Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  začátekpředchozí30 - 39  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Informatické vzdělávání v oblasti vysokých škol zaměřených na informatiku
Resl, Jakub ; Marešová, Zdena (vedoucí práce) ; Maryška, Miloš (oponent)
Tématem práce je analýza současného stavu informatického vzdělání na českých vysokých školách. Práce obsahuje porovnání požadavků firem na znalosti absolventů IT oborů se znalostmi, které absolventi skutečně získají během studia informatických oborů. Dále práce obsahuje informace o fakultách, na kterých je možno studovat informatiku. Tyto fakulty jsou následně porovnány na základě informací o jejich studentech. Práce též obsahuje seznam informatických oborů sestavený podle vlastní metodiky. V úvodu je stručně nastíněna situace IT odborníků a jejich vzdělání v České republice.
Tvorba e-learningového kursu se zaměřením na zvyšování informační gramotnosti
MATUŠKA, Miroslav
Cílem této bakalářské práce je vytvoření kurzu Manažerské informatiky ve vybraném e-learningovém systému, který zefektivní a ulehčí výuku jak pro studenty tak pro vyučujícího.
Grafická stránka programovacích projektů s použitím LogoMotion
KOŤAROVÁ, Martina
Diplomová práce je zpracována jako uživatelská příručka ke speciálnímu grafickému editoru LogoMotion, který je součástí programovacího prostředí Imagine používaného při výuce informatiky na základní škole, a který umožňuje vytvářet nebo upravovat obrázky a animace pro tvar programovacího robota - želvy. Součástí příručky je i popis práce s tvarem želvy, který je tvořen příkazy jazyka Logo. Dále obsahuje popis několika způsobů, kterými můžeme obrázky ve tvaru želvy měnit - např. převzetím tvaru od jiné želvy. Příručka je určena učitelům, kteří chtějí žákům pomocí práce s grafikou zpestřit výuku programování. Obsahuje spoustu demonstrujících a zajímavých úloh, které žákům pomohou plně proniknout do jednotlivých oblastí tohoto tématu.
Nové metody a postupy v oblasti přístrojové techniky, automatického řízení a informatiky
Hošek, Jan ; Chyský, J. ; Petrová, R.
Sborník semináře shrnuje celkem 32 prací týkající se vývoje a konstrucí přístrojové techniky, automatického řízení a informatiky.
Analýza nabídky informatických oborů bakalářského stupně studia v ČR
Salzer, Hermann ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Benáčanová, Helena (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je analýza nabídky informatických oborů bakalářského stupně studia v ČR. Je zde představena metodika hodnocení informatických oborů, podle které je možné posoudit jakých znalostí nebo celkového zaměření absolventi hodnocených oborů dosahují. Stěžejní částí práce je pak samotné hodnocení a srovnání výuky informatiky v rámci jednotlivých oborů. V závěru práce je provedena analýza a vyhodnocení získaných výsledků.
Analýza výuky informatických předmětů na Fakultě informatiky a statistiky VŠE Praha s důrazem na systém, náplň, provázanost předmětů a návrh zlepšení současného stavu
Benešová, Petra ; Krsek, Libor (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Práce klade důraz na analýzu vztahů mezi jednotlivými vyučovanými informatickými předměty. V první části práce jsou definovány základní termíny, jako jsou informace, informatika, informatik, počítačová a informační gramotnost. Druhá praktická část obsahuje již samotnou analýzu informatických předmětů a výsledky dotazníkového šetření. Přínosem práce je nejen ucelený pohled na informatické předměty, ale také praktická část, ve které jsou popsány a vysvětleny nejčastější problémy a nepřesnosti výuky těchto předmětů. Práce obsahuje řešení těchto problémů a návrhy zlepšení současného stavu.
Řízení informatiky v malých a středních firmách
Stoilov, Martin ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Klas, Jan (oponent)
Bakalářská práce pojednává o moderních přístupech k řízení informatiky v malých a středních firmách s ohledem na uznávané metodické rámce ITIL v3 a CobiT 4.1. Také vysvětluje životní cyklus podnikového procesu a jeho optimalizaci s využitím prostředků ICT. Druhá část práce je koncipována jako ukázka konkrétního postupu procesní analýzy a návrhu zlepšení ve skutečné firmě.
Srovnávací studie výuky informatiky na vysokých školách v České republice a ve Velké Británii
Doseděl, Martin ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Hes, Martin (oponent)
Vymezení informatiky jako vědní disciplíny a její úlohy v současné společnosti. Vliv informačních technologií na současnou společnost a její přínos, analýza a srovnání výuky informatiky na univerzitách. Metodika hodnocení a hodnocení studijních plánů na českých a britských univerzitách. Návrh optimálních studijních plánů pro jednotlivé studijní obory.
EXISTUJE KOMPLEXNÍ NÁVOD JAK EFEKTIVNĚ ŘÍDIT PODNIKOVOU INFORMATIKU?
Bastlová, Jitka ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Mikeska, Lukáš (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je prozkoumat jednotlivé obecně uznávané rámce, metodiky a standardy určené pro efektivní řízení podnikové informatiky a na základě tohoto zkoumání zjistit, zda existuje jeden konkrétní návod, který lze použít pro efektivní řízení podnikové informatiky. Součástí práce je vydefinování kritérií pro výběr vhodného rámce, metodik a standardů pro konkrétní oblast podnikové informatiky a jejich praktická aplikace ve společnosti TO2CR. Na základě prostudovaných materiálů týkajících se zvolených rámců, metodik a standardů a legislativní norem jsem zvolila kritéria pro výběr vhodné kombinace pro implementaci. Struktura a obsah práce jednotlivých kapitol je navržena tak, aby čtenář postupně získával informace o IT governance, o obsahu a zaměření norem, standardů, metodik a legislativních rámců a o výběru rámce, metodik či standardů pro konkrétní oblast řízení informační bezpečnosti a uvedení případové studie z praxe. Závěrem práce je zjištění, že v současnosti neexistuje žádný dostatečně komplexní návod pro efektivní řízení podnikové informatiky. Naopak je vhodné využít správnou kombinaci těchto rámců, metodik a norem.
Srovnávací studie výuky informatiky na vysokých školách v České republice a v německy mluvících zemích
Kýval, Václav ; Kubešová, Vlasta (vedoucí práce) ; Hradil, Martin (oponent) ; Nováček, Jan (oponent)
Definice informatiky jako vědy, trendů a budoucího vývoje. Definice a popis 5 základních informatických studijních oborů. Stanovení metodiky pro porovnávání kvality ve výuce informatiky. Srovnání 19 vysokých škol a univerzit ve 4 evropských zemích, které informatické předměty vyučují. Tvorba základních studijních plánů pro informatické obory.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   začátekpředchozí30 - 39  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.