Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27,493 záznamů.  začátekpředchozí27484 - 27493  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.78 vteřin. 

Porovnání traktorového a automobilového zemědělského dopravního systému s výměnnými nástavbami v podnicích zemědělské prvovýroby.
DVOŘÁK, Tomáš
Podniky zemědělské prvovýroby používají dva dopravní systémy. Jedná se o traktorový dopravní systém a automobilový dopravní systém. Traktorový dopravní systém je složen z tažného a přípojného vozidla Grand Super, či z tažného a více přípojných vozidel. Tažné vozidlo je tvořeno zemědělským tahačem John Deere 6620. Automobilový dopravní systém je složen z nákladního automobilu Tatra 815 Agro. Nákladní automobil může být doplněn pouze jedním přípojným vozidlem. Uvedené dopravní systémy mohou být v podnicích zemědělské prvovýroby používány současně i na totožné procesy. Automobilové dopravní systémy v zemědělské prvovýrobě jsou ve většině případech použitelné pro více procesů. Toto je dáno konstrukcí dopravního systému, který může být osazen nástavbami s různým použitím. Možnosti porovnání dopravních systémů jsou s použitím universálních podvozků zvýšeny. Náklady, které jsou spojeny s provozem dopravních systémů, jsou snáze porovnatelné. Pokud u traktorového dopravního systému není potřeba použití více odlišných přípojných vozidel, je zde možnost jednoduchého porovnání s automobilovým dopravním systémem. Je zřejmé, že použití automobilového dopravního systému na delší vzdálenosti je vhodnější, nežli použití traktorového dopravního systému. Náklady na ujetí jednoho kilometru jsou u porovnávaných dopravních systémů rozdílné o velice znatelnou částku. Tento rozdíl činí 36,85 Kč. Naopak použití na kratší vzdálenosti k přepravení většího množství materiálu je vhodné použít traktorový dopravní systém. Náklady na převezení jedné tuny materiálu jsou rozdílné o 11,55 Kč.

Dativ v srbštině a češtině. Komparativní studie
Mašín, Jaroslav ; Giger, Markus (oponent) ; Nedvědová, Milada (vedoucí práce)
Cílem této práce je porovnat rozdíly meZI používáním dativu v češtině a srbštině. Práce se zabývá i porovnáním v používání dativu volného. Jde výlučně o srovnání současných jazyků, nikoli o zkoumání diachronní. Konfrontací dvou příbuzných jazyků můžeme popsat zónu funkcí dativu. V práci se příliš nezabývám společným znaky v použití dativu v obou jazycích. Pozornost je věnována především rozdílům. Problémem při konfrontativním popisu pádu ve dvou jazycích může být mimo jiné pádová synonymie. Tentýž význam můžeme totiž někdy vyjádřit více pády s různými předložkami a různými významovými odstíny. Tento jev ukazuje na výrazové možnosti v jazyce. Například srbskou konstrukci zadužiti koga čime můžeme přeložit do češtiny podle Srbocharvátsko českého slovníku (1982) v tomto významu konstrukcí: zavázat si koho čím nebo prokázat službu komu. Vidíme, že v češtině si můžeme vybrat sloveso s doplněním v genitivu nebo dativu. -Ah nasje lije po zadužio, pa smo ga zaveli kao počasnog. (Pekié, s. 21) - Ale zato mu pořádně dlužíme, takže ho vedeme v evidenci. (překlad J F, s. 18) Ve své práci vycházím především ze srbské literatury. Díla, která ml posloužila jako jazykový materiál, vyšla poprvé po roce 1945. Jen část z nich vyšla v českém překladu. Pokud dílo v českém překladu vyšlo, uvádím daný překlad do češtiny....

Fuselage design of TL-4000 aircraft
Holiš, Michal ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
This thesis deals with design of the composite fuselage for four seater single-engined tourist airplane TL-4000 within CS-23 regulations with focus on the rear part of the airplane. In this thesis there is created design of the internal structure with crew and passengers consideration. From internal structure design is FEM mesh created with following computation and analysis laminate and sandwich structure layout of the structure with MSC.Patran/Nastran and ComPost software for combinations of air loads.

Klimatizační komora pro zpracování uzenin
Čermák, Lubomír ; Košner, Jan (oponent) ; Krejčí, Vladimír (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navrhnout klimatizační komoru pro sušení uzenin. Samotné konstrukci předchází rozbor problematiky sušení a zrání. Navržená konstrukce zrací komory sestává z nosné konstrukce, nerezové komory, pojezdového rámu, hnacího ustrojí a rozvodu vzduchu s jeho úpravou. Jsou zde vypočteny parametry vzduchu pro všechny stavy během vlhčení vzduchu v komoře, odvlhčování v chladiči a ohřevu. Práce také obsahuje schéma regulace se stručným popisem její funkce.

Výpočet a dimenzování konstrukce přechodového vedení
Havlíček, Tomáš ; Náhlík, Luboš (oponent) ; Paloušek, David (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je vytvoření metodiky a systému, který zastřešuje návrhové výpočty a následnou konstrukci přechodového vedení tak, aby byly efektivně využity již vstoupené a použité hodnoty a bylo dosaženo optimálních parametrů. Uvedená metodika je aplikována na přechodové vedení, které je součástí vzduchového vedení mezi filtrem a plynovou turbínou. Přechodové vedení je charakteru velký montovaný díl z velkých svařenců. Celá práce je řešena v systému NX 5. Základem je řídící model (master model), který je zdrojem pro výpočtový a konstrukční model. Výsledkem je materiálově hmotnostní optimalizace, která slouží jako podklad pro konstrukci. Cílem práce není vytvoření dokonalého speciálního výpočtu, ale jde především o vytvoření metodiky, kterou zvládne běžný konstruktér, a která podpoří jeho konstrukční práci se základními znalostmi výpočtové problematiky.

Návrh vzduchem chlazeného Wankelova motoru
Šeda, Petr ; Rasch, František (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výpočtem a konstrukcí vzduchem chlazeného Wankelova motoru a jednoduchým namáháním jeho hlavních částí.

Unmanned Aerial System design competition
Malinowski, Matěj ; Navrátil, Jan (oponent) ; Pejchar, Jan (vedoucí práce)
This bachelor thesis deals with a design process of small unmanned aerial vehicle intended for Air Cargo Challenge 2015 competition. The thesis is organized according to the development process. The initial conceptual design is followed by the choice of appropriate shape of the airplane and its airfoils. Calculation of flight performance, maximum takeoff weight and aircraft balance follows. The final part of the thesis describes structure of the aircraft and prediction of the payload dependence on the air density.

Teplotechnický výpočet trubkového chladiče vzduchu
Winter, Petr ; Hejčík, Jiří (oponent) ; Jaroš, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá teplotechnickým výpočtem trubkového chladiče vzduchu - vzduch, určeného pro chladící systém elektromotoru. S uzavřeným vnitřním okruhem a otevřeným vnějším okruhem. Práce obsahuje výpočet konkrétního provedení chladiče . Formuluje závěry a doporučení pro konstrukci.

Náhrada elektroohřevu primárního vzduchu na stendu Biofluid 100
Čukat, Stanislav ; Moskalík, Jiří (oponent) ; Baláš, Marek (vedoucí práce)
Tato práce obsahuje v první části základní rozdělení výměníků, obecné principy a zákonitosti výměny tepla, dále pojednává o jednotlivých typech výměníků tepla používaných především v energetické sektoru jejich konstrukcí. V další části práce je řešen návrh výměníku tepla pro ohřev primárního vzduchu odpadním teplem plynu generovaného na stendu Biofluid 100.

Studium vlivu složení a vstupních surovin na hodnoty modulů pružnosti betonů
Šafrata, Pavel ; Křížová, Klára (oponent) ; Hela, Rudolf (vedoucí práce)
Kromě pevnosti v tlaku betonu se v současnosti významně projevuje při statických výpočtech i modul pružnosti. U subtilních skeletových konstrukcí může díky nedostatečnému modulu pružnosti docházet k nepřípustným průhybům. Vycházet z empirických vztahů je v této situaci přinejmenším nezodpovědné, jelikož se při výrobě betonu používá široké spektrum surovin, příměsí a přísad. Cílem práce je studium vlivu hrubého kameniva na statický a dynamický modul pružnosti betonu v tlaku a doporučení vhodných opatření k výrobě betonu s vysokým modulem pružnosti. Experimentální část se dále zabývá vlivem obsahu vzduchu v betonu na výsledné moduly pružnosti.