Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29,168 záznamů.  začátekpředchozí29159 - 29168  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.76 vteřin. 

Dechová a nátisková cvičení pro saxofon
Rajnošek, Bharata ; SLOVÁČEK, Antonín (vedoucí práce) ; SOUKUP, Luboš (oponent)
Práce Dechová a nátisková cvičení na saxofon se zabývá metodikou výuky techniky na saxofon v širším pojetí všech vlivů na tvorbu tónu. Začíná fyzickým postojem, pokračuje základními technikami dechu a teprve po jejich očekávaném zvládnutí se zabývá technikami speciálními, které umožňují osvojení nátiskových technik a správných návyků. Práce doplňuje a navazuje na existující publikaci Davida Liebmana: Technika hry na saxofon. Tam kde je Liebman příliš stručný, tam jde autor více do hloubky. Nevystačí si jen s výčtem technik, snaží se také o pohled z druhé strany - od kvalitativně - estetických požadavků k jednotlivým cvičením. Těžiště práce spočívá ve vypracování komplexního systému praktických cvičení, která dovedou zájemce jednotlivými na sebe navazujícími kroky k ideálnímu ovládnutí celé technologie vznikání tónu. Cílem práce je poskytnout hledajícím útěchu na jejich cestě. Autor zde jako pedagog dává k dispozici svůj vyzkoušený systém pro další studenty.

Laboratorní úloha elektronického zabezpečovacího systému komunikujícího přes síť Ethernet
Harth, Petr ; Pust, Radim (oponent) ; Burda, Karel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou elektronických zabezpečovacích systémů komunikujících přes síť Ethernet. Na tomto základě je navrhnuta laboratorní úloha pro integrovaný bezpečnostní systém Xtralis 3000 zajišťující řízení přístupu a kamerový dohled. Koncept úlohy je zdůvodněn a je k ní zpracována dokumentace. Pro tento systém Xtralis 3000 je také provedena stručná analýza jeho bezpečnosti. V první části práce je popsán vývoj elektronických zabezpečovacích systémů. Je zde uvedena historie a popis současného stavu elektronických zabezpečovacích systémů. Také jsou stručně zmíněny kamerové dohledové systémy a přístupové systémy, jež se v dnešní době kombinují s elektronickými zabezpečovacími systémy. Dále se zde popisuje současný trend integrace různých bezpečnostních systémů do jednoho systému, jenž komunikuje přes síť Ethernet. Ve druhé části bakalářské práce je rozebrán integrovaný bezpečnostní systém Xtralis 3000. Jsou popsány jeho obecné vlastnosti a následně vysvětleno rozdělení systému na tři podsystémy, a to na přístupový systém S3000, kamerový dohledový systém V3000 a řídicí software M3000. V další části jsou tyto podsystémy popsány spolu s jejich prvky a v návaznosti na to jsou stručně rozebrány vybrané síťové protokoly, jež integrovaný bezpečnostní systém Xtralis 3000 využívá ke komunikaci mezi svými prvky. Ve třetí části je provedena stručná analýza bezpečnosti integrovaného bezpečnostního systému Xtralis 3000. Tato analýza je rozdělena na šest částí z hlediska hrozeb útoků. Ve čtvrté části je představen koncept laboratorní úlohy, který obsahuje úvodní rozvahu, diskusi nad přidělenými prvky, náplň a strukturu laboratorní úlohy. V páté části, je uvedena dokumentace k laboratorní úloze integrovaného bezpečnostního systému Xtralis 3000 komunikujícího přes síť Ethernet, podle níž studenti laboratorní úlohu vykonají. Na závěr v šesté části jsou pokyny pro vyučující, kde je popsán postup zavádění laboratorní úlohy do výuky, s tím spojené problémy a jejich řešení.

Návrh využití vysokorychlostního systému pro laboratoř
Benda, Ondřej ; Polívka, Michal (oponent) ; Škorpil, Vladislav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o vysokorychlostním komunikačním zařízení na bázi směrovačů CISCO 2821. Zahrnuje popis použitých zařízení, fyzické i logické zapojení, návod pro základní orientaci v operačním systému IOS směrovačů CISCO a postup pro přípravu pracoviště. Dále jsou v dokumentu zpracovány 3 laboratorní úlohy na téma MPLS IP, řízení provozu s MPLS a emulace okruhů přes IP. Každá úloha obsahuje úvod do problematiky, návod pro vypracování, otázky k úloze, požadovaný výsledek úlohy a stručný návod pro vyučující.

Role učitele v současné společnosti
Krotká, Michaela ; Havlínová, Ivana (vedoucí práce) ; Kubišová, Zuzana (oponent)
RESUME Diplomová práce Role učitele v současné společnosti se snaží čtenáři přiblížit, jak se v posledních letech proměnila role učitele a co všechno mělo na tuto změnu vliv. Práce je rozčleněna do sedmi částí. První kapitola má uvést čtenáře do filosofických a sociologických souvislostí výchovy. V následující kapitole je čtenář seznámen s učitelskou profesí a se vším, co v současné době obnáší. V další kapitole jsou nastíněny role, které může současný učitel zastávat. Nejedná se však o jejich podrobný výčet, ale o snahu ujasnit očekávání, která jsou na současného učitele kladena. Ve čtvrté kapitole je představen stručný přehled právních dokumentů, v nichž je vymezena učitelská profese. Pátá kapitola popisuje podobu a podstatu školské reformy a následující kapitola poté seznámí čtenáře s tím, jaké změny vnesla školská reforma do učitelské profese. Sedmá kapitola seznámí čtenáře s podobou státní maturity a s tím, co představuje pro učitele. Tato práce nemá jen popisovat změny, které v posledních letech přinesla školská reforma, ale především má přispět k pochopení nelehkého a složitého postavení učitele v dnešní společnosti.

Hra - jako hlavní činnost a prostředek rozvoje předškolního dítěte
FLÖGELOVÁ, Zdeňka
Práce se zabývá dětskou hrou, co to dětská hra je a jak byla v minulosti vnímána její úloha při výchově dítěte. Zjišťuji, jak si hrají dnešní děti, zda umí hru rozvinout, které hry upřednostňují. V práci uvádím, jaké má dnes volná hra postavení v mateřských školách a v rodinách, jakou důležitost hře učitelky dávají, a jak jí vnímají rodiče. Porovnávám hru v mateřské škole dnes a v době hluboké totality. Zajímám se o to, jakým stylem výchovy a typem hry se dnešní rodina zabývá. Ukazuji zde podle výzkumu, jak si děti hrají doma ve volném čase. Součástí této práce je výzkum znalostí a povědomí rodičů o tom, jak si jejich dítě hraje v mateřské škole a zda volná hra dětem přináší nějaké zkušenosti pro další život. Pro pohled na hru v souvislostech je stručně rozebrána i historie dětské hry. Praktická část se věnuje interpretaci dat získaných pozorováním dětí při hrách a dat získaných dotazníky od rodičů i učitelek MŠ.

Právní vědomí pracovníků mateřských škol.
BAREŠOVÁ, Vladimíra
Bakalářská práce rozebírá problemaiku školského a pracovního práva. Jsou zde rozebrány základní právní pojmy, které by měly být základem právního vědomí každého pracovníka mateřských škol i základní právní předpisy, které se vztahují k profesi prcovníků mateřských škol, jejich znalost a uplatňování v praxi. Práce se zabývá právním vědomím ředitelek a učitelek mateřských škol, jejich vypořádávání se s neustále se novelizující legislativou. Práce obsahuje návrh informačního systému pro pracovníky mateřských škol v oblasti práva. Součástí práce je i stručný přehled základních právních předpisů, které se týkají činnosti mateřských škol a jejich pracovníků.

Využití multimédií při výuce italského jazyka
Malá, Radka ; Štichauer, Pavel (vedoucí práce) ; Loucká, Hana (oponent)
Cílem této diplomové práce s názvem "Využití multimédií při výuce italského jazyka" je navrhnout nové způsoby využití technologie při výuce italského jazyka pro dospělé studenty. Práce obsahuje jak konkrétní přípravy na hodinu, tak teoretický základ. Blended learning, jak se výuka za použití technologie nazývá, se stalo prostředkem k vylepšení tradičních hodin face-to-face. Pro studenty je dnes technologie běžnou součástí každodenního života, a proto očekávají, že ji učitel zapojí i do výuky. Oceňují především variabilitu a interaktivitu, jež multimédia do hodin vnášejí. V první části se práce nejprve krátce zabývá historií přístupu k výuce, který již může být považován za předchůdce blended leaming. Následuje výčet výhod a nevýhod, jež zapojení technologie do výuky italského jazyka přináší, popis role učitele v novém prostředí blended leaming a jak se tato role změnila v porovnání s dřívější tradiční výukou. Práce zde také ve zkratce představuje nejběžnější vyučovací metody a organizační formy vyučování, které později aplikuje na konkrétní přípravy na hodiny. Druhá část práce se detailně zabývá jednotlivými technologiemi a navrhuje různé způsoby, jak je efektivně využít při výuce italského jazyka. Snaží se uvést takové hodiny, z nichž by mohli mít užitek studenti s různými potřebami. Různými potřebami se...

Edward W. Said: postcolonial studies and the politics of literary theory
Machátová, Bibiana ; Armand, Louis (vedoucí práce) ; Roraback, Erik Sherman (oponent)
Ciel'om tejto diplomovej pnice bolo identifikovat' a interpretovat' kl'ucove momenty v diele litenirneho teoretika, kulturneho kritika a v neposlednom rade politickeho myslitel'a Edwarda W. Saida. Táto praca sa tak venuje literamo-kultlirnej rovine Saidovho die la a vyechava rovinu politickeho zivota, ktora je tiei d6lezitou sucast'ou Saidovej biografie. Pnicu som rozdelila do siestich kapitol, ktore mapuju premenu Saida z literamiho kritika na angazovaneho intelektuala. Prva kapitola sa zaobera Saidovym zivotom a jeho kulturnyrn pozadim. Pre pochopenie Saidovho diela je totiz nevyhnutne poznat' jeho osobnu historiu. Said, ktory sa narodil v Jeruzaleme a striedavo vyrastal v Egypte, Palestine a Libanone je hlboko poznaceny skutocnost'ou, ze po vytvoreni statu Izrael sajeho rodina nemohla vrátit' do Palestfny ana zvysok zivota straca "Domov". Druha kapitola pojednava 0 Saidove diele v oblasti Iiterarnej teorie. Ked'ze Said sa cely svoj zivot na ziadnom miste necftil uplne doma, "Text" se stal pre neho nahradnym domovom. Kapitola nacrtava vzt'ah Saida k Josephovi Comadovi a vysvetl'uje Saidovu snahu analyzovat' koncept zaciatkov. Dale tiez vysvetl'uje Saidov pohl'ad na text, ktory Said vidi v zlozitej struktlire vzt'ahov s okolitym svetom na rozdiel od prevladajuceho postsstrukturalistickeho prudu v mysleni...

Studijní programy zaměřené na tělesnou výchovu a sport v Čechách a očekávané uplatnění jejich absolventů v praxi\\
HAVEL, Rostislav
Cílem bakalářské práce je srovnat akreditované studijní obory zaměřené na tělesnou výchovu a sport v Čechách, z hlediska shodných i odlišných znaků ve studijních plánech a uplatnění jejich absolventů v praxi. V prvních kapitolách je uveden nástin historie vzdělávání učitelů tělesné výchovy v českých zemích a stručná charakteristika vysokoškolského zákona. Stěžejní součást práce představuje část analytická a syntetická. Analytická předkládá přehled o studijních oborech zaměřených na TVS, akreditovaných na jednotlivých vysokoškolských pracovištích. V syntetické jsou pomocí srovnávací metody porovnány studijní obory z hlediska vypsaných povinných předmětů, počtů zápočtů a zkoušek a hodinové dotace. Hlavním zdrojem informací byly studijní plány vydané pro akademický rok 2007/2008 a internetové stránky jednotlivých pracovišť. Poslední část je věnována předpokládanému uplatnění absolventů. V oblasti Čech je možné studovat Bc. a Mgr. obory celkem na 8 fakultách. Jedná se celkem o 21 učitelských a 29 neučitelských studijních oborů.

Vybrané aspekty prosazování cílů a požadavků Úmluvy o zákazu chemických zbraní
Chára, Jan ; Ondřej, Jan (vedoucí práce) ; Bílková, Veronika (oponent)
8. ZÁVĚR Lze konstatovat, že Úmluva o zákazu vývoje, výroby, hromadění zásob a použití chemických zbraní a o jejich zničení zakotvuje velmi novátorský a složitý verifikační systém, zahrnující ohlašovací povinnosti, hloubkové mezinárodní inspekce i omezení obchodu. Na poli mezinárodního práva v oblasti odzbrojení, respektive kontroly zbrojení představuje poměrně nový nástroj. V tuto chvíli není zcela zřejmé, kde je hranice mezi kodifikovaným, respektive zachyceným mezinárodním právem a právem obyčejovým, tvořícím se na základě Úmluvy. Přesto se však v souvislosti s rozšiřujícím se dodržováním Úmluvy lze domnívat, že její vliv na tvorbu mezinárodního obyčeje bude v čase velmi sílit. Klíčovou otázkou zůstává, jak jsou požadavky Úmluvy naplňovány a zda směřují k zamýšleným cílům, zda jsou stanovené zákazy vynutitelné a také zda je možné (a v praxi skutečně proveditelné) osoby porušující tyto zákazy kdykoli a na jakémkoli místě zadržet a potrestat. Opravdovou váhu zákazu šíření chemických zbraní totiž dává právě míra jeho vynutitelnosti. Bez účinné vynutitelnosti by zmiňovaná univerzálnost ustanovení Úmluvy zůstala pouze prázdnou proklamací. Těžiště potlačování aktivit směřujících k použití chemických zbraní v období po skončení studené války leží především v prevenci zaměřené na jejich možné zneužití...