Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26,788 záznamů.  začátekpředchozí26779 - 26788  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.12 vteřin. 

Cestovní ruch v ČR v kontextu strukturálních fondů EU
Podskalská, Alena ; Abrhám, Josef (vedoucí práce) ; Vošta, Milan (oponent)
Diplomová práce Cestovní ruch v ČR v kontextu strukturálních fondů EU objasňuje na konkrétním příkladě roli cestovního ruchu v rozvoji regionů. První kapitola se věnuje charakteristikám cestovního ruchu v České republice a jeho ekonomickému významu. Druhá kapitola představuje regionální politiku EU se zaměřením na cestovní ruch. V poslední kapitole je představen projekt, který byl úspěšný v žádosti o dotaci v rámci ROP. Práce by měla objasnit, proč je cestovní ruch ze strany EU podporován a zároveň poskytnout ucelené informace případným zájemcům o dotace na projekty cestovního ruchu v rámci fondů EU.

Využití dramatických technik k rozvoji sociolingvistické kompetence/Developing Sociolinguistic Competence through Drama Techniques
BÁRTOVÁ, Miroslava
Hlavním cílem diplomové práce je snaha poukázat na možnosti využití dramatické výchovy v hodinách anglického jazyka se zaměřením na rozvoj sociolingvistické kompetence. Diplomová práce sestává ze dvou částí ? teoretické a praktické. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. První kapitola pojednává o sociolingvistické kompetenci a jejím pojetí ve Společném evropském referenčním rámci pro jazyky a v RVP, druhá kapitola je věnována dramatické výchově a jejím metodám a technikám a třetí kapitola krátce pojednává o výuce cizího jazyka ve zmíněných kurikulárních dokumentech. Praktickou část práce tvoří příprava na tři vyučovací hodiny, které jsou zaměřeny především na rozvoj sociolingvistické kompetence žáků na 2. stupni ZŠ a rovněž obsahuje reflexi průběhu vyučování. Praktická část se opírá o poznatky z teorie a může být inspirací či návodem pro učitele, kteří mají zájem u svých žáků rozvíjet nejenom komunikativní, ale i sociální a personální kompetenci.

Píseň v rozvoji hudebnosti žáků 1. stupně základní školy
Vajdlová, Helena ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Tichá, Alena (oponent)
Předmětem předkládané DP je postihnout úlohu písně v rozvoji hudebnosti žáků 1. stupně základní školy a stanovit závazná kritéria při volbě písňového repertoáru. Práce má část teoretickou, která analyzuje pedagogická východiska při práci s písní a stanoví závazná kritéria výběru písní (kritérium esteticko-umělecké, vzdělávací, výchovné, pestrosti a rozmanitosti výběru, technické náročnosti). Každé z těchto kritérií je blíže analyzováno, zvýšená pozornost je věnována požadavku esteticko-umělecké hodnoty zvolené písně. Zároveň kritériím výchovně vzdělávacím s důrazem na psychologický přístup žákovi. Práce přihlíží též novým tendencím, které se objevují v souvislosti s RVP a zdůrazňuje výchovné hledisko při práci s písní. Vymezená kritéria z teoretické části práce se promítají do části praktické, která přináší podrobnou analýzu cyklu "Die Kinderlieder" (Dětské písně) J. K. Vaňhala a nejsou zde opomenuty také metodické pokyny usnadňující učitelům nácvik těchto písní a jejich výchovně-vzdělávací využití.

Regionální diferenciace projektů cestovního ruchu v Česku realizovaných v rámci SROP v letech 2004-2006
Šenkýřová, Tereza ; Fialová, Dana (vedoucí práce) ; Havrlant, Jan (oponent)
Předkládaná práce se své teoretické části zabývá postavením a významem cestovního ruchu v regionálním rozvoji. Praktická část se posléze věnuje analýze projektů, které byly zaměřeny na rozvoj cestovního ruchu v Česku a byly finančně podpořeny ze zdrojů Evropské unie, konkrétně v rámci SROP v letech 2004-2006. Kromě základní analýzy je sledována územní diferenciace těchto projektů na úrovni okresů a turistických oblastí, a dále jejich rozložení v návaznosti na vymezení metropolitních areálů (sledována aktivita aktérů regionálního rozvoje) a předpokladech regionů pro rozvoj cestovního ruchu (na základě Defertovy funkce). Případová studie je zaměřena na reflexi projektů, které byly zrealizovány na území okresu Jeseník a především v obci Ostružná. Klíčová slova: cestovní ruch, regionální rozvoj, SROP, okres Jeseník, Ostružná

Šetrné formy cestovního ruchu a podpora jejich rozvoje v České republice
Klaudyová, Monika ; Indrová, Jarmila (vedoucí práce) ; Bakos, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na šetrné formy cestovního ruchu. Hlavním cílem práce je analýza podpory rozvoje těchto forem a zhodnocení, zda je podpora dostatečná. První kapitola teoreticky vymezuje jednotlivé formy a zakotvení jejich podpory v legislativních dokumentech a strategických plánech rozvoje. Druhá kapitola se věnuje podpoře jednotlivých institucí a organizací, které v České republice působí. Třetí kapitola se soustředí na certifikace, které vedou ke zvyšování transparentnosti trhu, a také je v ní zahrnuto ekoznačení přispívající k udržitelnému rozvoji. V závěrečné kapitole jsou vypsány programy, ze kterých mohou obce a podnikatelé čerpat finanční prostředky na svůj rozvoj. Dále jsou zde výsledky dotazníkového šetření o podpoře rozvoje šetrných forem cestovního ruchu, kterého se zúčastnil soukromý i veřejný sektor. V poslední části je návrh vhodných opatření na zlepšení podpory udržitelného cestovního ruchu.

Komparace využití fondů EU pro rozvoj regionů v ČR a ve Francii
HUBKOVÁ, Dana
Tato práce se zabývá porovnáním využití fondů EU pro regionální rozvoj v ČR a ve Francii. Pro komparaci byly zvoleny pouze fondy určené pro pomoc regionálnímu rozvoji, tedy Evropský fond pro regionální rozvoj (ERDF), Evropský sociální fond (ESF) a Fond soudržnosti neboli Kohezní fond (FS).Celá práce je rozdělena do tří hlavních tematických částí. V první části jsou teoreticky představeny obě země a všechny tři zmíněné fondy (ERDF, ESF, FS), jejich hlavní zaměření, oblasti podpory atd. Druhá část je zaměřena na využití těchto fondů v obou porovnávaných zemích, na operační programy, na podmínky využívání fondů atd. A konečně třetí část se zabývá komparací výše zmíněných faktů, tedy tím, jak je v ČR a ve Francii využíváno evropských fondů pro regionální rozvoj. Závěr práce obsahuje stručné shrnutí nejvýznamnějších poznatků.

Úspěšnost rozvojové pomoci: Případ Somálska od roku 1991 do současnosti
Holanová, Petra ; Přikryl, Pavel (vedoucí práce) ; Bureš, Oldřich (oponent)
Bakalářská práce "Úspěšnost" rozvojové pomoci: Případ Somálska od roku 1991 do současnosti se ve své první části vypořádává se Somálskem jako takovým. Přibližuje tuto téměř nefungující, nicméně de iure stále existující, zemi v Subsaharské Africe, v krátkosti nastiňuje důležité milníky posledních dvaceti let její historie a vyzdvihuje též některé ze závažných současných i minulých problémů, které mají za následek současnou katastrofální situaci ve státě. Ve své druhé části si práce klade v první řadě za cíl se nejprve vyrovnat s několika závažnými strukturálními problémy Somálska. Dále stručně popisuje, kteří aktéři se na rozvoji země podílí nejvíce a na základě kterých rozvojových dokumentů asistence Somálsku probíhá. V neposlední řadě taktéž v krátkosti shrnuje jednotlivé plány, které poskytují Somálské republice základní oporu v otázce rekonstrukce a rozvoje. V závěru práce je poté vyhodnocena úspěšnost pomoci na základě pokroků učiněných v rámci stanovených strukturálních problémů i Rozvojových cílů tisíciletí.

Včelařství jako zájmová činnost a jeho podíl na osobnostní a sociální výchově dětí a mládeže
CAFOURKOVÁ, Marie
Práce se zaměřuje na včelařský kroužek jako na zájmovou činnost, která rozvíjí a prohlubuje nejen zájem v určité oblasti, ale zaměřuje se také na rozvoj osobnostních a sociálních schopností a dovedností potřebných jak pro budoucí včelařskou práci, tak pro řešení životních situací v profesním i osobním životě dětí a mládeže. Teoretická část práce popisuje pojmy potřebné pro porozumění dalšímu textu. Také se věnuje obecné charakteristice včelařských kroužků. Zdrojem těchto informací jsou dva dotazníky. Jeden rozeslaný vedoucím včelařských kroužků v roce 2011 (rozeslaný panem Oldřichem Suchoradským) a druhý o rok později rozeslaný autorkou této bakalářské práce. Poslední kapitola teoretické části a zároveň také poslední kapitola této bakalářské práce popisuje jednotnou strukturu ukázkových schůzek vybraného kroužku, které jsou rozepsány v přílohách. V praktické části (v jednotlivých přílohách) se autorka pokusila sestavit metodickou pomůcku pro vedoucí včelařských kroužků, jejímž hlavním tématem jsou základní schopnosti a dovednosti OSV (Osobnostní a sociální výchovy). Tento metodický materiál má dvě části. V první části jsou krátce popsány schopnosti a dovednosti, kterými se ukázkové schůzky zabývají. Druhá část se týká konkrétního zařazení jednotlivých schopností a dovedností do osnov včelařského kroužku. Jsou zde sestaveny ukázkové schůzky včelařského kroužku tak, aby docházelo jak k předáním včelařských znalostí a dovedností, tak také k rozvoji osobnostních a sociálních kompetencí. Hlavním cílem v použití těchto ukázkových schůzek je dosažení toho, aby kroužek včelařství svou činností prohluboval, doplňoval a pomáhal rozvíjet jednotlivé složky dětské osobnosti.

Možnosti rozvoje grafomotoriky u dětí předškolního věku
KOPNICKÁ, Jitka
Bakalářská práce se zabývá rozvojem grafomotorických dovedností a správných pracovních návyků při kreslení a psaní u předškolních dětí. Teoretická část charakterizuje specifika předškolního věku, zmiňuje důležitost rozvoje motoriky a upozorňuje na některé programy pro rozvoj grafomotoriky a zásady při rozvoji grafomotoriky. Výzkumná studie je založena na dlouhodobém sledování systematického rozvíjení grafomotorických dovedností dětí předškolního věku, přičemž pozornost byla věnována především rozvoji správných pracovních návyků, úchopu tužky a zvládnutí různě obtížných grafomotorických prvků (cviků).

Autorské právo v televizní praxi
Ludvíková, Veronika ; Wünschová Pujmanová, Alexandra (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
Téma diplomové práce, které jsem si zvolila, je mi blízké již delší dobu. Nejen jako recipientovi televizního vysílání, ale i z druhé strany. Pracuji jako reportérka zpravodajství televize, konkrétně veřejnoprávní České televize, a s problematikou autorskoprávní ochrany v televizní praxi se setkávám téměř denně. Ke zpracování tohoto tématu mě zároveň vedly i objektivní důvody. V době, kdy české zákonodárství požehnalo digitalizaci televizního vysílání1, stojíme na prahu další televizní revoluce. Zatímco na počátku 90. let minulého století znala česká veřejnost pouze dva veřejnoprávní kanály, v současné době díky rozvoji moderních technologií a liberálnějšímu zákonodárství působí na českém trhu desítky stanic, a další na sebe nenechají dlouho čekat. Tento vývoj ukazuje, že autorskoprávní ochrana v televizní praxi již dávno není jen okrajovou oblastí pro několik zasvěcených, ale naopak důležitým tématem, o jehož budoucnosti je třeba informovat a diskutovat. Je totiž nutné najít v této oblasti určitou rovnováhu tak, aby se na jedné straně dostalo autorskoprávní ochrany veškeré jedinečné umělecké tvorbě a na straně druhé aby nedocházelo k extenzi této ochrany i na výtvory, jejichž označení za dílo ve smyslu AutZ je spíše pochybné,2 přičemž taková praxe může vést k devalvaci autorského práva. Cílem mé práce bylo...