|
Ochrana bankovního klienta v ČR
Samek, Michal ; Hradil, Dušan (vedoucí práce)
Práce se zabývá ochranou bankovního klienta. Snaží se odpovědět na otázku, zdali je vůbec možno myšlenku ochrany bankovního klienta považovat za legitimní. Postupně vymezuje jednotlivé oblasti ochrany klienta a nástroje, kterými lze dojít k naplnění těchto oblastí. Obecně popisuje jejich podstatu a dopady. Na základě tohoto obecného vymezení rozebírá úroveň ochrany bankovního klienta v České republice. Činí tak zejména po formální stránce, kdy analyzuje existenci či neexistenci relevantního nástroje v tuzemském prostředí. Vybrané nástroje používané v České republice se práce pokouší zhodnotit rovněž po kvalitativní stránce.
|
| |
| |
| |
|
Ochrana spotřebitele v cestovním ruchu
Rozsypalová, Monika ; Kořánová, Helena (vedoucí práce) ; Hůlová, Marie (oponent)
Bakalářská práce pojednává o ochraně spotřebitele a základních pojmech týkajících se cestovního ruchu. Dále analyzuje smluvní vztahy mezi cestovními kancelářemi a zákazníky, zejména se zaměřením na práva a povinnosti zainteresovaných stran a identifikuje potenciální rizika vyplývající z těchto vztahů. Praktická část je zaměřena na cestovní agenturu Andante a na kvalitu služeb, které svým zákazníkům poskytuje.
|
| |
|
Ochrana spotřebitele ve stomatologii
Cermanová, Šárka ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Nováček, Jan (oponent)
Práce je zaměřena na problematiku ochrany spotřebitele - pacienta v lékařském oboru stomatologie v ČR. Podává základní informace o legislativním uspořádání ochrany spotřebitele ve stomatologii, o základních právech pacientů vyplývajících ze zákonů a etických kodexů a také o způsobech, kterými se pacienti mohou svých práv domáhat. Zabývá se problémy současné stomatologie v ČR a jejich důsledky. Je podpořena výzkumem informovanosti pacientů v oblasti ochrany spotřebitele ve stomatologii.
|
| |
| |
|
Ochrana spotřebitele v oblasti finančních služeb
Petr, Rostislav ; Kořánová, Helena (vedoucí práce) ; Hůlová, Marie (oponent)
Cílem této práce je představit nástroje ochrany, které jsou českému spotřebiteli k dispozici na poli finančních služeb. Konkrétně se zaměřuje na to, jakým způsobem je tato ochrana zajišťována a na koho se v případě problémů může obracet. Po vstupu České republiky do Evropské Unie je třeba se na tuto problematiku dívat v poněkud širší perspektivě, neboť paleta dostupných nástrojů se tím rozšířila. Součástí práce jsou i příklady ukázkových mimosoudních řešení přeshraničních sporů v rámci Evropské Unie.
|