Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,646 záznamů.  začátekpředchozí2637 - 2646  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.17 vteřin. 



Video sequence for supporting audio signal processing classes
Pavlikovský, Vladislav ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Balík, Miroslav (vedoucí práce)
This bachelor theses deals with making of instructional video for supporing audio signal processing classes. The theses is divided into three parts. The firs part is theoretical analysis of spatial effects, processing in time domain and processing in frequency domain. The second part is practical realization of effect panorama, moorers reberator, algorithm PSOLA and algorithm for robotization. The third part of theses is dealing with settings of Windows Media Encoder, which is suitable software for capturing video during a work on signal processing in Matlab and Simulink. The output of the thesis are two instructional videos, that should demostrate signal processing in Simulink.

Didaktické využití počítačových her ve výuce
Balažík, Jan ; Fialová, Irena (oponent) ; Novák, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na charakterizování počítačových her, popř. her počítačem podporovaných, s poukázáním na možnost a vhodnost užití pro edukaci za předpokladu vhodného výběru a cíleného použití učitelem. Práce vychází z použité literatury, z vlastní zkušenosti a z rozhovorů a dotazníků tvořených s hráči. Těžištěm práce je hra SDF jako příklad didakticky využitelné hry. Pro tuto hru autor vytvořil několik programů a www rozhraní, které jsou rovněž v práci popsané. Samotné programy jsou práci přiložené na disku CD a dostupné na webové adrese http://kraken.pedf.cuni.cz/~balai2ap/. Cílem je na příkladu hry SDF poukázat na možnosti užití rozsáhlejší hry zaměřené na podporu výuky a na rozvoj žáků v různých předmětech a tématech.

Podpora výuky litevštiny
Kunetka, Martin ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Grulich, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce analyzuje požadavky na program pro podporu výuky cizího jazyka. Dále rozebírá jednotlivé aspekty litevštiny a snaží se v návaznosti na poznatky z obou částí navrhnout strukturu a funkcionalitu programu pro podporu výuky litevštiny. Návrh je následně implementován a je zkoumáno vyhovění původním záměrům.

Editor kaligrafie s rozpoznáváním japonských znaků
Horáček, Petr ; Žák, Pavel (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
Práce řeší problematiku vytvoření aplikace pro podporu výuky japonských znaků. Její součástí je i stručný přehled vývoje a podob japonského písma. Diskutuje některá existující řešení a na základě jejich studia stanovuje požadavky na aplikaci. Rozebírá problémy, které je třeba v souvislosti s nimi řešit, a snaží se navrhnout možné postupy. Důležitou částí je rozpoznávání znaků. Následně práce popisuje zvolená řešení a jejich implementaci. Na závěr shrnuje a demonstruje dosažené výsledky a diskutuje možnosti dalšího vývoje systému.

Vytvoření podpůrných výukových prostředků pro kurz Moderní počítačová grafika
Silber, Marek ; Frenštátský, Petr (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Práce je rozdělena do dvou částí, kde první část se zabývá přehledem výuky a práce v 3D softwaru na českých univerzitách včetně srovnání jednotlivých programů. Popisem historie programu Blender, který byl vybrán pro podporu výuky předmětu Moderní počítačová grafika. V druhé části práce, která je více prakticky zaměřená je popsané základní ovládání programu od prvního spuštění a orientaci v jednotlivých sekcích programu a nastavení pracovního prostředí pro samostatnou práci. V práci jsou popsány základní transformační příkazy změny polohy, rotace a změnu měřítka objektů a editační příkazy jako je kopírování, mazání, skrývání a duplikace jednotlivých objektů včetně jejich teoretických popisů. Na transformační příkazy objektů navazuje práce se světlem včetně praktických ukázek jednotlivých druhů osvětlení. V posledních dvou kapitolách je popsána práce s materiály a texturami. Cílem této práce je popsat začátečníkům programu Blender orientaci v programu a elementární práci s objekty a přiřazení jednotlivých materiálů a textur jednotlivým objektům a jejich nasvícení ve scéně.

SW podpora pro znalostní objekty
Vojíř, Stanislav ; Chocholatý, Drahomír (vedoucí práce) ; Chlapek, Dušan (oponent)
Pokud bychom měli ohodnotit význam jednotlivých hmotných i nehmotných složek současných společností, ale také pracovních týmů a potažmo jednotlivců, zjišťujeme, že velmi důležitou součástí tohoto ohodnocení budou znalosti, kterými daný subjekt disponuje. O systematizaci práce se znalostmi a jejich sdílení se snaží již několik desítek let obor management znalostí, přičemž snahou je motivovat zaměstnance ke sdílení znalostí a zkušeností např. v rámci dané pracovní skupiny a tato činnost by měla být též podporována vhodnými softwarovými nástroji. Tato práce se zabývá problematikou managementu znalostí z pohledu různých metod softwarové podpory, přičemž následně je analyzována problematika sdílení textově zaznamenaných znalostí v rámci organizace. Problematika je řešena nejen na teoretické úrovni, ale je řešena z pohledu životního cyklu aplikace. Součástí práce je stručný průchod fázemi analýzy, návrhu a implementace systému pro správu znalostí v podobě objektové aplikace v PHP. Pro správu znalostí je zvolena podoba podobající se myšlenkové mapě, přičemž data jsou ukládána v sémantické podobě prostřednictvím ARC2 Frameworku. Správa znalostí ve formě sítě, jejíž uzly tvoří propojené jednotlivé záznamy znalostí, jejich autoři a klíčová slova je inovací oproti jiným aplikacím pro správu znalostí. Implementovaný systém bude využíván nejen pro podporu práce se znalostmi v rámci výuky kurzů managementu projektů na VŠE.

Software pro podporu výuky znázorňující principy směrovačů
Sobek, Jiří ; Vymazal, Michal (oponent) ; Vychodil, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se převážně zaměřuje na problematiku sítí a jejich klíčových prvků, kterými jsou směrovače. Cílem je objasnit principy směrování a funkce směrovačů rozšířené o informace týkající se směrovacích protokolů a jejich vzájemné rozdělení. Praktická část se zabývá realizací apletů, které slouží pro výukové účely. Detailně popisují způsoby práce směrovačů a jejich vnitřní strukturu. Zárověň se také zabývají principy dvou významných směrovacích protokolů, kterými jsou Open Shortest Path First (OSPF) a Routing Information Protocol (RIP). Všechny aplety jsou vloženy na webové stránky, které svým návštěvníkům přibližují problematiku směrování i s tím souvísející informace.

Laboratorní úlohy se simulátorem Network Visualizer
Kadlčík, Michal ; Pelka, Tomáš (oponent) ; Burda, Karel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem a praktickou realizací třech laboratorních úloh pro studenty předmětu MNSB, zaměřených na procvičení základů počítačových sítí, přesněji konfigurací sítě LAN a problematikou IP adresování a směrování. K procvičování laboratorních úloh je využit lokální desktopový simulátor počítačových sítí CCENT Network Visualizer, ve kterém je pomocí grafických objektů prováděno vytvoření počítačových sítí, které se v rámci laboratorní úlohy konfigurují a posléze diagnostikují. Simulátor doplňuje software po podporu výuky ve formě webových stránek, kde jsou uvedeny návody pro jednotlivé laboratorní úlohy, výsledky jejich řešení, uvedení příkladů. Je zde také možnost provádět testy, které jsou jejich součástí, včetně vyhodnocení odpovědí. Simulátor spolu s doplňujícím software je studenty spouštěn ve virtuálním stroji VMware, tudíž je rozebrána i implementace software na počítačové stanice.