Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Předpoklady vzniku novodobého pánského obleku(Obecné a jedinečné v typologii mužského dvorského, vojenského a církevního oděvu ve světle ikonografických a písemných pramenů v českých zemích raného novověku v rámci evropské kultury odívání)
Kutílková, Dagmar ; Koldinská, Marie (vedoucí práce) ; Petráň, Josef (oponent) ; Nachtmannová, Alena (oponent)
v českém jazyce Předkládaná práce s názvem "Předpoklady vzniku novodobého pánského obleku" zpracovává obecné a jedinečné rysy základních typů mužských dvorských, vojenských a církevních oděvů jako jednotlivých součástí celého pánského obleku. Výzkum, který je založen na písemných, ikonografických a hmotných pramenech, je zaměřen do prostředí středoevropského habsburského dvora v období raného novověku od konce 15. století do počátku 90. let 18. století se zřetelem k českým dějinám v kontextu s evropskou kulturou odívání. Koncepce práce vychází z pojetí pánského obleku v rámci dějin odívání jako kulturně historického oboru. Hlavním teoreticko-metodologickým východiskem je zkoumání obecného a jedinečného v konkrétním typu mužského oděvu, který je charakterizován především dobově podmíněnou konstrukcí (střihem), materiálem a barvou oděvu a který má svými obecnými rysy slohotvorný význam. Výsledky výzkumné práce přinášejí nejen rozšíření poznání v oblasti dějin odívání, ale i možnost praktického využití tohoto poznání ke zvýšení vypovídací hodnoty písemných, ikonografických i hmotných památek o časovou, věcnou i osobní identifikaci. Klíčová slova v českém jazyce Kultura odívání, oděv, typ oděvu, oděvní typologie, oděvní styl, móda, vkus, panovnický dvůr, mužský dvorský oblek, vojenský oblek, církevní...
Fashion - tool of the presentation of respect and recognition
Hrubalová, Zuzana ; Kladný, Tomáš (vedoucí práce) ; Šafaříková, Radana (oponent)
Diplomová práca Móda - prostriedok prezentácie re pektu a uznania pojednáva o móde - odeve ako o prostredníkovi pri prezentovaní re pektu a vydobýjaní uznania v zamestnaní mojich respondentov. Sna í sa ukáza , aký význam móde, oble eniu pripisuje tematicky vybraná skupina udí ijúcich v sú asnej spolo nosti konzumu - teda akú úlohu móda a odev v ich ivote hrajú a do akej miery im pripisujú dôle itos . V tejto práci sa toti predpokladá, e svojim oble ením komunikujú re pekt a uznanie, ktoré si ich zamestnanie vy aduje, pri om je v nej pou itý kvalitatívny typ výskumu. Táto metóda umo uje získa individuálne názory a postrehy o respondentoch a dovedie k ozrejmeniu podstaty skúmaného. Je pou itý rozhovor pomocou návodu a rozhovory boli natá ané v priebehu októbra - novembra 2012.
Každodennost v socialismu na Podblanicku
Lapáčková, Jana ; Šalanda, Bohuslav (vedoucí práce) ; Šmídová, Olga (oponent)
Téma práce se týká každodenního života za socialismu na Podblanicku. Jedná se o lokální výzkum, který se snaží předložit vzpomínky převážně venkovských lidí na dobu normalizace, vymezenou 70. a 80. léty 20. století, z hlediska stravování, odívání a bydlení. Výzkum se zabývá strategiemi, improvizacemi a taktikami obyvatel tohoto regionu v období socialismu, mimo jiné zaměřenými na nedostatek požadovaného zboží v obchodech, špatné zásobování, shánění nepříliš kvalitního stavebního materiálu či módního oblečení. Kromě individuálních projevů se věnuje komunitnímu stylu, který k venkovskému obyvatelstvu neodmyslitelně patří. Éra socialismu se výrazně zapsala do mysli všech lidí, kteří v této době žili. Z mnohých pramenů je patrné, že lidé na venkově před rokem 1989 nežili jen bezvýznamné životy, poznamenané a vyprázdněné totalitním režimem, ale v mnoha případech se snažili režim opomíjet nebo se o něj prostě nezajímali. Ve svém každodenním životě si vytvářeli hodnoty, které pro ně byly mnohem důležitější. Ty však mohli realizovat většinou jen částečně. Důležitá tu byla jejich vynalézavost, strategie a taktika, aby mohli dosáhnout toho, co považovali za důležité. Nespornou výhodou byl život ve venkovské komunitě, jenž spočíval v příbuzenských a sousedských vztazích. Vlastní terénní výzkum se snaží...
Oděv jako výraz moci a hierarchií od konce 14. do konce 15. století. Komparace vývoje v českých zemích a Burgundsku
Hojková, Anna ; Nejedlý, Martin (vedoucí práce) ; Svátek, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce "Oděv jako výraz moci a hierarchií od konce 14. do konce 15. století. Komparace vývoje v českých zemích a Burgundsku" popisuje vývoj způsobu odívání v obou zemích. Vychází především z ikonografických pramenů, doplněných informacemi z písemných pramenů a literatury. Na základě tohoto popisu srovnává potom způsoby a přístup k reprezentaci pomocí oděvu u vyšších vrstev světské společnosti daných oblastí. Počáteční společný základ vycházející z kultury francouzského dvora 14. století rozvíjí burgundská společnost v původním směru, s důrazem na tvarování siluety. Oproti tomu dochází v Čechách k odklonu od této linie a přeorientování na německou oblast. Impulzy zaalpské módy přijímá až v poslední čtvrtině 15. století. Před siluetou je upřednostňován jako primární reprezentační prvek materiál oděvu. Práce nastiňuje také tendence dalšího vývoje a upozorňuje na některé sporné body problematiky.
Heslo "Móda" v českých encyklopediích
Schambergerová, Lucie ; Hlobil, Tomáš (vedoucí práce) ; Jarošová, Helena (oponent)
Bakalářská práce Heslo "Móda" v českých encyklopediích sleduje vývoj estetického hlediska hesla móda, a to od samotného jeho vzniku (tedy od první česky psané encyklopedie v roce 1866) až po dnešní dobu (tj. k heslu móda z roku 2001). Metodou se mi stala analýza vybraných encyklopedických hesel vytvořená na základě teorie estetické funkce, normy a hodnoty Jana Mukařovského a jeho zmínek o módě, které jsem podřadila pod vlastní termín estetické hledisko. Pro lepší orientaci jsem se rozhodla nejprve rozbory jednotlivých hesel móda shrnout do tabulky, ze které je vývoj, způsob tematizování a terminologická proměnlivost estetického hlediska lépe patrná. Práce se snaží odpovědět na tyto otázky: 1. Zda autor hesla rozlišuje módu-normu od módy-oděvu? 2. Jaké termíny použil pro tematizování estetického hlediska? 3. V jakých souvislostech se v hesle k estetickému hledisku módy dostává?
Ja som tu neni
Daneková, Petra ; Hosnedlová, Klára (oponent) ; Kohoutková, Karolína (vedoucí práce)
Koncept mimikry, kamufláže a zmiznutia som si vybrala z dôvodu, že ma zaujíma téma splynutia a neviditeľnosti. Stratiť sa v prírode alebo v meste pomocou tela a oblečenia. Vytvorila som odev, ktorý bude skúmať účinnosť kamufláže pre bežných ľudí každodenne sledovaných kamerami. Odevom chcem zistiť, či sú digitálne zariadenia dostatočne vyspelé na to, aby rozpoznali človeka aj v prípade keď bude mať končatiny navyše a zahalenú tvár s viditeľnými očami. V mojej práci využívam viaceré digitálne zariadenia, ktorými zisťujem účinnosť vytvoreného odevu. Pre porovnanie a lepšie zameranie človeka som ušila odevy dva. Jeden z nich je jednofarebný a druhý, ten dôležitejší, potlačený glitchom. Odevy testujem v interiéri aj v exteriéri. Výsledkom práce sú fotografie a videá človeka v oboch odevoch.
Oděv a jeho role v životě jedince
Podzimková, Markéta ; Řezáčová, Vendula (vedoucí práce) ; Cirklová, Jitka (oponent)
Bakalářská práce "Oděv a jeho role v životě jedince" pojednává o roli a významu oděvu v postmoderní společnosti. Na oděv, jakožto na nedílnou součást každodenního života, je nahlíženo jako na důležitý prvek při tvorbě identity jedince. Oděv je součást znakového systému a jedním z prostředků neverbální komunikace mezi jedinci a lze ho považovat za jeden z nejdůležitějších nástrojů, kterými může jedinec svému okolí dát najevo svou identitu a jasně tím vymezit příslušnost k určité skupině. To, jak je k identitě jedince přistupováno v dnešní společnosti je vztaženo k teorii Z. Baumana - Tekutá modernita. Další důležitou rolí oděvu je jeho význam v rámci sociální interakce. Oděv je prostředek, jímž komunikujeme se světem, jehož prostřednictvím zjevujeme informace o sobě i o našich názorech na svět. Oděv je součástí znakového systému a jednímz prostředků neverbální komunikace mezi jedinci. Teoretický základ pro roli oděvu v rámci sociální interakce je čerpán z díla E. Goffmana - Všichni hrajeme divadlo. Poslední část práce je věnována analýze dat získaných prostřednictvím kvalitativního výzkumu provedeného s respondenty čerpajícími inspiraci pro svůj styl odívání v tradičních afrických společnostech v oblasti černé Afriky.
Fenomén vojenské a policejní uniformy
Havlín, František ; Bakšteinová, Marie (vedoucí práce) ; Šindelová, Jana (oponent)
Bakalářská práce zobrazuje historický vývoj vojenských uniforem od starověku až po vojenskou uniformu současných armád a zároveň zkoumá vliv uniformity odívání na život v civilní sféře. V teoretické části je pozornost věnována důvodům vzniku uniforem a jejich přeměně z pestře zbarveného oděvu na ryze funkční, současný oděv s ochrannými prvky, ale i reprezentativní uniformy pro slavností příležitosti. Hledá vzory vojenského stejnokroje v současné módě a důvody jejich použití u renomovaných návrhářů. Rovněž se věnuje pojmu dress code, který ovlivňuje stále více styl našeho oblékání. Pro jeho důležitost je toto téma zpracováno i v didaktické části práce. Závěrečná část se zabývá výzkumem, ve kterém je zjišťováno vnímání policejní uniformy jako oděvu a její promítání do pocitů v uniformované i civilní sféře. V autorsky výtvarné části jsou s jistým nadhledem zobrazena témata související s prostředím Policie ČR.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.