Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 307 záznamů.  začátekpředchozí288 - 297další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Program rozvoje interkulturních kompetencí u dětí předškolního věku
SEDLÁKOVÁ, Štěpánka
Hlavním cílem této práce bylo popsat metody použitelné při rozvoji interkulturních kompetencí u dětí předškolního věku. Teoretické část je zaměřena na objasnění pojmů učení, teorie učení a styly učení. Následně je pozornost věnována pojmům, které souvisí s úrovní poznávání, sociálním vnímáním a osobností dítěte předškolního věku. Součástí je i charakterizace pojmů s přívlastkem interkulturní, jako jsou psychologie, komunikace, konflikt, výcvik a kompetence. Základ praktické části tvoří metody použitelné při rozvoji interkulturních kompetencí dětí předškolního věku, jejichž hlavní inspirací se stala indiánská kultura. Tato část práce dále obsahuje i nabídku konkrétních činností, které jsou použitelné v mateřských školách. V metodologické části je objasněn pojem kvalitativního výzkumu, metody pozorování a v její závěrečné části je uvedena kazuistika aktivity rozvíjející interkulturní kompetence předškolního dítěte. Práce je následně doplněna fotografiemi, které byly pořízeny v průběhu seznamování dětí s odlišnou ? indiánskou kulturou a jsou volně dostupné k nahlédnutí a stažení na internetu.
Prvky psychoterapie v práci sociálního pracovníka
KUCHARSKÁ, Eva
V práci poukazuji na propojení psychoterapie a sociální práce. Nejen psychoterapeuti pracují s klienty, kteří trpí duševními chorobami, i v sociální práci jsou klienti s psychickými problémy. Sociální pracovník si musí umět poradit i s problémy souvisejícími s jejich rodinou. V bakalářské práci jsem se snažila o zodpovězení otázky, zda sociální pracovník může provádět prvky psychoterapie ve své práci. Z výsledků usuzuji, že sociální pracovník může užívat některé prvky psychoterapie ve své práci a že je správné, aby je sociální pracovník používal. Je patrné, že v pomáhajících profesí je sice důležité využívat prvky psychoterapie ale pouze v případě, že má jedinec potřebné vzdělání, dostatečné zkušenosti a osobnostní předpoklady, aby nepoškodil sebe ani klienta.
Rizikové faktory vzniku poruch příjmu potravy.
DVOŘÁKOVÁ, Gabriela
Práce se zabývá rizikovými faktory poruch příjmu potravy. Teoretická část charakterizuje jednotlivé poruchy spolu s jejich příznaky a následky. Dále teoretická část rozebírá vznik těchto poruch a jejich postupný historický vývoj, který za dobu své existence prošly. Další částí jsou rizikové faktory poruch příjmu potravy a moţné způsoby jejich léčby. Praktická část diplomové práce je zaměřena na výzkum modelingu jako jednoho z rizikových faktorů poruch příjmu potravy. Tato část se opírá o informace získané prostřednictvím osobních rozhovorů vedených s respondenty z oblasti modelingu a oblasti působící mimo tento obor. Výsledná data jsou zaznamenána pomocí případových studií, tabulek a grafů.
ZPŮSOBY OPTIMISTICKÉHO A VSTŘÍCNÉHO PŘÍSTUPU POMÁHAJÍCÍHO PRACOVNÍKA KE KLIENTOVI A JEHO MOŽNÉ ZDROJE
FLÍDROVÁ, Jana
Písemná práce pojednává o způsobech práce s lidmi nacházejícími se v nepříznivých sociálních situacích. Z uváděných kasuistických případů a praxe odvozuje, jak je důležitý vstřícný a láskyplný vztah ke klientovi. Popisuje konkrétní způsoby práce s lidmi, které se jeví nejoptimálnějšími z praktického i teoretického hlediska. Podrobněji se věnuje rozhovoru s klientem. Snaží se najít vnitřní zdroj pozitivního nastavení pomáhajícího pracovníka k lidem. Nachází ho ne tak v naučených instrumentálních postupech a pravidlech, ale v křesťanském pohledu na člověka. Člověk - obraz Boží je můj bližní a mám za něho odpovědnost. Zdroj láskyplného optimistického přístupu k lidem vychází z křesťanské kultury, solidarity, úcty k člověku, jež jsou obsaženy v Evangeliích. Křesťanský pohled na člověka tvoří potřebnou nadstavbu sociální práce ve středoevropském prostoru.
Motivation and goals achieving
Štolfová, Marta ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Lukeš, Martin (oponent)
Uvědomujeme-li si to nebo ne, v životě si neustále stanovujeme různé cíle, méty. V snaze o ich dosažení nám pomáhá motivase. Tá le není nevyčerpatelná a proto někteří z nás sáhnou po tzv. motivační literatuře. Ta zahrnuje knihy a články, které pomáhají v osobním rozvoji. Jak se ukázalo kvalitativním výskumem, formou rozhovoru, každý si v nich může najít něco pro sebe. Je ale důležité nezůstat pouze u čtení a vybrané myšlenky aplikovat v praxi.
Ilustrace pro děti očima dětí mladšího školního věku v rámci PVČ
VAŇÁSKOVÁ, Lenka
Práce se zabývá ilustrací pro děti a jejím vnímáním dětmi mladšího školního věku v rámci pedagogiky volného času. Práce sestává ze dvou částí, a to části praktické a teoretické. Teoretická část charakterizuje mladší školní věk z pohledu vývojové psychologie a činitele podílející se na výchově a volnočasovém zaměření dítěte. Dále je zde představena ilustrace jako součást umění, její historický vývoj a vývoj české ilustrace pro děti. Zmíněna je také osobnost ilustrátora, jeho výtvarná řeč a v neposlední řadě jsou v práci představeni významní ilustrátoři 20. století a jejich tvorba určená dětem. Praktická část je zaměřena na realizaci projektu, která sestává ze dvou hlavních částí. První část tvoří aktivity související s literaturou a s ilustracemi pro děti, které jsou podkladem pro kvalitativní výzkum. V druhé části je prostřednictvím rozhovoru u dětí zjišťováno, jak vnímají jednotlivé oblastí vztahující se k ilustraci a její výtvarné formě.
Srovnání vybraných metod sběru informací (interview, dotazník)
Sýkora, Ondřej ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Vilím, Tomas (oponent)
Cílem této bakalářské práce je poskytnout komplexní informace o průběhu a možnostech získávání informací pro analýzu a řešení problému. Práce je zaměřena na dvě nejzákladnější a v praxi nejčastěji využívané metody sběru informací, kterými jsou interview a dotazník. U obou způsobů sběru informací je proveden rozbor, jehož cílem je poskytnout celkové seznámení a přiblížení těchto metod. Práce přináší základní informace o možných způsobech sběru informací a následné detailnější rozbor již předem zvolených metod. Podívá se na podmínky užití metod, způsoby, které se při nich používají a shrne jejich hlavní výhody a nevýhody. V bakalářské práci nechybí ani kapitola srovnávající obě metody. Poslední kapitola této práce se pak zabývá typickými modelovými situacemi v manažerském světě a doporučení pro použití některé z metod.
Komunikační dovednosti sociálních pracovníků
ŠIMŮNKOVÁ, Pavla
Práce se zabývá problematikou komunikačních dovedností sociálních pracovníků, kteří se v rámci své profese úředníka setkávají také s cílovou skupinou osob se zdravotním postižením. V tomto kontextu dále mapuje potřeby a požadavky úředníků na jejich další vzdělávání a profesní přípravu v oblasti komunikace s klienty. Pro empirickou část práce byla zvolena metoda dotazování, přičemž v rámci kvantitativního přístupu byla použita technika dotazníku a v rámci kvalitativního přístupu technika polostandardizovaných rozhovorů se sociálními pracovníky. Práce je završena doporučeními, která vyplynula z výsledků empirického šetření.
Česko - islámská manželství z pohledu gender
URBANOVÁ, Marie
Práce se zabývá česko-islámským manželstvími z pohledu gender. Teoretická část charakterizuje základní pojmy, manželské tradice v ryze české společnosti, problematice gender u českého manželství, manželské tradice v ryze islámské společnosti, problematiku gender islámského manželství, problematiku gender v česko-islámských manželství, etické otázky dopadu migrace, včetně etické otázky dopadu kulturní migrace, možnosti zneužití institutu sloučení rodiny k zajištění pobytového oprávnění na území České republiky, příklad migrační politiky s uvedením konkrétního přístupu ve Francii. Praktická část obsahuje zdůvodnění výběru výzkumného vzorku, představení zvolené metodiky výzkumu. Na základě provedených polostandardizovaných rozhovorů je potvrzena stanovená hypotéza diplomové práce, že vliv kulturního genderu, jako nositele odlišného pojetí role muž-žena v islámské a české kultuře, resp. česko-islámských manželstvích je významným faktorem způsobující manželský nesoulad. Vzájemná obousměrná kulturní znalost,stejně jako přítomnost tolerance, lásky a opravdovosti, je předpokladem záruky funkčního vztahu. Tato skutečnost je ověřena u česko-islámského manželského páru v závěrečné kasuistice.
Diagnostika motivační oblasti osobnosti dítěte ve volnočasových aktivitách.
KŘIBSKÁ, Magdalena
Práce se zabývá vývojem motivace dítěte ve věku od 3 do 15 let. Popisuje potřeby převažující v jednotlivých vývojových obdobích. Teoreticky seznamuje s tím co pojem motivace znamená a jak se projevuje v poznávání, výkonu a sociálních vztazích. Obsahuje metody, které lze aplikovat ve volném čase ke zjišťování motivace. Metody využívanými ve volnočasových aktivitách jsou pozorování, rozhovor, dotazník.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 307 záznamů.   začátekpředchozí288 - 297další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.