Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30,618 záznamů.  začátekpředchozí30599 - 30608další  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.47 vteřin. 

Implementace zahraničních vzorců v české žurnalistice na příkladu vzniku časopisu Týden
Pecková, Stanislava ; Cebe, Jan (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Práce se zabývá implementací zahraničních vzorců v české žurnalistice v devadesátých letech na příkladu vzniku časopisu Týden. Úvodní teoretická část popisuje poměry na české mediální scéně v devadesátých letech a faktory, které se podílely na jejím formování. V teoretické části rozebíráme rovněž pojem zpravodajský magazín druhé generace a jeho specifika. Z výzkumu práce vyplývá, že časopis Týden se spíše než po obsahové stránce inspiroval v zahraničních médiích - a to zejména v německém zpravodajském magazínu Focus - po stránce formální.

Marketing a E-Government
Svobodová, Dagmar ; Štědroň, Bohumír (vedoucí práce) ; Sedláček, Václav (oponent)
Pojem e-Government představuje myšlenku elektronické veřejné správy. Nejde jen o poskytování služeb prostřednictvím internetu či jiných elektronických médií, ale o celkové zefektivnění fungování státního aparátu a zjednodušení komunikace mezi soukromým a veřejným sektorem i mezi jednotlivými orgány veřejné správy navzájem. Tato práce by měla sloužit jako základ k pochopení e-Governmentu a související problematiky. Poskytuje odpověď na otázky, co je e-Governemnt a co nabízí svým uživatelům. Objasňuje vývoj e-Governmentu v České republice i Evropské Unii a hodnotí aktuální situaci na obou těchto úrovních. Nemalým přínosem by mělo být zahrnutí marketingového hlediska. Konkrétně se zaměřuje na Českou republiku a využívání marketingu veřejnou správou ke komunikační podpoře aktivit e-Governmentu a poskytování informací.

Fenomén sociální sítě Facebook v soudobé komunikaci
Mareš, Jakub ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Kalina, Jaroslav (oponent)
Transdisciplinárně zaměřená práce se zabývá komunikací na sociální síti Facebook. Autor nejdříve předkládá teoretické uvedení do problematiky sociální komunikace a následně do komunikace na sociálních sítích. Přibližuje koncept Nových médií a webu 2.0 jakožto zásadní myšlenkové platformy pro možnost plného rozvinutí potenciálu Facebooku. Autor dále diskutuje pojem online sociálních sítí a sociálního kapitálu, na kterých demonstruje zákonitosti propojení lidí; mimo jiné i na teorii Malého světa. Následnou analýzu potom věnuje Stránkám a Skupinám na Facebooku. Na vybraných kategoriích autor zjišťuje obsah komunikovaných sdělení, motivace lidí se k nim připojovat a také přesah online aktivit do reálného světa.

Dark Tourism
Bali-Hudáková, Lenka ; Jarolímková, Liběna (vedoucí práce) ; Bakos, Tomáš (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na proměnlivost poptávky v oblasti cestovního ruchu a vývoj nových trendů v této oblasti. Zvláštní pozornost je věnována nově vznikajícímu trendu temné turistiky, který se začal rozvíjet na konci 20. století a postupně si získává pozornost médií, účastníků cestovního ruchu, provozovatelů atraktivit v oblasti cestovního ruch a vydobývá si svou pozici i na akademické půdě. V první části se práce zabývá proměnlivostí cestovního ruchu a etickým hlediskem vývoje cestovního ruchu. V další části je definován pojem temné turistiky a jsou zde rozpracovány motivy k účasti na této formě cestovního ruchu. Další část je zaměřena na předpoklady České republiky pro rozvoj temné turistiky a nejvýznamnější destinace v České republice i na světě. Analytická část je zaměřena na mínění běžného účastníka cestovního ruchu na tento fenomén a jeho ochotu účastnit se.

Jaké mají povědomí žáci vybraných základních škol na Praze 12 v 5. a 8. třídách o soc. nežádoucích jevech?
Kačabová, Alžběta ; Hubertová, Lucie (vedoucí práce) ; Klimešová, Anna (oponent)
Práce se zabývá primární prevenci. Konkrétně popisuje dělení, cíle a organizační strukturu primární prevence v ČR. Práce se konkrétně věnuje primární prevenci sociálně nežádoucích jevů na ZŠ na Praze 12, kde je realizována o.s. Proxima Sociale. Cílem bylo zjistit, jak jsou žáci v 5. a 8.třídách informováni z hlediska této oblasti. Na základě výzkumu je patrné, že je velký posun mezi třídami z hlediska informovanosti a orientaci v pojmech. Žáci 8.tříd si mnohem lépe dovedou pojem spojit s daným obsahem. Na informovanost žáků má vliv více faktorů, mezi hlavní patří rodiče, sdělovací prostředky (televize) a právě školní primární prevence sociálně nežádoucích jevů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Etika v reklamě
Routová, Hana ; Drozen, František (vedoucí práce) ; Filipová, Vladimíra (oponent)
V této diplomové práci se zaobírám vztahem reklamy a etiky. Ačkoli si mnozí myslí, že v reklamě je možné vše, není tomu tak. Reklama je regulována jak zákony, tak i mimoprávními orgány, Radou pro reklamu. Ta však může pouze doporučit stažení reklamy. Experti na mediální scénu uvádí, že mediální trh je takový jaký ho chtějí spotřebitelé mít. Neozve-li se tedy ženské hnutí proti reklamě zaměřené proti ženám, pak se dá říci, že reklama je pro daný trh etická. Jak vidno etika je velice křehký pojem a co je etické pro jednoho, druhému již přijde jako nevhodné. Jako příloha je vložen Kodex reklamy.

Marketing Strategies in Fashion Industry
Čmielová, Zuzana ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Richter, Stanislav (oponent)
Cílem této diplomové práce je definovat klíčové charakteristiky módního průmyslu se zaměřením na hlavní události, které ovlivnily tento segment v posledních dvou až třech desetiletích. Konkrétně se tato práce zacílí na ekonomický vývoj módního sektoru a některé z nejnovějších vlivů jako například fenomén globalizace dodavatelských řetězců a internacionalizace módních značek. Další oblastí zkoumání budou zákazníci v módním sektoru, jejich charakteristika a motivace jejich nákupního chování. Konkrétněji se bude jednat o módní povědomí a vztah k módě, trend sociálního nakupování a vliv módních blogů na zákazníky. Další číst analýzy se bude týkat marketingových strategií v segmentu fast fashion a jejich vlivu na celý módní průmysl. Mezi ty nejdůležitější patří změny v dodavatelských řetězcích, krácení životního cyklu výrobku o jeho dopad na dostupnost a obměňování zboží na prodejnách. Dále se práce pokusí analyzovat vliv internetu a jeho dopad na růst online nákupů a celkovou transformaci médií směrem k digitální komunikaci. Výše uvedené analýzy budou následně aplikovány na dva nejvýznamnější módní řetězce v sektoru fast fashion -- Zaru a H&M. Práce rozebere jednotlivé elementy jejich marketingové strategie prostřednictvím 7p. Blíže se pokusí specifikovat jednotlivé aspekty přístupu k marketingové strategii a následně stanovit odlišnosti a podobnosti obou značek, které jim napomohli k úspěšnému celosvětovému růstu a každoročně narůstajícím ziskům.

Šedá literatura 2.0
Simandlová, Tereza
Příspěvek se pokusí představit šedou literaturu v kontextu platforem a nástrojů webu 2.0. Rostoucím trendem ve vědecké komunikaci je například microblogging, vědecké blogování a své místo si v distribučním cyklu šedé literatury postupně budují i vědecké sociální sítě. Kromě příkladů šedé literatury 2.0. se dále příspěvek zaměří na problémy při propagaci šedé literatury a její komunity prostřednictvím sociálních médií.
Plný text: idr-507_4 - Stáhnout plný textPDF
Prezentace: idr-507_1 - Stáhnout plný textPDF; idr-507_2 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: idr-507_3 - Stáhnout plný textMP4

Lidské chování a ekonomické krize
Šťastný, Jan ; Sirůček, Pavel (vedoucí práce) ; Breňová, Lubomíra (oponent)
Práce pojednává o dvou nejdelších ekonomických krizích posledních osmdesáti let a způsobu, jakým byly ovlivněny lidským chováním. Je možné, že některé podvědomé aspekty lidského chování zapříčinili příchod Velké hospodářské krize nebo Hypoteční krize? Některé skutky pod vlivem lidské důvěry nebo příběhů šířených mezi lidmi znatelně ovlivňují hospodářský cyklus. Nezanedbatelná je síla médií a jejich odborníků, kteří nám radí, jak investovat. Je to však správně?

Hosts and transmission of the crayfish plague pathogen Aphanomyces astaci
Svoboda, Jiří ; Petrusek, Adam (vedoucí práce) ; Maguire, Ivana (oponent) ; Jussila, Japo (oponent)
Račí mor decimuje populace evropských druhů raků již více než 150 let, a proto je jeho původce, oomycet Aphanomyces astaci, považován za jednoho ze 100 nejhorších invazních druhů na světě. Původce račího moru je silně přizpůsobený parazitickému způsobu života. Přesto jej lze, podobně jako mnohé další oomycety, izolovat z nemocných raků a pěstovat na agarových médiích (kapitola 7). Životní cyklus A. astaci zahrnuje tři základní stádia: mycelium rostoucí v tkáních hostitelů a zoospory a cysty, což jsou infekční stádia vyskytující se volně ve vodě. Všechny dosud testované severoamerické druhy raků jsou vůči patogenu račímu moru do značné míry odolné, tj. navzdory infekci přežívají poměrně dlouho a nevykazují akutní příznaky nemoci. Proto mohou tyto druhy raků sloužit jako dlouhodobí přenašeči tohoto patogenu. K masivní tvorbě a uvolnění spor z infikovaných severoamerických raků dochází v době svlékání, nebo když jsou raci vystaveni nepříznivým podmínkám či hynou (kapitola 4). Ve svých experimentech jsem však prokázal, že ke sporulaci ze severoamerických raků dochází i mimo období svlékání, a to i když raci nejeví žádné zjevné známky nemoci. Proto musejí být infikovaní severoameričtí raci považováni za stálý zdroj nákazy (kapitola 4). Známé kmeny račího moru byly na základě genetické variability rozděleny do...