Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29,384 záznamů.  začátekpředchozí29375 - 29384  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.72 vteřin. 

Posouzení vlivu konstituční hypermobility na posturální stabilitu
Zadražilová, Tereza ; Smékal, David (vedoucí práce) ; Čakrt, Ondřej (oponent)
Diplomová práce " Posouzení vlivu konstituční hypermobility na posturální stabilitu" se zabývá problematikou konstituční hypermobility a vlivem kloubní instability na stabilizační mechanismy . Cílem výzkumu bylo zjistit, zda existuje rozdíl ve stabilizačních mechanismech u probandů s konstituční hypermobilitou a bez ní, a dále posoudit vliv mobilizačních technik na posturální stabilitu prostřednictvím vybraných testů vyšetřovaných na plošině Balance Master® System. Pro výzkum bylo vybráno 14 žen v rozmezí věku 20 - 28 let, 7 žen s konstituční hypermobilitou a 7 žen jako kontrolní skupina. Pro měření na plošině Balance Master® bylo vybráno 6 testů. Dva statické: modified Clinical Test of Sensory Interaction on Balance (mCTSIB), Unilateral Stance (US), a čtyři dynamické: Limits of Stability (LOS), Rhytmic weight shift (RWS), Step Up Over (SUO) a Forward Lunge (FL). Porovnávali jsme mediány výstupních hodnot jednotlivých testů. Předpokládali jsme, že probandi s KH budou mít signifikantně horší výsledky testů než skupina kontrolní. Dále jsme očekávali, že v důsledku mobilizací dojde u skupiny s KH k porušení stability na základě zrušení kompenzačních, tedy ochranných blokád, ve srovnání s KS. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Simulace vlakové dopravy s optimalizací
Langhammer, Martin ; Chrpa, Lukáš (oponent) ; Surynek, Pavel (vedoucí práce)
Cílem práce bylo vytvoření systému pro simulaci vlakové dopravy s možností optimalizace. Systém může sloužit pro nalezení optimálního jízdního řádu v pevné železniční síti. Vstup systému se skládá z vlakové sítě, požadavcích pasažérů, tarifních zón a jízdního řádu. Výstupem simulace je utržený zisk. Závislost zisku na jízdním řádu určuje účelovou funkci, které se snažíme najít globální maximum. Pro získání maximálního zisku byly použity dva algoritmy, a to metoda nejvyššího stoupání a diferenciální evoluce. Součástí práce je také experimentální srovnání obou algoritmů.

Vztah osobnosti pachatele ke způsobu páchání závažné trestné činnosti. Profilování s využitím geografického mapování
Buriánková, Lucie ; Boukalová, Hedvika (oponent) ; Netík, Karel (vedoucí práce)
Tématem této práce je vztah mezi osobností pachatele a způsobem páchání závažných trestných činů. Práce je rozdělena na tři celky. První z nich představuje základní pojmy a terminologie vztahující se k osobnosti pachatele. Pozornost je zaměřena na poruchy osobnosti a některé sexuální parafilie, které mají pro forenzní praxi největší význam. Diskutována jsou i témata související s chováním pachatele. Jedná se o motivaci, modus operandi, podpis pachatele a místo činu. Druhý celek se zaměřuje na psychologické a geografické profilování. V tomto ohledu jsou zmiňovány různé přístupy a teorie. Třetí a zároveň poslední část práce se orientuje na praktickou aplikaci poznatků z psychologického a geografického profilování pomocí geografického informačního systému. Analyzovány jsou dva reálné případy závažné trestné činnosti. Zhodnocení poznatků a probíraných metod je obsaženo v diskusi. Přílohy jsou řazeny na konci této práce a obsahují mapové výstupy geografického profilování a slovník důležitých pojmů.

Analýza penzijní reformy se zavedením vazby mezi počtem dětí a výší důchodu
Bělošický, Alexandr ; Klazar, Stanislav (vedoucí práce) ; Hartlová, Alena (oponent)
Práce se zaměřuje na analýzu netradičního přístupu k reformě průběžně financovaného důchodového systému zavedením vazby mezi počtem dětí a výší důchodu, který bývá označován jako Children PAYG. V analytické části je proveden rozbor uvedeného konceptu obecně a také konkrétních návrhů reformy s jeho aplikací. Pozornost je zde věnována rovněž souvisejícím tématům. Jedním z nich je posouzení vlivu důchodového systému na porodnost. Dále je zkoumána problematika nákladů na výchovu dítěte, které nesou rodiče a celá společnost. Jedním z hlavních výstupů práce je shrnutí pozitivních a negativních vlastností konceptu Children PAYG. Koncept je na základě provedené analýzy považován za aplikovatelný v domácích podmínkách. V závěru práce jsou pak doporučeny dva přístupy k reformě českého důchodového systému, přičemž první vychází z konceptu Children PAYG s omezením role rodinné politiky, druhý přístup je založen na ponechání současného průběžného systému v omezené podobě tzv. rovného důchodu s posílením role rodinné politiky při financování nákladů na výchovu dětí.

Inflation Differentials in the European Union: Panel Data Analysis of the Driving Factors for Inflation Differentials in the New Member States
Koprnická, Kamila ; Horváth, Roman (vedoucí práce) ; Šmídková, Kateřina (oponent)
V této rigorózní práci se zabýváme analýzou inflačních diferenciálů v Evropské Unii, přičemž si vytyčujeme dva hlavní cíle. Prvním cílem je podat souhrnný přehled dlouhodobých trendů inflačních diferenciálů a jejich možných příčin, a to jak pro členy eurozóny, tak pro nové členské země Evropské Unie. Druhým cílem je vyhodnotit příčiny inflačních diferenciálů v nových členských zemích EU v období 1997-2006 pomocí panelové regrese. Za tímto účelem jsme použili metodologii ze studie Honohan a Lane (2003), která zkoumá vliv nominálního efektivního kurzu, pozice cyklu, fiskálních politik a cenové konvergence na inflační diferenciály v eurozóně. Stejná metodologie a volba vysvětlujících faktorů nám umožňuje přímé porovnání s výsledky Honahan a Lane (2003). Naše výsledky naznačují, že tyto faktory jsou významné i pro nové členské země EU. Apreciace nominálního efektivního kurzu a vyšší srovnatelná cenová hladina indikuje nižší inflační diferenciály vůči eurozóně, zatímco fiskální deficit a pozitivní mezera výstupu přispívají k vyšším inflačním rozdílům. Souhrnně lze za dominující faktor označit efekt konvergence srovnatelné cenové hladiny, v širším smyslu pak faktory reálné konvergence.

Kalkulace ceny a její uplatnění v řízení podniku
Svobodová, Soňa ; Stejskalová, Irena (vedoucí práce) ; Sysel, Jaroslav (oponent)
V podniku MANN+HUMMEL (CZ), s. r. o. byla uplatněna obecná metodika kalkulace vlastních nákladů jako podklad pro tvorbu ceny. Společnost MANN+HUMMEL je 100% vlastnictvím německého koncernu MANN+HUMMEL, GmbH. Hlavním předmětem podnikání je výroba filtrů všech druhů pro vozidla, spalovací motory, kompresory a jiné. V této práci byly zjišťovány informace o sestaveném kalkulačním vzorci firmy a jeho celkový charakter porovnán se základní literaturou. Zajímavým tématem je i program, který podnik používá pro tvorbu kalkulací. Dále byl analyzován vliv způsobu kalkulace vlastních nákladů na řízení firmy. Na jednom druhu výrobku byly uplatněny dva různé druhy kalkulací a jejich efektivnost byla ekonomicky interpretována. Na základě zjištěných výsledků byly provedeny některé úpravy v organizační struktuře a v kalkulačním vzorci firmy.

Vývoj a implementace BI nadstavby nad systémem MS Dynamics NAV
Votruba, Tomáš ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Novák, Tomáš (oponent)
Diplomová práce popisuje tvorbu řešení Business Intelligence nad ERP systémem MS Dynamics NAV, jehož úspěšná tvorba a nasazení prototypové verze je hlavní cíl této práce. Práce je dle dílčích cílů rozdělena na dva celky: teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce začíná rešerší prací obdobného tématu a dále pokračuje popisem současného stavu na českém trhu s BI nad systémem MS Dynamics NAV, základních principů tvorby Business Intelligence a dále metody stanovení ukazatelů pomocí Balanced Scorecard. Praktická část poté popisuje postup vývoje řešení Business Intelligence od identifikace potenciálního zákazníka jakožto velkoobchodní nebo distribuční společnost a stanovení požadavků na BI. Praktická část dále pokračuje přes návrh datového skladu v prostředí MS SQL Server, tvorbu datových pump napojených na datovou část MS Dynamics NAV, naplnění datového skladu, tvorbu OLAP kostek a končí ukázkou výstupních reportů z fungujícího řešení s využitím MS Excel 2013.

Metody pro zjišťování podobnosti obrazů
Jandera, Pavel ; Říha, Kamil (oponent) ; Číka, Petr (vedoucí práce)
Práce se v teoretické části zabývá postupy používanými při vyhledávání v databázi obrazů. Jsou rozebrány dva základní možné přístupy - hledání na základě textového popisu a hledání dle popisu obsahu. Dále jsou uvedeny metody, pomocí kterých se určuje podobnost dvou obrazů. V praktické části jsou podrobně popsány algoritmy výpočtu a postup implementace tří vybraných příznaků používaných pří obrazovém vyhledávání. V další části práce je uveden postup testovaní implementovaných algoritmů a jsou prezentovány dosažené výsledky. V závěru je uveden postup implementace operátoru prostředí Rapidminer, který využívá všechny implementované metody. Operátor umožňuje porovnávání podobnosti obrazů, vyhledávání nejpodobnějších obrazů v databázi a zkopírování nejpodobnějších obrazů z databáze do výstupní složky.

Digitálně řízený napájecí zdroj
Kocián, Daniel ; Koton, Jaroslav (oponent) ; Šotner, Roman (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a realizací digitálně řízeného napájecího zdroje. V úvodu je popsán základní princip a rozdělení napájecích zdrojů. Dále jsou přiblíženy dva návrhy zdrojů, které budou digitálně řízené. První z nich bude řízen pomocí D/A převodníku a druhý digitálními potenciometry. Následně je v diplomové práci navrhnuta řídicí část, která ovládá výstupní parametry zdroje. Jádrem řídicí části je mikrokontrolér ATmega16. Pro kontrolu a nastavení výstupních parametrů je k mikrokontroléru připojen LCD displej a 4x4 maticová klávesnice. Dále je navrhnuto propojení mikrokontroléru s PC pomocí převodníku FT232BM. Následně je navrhnut usměrňovač s filtrem a elektronické spínání ventilátoru. Na konci práce je vyřešené umístění jednotlivých částí do konstrukční krabičky.

Analýza frekvenční dostupnosti osobní železniční dopravy v Česku
Ambrož, Jiří ; Hudeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Kupková, Lucie (oponent)
Analýza frekvenční dostupnosti osobní železniční dopravy v Česku Abstrakt Tato práce se zabývá kartografickým znázorněním frekvenční dostupnosti do map a její ana- lýzou na vhodných úrovních sledování za využití softwaru ArcGIS 9.3. Teoretická část se vě- nuje kategorizaci vlaků a využití GIS zejména pro sledování dopravních analýz dostupnosti. Ná- sleduje popis použitých metod, kterými jsou izolinie a kartodiagram. V hlavní části je popsána tvorba příslušných datových vrstev a metodika sběru dat. Zhodnoceny jsou dosažené výsledky a vhodnost použití jednotlivých metod. Frekvenční dostupnost je rozdělena na dva typy. Jejich odlišnosti jsou diskutovány v závěrečné části, kde je upozorněno také na několik komplikací, které se v průběhu práce objevily. Hlavním výstupem jsou dvě mapy frekvenční dostupnosti pro ČR a jedna pro Středočeský kraj. Klíčová slova: frekvenční dostupnost, kartografické metody, železniční doprava