Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29,484 záznamů.  začátekpředchozí29475 - 29484  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.97 vteřin. 

Analýza vývoje nezaměstnanosti v Jihomoravském kraji
Marková, Simona
Cílem bakalářské práce je analýza vývoje nezaměstnanosti v Jihomoravském kraji v období pěti let a faktory vývoj nezaměstnanosti ovlivňující. Práce se dělí na část teoretickou a analytickou. V první části jsou popsány základní pojmy, jako je trh práce, nezaměstnanost, míra nezaměstnanosti a druhy nezaměstnanosti. Další část se zabývá podrobným vývojem nezaměstnanosti od roku 2009 do roku 2013.

Analýza rozvoje alternativních zdrojů energie na území Jihomoravského kraje se zaměřením na dřevní biomasu
Václavková, Petra
Cílem této bakalářské práce je provést analýzu rozvoje alternativních zdrojů energie na území Jihomoravského kraje se zaměřením a dřevní biomasu. V současnosti se pozornost ubírá z fosilních paliv na obnovitelné zdroje energie. Práce je členěna na část teoretickou a analytickou. Teoretická část představuje východiska k analytické části, která obsahuje (SWOT) analýzu rozvoje dřevní biomasy a návrh na využití poznatků pro praxi. Práce dokumentuje, jak se trh štěpkou se na území jižní Moravy v posledních letech rozrůstá a jaké je jeho využití jako alternativní zdroj energie. Cenové výkyvy na trhu hrají v rozvoji tohoto segmentu trhu velkou roli, neboť přímo ovlivňují poptávku. Vlastní práce je zaměřena na analýzu rozvoje alternativních zdrojů energie se zaměřením na dřevní štěpku a navrhuje určitá řešení pro rozvoj do budoucnosti.

Mafie a její vliv na italskou ekonomiku
Müllerová, Aneta ; Písař, Pavel (vedoucí práce) ; Doležalová, Antonie (oponent)
Cílem práce bude analýza činností, kterými se italská mafie zabývá a její dopad na ekonomiku jižní části Itálie. Pro pochopení postavení a chování mafie v dnešním světě je důležité vyjít z její historie. Proto se teoretická část zaměří na příčiny vzniku a na hlavní etapy vývoje italské mafie, na její organizaci a vnitřní pravidla, která jsou v rámci mafie dodržována. V další části budou představeny metody a hlavní konkurenční výhody, které mafie využívá k získání a posílení svého postavení na trhu. Praktická část práce bude analyzovat italský trh, který je působením mafie deformován. Její přítomnost je proto označována jako jedna z příčin zaostalosti jižní části Itálie. Analýza bude provedena jak metodou kvalitativní, tzn. na základě studia italské legislativy, svědectví a odborných článků, tak kvantitativní, za použití statistik, které jsou zveřejňovány organizací ISTAT a dalšími institucemi.

Foreign Market Entry of NAVERTICA, Plc.
Klimo, Martin ; Matýšek,, Vít (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
This thesis deals with an analysis of foreign market entry into South Africa and it is focused on company NAVERTICA, PLC. The thesis contains analysis of the company as well as the analysis of the current business environment in South Africa. The literature on this topic is critically reviewed and analytical methods are consequently applied. Justified recommendations to the company, whether to enter the market or not and what form to choose, are given based on the evaluation of findings in this thesis.

Návrh strategie náboru pracovníků v Jihomoravském kraji
Gajdošíková, Alena ; Jaterková, Lenka (oponent) ; Mallya, Thaddeus (vedoucí práce)
Tato diplomová práce analyzuje trh práce v Jihomoravském kraji, problémy související s přebytkem nabídky práce nad poptávkou především v oblasti informačních technologií, problematiku zaměstnávání absolventů a cizinců. Obsahuje návrh řešení a metodiku pro zvýšení vyhledávaných kandidátů.

Formy distribuce biopotravin
PETERKA, Michal
Hlavním cílem diplomové práce je analýza a posouzení distribučních cest, které jsou v současnosti využívány pro biopotraviny. V první fázi byl proveden marketingový výzkum za pomoci online dotazníku, který byl následně umístěn na Google Docs. V tomto dotazníku bylo zjištováno nákupní chování spotřebitelů. Po vyhodnocení výsledků tohoto výzkumu bylo zjištěno, že nejčastěji nakupují biovýrobky v samoobslužných prodejnách, na druhém místě se umístily specializované prodejny a třetí místo obsadil nákup přímo u výrobce. Nejčastěji nakupovanou komoditou s označením Bio je mléko a mléčné výrobky, následuje ovoce a třetí místo obsadila zelenina. Ve druhé fázi byl proveden marketingový výzkum, který byl uskutečněn telefonickým dotazováním u výrobců z Jihočeského kraje. Bylo osloveno celkem 64 biofarem, z nichž se podařilo úspěšně kontaktovat 50. Nejčastěji se výrobci v Jihočeském kraji zabývají chovem dobytka. Největší podíl na odbytu u těchto biofarem jsou ze 39 % zpracovatelské firmy, z 32 % je odbyt zajištěn prodejem masa, nebo živých zvířat přímo na farmě, nebo ve vlastní prodejně a 24 % zajistí distributoři. Pouze zanedbatelných 5 % masa odebere přímo maloobchodní jednotka, která maso prodává konečnému spotřebiteli. Druhou nejčastější produkovanou komoditou je mléko a mléčné výrobky. Veškerá produkce mléka odebíraná z farem je podle dotazníkového šetření určena výhradně pro český trh a odbyt je v průměru hodnocen známkou {\clqq}chvalitebně``, o což se významnou měrou zasluhuje největší zpracovatel mléka Madeta a.s. Dalšími odběrateli jsou prodejny zdravé výživy a stravovací zařízení. Jednotlivý podíl odběratelů u mléka a mléčných výrobků se nepodařilo zjistit. Biovýrobců zabývajících se pěstováním ovoce, obilovin, luskovin a brambor je v Jihočeském kraji velmi málo, a proto vypovídací hodnota průzkumu je velmi nízká.

Marketing Strategy for Market Entry of ŠKODA to Vietnamese Market
Nguyen Viet, Thang ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Jurek, Martin (oponent)
V současné době globalizace vstupuje mnoho mezinárodních společností v automobilovém průmyslu na zahraniční trhy za účelem zlepšení své pověsti, využití nových podnikatelských příležitostí a zvýšení ziskových marží. Mezi nimi také Škoda Auto, největší český výrobce automobilů. V současné době jsou Čína a Indie nejvýznamnějšími trhy skupiny Škoda Auto co do velikosti trhu a počtu zákazníků. Kromě Číny a Indie je i Vietnam považován v Asii za trh s velkým potenciálem pro všechny výrobce z jihovýchodní Asie díky stabilnímu rozvoji Vietnamské ekonomiky a vysokým požadavkům místních zákazníků. Cílem této diplomové práce je vytvořit marketingovou strategii pro vstup Škody Auto na vietnamský trh.

Trh s akustickými piany ve vybraných zemích Jižní Ameriky na příkladu společnosti PETROF
Ceralová, Anna ; Vošta, Milan (vedoucí práce) ; Vlčková, Jana (oponent)
Práce se zabývá otázkou potenciálu trhů Peru, Chile, Uruguaye, Argentiny a Brazílie pro obchod s akustickými piany společnosti PETROF. Obsahuje základní přehled výrobců pian a pojmů s tímto oborem souvisejících. Součástí první kapitoly je také charakteristika protekcionismu a jeho efektů na obchod, jelikož se ve vybraných zemích často objevuje. Následuje ekonomická analýza zmíněných států spolu s analýzou trhu, která je provedena na základě terénního výzkumu v daných zemích Jižní Ameriky.

Zavedení nového druhu piva na trh v České republice
Brázda, Tomáš
Brázda, T. Zavedení nového druhu piva na trh. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2014. Tato diplomová práce se zabývá chováním spotřebitele na trhu s pivem v Jihomoravském kraji a v Praze. Hlavním cílem práce je zjištění možnosti uplatnění nového druhu piva zrajícího v dubovém sudu od pravého třtinového rumu na trhu a následné doporučení nejvhodnějšího způsobu jeho uvedení na trh. Dalším cílem je poznat charakteristiky chování spotřebitelů, vztah spotřebitelů k pivu a také rozhodovací proces na trhu s pivem v Jihomoravském kraji a v Praze s uvedením odlišností ve zkoumaných krajích. Chování spotřebitelů na trhu s pivem bylo zkoumáno pomocí dotazníkového šetření (n=465), které je vyhodnoceno pomocí statistických metod. Z výsledků dotazníkového šetření jsou navrhnuty cílové segmenty s potenciálními zákazníky, positioning výrobku a další marketingová doporučení pro uplatnění nového produktu. Výsledky diplomové práce poslouží managementu brněnského minipivovaru Pegas při jeho rozhodování, zda nové pivo uvést na trh.

Financování s využitím PPP projektů (se zaměřením na dopravní infrastrukturu)
Malaníková, Alexandra ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Makovec, Martin (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na partnerství veřejného a soukromého sektoru a na základní vymezení PPP projektů. Dále popisuje zahraniční zkušenosti s PPP projekty a implementaci PPP projektů na český trh. Práce se zaměřuje především na výstavbu dopravní infrastuktury a v praktické části práce analyzuje výstavbu dálnice D3 v jižních Čechách.