Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27,424 záznamů.  začátekpředchozí27395 - 27404dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.95 vteřin. 

Nekalosoutěžní jednání podnikatele v obchodní činnosti vůči spotřebiteli
Osvítilová, Andrea
Osvítilová, A. Nekalosoutěžní jednání podnikatele v obchodní činnosti vůči spotřebiteli. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2015. Tato bakalářská práce popisuje problematiku nekalé soutěže prováděnou podnikatelem vůči spotřebiteli. V teoretické části jsou shrnuty a vysvětleny základní pojmy, jako je generální klauzule nekalé soutěže, účastníci nekalosoutěžního vztahu, dále jsou popsány zákonné skutkové podstaty nekalé soutěže, možnosti ochrany ze soukromoprávního či veřejnoprávního hlediska. Teoretická část je doplněna o tzv. soudcovské skutkové podstaty nekalé soutěže, které nejsou obsaženy v žádné právní úpravě. V praktické části jsou uvedeny a podrobněji zkoumány konkrétní příklady nekalého jednání podnikatele a následně jsou pro spotřebitele vyvozena příslušná doporučení.

Ekonomická analýza vybraného podniku
Čechová, Věra ; Mach, Jiří (vedoucí práce) ; Kateřina, Kateřina (oponent)
Být úspěšný a udržet se v dnešní době na trhu plném silné konkurence není jednoduché. Podniky se musí neustále přizpůsobovat různým zvratům, ale také se stále rozvíjet a zdokonalovat, aby dokázaly konkurovat ostatním. K tomu musí znát jak sebe, tak i své okolní konkurenty. Proto byla sestavena ekonomická analýza, díky které je prověřena a identifikována ekonomická výkonnost podniku. Aby mohla být tato analýza provedena, je podstatné chápat s ní související pojmy, mít znalost používaných metod a především orientovat se v účetních výkazech. Vše výše zmíněné je definováno v teoretické části práce. V praktické části je analýza aplikována v praxi v rámci plnění cílů této diplomové práce, mezi které patřilo souhrnné posouzení ekonomické situace družstva a srovnání s hlavním konkurentem a odvětvím. Výše uvedené analýzy jsou pro přehlednost doplněny grafy, u kterých je vždy komentář. Pro analýzu bylo vybráno Zemědělské družstvo Velká Chyška, jehož hlavním předmětem činnosti je zemědělská výroba. Analyzované období se nacházelo v desetiletém rozmezí od 2005 do 2014. Družstvo ve sledovaném období dosahovalo uspokojivých výsledků s výjimkou propadu v roce 2009, který byl způsoben především pádem cen mléka na minimum, právě probíhající celosvětovou ekonomickou krizí a špatnými klimatickými podmínkami. Dobrou kondici družstva dokládají analýzy účetních výkazů, poměrových ukazatelů, indexu IN05 a nejlepší pozice ve srovnání a konkurentem a odvětvím. Z výsledků je zřejmé, že Zemědělské družstvo Velká Chyška umí správně hospodařit s finančními prostředky a majetkem.

Strategie rozvoje podniku
Maršalová, Pavlína ; Kučera, Pavel (oponent) ; Koráb, Vojtěch (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem strategie rozvoje obchodní společnosti XY s.r.o. Práce analyzuje společnost a její okolí s cílem zjistit její postavení na trhu a určit zdroj konkurenční výhody. Implementace navrhované strategie má za cíl zlepšit dosavadní postavení společnosti na poměrně saturovaném trhu.

Zhodnocení základních provozně ekonomických ukazatelů ve výrobě mléka
ZÁMOSTNÝ, Lukáš
Efektivity výroby mléka se dnes dosahuje velice obtížně. Důvodem je vysoké kolísání realizační ceny mléka. Pouze podnik, který má kvalitní stádo s vynikající užitkovostí a kvalitou mléka podpořený moderní technologií (dojírna, welfare, zemědělské stroje) může dlouhodobě fungovat. Tyto důležité prvky může zajistit jedině vynikající management, který podnik řídí a schopní a vzdělaní řídící pracovníci v rostlinné i živočišné výrobě. Podstatné je propojení a kvalitní komunikace managementu s výrobou a možnost tak přímo reagovat na dění v okolí i uvnitř v podniku. Ze zjištění faktů o ZD Struhařov jasně vychází, že podnik se ubírá tou správnou cestou a jeho konkurenceschopnost neustále stoupá. V družstvu neustále probíhají modernizace a obměna zemědělské techniky, což má za následek jak postupnou redukci nákladů, tak i zvyšování kvality a množství produkce mléka. Příčinou toho je že množství nadojeného mléka na dojnici se během 5 let zvýšilo v průměru o ? a to je velmi podstatný ukazatel efektivity podniku. Jediným faktorem proč tedy podnik v letošním roce nedosáhl zisku tak byla právě nízká výkupní cena mléka.

Účtování a evidence dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku v účetních programech
MRÁZ, Jakub
Tato diplomová práce je zaměřena na oblast dlouhodobého majetku, zvláště na účtování o něm v rozdílných účetních programech. Zabývá se výhodami a nevýhodami každého z účetních programů. První část práce popisuje dlouhodobý majetek z účetního a daňového hlediska, zejména způsoby jeho pořízení, ocenění, vyřazení a odpisování. Podklady pro tuto část jsou čerpány zejména z doporučené a ostatní odborné literatury. Druhá část práce vychází ze znalostí získaných během zpracování teoretické části, zaměřuje se na jednotlivé softwary, zejména na možnosti účtování a evidence dlouhodobého majetku v nich. Těmito programy jsou Money S3 a Stereo Ježek. Oba programy jsou značně rozdílné, jelikož každý z nich využívá rozhraní odlišných operačních systémů. Při analýze programu Stereo Ježek vycházím ze zkušeností získaných během studia na Obchodní akademii v Českých Budějovicích. Při rozboru tohoto software jsem též užil zkušenosti od učitelů vyučujících na této střední škole, kteří přicházejí s programem každý den do kontaktu. Studenti pracují s tímto programem po dobu jednoho roku. Druhým zkoumaným účetním programem je Money S3, při jehož analýze jsem vycházel ze zkušeností získaných během studia na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích a znalostí pracovníků účetní firmy zpracovávající účetnictví právě v tomto programu. Výstupem práce je porovnání výhod a nevýhod každého z vybraných účetních programů. Z výsledků diplomové práce jasně vyplývá, že Money S3 vyniká modernějším zpracování a je komplexnějším, než Stereo Ježek. Na druhou stranu je třeba říct, že software Stereo Ježek je plnohodnotným účetním programem plně vyhovujícím potřebám většiny malých a středních účetních jednotek, jelikož nalezené problémy nemají zásadní vliv na evidenci a účtování dlouhodobého majetku. Příkladem může být nepřehledná nápověda, která může dělat problémy zejména uživatelům přicházejícím s programem poprvé do kontaktu. Nicméně oba jsou plně konkurenceschopné na českém trhu účetních programů, vynikají zejména dlouhodobými zkušenostmi autorů a širokou zákaznickou podporou.

Analýza chování uživatelů a výkonnosti vybraného elektronického obchodu
Pelikán, Hugo ; Stříteský, Václav (vedoucí práce) ; Burian, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou chování uživatelů a výkonností vybraného elektronického obchodu. Teoretická část práce charakterizuje nakupování online v České republice, obchodní účinnost webových stránek a nejdůležitější zdroje návštěvnosti elektronických obchodů. Aplikační část se věnuje konkurenčnímu srovnání z pohledu zákazníků, atraktivity nabídky a cen. Dále práce s využitím webové analytiky a uživatelského testování charakterizuje chování uživatelů a vyhodnocuje účinnost jednotlivých online marketingových kanálů. Závěr práce je věnován doporučením, jejichž cílem je zvýšení výkonnosti konkrétního elektronického obchodu.

Strategie expanze Žateckého pivovaru na zahraniční trh
Ježková, Barbora ; Zadražilová, Dana (vedoucí práce) ; Křečková Kroupová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se tematicky zaměřuje na proces expanze podniku na zahraniční trh. Pro aplikační část práce byla zvolena společnost Žatecký pivovar, spol. s r.o., která patří do kategorie malých a středních podniků. Hlavními cíli práce jsou výběr vhodného zahraničního trhu z regionu západního Balkánu pro expanzi Žateckého pivovaru a následná formulace konkrétní strategie vstupu na zvolený trh. Strategie vstupu pak obsahuje volbu metody vstupu, konkurenční a marketingovou strategii spolu s marketingovým mixem 4P. Dílčí cíle práce zahrnují charakteristiku obchodní politiky pivovaru s akcentem na identifikaci role expanze a finanční analýzu podniku, která podmiňuje jeho expanzivní možnosti. Dalšími dílčími cíli práce jsou konstrukce multikriteriálního rozhodovacího modelu, který mezi zvažovanými trhy určí ten nejatraktivnější, a následná identifikace klíčových faktorů úspěchu expanze předmětného pivovaru na zvolený trh. Z použitých metod dominují analýza, jmenovitě pak finanční analýza, PEST analýza, Porterův model pěti sil a SWOT analýza, a dále komparace. Jako nejvhodnější trh pro vstup pivovaru bylo v daném regionu zvoleno Chorvatsko a pivovaru bylo doporučeno na trh vstoupit s bezlepkovým ležákem za podpory současného vlastníka - pivovarnické skupiny Carlsberg.

Analýza konkurence a potřeb zákazníků vybraného malého podniku
PETRLE, Milan
Malé a střední podnikání má vliv hlavně na zaměstnanost a konkurenční prostředí. Malí a střední podnikatelé se v nynější době nacházejí ve svízelné situaci. Po celém světě se rozvíjí trend globalizace. Tento trend se v posledních letech vyskytl i u nás a velmi se podepsal na tom, že mnoho podnikatelů muselo zanechat podnikání z důvodů nízkých příjmů nebo nedostačujícího zisku. Práce analyzuje konkurenci, která se nachází v daném okrese a která poslouží majiteli společnosti Nový Byt Zbyňku Zlesákovi pro jeho osobní potřebu. Dále se zabývá potřebami stávajících i budoucích zákazníků. Z analýzy konkurence a potřeb zákazníků jsou získány informace, které firma využije ke zvýšení své konkurenceschopnosti, zjistí svoje silné a slabé stránky, které přispějí k upevnění pozice na trhu. Výsledky šetření poskytnou firmě Nový Byt také potřebné informace o největších konkurentech v dané oblasti, o jejich silných a slabých stránkách, výhodách i nevýhodách. Odhalena jsou i určitá nebezpečí. Jako největší z nich se jeví nadnárodní společnost JYSK, která se chystá vstoupit na tamější trh s nábytkem a bytovými doplňky. Jako největšího současného konkurenta považuje firma Nový Byt Nábytek u Kozů, který se sice nenachází ve Žďáře nad Sázavou, ale v Novém Městě na Moravě. Zde si firma za dobu svého působení vybudovala silné postavení na trhu a v podstatě převzala zákazníky v dané oblasti i firmě Nový Byt. Zákazníci již nejezdí nakupovat nábytek do Žďáru nad Sázavou, ale nakupují nábytek i ostatní doplňky v dané firmě. Nábytek u Kozů se totiž orientuje na podobný sortiment zboží a doplňků, dodává zboží od podobných dodavatelů, jak zahraničních tak domácích a nabízí stejné služby jako prodejna nábytku Nový Byt. Cenová úroveň je opět na podobné úrovni, v několika případech dokonce na nižší úrovni, jako například doprava zboží. Firma má svojí vlastní autodopravu, díky níž může poskytnout tuto službu levněji než ostatní konkurence. Majitel těží ze svých předešlých zkušeností v daném oboru, kde pracoval mnoho let jako obchodní zástupce firmy Pohoda, prodávající především sedací soupravy a čalouněné postele. Účelem dotazníkového průzkumu bylo zjistit, na jaký segment zákazníků by se měl Zbyněk Zlesák zaměřit. Podle zpracovaných odpovědí respondentů se bude jednat o osoby v produktivním věku (20-59 let). Mnoho respondentů však nemá vůbec žádné nebo jen malé zkušenosti s nakupováním zboží popř. nábytku přes internet. Toto zjištění bylo překvapivé a otvírá se zde velký potenciál, který by mohl Zbyněk Zlesák v budoucnosti využít při založení internetového obchodu s prodejem nábytku.

Srovnávací reklama - vývoj úpravy v českém právním řádu
Soukupová, Radka ; Horáček, Vít (vedoucí práce) ; Patěk, Daniel (oponent)
Cílem mé diplomové práce je zejména analyzovat současnou právní úpravu srovnávací reklamy v České republice s ohledem na její úplnou úpravu v komunitárním právu a shrnout vývoj české právní úpravy nejen srovnávací reklamy, ale též nekalé soutěže, respektive nekalé reklamy obecně, neboť až do roku 2001 vlastní právní úprava srovnávací reklamy neexistovala, a tato byla obvykle kvalifikována jako nekalosoutěžní jednání. Práce je rozdělena do sedmi kapitol. První dvě kapitoly práce se ve stručnosti zabývají obecnou charakteristikou pojmů hospodářská soutěž a nekalá soutěž. Třetí kapitola se věnuje reklamě obecně. Čtvrtá a pátá kapitola tvoří jádro práce. Jsou věnovány srovnávací reklamě jako takové a její právní úpravě v České republice. Ve čtvrté kapitole jsou v podkapitole 4.1 rozebrány varianty postojů právních řádů ke srovnávací reklamě, v podkapitole 4.2 jsou shrnuty jednotlivé druhy srovnávací reklamy. Podkapitola 4.3 se věnuje vývoji právní úpravy nekalé soutěže, respektive nekalé reklamy. Byť do roku 2001 vlastní právní úprava srovnávací reklamy neexistovala, s pojmem srovnávací reklama v této době pracovala jak teorie tak zejména judikatura. Pátá kapitola se pak věnuje pozitivní úpravě srovnávací reklamy zejména v obchodním zákoníku a okrajově též v předpisech veřejnoprávních. Od přijetí tzv....

Identifikace faktorů ovlivňujících výkonnost zemědělského podniku
Osičková, Romana
Diplomová práce je zaměřena na identifikaci faktorů ovlivňující výkonnost zeměděl-ského podniku, s cílem navrhnout možná řešení v problematických oblastech výkon-nosti. K naplnění tohoto cíle byla zvolena metoda komparace ekonomické výkonnosti dvou zemědělských podniků spolu s odvětvím. Práce je členěna na dvě části. V teoretické části jsou definovány tradiční i moderní přístupy, nejčastěji používané k hodnocení výkonnosti podniků. Podrobněji je pak rozebrána metoda ekonomické přidané hodnoty EVA. V praktické části jsou na základě výsledků identifikovány ty faktory, mající největší vliv na tvorbu hodnoty podniku. V závěru práce jsou definovány návrhy a doporučení, jež by měly přispět ke zvyšování výkonnosti a konkurenceschopnosti daných podniků.