Název:
Využití dramatických technik k rozvoji sociolingvistické kompetence/Developing Sociolinguistic Competence through Drama Techniques
Autoři:
BÁRTOVÁ, Miroslava Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] The main goal of the thesis is to show the possibilities of using drama education in English lessons with concentration on developing sociolinguistic competence. The thesis comprises of two parts ? theoretical and practical. The theoretical is divided into three chapters. The first deals with the sociolinguistic competence and its conception in the Common European Framework of Reference for Languages and in the Framework Educational Programme, the second is devoted to drama education and drama techniques and methods and the third briefly deals with teaching foreign languages in the two above mentioned curriculum documents. The practical part includes the three lesson plans which mainly concentrate on developing the sociolinguistic competence of students at middle school level and it also includes reflection of the lessons. The practical part is based on the theoretical knowledge from the theoretical part and can serve as a source of inspiration or manual for teachers who are interested in developing not only communicative but also social and personal competence.Hlavním cílem diplomové práce je snaha poukázat na možnosti využití dramatické výchovy v hodinách anglického jazyka se zaměřením na rozvoj sociolingvistické kompetence. Diplomová práce sestává ze dvou částí ? teoretické a praktické. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. První kapitola pojednává o sociolingvistické kompetenci a jejím pojetí ve Společném evropském referenčním rámci pro jazyky a v RVP, druhá kapitola je věnována dramatické výchově a jejím metodám a technikám a třetí kapitola krátce pojednává o výuce cizího jazyka ve zmíněných kurikulárních dokumentech. Praktickou část práce tvoří příprava na tři vyučovací hodiny, které jsou zaměřeny především na rozvoj sociolingvistické kompetence žáků na 2. stupni ZŠ a rovněž obsahuje reflexi průběhu vyučování. Praktická část se opírá o poznatky z teorie a může být inspirací či návodem pro učitele, kteří mají zájem u svých žáků rozvíjet nejenom komunikativní, ale i sociální a personální kompetenci.
Klíčová slova:
2. stupeň základní školy; anglický jazyk; dramatická výchova; dramatické metody a techniky; sociolingvistická kompetence; výuka cizího jazyka Citace: BÁRTOVÁ, Miroslava. Využití dramatických technik k rozvoji sociolingvistické kompetence/Developing Sociolinguistic Competence through Drama Techniques. České Budějovice, 2012. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/21678