Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25,073 záznamů.  začátekpředchozí25064 - 25073  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.90 vteřin. 

Komunikace, řeč a jazyk u dítěte se symptomy ADHD (případová studie)
Hrůzová-Rychtaříková, Lenka ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Michalová, Zdeňka (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na případovou studii, jejíž cílem je zmapování průběhu vývoje komunikačních (pragmatických), kognitivních a motorických dovedností u dětí se symptomy ADHD. V teoretické části vycházím z neurobiologie, z fyziologického vývoje a možných poruch řeči působící následné potíže v komunikaci projevující se v chování ve společenství. V praktické části pak sleduji v rámci výše uvedené problematiky, mimo jiných metod metodou videozáznamů, konkrétní dítě, pocházející z neúplné rodiny; původně ze sociálně slabšího, nepodnětného prostředí. Následně pak analyzuji videonahrávky, které jsem pořídila během roku 2005 - 2006 a porovnávám s výsledky dítěte, které pochází z podnětného prostředí a jehož vývoj také neprobíhá v rámci daného věku. Na závěr hodnotím, která oblast během výše uvedené doby dosáhla u dítěte z nepodnětného prostředí zlepšení a do jaké míry.

Postoje veřejnosti k právům homosexuálů – červen 2016
Čadová, Naděžda
V červnu 2016 byl do pravidelného šetření Naše společnost zařazen blok otázek týkající se hodnot a občanských práv. V jeho rámci byly pokládány otázky ohledně tolerance české společnosti vůči homosexuálně orientovaným mužům a ženám a také byly zjišťovány názory na to, zda by lidé s homosexuální orientací měli mít právo uzavřít registrované partnerství, uzavřít sňatek, adoptovat děti z „ústavů“ – tzv. dětských domovů a adoptovat děti svého partnera či partnerky, s nimiž žijí a na jejichž výchově se podílejí.

Připravenost chovanců dětských domovů pro budoucí samostatný život (kazuistická studie).
MYSLIVEČKOVÁ, Veronika
Cílem mojí práce bylo zjistit, na jaké úrovni připravují dětské domovy své děti na samostatný budoucí život. Zda jim dokáží vymodelovat takové situace, ve kterých se mohou ocitnout. Po rozhovoru se sociálním pracovníkem jsem pochopila, že se v jejich dětském domově vrací děti ke svým rodinám, ať už jsou jakékoli. Jen málo z nich se chce postavit na vlastní nohy. Byly vedeny rozhovory s lidmi, kteří větší část svého života prožili v dětském domově. S jakými se potýkali problémy. Kdo jim pomáhal. U dvou ze tří případů bylo zjištěno, že mají problém s vedením financí, neumí si je rozvrhnout na celý měsíc. Další dívka po opuštění práce v domově měla problém s úřady a s nalezením zaměstnání.

Faktory ovlivňující návrat žen na pracovní trh po mateřské dovolené v okresu Prachatice v období mezi roky 2008 – 2015
Kosmatová, Kateřina ; Kubelková, Karina (vedoucí práce) ; Brabec, Petr (oponent)
Cílem diplomové práce je analýza faktorů ovlivňující návrat žen po mateřské dovolené na trh práce v okresu Prachatice v letech 2008 až 2015. Na základě teoretických východisek jsou vytvořeny otázky polostrukturovaného rozhovoru, který je veden se šestnácti ženami z okresu Prachatice s dětmi ve věku 0 až 7 let. Součástí práce je analýza trhu práce v okresu ve sledovaném období, použita jsou data, která s ženami na trhu práce souvisí. Na základě výsledků je verifikována hypotéza: "Ženy v prachatickém okresu považují návrat do zaměstnání po mateřské dovolené za problematický a lokální pracovní trh neodpovídá jejich potřebám." Ženy shledávají nabídku pracovních míst pro matky s dětmi v regionu za nedostatečnou, uvádí značnou závislost na pomoci širší rodiny, v okresu chybí zařízení péče o mladší děti, provozní doba mateřských škol neodpovídá potřebám pracujících matek. Součástí studie jsou doporučení pro okres Prachatice navržena autorkou, která jsou přidanou hodnotou práce. Pro region dosud žádná podobná studie nevznikla, výsledky tedy mohou být podnětem pro další výzkumy.

Vztahy mezi dětmi v mateřské škole
Němcová, Radka ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměří na vývoj potřeby sociálních vztahů u předškolního dítěte. Součástí je získání teoretických znalostí o vztazích k rodině a dospělým, sourozencům, vrstevníkům a rozdíly mezi nimi. Dále se zabývá problematikou vztahů a názory na oblíbené dítě, nevhodná přátelství, chování a dítě bez přátel. Jsou uvedeny charakteristické vztahy vznikajících ve volné hře dětí, kde se spontánně projevuje emocionalita a vznik užších vazeb mezi vrstevníky, které vznikají především v kooperativní hře. Věnuje se také dětské skupině jejich pozitivním i negativním znakům heterogenní a homogenní skupiny a vznikem podskupin. Závěr představuje rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání a v oblasti dítě a ten druhý se zaměřením na vzájemné vztahy mezi dětmi. Praktická část se zabývá zjišťováním akčním průzkumem, jaké vztahy mezi dětmi převažují, co se dětem v mateřské škole líbí a nelíbí a jak ji přijímají. Zda převažují vztahy pozitivně laděné a zda se objevují i negativní a jsou dětskou skupinou dlouhodobě negativně přijímány. Dále se zaměřuje na to, jak učitelky mateřské školy vnímají vztahy mez dětmi a realizován pedagogických program podporující vztahy mezi dětmi ve třídě mateřské školy, který je reflektován. Na závěr jsou zodpovězené cíle a zobecněné poznatky o dynamice vztahů v...

Diagnostika Aspergerova syndromu: ověřovací studie české verze ASSQ a ASAS
Krejčířová, Helena ; Šturma, Jaroslav (vedoucí práce) ; Drlíková, Eva (oponent)
V teoretické části naší práce popisujeme historii, epidemiologii, etiologii, diagnostická kritéria, klinický obraz Aspergerova syndromu, komorbiditu s dalšími poruchami, teorie podstaty vzniku autismu, diferenciální diagnostiku a diagnostické metody pro Aspergerův syndrom. Praktická část práce se snaží ověřit dva screeningové dotazníky - skandinávský ASSQ - Highfunctioning Autism Spectrum Screening Questionnairel Asperger Syndrome Screening Questionnaire a australskou škálu ASAS - Australian Scale for Asperger Syndrome. ASSQ a ASAS jsou screeningové metody obsahující položky popisující charakteristické symptomy Aspergerova syndromu či vysoce funkčního autismu, které se používají pro zachycení dětí a adolescentů s inteligencí v pásmu normy s problémy charakteristickými pro poruchy autistického spektra. Reliabilitu a validitu jsme zjišťovali na základě výsledků dotazníků, které vyplňovali rodiče a učitelé dětí (klinicky vzorek AUT obsahoval 42 6-16letých dětí (39 chlapců a 3 dívky) s Aspergerovým syndromem nebo vysoce funkčním autismem, vzorek LMD tvořily 143 děti (l30 chlapců, l3 dívek) s poruchami učení a chování a kontrolní skupina se skládala ze 163 dětí (147 chlapců a 16 dívek) z běžné populace bez formální diagnosy. Hraniční bod pro pozitivní screening jsme určovali na základě porovnávání senzitivity a...

Nákladová efektivita očkování proti bakterii Neisseria meningitidis B u dětí ve věku 0-4 let
Kříž, David ; Pažitný, Peter (vedoucí práce) ; Kandilaki, Daniela (oponent)
Po mnohaletém výzkumu byla vyvinuta a po té v lednu 2013 schválena Evropskou agenturou pro léčivé přípravky nová vícesložková vakcína proti meningokokovému onemocnění skupiny B Bexsero od společnosti Novartis. Meningokoková onemocnění jsou svým rychlým průběhem a tragickými následky velmi nebezpečná onemocnění. Cílem mé diplomové práce bylo se pokusit vyčíslit dopady na náklady a přínosy při zavedení očkování pro nejvíce ohroženou skupinu. Šlo o skupinu dětí ve věku od narození do 4 let. Porovnával jsem dvě hypotetické skupiny očkovanou a neočkovanou. Samotná práce neprokázala, za dnešních epidemiologických údajů a ceny vakcíny Bexsero, ekonomickou efektivitu vynaložených nákladů. Avšak při snížení ceny nebo zvýšené incidenci případů se jeví očkování vakcínou Bexsero jako dobře využité prostředky.

Faktory ovlivňující rozhodování spotřebitele při výběru pneumokokových vakcín
Janovská, Pavlína ; Lešetický, Ondřej (vedoucí práce) ; Kandilaki, Daniela (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou očkování, které je v dnešní době velmi diskutovaným tématem. Věnuje se obecným informacím o očkování, očkovacímu kalendáři, bezpečnosti očkování, legislativě týkající se očkování. Rozebírán je také pohled na očkování očima odborníků a veřejnosti. Práce se zejména věnuje nepovinnému očkování proti pneumokokovým infekcím, konkrétně se zabývá faktory, které ovlivňují rozhodování spotřebitele ve výběru pneumokokových vakcín. Porovnávány jsou dva konkurenční preparáty, Synflorix a Prevenar. Cílem práce je identifikace a srovnání faktorů ovlivňujících spotřebitele ve výběru vakcíny proti pneumokokovým infekcím. Pro tyto účely bude provedeno dotazníkové šetření, jehož respondenty budou rodiče malých dětí, kteří navštěvují pravidelné poradny vybraných pediatrů v Třebíči. Dílčím cílem bude také zjistit názor na očkování ze strany respondentů.

Kompetence sester a možnosti jejich zvyšování u praktických lékařů (v primární péči)
HLÁVKOVÁ, Blanka
Diplomová práce se zabývá problematikou zvyšování kompetencí sester u praktických lékařů v primární péči. Teoretická část shrnuje informace o primární a komunitní péči, definuje kompetence a odborné činnosti všeobecných sester a lékařů, zabývá se rolemi sester v primární péči a vztahy všeobecné sestry a lékaře. Cílem diplomové práce bylo zmapovat názory sester na možné zvyšování jejich profesních pravomocí. Zjistit, zda jsou sestry připraveny převzít některé kompetence. Dále bylo zjišťováno, jaký názor zastávají lékaři na možné předávání některých kompetencí sestrám. Zmapování spokojenosti sester s narůstající samostatností a odpovědností v souvislosti se zvyšujícími se nároky na výkon jejich profese. Vyhodnocení výsledků kvalitativního šetření bylo provedeno shrnutím do tematických oblastí a podoblastí, v textu je použito doslovného citování respondentů (psáno pomocí kurzívy). Výzkumný soubor se skládal z 15 respondentů a byl proveden záměrným výběrem. Soubor se skládal z 6 lékařů (praktický lékař pro dospělé, praktický lékař pro děti a dorost, praktický zubní lékař). Soubor všeobecných sester byl tvořen 9 sestrami pracujících u praktických lékařů. Ve vzorku se nacházely všeobecné sestry s různou dobou praxe a s různým stupněm vzdělání - středoškolsky vzdělané sestry, s vyšším odborným vzděláním a jedna sestra vysokoškolsky vzdělaná. Z výzkumného šetření jednoznačně vyplynulo, že sestry nechtějí přebírat žádné činnosti z pravomocí lékařů, velká část respondentek je velmi pracovně vytížená a další kompetence by byly nad rámec únosnosti. Lékaři by sestrám nepředali mnoho odborných výkonů, zato by jim chtěli předat většinu administrativy ? př. psaní posudků k autonehodám, psaní lázní, psaní nejrůznějších žádanek. Sestry se navýšení kompetencí neobávají, ale shodují se, že jim kompetence převážně přinesou větší zodpovědnost a administrativní zátěž. Sestry si myslí, že jsou jasně dány hranice mezi kompetencemi sester a lékařů. Jasné hranice převážně uvádějí v diagnostických a terapeutických výkonech, dále v ošetřovatelské činnosti, v předepisování léků, podávání i.v. injekcí, sdělení diagnózy. Všeobecné sestry jsou nad rámec svých kompetencí pověřovány úkony převážně administrativního charakteru, psaní žádanek, neschopenek, dále pak bez odborného dohledu aplikují intravenózní léky, psaní různých doporučení, sledování warfarinizace pacienta.

Integrace žáků se speciálními potřebami na základní školu z pohledu učitele
Prokop, Martin ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Kalbáčová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní školu z pohledu učitele. Pracuje se v ní s terminologií o integraci, právní úpravou integrace v České republice. V práci je dále analyzován význam, přínos a překážky v procesu školní integrace, jsou popisovány podmínky a kompetence významných činitelů, kteří se na procesu integrace podílejí. Cílem praktické části je zjistit a porovnat názory, zkušenosti a potřeby integrujících učitelů v oblasti integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných tříd. Diplomová práce je určena pro začínající pedagogy.