Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 74 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Základní statistické údaje o kultuře v České republice 2011. 3. díl, Knihovny a vydavatelská činnost
Lindnerová, Vladimíra ; Zeitnertová, Olga ; Janebová, Vlasta ; Nová, Hana ; Platilová, Ivana ; NIPOS, Národní informační a poradenské středisko pro kulturu
V publikaci jsou zveřejněny vybrané údaje ze statistického zjišťování za rok 2011. Předmětem zjišťování je činnost veřejných knihoven a vydavatelská činnost. Mezi nejvýznamnější šetřené ukazatele patří počet knihovních jednotek, registrovaných čtenářů, výpůjček, návštěvníků, zaměstnanců, ukazatele o hospodaření, počet vydávaných titulů periodických a neperiodických publikací, audio, videodokumentů a e-dokumentů, údaje o zasílání povinného výtisku a distribuci.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Základní statistické údaje o kultuře v České republice 2010. 3. díl, Knihovny a vydavatelská činnost
Lindnerová, Vladimíra ; Havelková, Vlasta ; Janebová, Vlasta ; Platilová, Ivana ; NIPOS, Národní informační a poradenské středisko pro kulturu
V publikaci jsou zveřejněny vybrané údaje ze statistického zjišťování za rok 2010. Předmětem zjišťování je činnost veřejných knihoven a vydavatelská činnost. Mezi nejvýznamnější šetřené ukazatele patří počet knihovních jednotek, registrovaných čtenářů, výpůjček, návštěvníků, zaměstnanců, ukazatele o hospodaření, počet vydávaných titulů periodických a neperiodických publikací, audio, videodokumentů a e-dokumentů, údaje o zasílání povinného výtisku a distribuci.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Základní statistické údaje o kultuře v České republice 2009. 3. díl, Knihovny a vydavatelská činnost
Lindnerová, Vladimíra ; Havelková, Vlasta ; Janebová, Vlasta ; Platilová, Ivana ; NIPOS, Národní informační a poradenské středisko pro kulturu
V publikaci jsou zveřejněny vybrané údaje ze statistického zjišťování za rok 2009. Předmětem zjišťování je činnost veřejných knihoven a vydavatelská činnost. Mezi nejvýznamnější šetřené ukazatele patří počet knihovních jednotek, registrovaných čtenářů, výpůjček, návštěvníků, zaměstnanců, ukazatele o hospodaření, počet vydávaných titulů periodických a neperiodických publikací, audio, videodokumentů a e-dokumentů, údaje o zasílání povinného výtisku a distribuci.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Current Trends in the French Children's Literature
Zaňková, Kristýna ; Fučíková, Milena (vedoucí práce) ; Ébert-Zeminová, Catherine (oponent)
Diplomová práce s názvem Vývojové tendence v současné francouzské literatuře pro děti a mládež se v úvodní části zabývá literárněteoretickou terminologií týkající se literatury pro děti a mládež. Dále je pozornost věnována základním vývojovým etapám dějin francouzské literatury pro děti a mládež, s poukázáním na klíčová díla daného historického období. Taktéž jsou zde představeny nejvýznamnější francouzské i světové literární ceny, jež jsou udíleny autorům dětských knih. V neposlední řadě je nastíněn vztah mezi autorem dětské knihy a čtenářem. Následující část práce je věnována literární analýze tří francouzských románů pro mládež, které byly vydány na počátku jednadvacátého století. Jedná se o díla předních představitelů současné francouzské literární tvorby pro děti a mládež, konkrétně o Tobiáše Lolnesse Timothého de Fombella, Život k sežrání Mikaëla Olliviera a Oskara a růžovou paní Érica-Emmanuela Schmitta. Důraz je kladen nejen na postihnutí obecnějších rysů, jimiž se vyznačuje soudobá francouzská literatura pro mladé čtenáře, ale i na nalezení odpovědi na otázku, v čem tkví výjimečnost výše uvedených literárních děl. Závěrečná část této práce se zaměřuje na problematiku překladu francouzských literárních děl do cizích jazyků, tedy i do češtiny. Ve stručnosti jsou zde nastíněny některé obtíže,...
Vztah mezi literárním dílem a jeho filmovou adaptací v představách žáků ZŠ
DOBROVOLNÁ, Kristýna
Současná doba zapříčinila rychlý rozvoj technologií, díky kterým můžeme k výuce snadno využít filmy (filmové adaptace literárních děl) nebo hudbu (soundtracky). V diplomové práci se budu věnovat filmovým adaptacím literárních děl a specifikům filmových adaptací určených dětskému divákovi. Zaměřím se také na jejich didaktické využití. V praktické části budu pomocí mnou sestavených dotazníků zjišťovat, zda se děti považují za čtenáře, diváky nebo za obojí. Zda jsou si žáci vědomi rozdílů mezi knihou a její adaptací, případně jakých rozdílů jsou si vědomi, a jestli je tedy možné najít souvislost mezi jejich vztahem ke čtenářství a diváctví.
Srovnání fikčního světa počítačovách her a jejich literárních předloh
Kovaříková, Šárka ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Kubíček, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se snaží přiblížit vztah literárního díla a počítačové hry. První část se věnuje vymezení počítačového žánru RPG a literárního žánru fantasy, s nimiž se v práci pracuje. Zamýšlí se nad tím, jaké aspekty vedou hráče k hraní počítačových her a jaké lze najít spojitosti mezi literárním dílem a počítačovou hrou. Zaobírá se také zážitkem a prožíváním hry a četby, přičemž se konkrétněji zabývá flow-efektem a konceptem zanoření. Stěžejní část práce zkoumá obě média z hlediska naratologie. Interpretace a analýza literárního díla Andrzeje Sapkowského Sága o zaklínači a počítačové hry Zaklínač 3: Divoký hon sleduje specifika výstavby příběhu u dvou odlišných médií prostřednictvím narativních figur (události, postavy, prostor) a jejich případných modifikací. V neposlední řadě jsou sledovány účely a způsoby těchto obměn a jejich vliv na recipienta.
Čtenářské portfolio jako prostředek rozvoje a sledování zájmu žáků 1.stupně ZŠ o čtenářství
Mlátilíková, Ludmila ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá čtenářským portfoliem jako jedním z prostředků, pomocí kterých lze rozvíjet a sledovat čtenářství žáků 1. stupně ZŠ. Zaměřuje se na strategie a metody rozvoje dětského čtenářství a čtenářské gramotnosti. Dále zkoumá možnosti podpory jejich rozvoje a hodnocení. Hlavní důraz je v diplomové práci kladen na portfolio a jeho náležitosti, tedy výběr a třídění žákovských prací, typy portfolií, práci s portfoliem a jeho hodnocení. V menší míře se také věnuje čtenářským deníkům a jejich charakteristikám. Praktická část se zaměřuje na možnosti využitelnosti čtenářského portfolia ve výuce na základních školách. Práce je zakončena shrnutím hlavních zjištění vyplývajících z aplikace metody focus group a pozorování, mezi které patří zejména vymezení účelu čtenářského portfolia, jeho obsahu, práce s ním a jeho hodnocení. KLÍČOVÁ SLOVA čtenářství, čtenářská gramotnost, zájem, rozvoj, hodnocení, portfolio
Koncept implikovaného čtenáře v teorii Wolfganga Isera
Berková, Pavlína ; Kaplický, Martin (vedoucí práce) ; Kubalík, Štěpán (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Koncept implikovaného čtenáře v teorii Wolfganga Isera" si klade za cíl představit pojem implikovaný čtenář, jenž sehrál v teorii recepčního estetika Wolfganga Isera klíčovou roli. Práce se nejprve zaměřuje na kontext, do kterého je začleněna Iserova tvorba, tj. představení kostnické školy recepční estetiky a jejích hlavních myšlenek, poté je představen samotný koncept implikovaného čtenáře. Iser se pomocí tohoto pojmu snaží zachytit povahu interakcí, které probíhají v rámci procesu čtení literárního díla. Práce tedy představuje nejen koncept samotný, ale především jeho roli v procesu četby a konstituování literárního díla. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Horizon of expectations of Czech and French speaking readers of children's literature
Detaille Nováková, Jana ; Šuman, Záviš (vedoucí práce) ; Ébert-Zeminová, Catherine (oponent)
česky: Název diplomové práce: Horizont očekávání českých a frankofonních čtenářů knih pro děti a mládež Klíčová slova: česká a frankofonní literatura pro děti a mládež, horizont očekávání, recepce literatury, čtenář, autorská strategie, Petr Nikl, Philippe Lechermeier, Abstrakt: Studie s názvem Horizont očekávání českých a frankofonních čtenářů literatury pro děti a mládež se zabývá problematikou recepce dětské literatury v českém a frankofonním prostředí. Cílem práce je zjistit, zda a jak se v závislosti na literárním kontextu liší očekávání čtenářů a do jaké míry vychází současní autoři Petr Nikl a Philippe Lechermeier vstříc očekáváním svého publika. Pro zodpovězení těchto otázek je použito různých metodologických postupů: nejdříve pozorování, poté porovnávání literárního kontextu českého a frankofonního čtenáře, jež umožňují formulaci hypotéz. Ty jsou posléze ověřovány pomocí případové studie, sestávající z analýzy dvou knih - Záhádek od Petra Nikla a Le Journal secret du Petit Poucet (Palečkův tajný deník) od Philippa Lechermeiera, které nám umožní odhalit autorské strategie spisovatelů - a z analýzy jejich čtenářských ohlasů, z nichž vyplynou očekávání čtenářů. Naše hypotézy, strategie spisovatelů a očekávání čtenářů jsou následně porovnávány a nakonec vyhodnoceny. Celá práce je rozdělena do...
Vývoj čtenářství v české společnosti v posledních desetiletích
Trailinová, Kateřina ; Šafr, Jiří (vedoucí práce) ; Vávra, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá vývojem čtenářství v české společnosti od poloviny 80. let po současnost. Cílem této práce je zmapování faktorů, které způsobují možné proměny čtení knih v rámci dlouhodobých trendů a v jaké míře vlivu se na tom podílejí. Teoretická část popisuje dlouhodobé trendy zahrnující existenci určitých historických změn v české společnosti, které způsobil technologický pokrok. Následně dochází k vysvětlení důležitých pojmů týkající se čtenářství (čtenář, nečtenář, čtenářská kultura, knižní chování, aj.). Empirická část spočívá ve vícerozměrné analýze faktorů souvisejících se čtenářstvím v časově komparativní perspektivě - komparaci mezi jednotlivými generacemi (vytvořené věkové skupiny - mladší generace 20 - 34 let, střední generace 35 - 54 let a starší generace 55+). V této části pracujeme s několika datovými soubory, především s výzkumy sociální a třídní struktury (z let 1984, 1991, 1999, 2006), dále pak s mezinárodním výzkumem funkční gramotnosti dospělých nad 15 let SIALS z roku 1998 a datovým souborem ISSP z roku 2007 (Volný čas a sport). V tomto ohledu uvedené výzkumy sledovaly kromě aktivit ve volném čase a tedy i čtenářství, také mnoho aspektů jako např. úroveň dosaženého vzdělání, velikost domácí knihovny atd. Klíčová slova Čtení, čtenář, kniha, vzdělání, věk, televize

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 74 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.