Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29,012 záznamů.  začátekpředchozí28993 - 29002další  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.19 vteřin. 

Ekologická politika Evropské unie
Košaříková, Petra ; Jeníček, Vladimír (vedoucí práce) ; Turečková, Andrea (oponent)
Cílem této práce je vymezit základní pojmy v oblasti péče o životní prostředí, její stručný historický vývoj v rámci Evropské unie a dále nastínění základních principů ekologické politiky a hlavních oblastí její regulace. Mimo jiné také přibližuje postoje a názory občanů EU na ochranu životního prostředí, činnost Evropské agentury pro životní prostředí a její spolupráci s ČR. Rovněž se zaměřuje na pomoc EU kandidátským a členským zemím při zavádění environmentální legislativy, na zhodnocení pokroku v oblasti ochrany životního prostředí v roce 2005 a na pojem trvale udržitelného rozvoje.

Možnosti a limity spolupráce venkovských obcí. Případová studie obcí v oblasti Českého ráje
Fučíková, Eva ; Perlín, Radim (vedoucí práce) ; Herová, Irena (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá fenoménem spolupráce venkovských obcí. Mechanismus spolupráce je jedním z možných řešení problémů malých obcí vyplývajících z omezených finančních, materiálních a lidských zdrojů. Spolupráce s okolními obcemi či dalšími aktéry územního rozvoje jim umožňuje realizovat projekty či aktivity, na které by samy nestačily nebo které přesahují svým rozsahem jejich území. Hlavním cílem práce je klasifikace jednotlivých typů spolupráce ve venkovském regionu a její aplikace v modelovém regionu. V práci jsou nejdříve rozebrána základní teoretická východiska sledované problematiky a základní vnější a vnitřní faktory ovlivňující spolupráci obcí. Dále jsou na základě teoretických poznatků a výsledků dosavadních výzkumů sestaveny její různé typologie. Pro výzkum modelového území byla zvolena metoda řízených rozhovorů s představiteli vybraných venkovských obcí. Ve sledovaných venkovských obcích v oblasti Českého ráje byly potvrzeny první dvě hypotézy formulované v úvodu práce: S rostoucím počtem spolupracujících subjektů (obcí) roste formálnost, resp. klesá intenzita spolupráce. Třetí hypotéza, která předpokládala, že krajská hranice představuje pro spolupráci obcí významnou bariéru, potvrzena nebyla. Ve sledovaném souboru obcí byly realizovány všechny typy spolupráce podle sestavených...

Perspektivy Moldavské republiky v integračním procesu EU
Sirghi, Dan ; Dubský, Zbyněk (vedoucí práce)
Úkolem této práce je analýza perspektiv Republiky Moldova v integračním procesu EU,ve které se pokusím podrobněji zkoumat historický a kulturní vývoj, analyzovat geopolitické a sociálně-ekonomické postavení Moldavska, za účelem ukázáni příslušnosti tohoto státu k evropskému kontinentu. Dále budu zkoumat metody a modely implementace dohod o partnerství a spolupráci s EU, Evropské politiky sousedství a Akčního plánu EU-RM. Určit s jakými obtížemi se setkává moldavská vláda na cestě k realizaci těchto dohod a jaké jsou další problémy vnitropolitického, ekonomického a bezpečnostního charakteru. Postupným studiem těchto a mnoha dalších problémů se budu snažit odpovědět na tyto otázky : Jaké jsou perspektivy Republiky Moldova v integračním procesu, v jakém časovém rozmezí se RM může stát plnoprávným, nebo alespoň parciálním členem Evropské unie?

Možnost spolupráce mezi školou a rodinou v práci s literárním textem na 1. stupni ZŠ
Zemanová, Hana ; Hausenblas, Ondřej (vedoucí práce) ; Klumparová, Štěpánka (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou dětského čtenářství. Uvádí, že kjeho rozvoji je potřeba spolupráce rodiny a školy. Zkoumá, jak by tyto dvě instituce mohly spolupracovat, a porovnává, jak spolupracují u nás a v Německu. Vychází především z dostupných českých a německých pramenů a literatury, ale také z odpovědí dvou desítek učitelů 1. stupně ZŠ, kteří ve vytvořeném dotazníku vyjádřili svůj postoj ke čtenářství svých žáků i ke spolupráci s rodinou. Práce je doložena řadou příkladů z Německa, ale i z českých škol. Autorka v závěru práce přináší i některé "vlastní čtenářské aktivity" vhodné pro spolupráci školy a rodiny. Tato diplomová práce bude přínosem pro učitele 1. stupně ZŠ, kteří se chtějí přičinit o zlepšení čtenářství svých žáků. Nabízené možnosti spolupráce s rodinou jsou jedním možným řešením. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Rozsudek Hartz IV: Studie č. 5.330
Černá, Martina
Rozsudek Hartz IV, jehož název odkazuje na balíček zákonů pojmenovaný podle předsedy komise pro reformu sociální politiky a trhu práce Petera Hartze, je jedním ze stěžejních rozhodnutí Spolkového ústavního soudu v oblasti sociálních práv. Spolkový ústavní soud v této věci přezkoumával ústavnost předpisů, které reformovaly poskytování sociální podpory, přičemž shledal, že určité elementy přezkoumávané úpravy jsou v rozporu s čl. 1.1. a čl. 20.1. německé Ústavy, tedy s právem na lidksou důstojnost a sociálním charakterem Spolkové republiky Německo. Díky brilantní argumentaci a celkově přesvědčivému stylu se rozsudek stal inspirací i pro český Ústavní soud, jenž na něj výslovně odkazuje např. v rozhodnutí Pl. ÚS 8/07. Český překlad rozsudku pro Parlamentní institut vyhotovila Bc. Martina Černá.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Chronická onemocnění u dětí na 1. stupni ZŠ
Menoušková, Tereza ; Zvírotský, Michal (oponent) ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje výskyt chronických onemocnění u dětí na 1. stupni ZŠ. Věnuje se především přípravě, konstrukci, průběhu, analýze výsledku a prevenci chronických onemocnění. Podrobněji se zaměřuje na odhalení žáků trpících jednou či více z vybraných chronických onemocnění (astma, cukrovka, ekzém či chřipka) pomocí dotazníkového šetření, na spolupráci nemocných a zdravých dětí při tvorbě projektu s názvem "astma, ekzém, cukrovka, chřipka". V neposlední řadě je předmětem práce také prevence - doporučení pro rodiče, jejichž děti trpí jedním z výše uvedených chronických onemocnění. Teoretické poznatky týkající se chronických onemocnění, konstrukce dotazníků, metod hodnocení výsledku, příprava projektu a doporučení prevence pro rodiče chronicky nemocných žáků jsou aplikovány na uskutečněném dotazníkovém šetření, realizaci projektu a diskuzi s rodiči.

Rašínova měnová reforma
Křiváček, Tomáš ; Kuklík, Jan (oponent) ; Adamová, Karolina (vedoucí práce)
- 58 - 8. Závěr Rašínovu měnovou reformu lze rozdělit na dvě základní části. První část představovala samotnou odluku peněžního oběhu od rakousko-uherské měny, která byla provedena proslulým okolkováním rakousko-uherských bankovek. Druhá část spočívala v radikálním zvýšení kupní síly koruny, nejprve restrikcí peněžního oběhu a posléze cestou deflační politiky, záměrným zvyšováním devizového kurzu. Přestože se názory na provedení odluky v březnu 1919 různily, následující měsíce ukázaly, že se šlo správnou cestou. Odluka tak byla mimořádně úspěšná. Kontroverznější už byla otázka množství bankovek, které mělo být při kolkování zadrženo. Rašín nakonec nemohl stáhnout takový obnos, jaký si původně představoval, což mohlo být jedním z důvodů, proč restrikce oběživa nevedla ke zvýšení kupní síly měny. Ani dávka z majetku neměla takovou podporu, která byla potřeba k její plné realizaci v podobě, jak ji Rašín původně plánoval. K nezdaru s restrikcí oběživa uvedl: Jsem přesvědčen, že v té době dalo se udělat více stažením většího obnosu. Tehdá! Později, kdy vykupovány sympatie voličské líčením křivdy a návrhy na uvolnění zadržených obnosů, později, kdy zapadli jsme do předválečného závodění stran a zapomněli na svůj úkol, zbudovati stát, později by se to nedalo provést, poněvadž jsme klesali hloub a hloub. Na tuto...

Formativní hodnocení
Poláčková, Michaela ; Slavík, Jan (oponent) ; Starý, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce Formativní hodnocení pojednává o jedné z forem školního hodnocení, zaměřující se na časté, interaktivní hodnocení žákova pokroku. Po uvedení do problematiky školního hodnocení, se zabývá hodnocením z pohledu zpětné vazby na učení žáků a hodnocením jako jedním z cílů edukačního procesu. Po vymezení pojmu "formativní hodnocení", se zabývá formativním hodnocením jako celkem, který zahrnuje řadu metod a strategií umožňujících učitelům i žákům lépe porozumět učebním procesům s cílem maximálního možného přiblížení dosaženého výkonu žáků k cílům stanoveným kurikulem. Část textu věnovaná teorii formativního hodnocení čerpá z výsledků mezinárodního projektu Formativní hodnocení (Formative Assessment), který realizovalo Centrum pro výzkum a inovace ve vzdělávání (CERI) Organizace pro hospodářkou spolupráci a rozvoj (OECD) a z klíčové publikace Hodnocení pro učení (Assessment for Learning) (P. Black, D. Wiliam). Formativní hodnocení je zde vnímáno jako prostředek zvyšování efektivity učení jednotlivých žáků a zvyšování potenciálu zpětné vazby při hodnocení žáků známkou. Práce představuje konkrétní metody a postupy, jak formativní hodnocení zařadit do vyučování. Závěrečná část je věnována empirickému výzkumu hodnocení několika učitelů angličtiny. Prostřednictvím případové studie je zde zkoumáno, jak...

Spolupráce rodiny a školy
Hudcová, Lenka ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Tato práce se zabývá spoluprácí školního a rodinného prostředí. Mapuje současnou situaci vztahu mezi rodiči a učiteli. Pojednává o rodině jako o primární sociální skupině, poukazuje na to, jaký má sociální status v České republice. Zabývá se tímto vztahem a spoluprácí v programu Začít spolu jako jedním z představitelů inovativních modelů, který dává konkrétní návrhy, jak by mohla být spolupráce realizována. Prakticky dokazuje jaký rozdíl je v oblasti spolupráce školy a rodiny v běžné škole a škole, která pracuje podle programu Začít spolu. Shrnuje současnou situaci a ukazuje možnosti, jak tuto spolupráci a vztah mezi učiteli a rodiči účinně rozvíjet. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Motivation in foreign language teaching
Červíčková, Helena ; Rössler, Paul (oponent) ; Berglová, Eva (vedoucí práce)
Ovladani cizich jazyku je povazovano v ramci Evropske unie za velmi dUlezite. Dobre jazykove znalosti totiz umoziiuji lepsi komunikaci mezi Evropany. Ta podporuje jejich vetSi mobilitu v ramci Evropy, pfispiva k jejich vzajemnemu porozumeni a take lepsi spolupraci. Zaroveii muze pomoci pfekonat nejnlznejsi pfedsudky a diskriminace vliCi jinym mirodum, kulturam a nabozenstvim. Cizi jazyky se tak staly nedilnou soucasti v;Tliky ve skolach. Na ucebni proces a jeho uspesnost pfitom pusobi mnoho faktoru, jednim z nejdUlezitejsich je motivace. Od tohoto fenomenu si hodne slibuji jak ucitele, tak studenti. Spousta ucitelu se domniva, ze je jejich prace zbytecna, pokud jejich svefencum chybi motivace a naopak ocekavaji od motivovaneho studenta zazrak. Take studenti si nezfidka stezuji, ze je dany pfedmet nebavi, protoze je uCitel pro nej nedokaze nadchnout. Hodiny bfvaji nudne, smysl mnohych cviceni jim neni jasny, casto nevidi ani yfznam daneho pfedmetu pro jejich budouci zivot atd. Co to ale motivace vlastne je? Co pod timto pojmem rozumime? Jake faktory na ni pusobi? Do jake miry jsou rozhodujici osobnostni faktory studenta a jakou roli hraji ucitel, organizace vyucovani nebo ucebni materialy? Jak lze motivaci studentu zvysovat a naopak, jak lze zabranit jeji ztrate? Na tyto a jeste mnohe jine otazky se snazim...