Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29,421 záznamů.  začátekpředchozí29412 - 29421  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.65 vteřin. 

Použití OpenCl v AVG na platformě Windows
Bajcar, Martin ; Křoustek, Jakub (oponent) ; Hruška, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá praktickým využitím technologie OpenCL ve společnosti AVG. AVG vidí OpenCL jako jednu z možností, jak ulehčit zátěž procesoru a případně urychlit výpočet některých algoritmů. Velká část práce se zabývá optimalizacemi pro grafické karty AMD a NVIDIA, jakožto současné nejrozšířenější karty. Praktická část popisuje paralelizaci dvou algoritmů dodaných AVG, jejich analýzu z pohledu OpenCL a implementaci. Následně jsou popsány a odůvodněny dosažené výsledky a jsou popsány podmínky, pro které má smysl testované paralelní algoritmy použít v reálném produktu. Jako součást implementace je vytvořena knihovna, která usnadňuje práci při vývoji aplikací pracující s OpenCL.

Vliv informačních technologií v Krajské vědecké knihovně v Liberci
Votočková, Marie ; Černá, Milena (vedoucí práce) ; Němečková, Lenka (oponent)
(česky) Diplomová práce se zabývá vlivem informačních a komunikačních technologií na automatizaci knihovnických procesů a služeb a jejich aplikací s hlavním zřetelem na Krajskou vědeckou knihovnu v Liberci. V úvodních kapitolách je stručně popsán vývoj základních mezinárodních standardů pro zpracování dat a komunikačních sítí ve světě. Následují kapitoly o zavádění automatizovaných knihovnických systémů a sítí počátkem 90. let v českém knihovnictví, včetně projektů, které se na vzniku podílely. Hlavní zřetel je brán na vývoj automatizovaných knihovnických procesů a služeb v Krajské vědecké knihovně v Liberci od 90. let do konce roku 2010. S tím úzce souvisí parametry výběru a aplikace knihovního systému, včetně jeho specifik, interního využití knihovníky a externího využití uživateli. Externí využití knihovnického systému je zmapováno dotazníkovým průzkumem využívání online informačních zdrojů a služeb u registrovaných uživatelů. Závěrem jsou na základě aktuálních trendů shrnuty poznatky z oblasti aplikace informačních a komunikačních technologií v knihovnictví, včetně výhledu jejich využití do budoucna a doporučení na efektivnější využití jednotlivých online informačních zdrojů a služeb [Autorský abstrakt].

Automatic recognition of human hand gestures
Olejár, Adam ; Křupka, Aleš (oponent) ; Číka, Petr (vedoucí práce)
This bachelor thesis is aimed at realization application detecting hand in the video from a webcam. The first section describes the pre-processing options and object detectors based on different methods. Second part of the project talks about cross-platform Java language and useful libraries for project realization. The third section is a summary realization of the assignment.

Efektivní hledání nejkratších cest v sítích hromadné přepravy osob
Martínek, Vladislav ; Kopecký, Michal (oponent) ; Žemlička, Michal (vedoucí práce)
Hledání nejkratší cesty je jeden z nejstudovanějších grafových problémů; má mnoho zajímavých aplikací v nejrůznějších odvětvích. Jedním z odvětví je hromadná přeprava osob, kde délka cesty závisí na jízdních řádech spojů realizujících cestu. Cílem této práce je najít efektivní algoritmus pro hledání nejkratší cesty v sítích hromadné dopravy a implementovat jej v knihovně, která bude použitelná i na přenosných zařízeních. V průběhu implementace budou prozkoumány možnosti předzpracování jízdních řádů a využití heuristik pro urychlení hledání cesty.

Face Recognition in Social Networks
Mach, Pavel ; Skopal, Tomáš (vedoucí práce) ; Kolomazník, Jan (oponent)
Rozpoznávání tváří je čím dál tím populárnější služba v různých obrázkových galeriích a sociálních sítích. Žádná z těchto reálných aplikací však neposkytuje uživateli možnost nastavení parametrů. Cílem této práce je vyvinout knihovnu pro detekci a rozpoznávání tváří kterou bude možno jednoduše použít v jiném programu a také webovou aplikaci rozpoznávající tváře, prostředím podobnou sociální síti, která bude tuto knihovnu využívat. Samozřejmě se nesnažíme konkurovat rozponávání tváří ve velkých sociálních sítích, mimo jiné proto, že to vzhledem k jejich obrovské databázi není dobře možné. V experimentální části práce se snažíme nalézt co nejvhodnější parametry, aby detekce i rozpoznávání byly co nejpřesnější.

Functional reactive programming for web applications
Smrž, Roman ; Pudlák, Petr (vedoucí práce) ; Hric, Jan (oponent)
Funkcionálně reaktivní programování umožňuje popis dynamických systémů deklarativním stylem s využitím typové bezpečnosti, což je doména obecně funkcionálních jazyků, zejména pak Haksellu, který jsme zvolili pro implementaci knihovny. Zde zkoumáme cesty, jimiž lze těchto technik využít při programování webových aplikací; konkrétně je zde navržen \emph{domain specific language}, sloužící ke psaní webových stránek jako součást programu napsaného v Haskellu, který nakonec vygeneruje kód určený k odeslání uživateli, a k jejich obohacení o dynamický obsah. Také zjišťujeme, do jaké míry je možné rozšířit vyjadřovací sílu takové knihovny vzhledem k určitým omezením, která jsou daná zvoleným přístupem. Zároveň využijeme i stromovou strukturu HTML stránky, která se vcelku hodí k zápisu přímo v programovacím jazyce a do níž přidáváme další prvky dodávající systému dynamiku a interaktivitu.

Motivační výuková hra na platformě Android
Kučera, Martin ; Očenášek, Pavel (oponent) ; Kreslíková, Jitka (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je vytvoření prototypu výukové hry, která by měla usnadnit rozhodování při výběru zaměření budoucího studia nebo záliby. Záměrem hry je poskytnout názorný a především velmi pozvolný úvod do problematiky logických systémů. Teoretická část práce se zabývá tématy potřebnými pro návrh hry. Vysvětluje logické systémy, hradla, klopné obvody, věnuje se žánrům počítačových her a zaměřuje se zejména na puzzle hry včetně jejich historie. Dále diplomová práce představuje problematiku multiplatformního vývoje pro mobilní zařízení i počítače, stručně popisuje několik známých multiplatformních knihoven. K závěru předvádí a srovnává několik vybraných aplikací, které slouží pro podporu výuky logických systémů.

L-systems online
Fišer, Marek ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Mráz, František (oponent)
L-systém je v nejjednodušší podobě varianta bezkontextové gramatiky. Byl vyvinut a používá se hlavně pro modelování růstu rostlin, ale s jeho pomocí se také dají vytvářet obecné fraktály, modely měst nebo dokonce hudba. Pokud někoho L-systémy zaujmou a chce s nimi experimentovat, je těžké najít aplikaci, která by mu to umožňovala. Cílem této práce bylo vytvořit online systém pro práci a experimentování s L-systémy pro široké spektrum uživatelů. Výsledné řešení se skládá ze dvou částí. První část je univerzální, snadno rozšiřitelná knihovna pro zpracování L-sys- témů. Svou rozšiřitelnost dosahuje modularitou, vstup zpracovává prostřednic- tvím systému propojených komponent, které jsou specializované na konkrétní činnost. To také přispívá k přehlednosti a spolehlivosti celku. Navíc je knihovna zcela nezávislá a multiplatformní, lze ji tedy použít i v jiných aplikacích. Druhá část je moderní webové rozhraní, které bylo navrženo tak, aby bylo srozumitelné pro nováčky a zároveň aby nabízelo pokročilé funkce pro náročnější uživatele. Součástí webu je i galerie L-systémů, do které může každý uživatel přispívat a tvořit tak komunitu. Webové rozhraní plně využívá schopnosti navr- žené knihovny a slouží tak i jako ukázka jejího použití.

Interpolace obrazových bodů
Mintěl, Tomáš ; Řezníček, Ivo (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá akcelerací interpolačních metod s využitím GPU a architektury NVIDIA (R) CUDA TM. Grafický výstup je reprezentován demonstrační aplikací pro transformaci obrazu nebo videa s použitím vybrané interpolace. Časově kritické části kódu jsou přesunuty na GPU a vykonány paralelně. Pro práci s obrazem a videem jsou použity vysoce optimalizované algoritmy z knihovny OpenCV, od firmy Intel.

Investiční rozhodování v IT a ROI jako prostředek měření přínosů ITSM pro business
Zakharenkava, Sviatlana ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Tolar, Jan (oponent)
Tato diplomová práce soustřeďuje svou pozornost na otázkách investičního rozhodování do oblasti IT a může sloužit čténáři jako vyčerpávájící zdroj základních informací o postupech při rozhodování o investičním projektu, metodách finančního hodnocení takových projektů a míře jejich aplikace v oblasti IT. Hlavním zaměřením práce jsou projekty do interních procesů IT organizace a optimalizace jejich řízení -- IT Service Managementu (ITSM). Zabývá se existujícími metodikami a aplikovatelnými standardy v oblasti řízení IT služeb a podrobně se zabývá současnou knihovnou nejlepších praktik ITIL V3. Úvodní část uvádí do problematiky řízení IT organizace, seznamuje s existujícími standardy na trhu a vytváří propojení stran IT a businessu v otázkách investic. Druhá část věnuje pozornost ITSM a popisuje principy, na kterých řízení IT služeb je zakládáno včetně přínosů optimalizace procesů v IT. Třetí kapitola uvádí do problematiky IT investic a seznamuje s jednotlivými metodickými koncepty a modely, používanými nejen v klasické finanční teorii, ale i v moderním managementu. Poskytuje základní přehled o metodách hodnocení investičních projektů, jako jsou čistá současná hodnota, metoda doby návratnosti, vnitřní výnosové procento, koeficient výnosnosti a v neposlední řadě návratnost investic jako nejrozšířenější z nich. Následující kapitola aplikuje metodu návratnosti investic (ROI) na příkladech projektů zavádění procesů ITSM dle ITIL. Ukazuje základní principy použití metody, uvádí její základní složky a seznamuje s možným přístupem k identifikaci a finančnímu hodnocení přínosů, které takové projekty přinášejí businessu. Získané poznatky podkládá několika příklady z praxe -- vypracovanými business case pro zákazníky společnosti Hewlett-Packard s.r.o. Poslední část této kapitoly je pak věnována existujícím softwarovým nástrojům pro tvorbu podobných business case a jejich vlastní metodikou. Poslední kapitola je věnována situací na trhu mezinárodním a lokálním, a zabývá se praktickou aplikací metod hodnocení IT projektů v podnicích. Na závěr se shrnují důležité poznatky a klíčové momenty práce.