| |
|
Kontrola součástí pomocí metod reverzního inženýrství
Urbánek, Aleš ; Sedlák, Josef (oponent) ; Zouhar, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá kontrolu součástí pomocí metod reverzního inženýrství. Nejprve je zde uvedeno rozdělení a popis zařízení používaných pro reverzní inženýrství. Následuje charakteristika konvenčních metod měření. Součástí této práce je i praktické využití systému ATOS ke kontrole dané součásti. Cílem práce je srovnání konvenčních metod měření s metodami reverzního inženýrství.
|
|
Aplikace moderních technologií pro návrh a výrobu prototypu lyžařské helmy
Vilímovský, Daniel ; Pokorný, Zdeněk (oponent) ; Sedlák, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na aplikaci moderních technologií v oblasti vývoje lyžařských helem. V teoretické části je provedena rešerše z oblasti ochranného vybavení pro lyžaře včetně charakteristiky výrobních technologií používaných při jejich výrobě. Součástí práce je také charakteristika technologií reverzního inženýrství a aditivní technologie Rapid Prototyping. V praktické části je řešen návrh tvaru lyžařské helmy za použití modelářské hlíny s následným převodem do počítačového modelu a úprava v dostupném CAx programu. Součástí praktické části je také řešení výroby na 3D tiskárně. Práce je zakončena technicko-ekonomickým zhodnocením aplikovaných moderních technologií použitých pro výrobu prototypového modelu helmy.
|
|
Technologie výroby kopie osobního automobilu pomocí digitalizace
Eis, Jiří ; Dvořáček, Jan (oponent) ; Sedlák, Josef (vedoucí práce)
Tato práce, vypracovaná jako diplomový projekt na VUT v Brně, v teoretické části shrnuje nejpoužívanější metody, technologii reverzního inženýrství a rapid prototyping, včetně jejich využití v praxi. Experimentální část práce se zabývá aplikací těchto technologií na praktickém příkladu. Cílem práce bylo získání digitalizovaného modelu automobilu pomocí optického skeneru ATOS a fotogrametrického systému TRITOP, včetně úpravy a zpracování získaných dat, která budou dále použita k verifikaci modelu metodou FDM.
|
|
Zápěstní polohovací ortéza
Molinari, Petr ; Gajdoš, Petr (oponent) ; Paloušek, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukcí zápěstní polohovatelné ortézy s využitím metody Rapid Prototyping. První část je věnována základnímu principu metody Rapid Prototyping a popisu vybraných aditivních technologií. Dále se obecná část zabývá přehledem ortotiky horní končetiny, rozdělení ortéz a představení některých sériově vyráběných modelů. V konstrukční části je popsán celý proces návrhu ortézy.
|
|
Generická obfuskace na úrovni bajtkódu
Kollát, Samuel ; Křoustek, Jakub (oponent) ; Ďurfina, Lukáš (vedoucí práce)
V této práci je popsána definice obfuskace a metody její realizace. Následuje popis projektu LLVM a možnosti jeho využití při vytváření obfuskace na úrovni bajtkódu se zaměřením na generickost vzhledem k cílové architektuře. Jádro práce tvoří podrobný návrh metod obfuskace s cílem jejich implementace v zadní části překladače LLVM. Závěrečná sekce se věnuje ověření funkčnosti na různých architekturách pomocí automatizovaných testů.
|
|
Otočný stolek k 3D skeneru
Suchý, Lukáš ; Maxa, Jiří (oponent) ; Vyroubal, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá 3D skenováním. Vysvětluje metody reverzního inženýrství se zaměřením na jednotlivé technické obory a uvedením příkladů použití v praxi. Další část práce obsahuje samotné 3D skenování, zaměřuje se na rozdělení skenerů a používaných technologií. V základu lze skenovací metody dělit na destruktivní a nedestruktivní. Následně je nastíněna problematika digitalizace pořízených snímků a získání z-ové souřadnice. Poté se práce zaobírá klíčovými parametry pro vhodný výběr skenovacího systému. Dále je zde popsán skener David SLS2, jeho základní parametry, obsluha a proces kalibrace. Závěrečná část popisuje funkci a následnou konstrukci otočného stolku k 3D skeneru David SLS2
|
| |
|
Výroba prototypu automobilu s využitím moderních metod a technologie CAD/CAM
Horák, Aleš ; Zouhar, Jan (oponent) ; Sedlák, Josef (vedoucí práce)
Projekt vypracovaný v rámci inženýrského studia, řeší problematiku výroby prototypu automobilu pomocí moderní technologie reverzního inženýrství a aplikace CAD/CAM. Na základě literární studie dané problematiky, byl navržen postup digitalizace fyzického modelu automobilu, včetně jeho úpravy a zpracování získaných dat. Navazujícím krokem bylo ověření výroby modelu aditivní technologií rapid prototyping – metodou FDM. Verifikace dosažených výsledků byla provedena na konzolové vertikální frézce FV 25 CNC, s řídicím systémem Heidenhain iTNC 530 s využitím obráběcích strategií pomocí CAM software PowerMILL. Na závěr byly vzniklé modely dle potřeby upraveny.
|
|
Inovace pružícího mechanismu pro horské kolo
Hrubý, Patrik ; Zouhar, Jan (oponent) ; Sedlák, Josef (vedoucí práce)
Bakalárska práce obsahuje popis, rozbor danej problematiky a inovácii pružiaceho mechanizmu pre horský bicykel, vrátane návrhu geometrie, designu a návrhu výroby na jednotlivých výrobných zariadeniach. Súčasťou práce je tiež konštrukcia 3D modelu jednotlivých častí pružiaceho mechanizmu a zostavenie výrobných výkresov. Práca ďalej poukazuje na využitie moderných technológii ako je reverzné inžinierstvo, vytváranie modelov v programe Autodesk Inventor alebo práce na 5osej CNC fréze a ich vzájomnom prepojení.
|