|
Dohledový a řídicí systém pro hotel realizovaný prostředky IoT
Hockicko, Matej ; Smrčka, Aleš (oponent) ; Janoušek, Vladimír (vedoucí práce)
Táto práca rieši návrh a prototypovú realizáciu dohľadového a riadiacého systému pre hotel s využitím prostriedkov IoT. K riešeniu sa dospelo s využitím mikrokontrolérov ESP, ktoré ovladajú pripojené senzory a aktuátory. Zariadenia ESP sú ďalej združované do skupín a pripájané na cetrálny bod v dosahu. Pomocou tohto bodu sa ďalej prenáša MQTT komunikácia na cloud. V cloude beží služba IoT Core, vďaka ktorej je možné ovládať a uchovávať stav zariadení. Zároveň sa v cloude nachádza vývojový nástroj Node-RED, v ktorom bolo vytvorené grafické rozhranie pre tento systému. Výsledok tento práce umožňuje vzdialené monitorovanie a riadenie hotelu s využitím senzorov a aktuátorov pripojených do tejto siete.
|
|
LED display pro dopravník testbedu I4.0
Rázek, Stanislav ; Kaczmarczyk, Václav (oponent) ; Sýkora, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem hardware a tvorbou a software pro maticový LED displej, který bude následně použit v projektu barman. LED displej je ovládán pomocí mikrokontroléru. Uchycen je mezi hliníkovými profily, tvořícími jeho rám. Jeho funkce je zobrazování informací a tvorba grafického uživatelského rozhraní výdejního dopravníkového pásu.
|
|
Dynamická vertikalizace
Ladický, Milan ; Čmiel, Vratislav (oponent) ; Janoušek, Oto (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje návrh a konstrukci snímače náklonu dynamického vertikalizátoru. Práce obsahuje popis vertikalizátoru, snímacích komponent a programovatelných desek, které slouží ke komunikaci s počítačem a periferiemi. Je zde vysvětlen princip spojení mezi vertikalizátorem a testovací aplikací, princip snímání pohybů pacienta a princip měření EMG.
|
| |
|
Analýza brzdových systémů motorových vozidel
Janák, Josef
Bakalářská práce se zabývá problematikou brzdových systémů motorových vozidel a systémů s nimi spojených. Z úvodu se zabývá rozdělením brzdových systémů a soustav podle různých kritérií. Dále pokračuje složením a hlavními částmi hydraulických brzd až k hlavnímu obsahu této práce, a to konstrukce a funkce bubnových a kotoučových brz-dových soustav. Poté následuje menší popis elektrohydraulického brzdového systému a na závěr se práce zabývá protiblokovacími a stabilizačními systémy spojenými s brzdovou soustavou automobilu a délkou brzdné dráhy.
|
|
Vývoj aktivních a pasivních bezpečnostních prvků osobních automobilů
Kubín, Tomáš
V mé bakalářské práci se zabývám problematikou aktivní a pasivní bezpečnosti osobních automobilů. V úvodní části se věnuji historickému vývoji bezpečnosti motorových vozidel a základnímu rozdělení bezpečnostních prvků. V druhé části uvádím nároky na plnění homologačních předpisů v oblasti bezpečnosti vozidel. V další části se bakalářská práce soustředí na současné prvky aktivní a pasivní bezpečnosti. V poslední části mé práce přibližuji trendy v oblasti pasivní bezpečnosti osobních automobilů.
|
|
Protiblokovací systémy brzdové soustavy a systémy jízdní stability vozidel
Fischer, Michael
Diplomová práce se zabývá protiblokovacím systémem brzdové soustavy a systémy jízdní stability vozidel. Teoretická část práce popisuje teorii sil působících na vozidlo. Důraz je kladen zejména na proces brzdění. Dále se zaměřuje na konstrukci brzdové soustavy s protiblokovacím systémem, regulaci prokluzu kol a konstrukci elektronického stabilizačního programu. U jednotlivých systémů je uveden popis jejich funkce. Praktická část práce se věnuje měření vozidla Volkswagen Golf IV, které proběhlo na válcovém dynamometru. Měření se zabývalo procesem brzdění při aktivním i neaktivním ABS. Výsledky měření obsahují popis průběhu brzdné síly, brzdného zpomalení a rychlosti. V závěru praktické části je porovnání průběhu brzdění při aktivním ABS s rozdílným tlakem pneumatik.
|
|
Vliv ESP/ESC na chování vozidla
Weigel, Filip ; Mrázek, Vojtěch (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Práce se zabývá aktivním prvkem bezpečnosti vozidel - ESP. Systém ESP velmi významně pomáhá se stabilizací vozidla při zatáčení. Práce rozebírá modelování, princip fungování brzd, popis podřízených systémů - ABS a ASR, fyzikální jevy a síly, vzorový příklad, rozbor problému, návrh modelu, implementaci modelu a vyhodnocení experimentů s modelem v prostředí UPPAAL. Cílem práce je prokázat, že systém ESP pomáhá stabilizovat vozidlo při zatáčení pomocí simulačního modelu vozidla. Výsledky jsou prezentány v přehledných grafech. Z grafů lze analyzovat chování vozidla s ESP a bez ESP.
|
| |
|
Distribuovaný řídicí systém s dynamicky modifikovatelnými uzly
Křek, Radim ; Kočí, Radek (oponent) ; Janoušek, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vytvořením dynamicky modifikovatelného uzlu, který poté může spolupracovat s dalšími uzly a dohromady tak vytvořit distribuovaný řídicí systém. Jednotlivé uzly pak spolu komunikují pomocí protokolu MQTT. Pro vytvoření byly po hardwarové stránce použity desky ESP8266 a ESP32. Operační systém je vytvořen v jazyce MicroPython a podporuje nahrávání uživatelských aplikací, které jsou napsány v tomtéž jazyku. Dále je popsáno vytvoření monitorování na platformě Raspberry Pi, které kontroluje chování sítě uzlů. Celý systém tak lze využít například pro řízení inteligentních domů.
|