Cílem výzkumu je zjistit, jestli existují nějaké pravidelnosti ve vytváření genderových vzorců jednotlivých postav, nebo zda se jedná o pouhý chaos, který nemá žádný měřitelný, systematický podklad. Závěr práce bude věnován limitům práce a budoucím výzkumům mangy a anime.
K problematice genderu ve vztahu ke škole
MĚRTLOVÁ, Tereza
Tématem bakalářské práce je gender a genderové aspekty školství. Práce je rozdělena do dvou částí. První část se věnuje teoretickému rozboru pojmu gender a s ním spojenými kapitolami. Seznámí nás s genderovou problematikou, feminis-mem, genderovou rolí či genderovým stereotypem. Věnuje se také genderu a ja-zyku včetně vztahu genderu ke škole. K první části práce také náleží kapitola učivo a učebnice, jež popisuje genderová kritéria korektní učebnice. Praktická část ob-sahuje posouzení genderové korektnosti čtyř rozdílných učebnic českého jazyka pro 2. stupeň základních škol, založené na teoretických poznatcích. Cílem bakalář-ské práce je seznámit se s genderovou problematikou a přiblížit význam gendero-vého aspektu pro školu.
Genderové aspekty rodičovské volby tradiční a Montessori mateřské školy
Kučerová Uriková, Dana ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Kobová, Ĺubica (oponent)
Diplomová práce se věnuje genderovým aspektům rodičovské volby klasické a Montessori mateřské školy. Teoretická část práce se věnuje tématům spojeným jednak s genderovou identitou a jejím vývojem a jednak s předškolním obdobím, které je popisováno především z hlediska genderu. Vzhledem k tomu, že důležitou součástí dětství jsou hračky, i jim se teoretická část práce věnuje a zkoumá jejich genderovanost. Jako jeden z možných přístupů k dětem je nabízena genderová rovnost ve výchově a vzdělávání. Velký prostor zaujímá v teoretické části Montessori metoda výchovy a vzdělávání. Práce také srovnává Montessori mateřské školy s mateřskými školami klasickými. Výzkum diplomové práce je založen na kvalitativní analýze rozhovorů s matkami dětí v předškolním a mladším školním věku. Tato analýza jde napříč všemi rozhovory a hledá a následně porovnává společné kategorie. Z výzkumu vzešlo, že matky při výběru mateřské školy pro své dítě nezohledňují formu genderové socializace v mateřské škole. Alternativní mateřskou školu volí častěji matky dětí, které ve svém působení na dítě uplatňují prvky genderově citlivé výchovy. Matky, které vybírají pro své dítě Montessori mateřskou školu, mají více konkrétních a jasněji definovaných kritérií výběru, než matky vybírající klasickou mateřskou školu. Klíčová slova: gender,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.