Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 141 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kulturní centrum Brno
Pieleszová, Katarzyna ; Teplý, Vladimír (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Štěpánek, Ladislav (vedoucí práce)
Tématem projektu je návrh novostavby kulturního centra v lokalitě Brno-Starý Lískovec, Mikuláškovo náměstí. Pozemek se nachází mezi bloky panelových domů. Princip návrhu spočívá v jednoduché kombinaci kompozičních os. První osa je osou symetrie náměstí, druhá osa znázorňuje převládající směr zástavby z 60. let, třetí osa vyjadřuje jakési odpoutání od současnosti místa a představuje výhledovou osu do krajiny. Takto spojené linie vytvořily hmotu, která po zohlednění prostorových nároků jednotlivých provozů dala výsledný tvar. Celý objekt je funkčně členěn do dvou části – samotné kulturní centrum jako jádro a k němu přidružené provozy v jedné části. K doplňkovým provozům patří provozovna kavárny, knihkupectví s uměleckou tématikou a výstavní prostor. Cílem bylo vytvořit kompaktní celek, ve kterém se lze pohybovat neomezeně mezi těmito provozy. Důležitým prvkem v exteriéru je fasáda. Budova se v různou denní dobu různě tváří, podoba světel a stínů se mění, jakmile zapadne slunce. Součástí této idey byl venkovní průchod budovu, který návštěvníky nasměruje k hlavním vstupům. Venkovní prostory jsou určeny pro rekreaci a pro umění.
Vodojemy - Brno, Žlutý kopec
Goncharenko, Anna ; Stýblo, Jakub (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o tvorbě návrhu novostavby centra současného umění a architektury a využití stávajících vodojemů na Žlutém kopci v Brně s možností změny jejich původní funkce. Práce se zabývá možnostmi zpracovaní původního terénu a návazností navrhovaných novostaveb na existující vodojemy. Architektonicky zkoumá možnosti navrhování novostaveb kontextuálně se současným architektonickým výrazem okolních budov a architekturou minulou. Současná situace je taková, že tak nádherná architektonicko-inženýrská památka, jako jsou vodojemy na Žlutém kopci, je prakticky zavřená před očima obyčejných lidí. Pouze jeden ze tří vodojemů je otevřen k návštěvě – nejstarší cihlový vodojem postavený v roce 1872. Hlavním cílem mé práce proto bylo zpřístupnit areál vodojemů veřejnosti a dát lidem možnost navštívit všechny tři vodojemy. K tomu bylo nutné navrhnout vstupní pavilony a bezpečné vstupy do vodojemů a také naplnit vodojemy novou funkcí využití, protože činnost vodojemů byla ukončena v roce 1997, kdy byly odpojeny od vodovodní sítě.
EX/POZÍCIA
Brinzová, Marianna ; Zálešák, Jan (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Diplomová s názvom Ex/pozícia je projekt, výstava, priestorová intervencia, ktorá si ako tému a objekt svojho skúmania (analýzy a záujmu) stanovuje sám seba. Ex/pozícia je výstavou o výstave, projektom o projekte, úvahou o kontexte. Hlavným výstupom diplomovej práce je kurátorský projekt pripravený v koncepcii kolaboratívnej praxe, ktorej výsledkom je kolektívne dielo - výstava. Diplomová práca, ako dočasná galerijná inštalácia, je vytvorená na základe kurátorského (no zároveň i autorského) konceptu v spolupráci s inými autormi. Tí do celkového diela zasiahli ideovo, formálne, spoluvytvárali ho. Ex/pozícia je postavená na reflektovaní týchto tém: spolupráca, podstata jednotlivých médií a ich súčasná intermediálnosť, vzťah autor - autor, autor - kurátor (a zlievanie ich rolí) a téme procesu vznikania výstavy.
Architektura a umění
Hrončeková, Barbora ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Hora, Jan (vedoucí práce)
Návrh Mestskej galérie v meste Litomyšl reaguje hmotou na pohľadové osy mestskej štruktúry a jej rôzne výškové členenie. Hmota budovy je rozdelená na 5 celkov s rozdielnymi výškovými úrovňami. Hlavným princípom je prepájanie mestských priestorov, či už v podobe terás, ktoré sú prístupné verejnosti a spájané exterierovými schodišťami, alebo v podobe hmôt. Hmoty takticky menia svoju výšku na základe prevádzky a náplne danej hmoty, fázy priechodu z jednej výškovej úrovne do druhej alebo požadovaného výrazu. Ustupujú a vytvárajú poloverejné priestory terás a nádvoria, vystupujú či predstupujú a vytvarajú dominanty. V mieste priameho priehľadu z námestia hmota najvyšieho poschodia ustupuje, a tým nenarušuje požadovaný výraz kostola.
Vodojemy - Brno, Žlutý kopec
Lackovičová, Lenka ; Zelenková, Jitka (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
TIC Brno v súčasnosti hľadá námet na využitie a sprístupnenie nefunkčných historických vodojemov nachádzajúcich sa takmer na temene Žltého kopca, v území pokrytom divokou vegetáciou zovretom ulicami Tomešova a Tvrdého. Cieľom prvej fázy projektu bolo vytvorť ideový koncept využitia územia a objektov v ňom. Druhá fáza diplomovej práce je zameraná na vytvorenie konkrétnej predstavy o fungovaní územia a detailné spracovanie jeho vybraných častí.
Home-topia
Demovičová, Barbora ; Sit, Peter (oponent) ; Macháček, Mikuláš (vedoucí práce)
Home—Topia is an ongoing contemporary art research and exhibiting project, putting focus on the current forms of migration, rooting, unrooting and life in between cultures. Home—Topia is examining the notion of home, sense of belonging and its connection to the physical space. Home — Topia is based on the assumption that various forms of mobility, migration and life on the move have become one of the basic characteristics of today's world. The primary goal of the Home — Topia project is the realization of the group exhibition of five Berlin- based artists with ties to the Czech and Slovak cultural environment: Zorka Lednárová, Katarína Hrušková, Petra Debnárová and the duo Julia Gryboś + Barbora Zentková. Following the dialogue between the artists, new artworks will be created and presented in Raum für Drastische Maßnahmen gallery in Berlin. Due to the coronavirus pandemic, the event will not take place until 2021. A secondary output of the project is the online platform home-topia.eu. This online platform makes publicly accessible the research trajectory, interviews, essays, bibliography and events archive. The project also included the interactive video installation in the Raum für Drastische Maßnahmen gallery in Berlin, which used elements of augmented reality. Two channels video installation was presented from 11th until 21st of June.
Umělecká škola v Brně
Macháček, Tomáš ; Teplý, Vladimír (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Štěpánek, Ladislav (vedoucí práce)
Tématem zadání byl návrh novostavby Umělecké školy v Brně. Stavba je umístěna na území Brno-Kraví hora a je obklopena parkem, hvězdárnou a planetáriem a zahrádkářskou kolonií. Pozemek se nachází ve svažitém terénu a v současnosti jsou na něm umístěny staré budovy, které jsou plánovány k demolici. Koncept reaguje na složitý svah pozemku a jeho cílem není pouze vytvoření nové stavby, ale také přeměna pozemku na atraktivní park. Objekt je řešen jako jeden objem složený z hlavní budovy a dvou připojených křídel pavilonů. Ve škole se nachází obor výtvarný, hudební, taneční a literárně-dramatický. Stavba je navržena jako dvoupodlažní. Konstrukčně se jedná o kombinaci železobetonového skeletu a železobetonových nosných stěn. Fasáda je tvořena cortenovými plechy. Součástí objektu je i kavárna a multifunkční sál, ve kterém je možno pořádat vystoupení či výstavy. Cílem je otevřít pozemek i školu veřejnosti a zapojit tak Kraví horu do života města.
Nová scéna Besedního domu Vyškov - novotvar v historickém prostředí
Žvak, Ondřej ; Plášil, Jiří (oponent) ; Hrabec, Josef (vedoucí práce)
Hlavním cílem při zpracování studie bylo vytvoření nového sálu o kapacitě cca 600 diváků. Při mém návrhu jsem kladl důraz hlavně na multifunkčnost sálu, který tak může být využíván pro různé kulturní akce jako je divadlo, plesy, výstavy, přehlídky a podobné aktivity. Dále pak na zajištění kvalitního zázemí souvisejícího s multifunkčním sálem. Jako důležitou součást projektu považuji zkulturnění okolí navrhovaného objektu. Vzhled budovy nové scény je silně ovlivněn stísněným prostorem pro výstavbu. S ohledem na těsné sousedství historických budov (kostel Nanebevzetí Panny Marie, fara, Besední dům) byl objekt navržen minimalisticky jako bílý blok s plochou střechou s prolehčeným prvním a druhým podlažím. Členění fasády navazuje na stávající Besední dům. Jednotlivé patrové bloky jsou navzájem asymetricky posunuty tak, že druhé a třetí patro koresponduje se zalomením uliční čáry, přičemž přízemí podélně navazuje na původní Besední dům a vytváří tak podloubí. Interiér nové scény je také záměrně minimalistický, aby lépe vynikla kulturní náplň, pro kterou návštěvník do budovy přichází. Použity jsou světlé barvy (bílá, světle šedá) a omezený počet materiálů (omítka, beton, mramor, sklo, dřevo). Dominantním prvkem interiéru se ve foyer stává kazetová konstrukce železobetonového stropu, která záměrně není kryta podhledem. Také svislé lamely pohyblivého zastínění oken vytváří zajímavé světelné efekty. Monolitické schodiště s protisměrně rozepjatými rameny působí jako konstrukční socha.
Modernita a holocaust
Vašička, Pavel ; Šindlar, Jiljí (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem Dokumentačního centra holocaustu na Moravě. V současnosti je v naší zemi hned několik muzeí zabývajících se holokaustem, avšak žádné z nich nepřináší jeho ucelenou dokumentaci. Návrh se proto snaží vytvořit takové muzeum, které bude schopno referovat o holokaustu v širších souvislostech a zároveň bude atraktivním prostředím především pro návštěvníka žijícího v multimediálním světě 21. století.
Vztah kurátora a edukátora v galeriích umění
Juríková, Kristýna ; Sládková, Kateřina (vedoucí práce) ; Havlůjová, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou vztahů a spolupráce mezi kurátory a edukátory v galeriích umění. Teoretická část představuje obě profese, uvádí okruhy jejich pracovních činností i kvalifikační a kompetenční nároky. Dále se teoretická část zaměřuje na stručný přehled probíhajících proměn ve výstavních institucích, konkrétně je popsán s nimi související nový institucionalismus a edukativní obrat. Praktická část představuje empirický výzkum, jehož hlavním cílem je zjistit, jak v současnosti vypadá spolupráce kurátorů a edukátorů ve vybraných galeriích umění. Data k výzkumu jsou sbírána pomocí polostrukturovaných rozhovorů s kurátory a edukátory z galerií, otázky jsou mířeny jak na vzájemnou spolupráci, tak také na předchozí zkušenosti, vzdělání a na pracovní zázemí. Informace získané v rozhovorech při osobních setkáních jsou společně s informacemi z webových stránek vybraných galerií analyzovány a interpretovány. Z výzkumu vyplývá, že všechny oslovené galerie nabízí různorodé aktivní programy pro různé cílové skupiny, což ukazuje reflexi probíhajících proměn a určitý posun k edukativnímu obratu. Hlavním cílem výzkumu je zmapovat aktuální stav spolupráce mezi oběma profesemi. Největší důraz je kladen na spolupráci, ke které dochází nebo nedochází při vytváření nových výstavních projektů v...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 141 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.