Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  začátekpředchozí26 - 35další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Inovačné centrum STU v Bratislave
Faryová, Markéta ; Obrtlík,, Jan (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce) ; Hradil, Dušan (vedoucí práce)
Zadáním bakalářské práce je návrh budovy inovačního centra STU v Bratislavě. Práce vychází z architektonické studie předmětu AG035 Ateliérová tvorba a z konstrukční studie předmětu AG036 Komplexní projekt. Řešené území se nachází v části Bratislava – Staré Mesto v těsné blízkosti významných objektů. Jedná se o vnitroblok, jenž vymezují budovy fakult Slovenské technické univerzity. Cílem je přinést návrh nového univerzitního centra pro posílení významu STU, ve kterém sídlí převážně inovační vědecké centrum, edukační, společenské, víceúčelové prostory a část pracovišť rektorátu. Základním konceptem objektu bylo vytvořit propojení – most. A to nejen mezi samotnými fakultami v rámci bloku, ale i vytvořením společného místa pro interdisciplinární spolupráci mezi studenty různých zaměření. Navrhovaná stavba má 2 podzemní podlaží, která primárně slouží pro parkování, hlučné provozy laboratoří a technické zařízení budovy. V nadzemních podlažích se nachází prostory centra, které vytváří podmínky pro součinnost s praxí, pro samostudium, ale i pro relaxaci a mnohé další.
Nové brněnské hlavní nádraží a jeho veřejná prostranství
Valach, Lukáš ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh nového brněnského hlavního nádraží v poloze „U řeky“ (Ac), která byla vybrána z několika variant přestavby Železničního uzlu Brno (ŽUB). Cílem této práce je vytvoření architektonické a urbanistické koncepce, jejíž funkce bude důležitým přínosem pro rozvoj města Brna, zlepšení dopravní situace a komfort široké veřejnosti či obyvatel nové přiléhající čtvrti Trnitá. Řešené území se nachází v katastrálním území Komárov, Štýřice a Trnitá. Výšková dominanta je zde zastoupena budovou Europointu (115 metrů). Je umístěna v ose nového bulváru, na jehož druhém konci spatříme malebný Petrov. Přiléhá k němu hlavní vstupní prosklená hala. V přednádraží jsou umístěny stavby veřejné vybavenosti. Severně od Europointu je to menší objekt s funkcí start-upových dílen a kanceláří. Směrem k řece pak přednádražní náměstí a terminál MHD. Poslední stavba je hotel s volnočasovými aktivitami, zájmovými kroužky. Ukončení přednádražního prostoru u řeky je navrženo parkovou úpravou. Důležité je napojení na cyklostezku vedoucí podél řeky. Řeka je v tomto místě rozšířena a je do ní vložen menší přístupný ostrůvek. Nové drážní těleso je určeno závazným podkladem SŽDC, které obsahuje kolejiště na náspech a na mostní konstrukci v úrovní 7,1 metru nad úrovní okolního terénu. Řešená část je ohraničena dvěma náspy, které budou pravděpodobně vytvořeny jako masivní železobetonové stěny. Mostní konstrukce ležící mezi těmito náspy má rozměry přibližně 154x368 metrů, což odpovídá ploše 8 fotbalových hřišť. Mostovka bude vynesena na sloupech o daném rastru. Základním principem v návrhu nového hlavního nádraží je jednoduchost, čitelnost a funkčnost. Zastřešení vlakových nástupišť, tj. veškeré konstrukce nad úrovní kolejiště, jsou důležitou součástí a vytvářejí dominantu okolí, poznávací bod a do jisté míry mění i panorama města. Můj návrh je ovlivněn v blízkosti protékající řekou Svratkou a dostatečným množstvím zeleně.
Nové brněnské hlavní nádraží a jeho veřejná prostranství
Nytrová, Bohdana ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Už téměř sto let se Brno rozhoduje, kde postaví nové hlavní nádraží. Už několikrát bylo velmi blízko k realizaci, ale historické události stavbu odložily. V předloňském roce však konečně došlo k rozhodnutí postavit nové hlavní nádraží ve variantě Řeka, tedy v místě dnešního Dolního nádraží. Prozatím však existuje pouze technický návrh nádraží, jako je konstrukce drážního mostu nebo a uspořádání kolejišť. Tato diplomová práce se zabývá především architektonickým návrhem nádražní budovy včetně zastřešení nástupišť a řešením prostorů pod již navrženou mostní konstrukcí drážního tělesa. Součástí návrhu je také řešení urbanistické struktury kolem drážního tělesa, tedy nalezení optimální polohy a podoby autobusového stanoviště, přestupního terminálu MHD, odstavných parkovišť, stanovišť taxislužby a úschovny kol. Urbanistický návrh řeší jak jejich napojení na městkou síť, tak i jejich vzájemné vazby zejména na kvalitu pěších přesunů a pěšího prostupu drážním tělesem. Hlavním motivem návrhu je umístění monumentální výpravní haly nového brněnského nádraží do centra dění, tedy na dominantní osu bulváru. Bulvár je z jedné strany orientován na významnou brněnskou katedrálu na Petrově, která je jednou z ikon města Brna. Stejně jako katedrála je hlavní brněnské nádraží objektem celoměstského významu, a zaslouží si tak svou dominantní pozici v celém území na úkor dalších především výškových dominant, které jsou v území navrženy. Mohutná oblouková konstrukce na čtyřech podporách zastřešuje drážní těleso v místě největší koncentrace cestujících a zároveň propojuje terminál MHD v přednádraží s autobusovým stanovištěm v zanádraží. Rozvlněné liniové zastřešení všech nástupišť kolem hlavní haly, ať už vlakových, autobusových či tramvajových, naopak spojuje celý tento významný dopravní a přestupní terminál a hrdě odkazuje na svou konečnou polohu. U řeky.
Galerie moderního umění
Aulisa, Marco ; Fišer, Jiří (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Pěnčík, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce vychází z architektonické studie předmětu Ateliérové tvorby AG032 a konstrukční studie předmětu Komplexního projektu AG036. Předmětem této bakalářské práce je návrh novostavby Galerie moderního umění. Řešené parcely číslo 272/51 a 272/56, na nichž je stavební záměr umístěn, se nachází v katastrálním území městské části Město Brno, přičemž hlavní přístup na pozemek je z ulice Benešova. Stavba je na pozemku situována v blízkosti hranice parcely s ulicí Koliště, tedy na jeho severovýchodní straně. Již ze samotné situace okolních ulic vyplývá základní koncept projektu, kterým je snaha o vyrovnání nerovnosti zástavby. Současně je jedním z kladených cílů zastavět parcelu tak, aby zůstal zachován ráz okružní třídy kolem středu města. Na podobu konečného návrhu měly velký vliv dvě urbanistické osy, a sice severní a jihozápadní, z nichž jedna charakterizuje zástavbu ve směru od budovy Magistrátu města Brna a druhá je charakteristická pro stavby nacházející se ve směru budovy hlavního nádraží. Oba tyto směry se pomyslně střetávají ve středu navrhovaného objektu. Navrhovaná stavba je čtyřpodlažní, přičemž podzemní podlaží slouží i jako podzemní garáž. V první nadzemním podlaží se nachází kavárna, která je propojena s novým venkovním prostorem s pobytovými schody. Dispozice galerie ve všech podlažích je řešena multifunkčně. Třetí nadzemní podlaží částečně slouží i jako terasa. Pro navrhovanou stavbu je charakteristické navození pocitu jejího odlehčení, což bylo docíleno zapuštěním prvního a třetího nadzemního podlaží dovnitř a rovněž zaoblením rohů fasády druhého nadzemního podlaží. Významným prvkem stavby je také řešení vniku přirozeného světla. V rámci výstavních ploch je přirozené osvětlení řešeno plně prosklenou fasádou, kdy je mezi jednotlivá skla vložena fólie, která pohltí veškeré přímé paprsky. Dovnitř objektu se tak dostane pouze neutrální disperzní světlo. Zbylé opláštění stavby je řešeno betonovým obkladem v jeho přirozeném provedení.
Ocelová konstrukce plaveckého bazénu
Sosna, Martin ; Pilgr, Milan (oponent) ; Štrba, Michal (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a posouzením ocelové konstrukce pro objekt plaveckého bazénu v Dobrušce. Řešená konstrukce je vybrána na základě 2 předběžných variant. Jedná se o konstrukci s obdélníkovým půdorysem o rozměrech 34,10x40,99 m a výšce v hřebeni 13,83 m. Konstrukční systém se skládá z příčných vazeb tvořených dvojkloubovými příhradovými oblouky, které jsou propojeny plnostěnnými vaznicemi a paždíky. Prostorovou tuhost konstrukce zajišťuje kombinace podélných a příčných ztužidel. Opláštění je tvořeno střešním systémem Kalzip a skleněnou fasádou.
Autocentrum Brno VW
Kubitová, Markéta ; Rosendorf, Aleš (oponent) ; Boleslavská, Yvona (vedoucí práce) ; Sedláková, Markéta (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo vytvořit dokumentaci pro stavební povolení a dokumentaci pro provedení stavby objektu, jehož návrh vychází z již dříve zpracované studie v rámci předmětu AG33 - Výrobní stavby. Jedná se o projekt autocentra Volkswagen Group v Brně-Zábrdovicích. Zadané místo stavby se nachází na rovinatém pozemku a je ohraničeno ulicemi Cejl, Jana Svobody, bytovými bloky a řekou Svitavou. Autocentrum se skládá ze tří funkčních jednotek - showroomu, skladu náhradních dílů a servisu. V rámci bakalářské práce byl rozpracováván objekt showroomu. Oproti servisu je architektonicky zajímavější, jelikož slouží k výstavě koncernových vozů a měl by svým výrazem zaujmout kolemjdoucí. Současně se v něm nachází i sklad ND, a to z důvodu přímého kontaktu zboží se showroomem a servisem. Objekt je halového typu, dvoupodlažní, nepodsklepený. Nachází se v něm osobní a automobilový výtah z důvodu výstavy vozů i v 2.NP. Nosnou konstrukcí je ocelový skelet doplněný o ztužující prvky. Skelet je založen na železobetonových patkách a vetknutých pilotách z důvodu nestabilního podloží. Objekt je zastřešen jednoplášťovou plochou střechou, jež je nesena ocelovými přihradovými nosníky. Opláštění je tvořeno fasádními panely Kingspan, před nimiž je osazen děrovaný nerezový plech. Z jižní strany (ulice Cejl) je fasáda tvořena skleněným fasádním systémem od firmy Schüco.
Favorit Brno / cyklistický stadion - bikrosová dráha / - architektonická studie - design
Vranová, Marta ; Hrabec, Josef (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je architektonická studie cyklistického stadionu v Brně Komárově, jež má nahradit dnes již olympijským normám nevyhovující velodrom na brněnském výstavišti a zajistit tak nové a lepší podmínky nejen pro základnu klubu Favorit Brno, ale i pro všechny ostatní nadšené sportovce dráhové cyklistiky. Ale studie počítá i s rozšířením dalšího sportu a to je atletika, která zde v Brně má nedostatečné kryté tréninkové plochy. A proto v této diplomové práci doplňuji cyklistiku daným sportem, aby budova mohla nabídnout co nejvíce, nejen vrcholovým sportovcům, ale i příležitostným nadšencům a maximálně tak obohatit své okolí. Budova byla navržena v kombinaci beton, ocel a sklo. Kdy velká prosklená fasáda je stíněná velkým přesahem střechy, která v letním období bude sloužit jako přirozené stínění. Dané diplomové práci předcházel specializovaný atelier TG02, který se věnoval rozvoji přilehlé plochy a to bikrosové dráze BMX, která by měla úzce spolupracovat s novým cyklistickým stadionem. Dané území v Komárově Brno, tak nese velký sportovní potenciál, který bude záhodno i nadále rozvíjet.
Favorit Brno / cyklistický stadion - bikrosová dráha / - architektonická studie - design
Lacinová, Michaela ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Diplomové práci předcházelo zadání specializovaného ateliéru TG02, jehož účelem bylo vypracovat urbanistickou studii území sportovního areálu Hněvkovského, který se nachází v městské části Brno - Komárov. Cílem urbanistického návrhu bylo vytvořit významné území pro sportovní činnost rekreační i profesní. Součástí zadání bylo také zpracovat stávající bikrosový areál a vytvořit zázemí pro sportovce i návštěvníky. Na toto téma navazuje diplomová práce, která zpracovává objekt cyklistického stadionu ve formě studie. Stadion je umístěn v severovýchodní části areálu při komunikaci Hněvkovského. V návrhu jsou zohledněny dostatečné rozptylové plochy v okolí objektu, je kladen důraz na snadnou orientaci v okolí objektu i v objektu samotném. Důležitým výrazovým prvkem stavby je skleněná fasáda a navržený systém videomapingu promítajícího a osvětlujícího tuto fasádu. Celý areál získává na atraktivitě doplněním o parkové plochy, občerstvení u stávající cyklotrasy a nové plochy sportovních aktivit (dirtpark, míčové sporty).
"Hudební scéna" - koncertní sál pro město Brno
Zatloukalová, Veronika ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh konceptu architektonické studie koncertního sálu, konkrétně se jedná o návrh „HUDEBNÍ SCÉNY“ – koncertní sál pro město Brno. V rámci této studie je tedy navržen sál pro 591 návštěvníků. Sál umožňuje účinkování až 90 ti členného orchestru nebo pěveckého sboru. Součástí řešení jsou také provozní a servisní prostory nutné jako zázemí sálu. Hlavní důraz byl však kladen na akustické řešení, dále pak na celkovou přehlednost provozu v budově a návaznost objektu na okolní zástavbu a hlavně na stávající komunikační systém, který se snaží respektovat.
Letištní terminál
Pospíšilová, Vendula ; Horáček, Martin (oponent) ; Pilgr, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá variantním návrhem a posouzením nosné ocelové konstrukce letištního terminálu. Objekt je situován ve městě Zlín. Jedná se o halu obdélníkového půdorysu o rozměrech 75,0 m x 54,0 m. Halu tvoří 10 příčných vazeb v osové vzdálenosti 6,0 m. Celková výška objektu je proměnná a pohybuje se v rozmezí od 11,5 m do 19,9 m. Součástí konstrukce je spřažená ocelobetonová plošina o půdorysných rozměrech 75,0 m x 27,0 m. Prostorová tuhost konstrukce je zajištěna pomocí ztužidel. Opláštění střechy a bočních stěn je navrženo ze sendvičových panelů, opláštění čelních stěn je tvořeno skleněnou fasádou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   začátekpředchozí26 - 35další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.