Název:
ZPŮSOBY OPTIMISTICKÉHO A VSTŘÍCNÉHO PŘÍSTUPU POMÁHAJÍCÍHO PRACOVNÍKA KE KLIENTOVI A JEHO MOŽNÉ ZDROJE
Překlad názvu:
Effect of Job Style and also helping Worker Manner at another Live and People behaviour
Autoři:
FLÍDROVÁ, Jana Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Písemná práce pojednává o způsobech práce s lidmi nacházejícími se v nepříznivých sociálních situacích. Z uváděných kasuistických případů a praxe odvozuje, jak je důležitý vstřícný a láskyplný vztah ke klientovi. Popisuje konkrétní způsoby práce s lidmi, které se jeví nejoptimálnějšími z praktického i teoretického hlediska. Podrobněji se věnuje rozhovoru s klientem. Snaží se najít vnitřní zdroj pozitivního nastavení pomáhajícího pracovníka k lidem. Nachází ho ne tak v naučených instrumentálních postupech a pravidlech, ale v křesťanském pohledu na člověka. Člověk - obraz Boží je můj bližní a mám za něho odpovědnost. Zdroj láskyplného optimistického přístupu k lidem vychází z křesťanské kultury, solidarity, úcty k člověku, jež jsou obsaženy v Evangeliích. Křesťanský pohled na člověka tvoří potřebnou nadstavbu sociální práce ve středoevropském prostoru.This thesis talks about different ways of dealing with people who find themselves in unfavourable social situations. It shows, based on casuistic cases and examples, the importance of a loving approach to the client. It describes particular ways of work with people who seem to be optimal from theoretical and practical point of view. It examines a conversation with a client in more detail. It tries to find an internal source of positive adjustment of the helping worker towards people. This adjustment is found not in set rules and instrumental method, but in a Christian approach to the person. A person, as an image of God is my fellowman and I am responsible for him/her. The source of a loving and optimistic approach to people comes from Christian culture, solidarity and respect for people, which is included in the Gospels. Christian approach to people is very much needed and should be part of social work within the middle of Europe.
Klíčová slova:
domácí násilí; empatie; klient; kodex sociálního pracovníka; křesťanství; lhostejnost; láska; láska k bližním; milosrdenství; nepříznivé sociální situace; nezaměstnanost; odsuzování; opravdovost; přijetí; rozhovor; sociální pracovník; sociální práce; solidarita; umírání; vztah pracovník - klient; zadluženost; člověk jako obraz Boží; acceptance; christianity; client; code of conduct for social workers; conversation; damning; death; domestic violence; empathy; honesty; indebtedness; indifference; love; love to the fellowmen; man as an image of God; mercy; relationship between a social worker and his/ her client; social work; social worker; solidarity; unemployment; unfavourable social situations Citace: FLÍDROVÁ, Jana. ZPŮSOBY OPTIMISTICKÉHO A VSTŘÍCNÉHO PŘÍSTUPU POMÁHAJÍCÍHO PRACOVNÍKA KE KLIENTOVI A JEHO MOŽNÉ ZDROJE. České Budějovice, 2012. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/21598