Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Socializace jako celoživotní proces
SÁDLÍKOVÁ, Eliška
Obsahem práce je uchopení socializačního procesu napříč celoživotní dráhou z pohledu začleňování jedince do společnosti. Přes nastíněnou problematiku sociali-začního procesu z pohledu sociálních věd práce postupně přechází do etapy dětství. V ní je kladen důraz na nastartování socializace u jedince skrze primární socializaci. Přes zvláštnosti a specifika socializace v obdobích dětství a dospívání, ve kterých postupně nastupuje i sekundární socializace, se práce postupně ubírá ke stěžejní části. Tou je uchopení dospělosti a stáří. V nich je rozlišován kontrast, který se promítá právě v procesu soci-alizace. Dospělost je jmenovatelem produktivního věku v kontrastu se stářím jakožto věku zkušeného, který disponuje větším kapitálem volného času. V práci je posuzová-no začleňování dospělého člověka a seniora skrze vzdělávání a preventivní programy na pozadí dnešní doby. V závěru práce identifikuji prostřednictvím zkušeností z Attaveny, o. p. s. navyšování kompetencí u jedinců, kteří tuto organizaci navštěvují za účelem snazšího a lepšího integrování do společnosti.
Odlišnosti ve způsobech trávení volného času u dospělých osob s ADHD
URBAN, Michal
Cílem práce je analyzovat rozdíly způsobu trávení volného času u lidí s ADHD a lidí bez ADHD a jeho projevy vzhledem k této problematice. Teoretická část bakalářské práce se věnuje příčinám a podmínkám vzniku ADHD a jeho projevy. V práci je také vysvětlen pojem volný čas. V praktické části byly provedeny a vyhodnoceny rozhovory s pěti respondenty s ADHD a pěti respondenty bez ADHD. Na základě poznaných odlišností dotazovaných a dle teoretických východisek byla formulována závěrečná zjištění. Práce poukazuje na fakt, že jedinci s ADHD si neumí uspořádat svůj volný čas,nahodile mění své volnočasové aktivity a sport je pro ně způsob vybití energie.
Strategie zvládání zátěžových situací osob s těžkým zrakovým postižením
Kašparová, Veronika ; Vágnerová, Marie (vedoucí práce) ; Janošová, Pavlína (oponent)
Tato práce se zabývá strategiemi zvládání zátěžových situací osob s těžkým zrakovým postižením. V teoretické části charakterizuje zrakové postižení, zabývá se psychickým vývojem zrakově postiženého dítěte, funkcemi kompenzačních mechanismů a socializací zrakově handicapovaného. Definuje pojmy jako zátěžová situace, stres a jeho prožívání, frustrace a deprivace. Dále se zabývá prožíváním zrakového handicapu u dítěte a jeho rodiny a u člověka v dospělém věku. Praktická část je realizována jako kvalitativní výzkum. Za cíl si klade zjistit typy zátěžových situací u zrakově handicapovaných a jejich strategie zvládání. Zjišťuje, jak souvisí vznik zátěže se zrakovým handicapem a zda je samotný handicap zdrojem zátěže v osobním a společenském životě zrakově handicapovaných.
Krize středního věku
Pilná, Jana ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce) ; Šulová, Lenka (oponent)
Krize středního věku je velmi populární koncept popisující střední dospělost. Tváří v tvář blížící se smrti lidé se lidé zastavují na cestě životem při dosahování svých cílů, aby přehodnotili své úspěchy a zhodnotili, co již mají a čeho ještě chtějí dosáhnout, aby si splnili své sny. Teoretická část práce se zabývá především definicí střední dospělosti, krize středního věku, životní spokojenosti a osobní pohody a zároveň představuje přehled základních teorií a výzkumů týkajících se těchto témat. Empirická část je zaměřena na zjištění, jak pojmu krize středního věku lidé rozumí, a zda ve svých životech a životech svých blízkých tuto fázi rozpoznávají jako životní fázi se specifickými příznaky odpovídajícími definici krize středního věku, a jak tuto vývojovou fázi prožívají. Práce se také zabývá psychologickými rozdíly v prožívání středního věku u mužů a žen a způsoby jejího zvládání. Klíčová slova: střední věk, krize, dospělost, životní cyklus, individuace, přehodnocení života
Využití MMPI-2 v diferenciální diagnostice Aspergerova syndromu a schizofrenie
Adámková, Jana ; Soukupová, Tereza (vedoucí práce) ; Goldmann, Petr (oponent)
Hlavním cílem této práce je identifikovat škály v MMPI-2, které by mohly sloužit jako vodítka pro diferenciální diagnostiku Aspergerova syndromu a schizofrenie. Zkoumány byly dospělé osoby s Aspergerovým syndromem a také dospělé osoby s diagnózou schizofrenie. Ve výzkumu je použita kvantitativní metodologie, konkrétně postup dobývání dat z databází, které umožňuje generovat a přímo ověřovat hypotézy. Ze zkoumání vyplynulo, že jsou klíčové konfigurace výšky T-skórů několika různých škál, především 0Si, Sc1, Sc6, Pa1, Pa2, Psyc, Biz a Obs (u 0Si, Sc1, Pa2 a Obs očekáváme u osob s Aspergerovým syndromem zvýšení a u škál Sc6, Pa1, Psyc a Biz očekáváme, že T-skóry budou průměrné; u osob se schizofrenií zaznamenáváme zvýšení škál Sc6, Pa1, Psyc a Biz). KLÍČOVÁ SLOVA  Aspergerův syndrom  Schizofrenie  Diferenciální diagnostika  Dospělost  MMPI-2
Sociální pohled na dopady epilepsie u dospělého člověka
Stehlíková, Petra ; Mašát, Vladimír (vedoucí práce) ; Klvačová, Petra (oponent)
Diplomová práce Sociální pohled na dopady epilepsie u dospělého člověka je zaměřena na specifikaci psychosociálních faktorů ovlivňujících život dospělého člověka s diagnózou epilepsie. Diplomová práce je rozdělena do tří celků. V teoretické části je podrobně definováno onemocnění epilepsie, klasifikace epileptických záchvatů, diagnostika, terapie a léčba epilepsie, není opomenuta ani první pomoc při epileptickém záchvatu. Další část diplomové práce popisuje vybrané oblasti ovlivňující život dospělého člověka s epilepsií, které přinášejí každodenní omezení v životě s touto diagnózou. Jsou zde zahrnuta specifika rodinného života dospělého jedince s epilepsií, blíže je rozvedena problematika pracovního uplatnění. Popsány jsou specifické oblasti každodenního života lidí s epilepsií, do kterých jsou mimo jiné zařazeny vlivy životosprávy, medikace, spánku a volnočasové aktivity a jejich případná omezení. Diplomová práce zahrnuje i problematiku sociální stigmatizace, sociální izolace a přehled možných psychických změn a kognitivních potíží lidí s epilepsií vyskytujících se jako důsledek této diagnózy. Praktická část diplomové práce je zaměřena na zpracování výsledků provedeného dotazníkového šetření, jehož hlavním cílem bylo zjistit, které oblasti života jsou z pohledu dospělého člověka s epilepsií nejvíce...
Speciálně pedagogické důrazy při podpoře dospělých osob s těžkým mentálním a kombinovaným postižením
Satková, Marie ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
ANOTACE: Diplomová práce se zabývá konkrétními d razy speciáln pedagogické podpory poskytované osobám s t kým mentálním a kombinovaným posti ením v dosp lém v ku. Cílem práce bylo zjistit, jaká jsou specifika terapeutické podpory dosp lých osob s t kým hendikepem a jak profesionálové p izp sobují odbornou pé i skute nosti, e jsou jejich klienti dosp lí. K získání dat pro ú ely diplomové práce byl veden kvalitativn zam ený výzkum prost ednictvím polostrukturovaných rozhovor s pedagogy a pracovníky v sociálních slu bách, kte í se dlouhodob v nují dosp lým osobám se záva ným hendikepem. Data byla vyhodnocena metodami otev eného a axiálního kódování, které jsou sou ástí zakotvené teorie. K dal ím metodám sb ru dat vyu itých pro zpracování práce pat ila obsahová analýza odborné literatury, obsahová analýza dokumentace u ivatel slu eb a zú astn né pozorování. Ze získaných dat vyplývá, e odborná podpora dosp lých osob s mentálním a kombinovaným posti ením musí zohled ovat jak konkrétní úrove vývojových pot eb t chto jedinc , tak jejich fyzický v k. Podstatnou slo kou pé e profesionál je vytvo ení vztahu k osob s posti ením jako k rovnocennému partnerovi.
Aktivační centra - celoživotní vzdělávání dospělých osob s mentálním postižením
Máchová, Michaela ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Novotný, Josef (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou celoživotního vzdělávání dospělých osob s mentálním postižením v kurzech aktivačních center. Cílem práce je představit pilotní projekt aktivačních center jako jednu z možností celoživotního vzdělávání dospělých osob s mentálním postižením. Stručně je zde vymezena problematika mentální retardace a dospělosti osob s mentálním postižením. Popsán je současný systém vzdělávání osob s mentálním postižením v České republice s důrazem na stěžejní oblast celoživotního vzdělávání. Detailně je vymezena problematika aktivačních center. V závěru práce je představen průzkum mapující okolnosti dosavadního vzdělávání v aktivačních centrech z pohledu lektorů a metodiků. Nezbytnou součást práce tvoří rozhovory se samotnými účastníky kurzů aktivačních center. Klíčová slova Mentální retardace, dospělost, edukace, vzdělávání osob s mentálním postižením, celoživotní vzdělávání, aktivační centrum, kvalita života.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.