| |
| |
| |
|
Volný čas mladistvých z pohledu rodičů
Šmejkalová, Hana ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Pávková, Jiřina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá zkoumáním volného času dětí z pohledu rodiny. Práce je z hlediska vývojové psychologie zaměřena na děti ve věku, kdy končí povinnou školní docházku, tedy na děti v devátých třídách základní školy a jejich vrstevníky na odpovídajících stupních víceletých gymnázií. První část teoretické části je věnována rodině a jejímu významu při ovlivňování náplně volného času jejích členů. Druhá část je věnována volnému času, je zde definice volného času a volný čas je rozebírán z různých společenských pohledů. V empirické části je zpracován dotazníkový průzkum mezi rodiči. Práce se snaží odpovědět na otázku, jakou roli hraje rodina ve volném čase mladých lidí.
|
| |
|
Volnočasové aktivity církví jako misijní metody
Máchová, Ema ; Vogel, Jiří (vedoucí práce) ; Kolář, Pavel (oponent)
Volnočasové aktivity církví jako misijní metody Ema Máchová Práce se snaží najít přesah volnočasových aktivit církví do misijního působení a její formy. Východiska jsou založena na přístupu misie římskokatolické církve, dějinách vzdělávání a v moderních přístupech pedagogiky volného času. Autorka hledá, zda-li cestou aktivit ve volném čase může dojít k získání dětí a mládeže pro křesťanský způsob života. Dosah misijní snahy salesiánů a Církve adventistů sedmého dne je zhodnocen rozhovorem autorky se zástupci jednotlivých subjektů a jeho následnou reflexí. Na těchto základech práce dochází k poznání, že toto ve smyslu misie, která vede k pokřtění, není ve volnočasových aktivitách církví relevantní. Přesto ale může mít takové církevní konání ve volném čase misijní přesah a to prostřednictvím vedoucí osoby . Misionář-pedagog si však musí být vědom zodpovědnosti své funkce a to nejen v okamžiku vykonávání své profese, ale v celém svém životě. Můžeme tedy mluvit o misii vycházející ze svědectví vlastního života.
|
|
Larp a jeho využití v pedagogice
Hauser, Jiří ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Pávková, Jiřina (oponent)
v českém jazyce Práce se zabývá využitím LARPu v pedagogice a jeho společnými rysy s některými obory pedagogiky. Pokouší se také odpovědět, v čem může být pro účastníky přínosný. V rámci práce je zpracována modelová hra a analyzovány názory účastníků na přínos LARPu.
|
|
Historický vývoj volnočasových aktivit ve Varnsdorfu (1945-1989)
Louková, Barbora ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na historický vývoj volnočasových aktivit v severočeském městě Varnsdorf, podrobněji se zabývá obdobím od roku 1945 do roku 1989. Součástí textu je kapitola, která obecně popisuje problematiku volného času a kapitola věnující se stručnému vývoji volnočasových aktivit do roku 1945 ve Varnsdorfu. Zmiňuje Josefa Mašína jako významnou osobnost ovlivňující volnočasové aktivity ve městě. Klíčová slova: pedagogika volného času, historický vývoj, volnočasové aktivity, Varnsdorf, Josef Mašín
|
| |
| |