Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  začátekpředchozí26 - 35dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj grafomotoriky u dětí předškolního věku v běžné a logopedické třídě
HLAVNIČKOVÁ, Martina
Bakalářská práce se zabývá grafomotorikou dětí předškolního věku a jejím rozvojem. Cílem práce je prostřednictvím vytvořeného programu rozvíjet grafomotorické dovednosti u dětí v běžné a logopedické třídě mateřské školy a následně porovnat úroveň a rozvoj grafomotoriky obou skupin. V teoretické části práce jsou objasněna východiska vztahující se k problematice předškolního věku, grafomotoriky a narušené komunikační schopnosti. Tyto teoretické poznatky jsou dále uplatněny v části praktické. Praktická část obsahuje výsledky zúčastněného pozorování a analýzy grafomotorických dovedností na základě pracovních listů vypracovaných výzkumným vzorkem, který tvoří osm dětí bez narušené komunikační schopnosti a osm dětí s narušenou komunikační schopností. Na základě zjištěných skutečností byl vytvořen závěr pro další praxi.
Hudební činnosti v rozvoji grafomotoriky
Nevoralová, Eva ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Volavá, Iva (oponent)
Předmětem diplomové práce je využití hudebních činností v rozvoji grafomotoriky dětí na konci předškolního období. Teoretická část se věnuje problematice sladění hudby a pohybu na úrovni hrubé i jemné motoriky. Analyzuje hudební aspekt české verze Metody dobrého startu. Praktická část obsahuje vlastní lekce pro rozvoj grafomotoriky inspirované Metodou dobrého startu, ve kterých hrají ústřední roli hudební činnosti. Jsou popsány cíle, metody a průběh terénního výzkumu v přípravných třídách základní školy. Součástí výzkumu byl i základní výzkum vžitého tempa dvou písní z Metody dobrého startu. KLÍČOVÁ SLOVA Metoda dobrého startu, hudební činnosti, hudební schopnosti, hudební dovednosti, grafomotorika, jemná motorika, hrubá motorika, rytmické cítění
Vliv hraní stolního fotbalu na grafický projev žáků prvního ročníku
URBANOVÁ, Markéta
Práce zkoumá, zda má hraní stolního fotbalu vliv na zkvalitnění písemného projevu dětí prvního ročníku, resp. zda usnadňuje zvládnutí motorických nároků psaní. Teoretická část se opírá o poznatky z lékařské vědy a kineziologie. Seznamuje čtenáře s anatomií ruky, dále s prací a pozicí ruky při psaní. Opírám se rovněž o poznatky a doporučeními popsanými v literatuře ohledně správného pracovního náčiní při nácviku psaní. Vlastní výzkumná část pak představuje faktická zjištění z pedagogické praxe a názory účastníků výzkumu pomáhající tato zjištění interpretovat.
Projekce narušené komunikační schopnosti do dětské kresby
Zderadičková, Barbora ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kopečný, Petr (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na speciálně-pedagogické téma a sleduje, jak se narušená komunikační schopnost projeví do dětské kresby. Práce je rozdělena na dvě části. První část je tvořena teoretickými poznatky, které vycházejí z odborné literatury. Jsou zde části věnovány komunikaci, řeči, jazyku, dále narušené komunikační schopnosti, kde je nejvíce analyzována vývojová dysfázie. Pozornost je věnována dětem ve věku mladšího školního věku, jejich kresbě a grafomotorice. Část praktická je tvořena kvalitativním šetřením, které bylo provedeno v základních školách a v domácím prostředí. K výzkumu byly použity metody a techniky - rozhovor, pozorování, kazuistika a analýza výsledku činnosti. Hlavním cílem práce je zjistit, jak se promítá narušená komunikační schopnost, konkrétně vývojová dysfázie do dětské kresby. Porovnat kresby žáků s vývojovou dysfázií s kresbami dětí bez narušené komunikační schopnosti. KLÍČOVÁ SLOVA Grafomotorika, komunikace, kresba, mladší školní věk, lidská postava, vývojová dysfázie
Pedagogická diagnostika grafomotorických a vizuomotorických dovedností a možnosti jejího rozvoje u dětí předškolního věku
Bekečová, Pavlína ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou pedagogické diagnostiky grafomotorických a vizuomotorických funkcí a možnostmi jejich rozvoje v praxi učitele mateřské školy. V teoretické části jsou objasněna východiska, která se vztahují k cílům, úkolům, metodám, formám a obsahu předškolního vzdělávání v souvislosti se školní zralostí. Objasněna a popsána je školní zralost a její oblasti s užším zaměřením na sledované dílčí složky školní zralosti a také působení a vliv mateřské školy v této oblasti. Vymezeny jsou také profesní kompetence a povinnosti předškolního pedagoga. Blíže je definován pojem pedagogické diagnostiky, teoretická východiska, metody a nástroje pedagogické diagnostiky. Akcentována je přímá diagnostická činnost v kombinaci s teoretickými východisky a přístupy. Tyto teoretické poznatky jsou dále aplikovány v části praktické se zaměřením na grafomotorické a vizuomotorické funkce. Hlavním výzkumným problémem řešeným v praktické části této práce jsou možnosti a způsoby podpory rozvoje dětí v posledním ročníku mateřské školy před zahájením povinné školní docházky a hledání cest jak co nejvíce přispět prací učitele mateřské školy k připravenosti dětí na vstup do základní školy. Důraz je také kladen na efektivní kooperaci s rodiči a jejich nezastupitelnou roli v celém procesu. Dále je v této...
Grafomotorika a kresba dětí předškolního věku se specificky narušeným vývojem řeči
ZÁBRANSKÁ, Tereza
Bakalářská práce se zabývá oblastí grafomotoriky a kresby dětí předškolního věku s diagnózou vývojové dysfázie. Práce se zaměřuje na úroveň těchto oblastí u několika dětí s touto diagnózou. Autorkou je zjišťováno, zda je kresba a grafomotorika u výzkumného vzorku ovlivněna vývojovou dysfázií. Dále pak zda se úroveň kresby a grafomotoriky u těchto dětí v průběhu výzkumného šetření měnila.
Zhodnocení vybraných oblastí školní zralosti u dívek a chlapců předškolního věku
Otáhalová, Kristina ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
1 ABSTRAKT Cílem diplomové práce je zjištění úrovně dílčích aspektů školní zralosti u předškolních dětí docházejících do mateřské školy. Konkrétně zjišťujeme úroveň grafomototiky, zrakového vnímání a prostorové orientace. Proto se teoretická část práce věnuje všem těmto třem oblastem, dále i charakteristice předškolního věku a pedagogické diagnostice. Praktická část je zaměřena na zhodnocení výsledků získaných ze tří testů školní zralosti. Testy hodnotí zrakové vnímání, grafomotoriku a prostorové vnímání. Z hlavního cíle jsou stanoveny tři hypotézy. První dvě hypotézy porovnávají výsledky z daných testů mezi děvčaty a chlapci. Třetí hypotéza srovnává výsledky všech dětí ze dvou testů hodnotících dílčí aspekty školní zralosti. Ke splnění cíle bylo využito kvantitativního typu výzkumu, kdy jsme zjišťovali statistickou významnost stanovených hypotéz.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   začátekpředchozí26 - 35dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.