Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  začátekpředchozí25 - 34další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika získávání a výběru zaměstnanců v systému řízení podle kompetencí.
Raisová, Tereza ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Kirovová, Iva (oponent) ; Eger, Ludvík (oponent)
Disertační práce: PROBLEMATIKA ZÍSKÁVÁNÍ A VÝBĚRU ZAMĚSTNANCŮ V SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODLE KOMPETENCÍ Mgr. Tereza Raisová ABSTRAKT Disertační práce se zabývá problematikou kompetencí, řízení podle kompetencí a zejména metodou Competency Based Interview. Cílem práce je zorientovat se v problematice kompetencí a zaměřit se na kompetence tak, jak jsou chápány ve smyslu pedagogickém, andragogickém a řízení lidských zdrojů. Práce se dále zaměřuje především na profesní kompetence k vynikajícímu výkonu, jejich identifikaci, rozvoj a možnosti jejich použití v získávání a výběru, vzdělávání a hodnocení, tedy v systému řízení. Hlavním cílem je pak přispět k rozvoji vědy realizací sondy v oblasti efektivity metody Competency Based Interview (CBI) a podpořit tak další zkoumání této metody. Práce je členěna do pěti tematických celků. První kapitola obsahuje teoretická východiska problematiky kompetencí, naznačuje vznik pojmu kompetence jako klíčové charakteristiky pro úspěch na určité pracovní pozici, zabývá se kompetencemi ve smyslu pedagogické a andragogické kategorie, odlišuje kompetence klíčové a profesní a vymezuje další související pojmy. Druhá kapitola se zabývá vnitřním prostředím kompetence, strukturou a psychologickými aspekty kompetencí vysokého výkonu, zaměřuje se zejména na chování, osobnost, emoční inteligenci a...
Manažerské kompetence ve vybraném podniku
RYCHTÁŘOVÁ, Olga
Tato diplomová práce se zabývá manažerskými kompetencemi ve vybraném podniku. Práce je rozdělena na dvě části, a to na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vysvětluje základní pojmy, které se týkají především kompetencí ve spojení s managementem. V praktické části je provedena analýza vybraných klíčových kompetencí manažerů podniku. Terénní sběr dat je koncipován na základě strategie kvalitativního výzkumu. Cílem práce je charakterizovat klíčové manažerské kompetence ve vybraném podniku a následné provedení podrobné analýzy těchto klíčových kompetencí u jednotlivých manažerů. V mé práci doporučuji návrh možného rozvoje kompetencí, jejichž stav vyšel jako nežádoucí; a to formou formálního vzdělávání, neformálního vzdělávání či formou pracovních zkušeností.
Manažerské dovednosti
Štěpánková, Pavlína ; Kříž, Josef (vedoucí práce) ; Zdeněk, Zdeněk (oponent)
V dnešní době se s manažery setkáváme ve velké většině podniků. Jsou to zásadní představitelé různých firem, protože na jejich bedrech leží velká část povinností souvisejících s chodem společnosti. Na manažerské kompetence a dovednosti jsou tedy vedeny vysoké nároky. Výkladem základních pojmů týkajících se managementu a manažerů se zabývá první, rešeršní část této diplomové práce. Zároveň se tato část snaží nalézt odpověď na otázku, jaký by měl ideální manažer být. Soustředí se tedy na osobnost manažera jeho dovednosti, role, funkce, kompetence a schopnosti. Druhá část diplomové práce se zabývá praktickou aplikací získaných poznatků na společnost Lázně Bělohrad a.s. Společnost je krátce popsána, a to z hlediska historického i současného vývoje. Na základě dotazníkového šetření jsou zkoumány manažerské dovednosti zaměstnanců, manažerů středního managementu. Na základě provedeného výzkumu bylo zjišťováno propojení hard dovedností se soft dovednostmi. Zároveň byly navrženy možné způsoby zlepšování a rozvoje manažerských dovedností.
Manažerské dovednosti
Vernerová, Lucie ; Kříž, Josef (vedoucí práce) ; Zdeněk, Zdeněk (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou manažerských dovedností, které zaměstnanci sledovaného oddělení z hlediska své práce používají a které jsou nezbytné pro jejich výkon. Práce se skládá ze dvou částí, a to z části teoretické a praktické. První část je věnována teoretickým východiskům vypracovaných na základě studia odborné literatury a vymezuje základní pojmy, jako je management, osobnost manažera, jeho kompetence, ale také manažerské role a funkce. Podrobněji se pak zabývá popisem měkkých manažerských dovedností. Ve druhé části je charakterizována vybraná společnost a dochází k analýze současné úrovně manažerských dovedností dané pracovní pozice. Vlastní výzkum byl realizován formou řízeného rozhovoru s liniovým manažerem a formou dotazníkového šetření se zaměstnanci daného oddělení. Na základě zjištěných skutečností, které vyplynuly z dotazníkového šetření, jsou v závěru práce sestaveny efektivní opatření, která by v budoucnu měla vést k posílení zkoumaných dovedností zaměstnanců a zvýšit jejich úroveň v praxi.
Manažerské dovednosti
Žáková, Andrea ; Kříž, Josef (vedoucí práce) ; Miloslav, Miloslav (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na manažerské dovednosti celého týmu realitních makléřů ve společnosti Realitní kancelář Pubec, s.r.o. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. První část, teoretická východiska, vysvětluje pojem manažer a jeho osobnost, manažerské role, manažerské funkce, pojem řízení a podrobněji se zabývá dovednostmi. V teoretické části se také nachází porovnání názorů nejvýznamnějších osobností managementu na danou problematiku. Ve druhé části je charakterizován vybraný subjekt - Realitní kancelář Pubec. Výzkum je založen na dotazníku, který se skládá ze čtyř hlavních částí (obecné informace, významnost měkkých dovedností, sebehodnocení v oblasti měkkých dovedností a otevřené otázky), a také na konzultacích s celým týmem ve společnosti, a to kvůli získání co nejvíce informací a především kvůli zpětné vazbě. Výsledky jsou porovnány s teoretickými předpoklady, které jsou formulovány v teoretické části. Na konci diplomové práce dochází ke zhodnocení jednotlivých částí dotazníků. Poslední kapitola je věnována možnostem, jak zlepšit manažerské dovednosti do budoucnosti.
Manažerské dovednosti
Šebek, Miroslav ; Kříž, Josef (vedoucí práce) ; Michaela, Michaela (oponent)
Diplomová práce řeší možnosti rozvoje a zlepšování manažerských dovedností na úrovni liniového managementu v technické divizi společnosti T-Mobile Czech Republic a.s. Úvod práce obecně popisuje práci liniového manažera a jeho aktivity. Práce je rozdělena na dvě části. První část zahrnuje literární rešerši, která slouží jako úvod do problematiky a popisuje základní pojmy v oblasti managementu a řízení organizace. Praktická část se soustředí na rozvoj měkkých a tvrdých znalostí liniových manažerů v telekomunikačních společnostech na českém trhu. V úvodu jsou charakterizovány základní požadavky na práci liniového manažera a směr jeho rozvoje. S manažery byly prováděny řízené rozhovory, na jejichž základě jsou navrženy změny ve směřování procesu rozvoje.
Manažerské dovednosti
Skočná, Petra ; Kříž, Josef (vedoucí práce) ; Miloslav, Miloslav (oponent)
Tato diplomová práce má za cíl řešení problematiky manažerských dovedností. Práce postihuje systém dovedností, které manažer při své práci potřebuje a využívá. První část je literární rešerše, která shrnuje tuto problematiku na základě studia odborné literatury. Literatura se zabývá obecnými předpoklady, které jsou důležité pro manažerskou práci. Tato část postihuje jednotlivé dovednosti, již s přihlédnutím k práci manažerů ve společnosti Kooperativa pojišťovna, a. s., VIG, Agentura západní Čechy. Druhá část je praktická, která se opírá o teoretické znalosti. Pomocí rozhovoru a řízeného rozhovoru je určena současná úroveň dovedností manažerů vybrané společnosti. Jednotlivý manažeři používají k výkonu své práce rozdílné dovednosti. Každá manažerská úroveň vyžaduje jinou skladbu dovedností. V poslední části jsou vyhodnoceny výsledky výzkumu a budou navržena doporučení, která povedou ke zlepšení celkové úrovně manažerských dovedností.
Manažerské dovednosti
Mühlová, Michaela ; Kříž, Josef (vedoucí práce) ; Zdeněk, Zdeněk (oponent)
Cílem diplomové práce je řešení problematiky manažerských dovedností (vedení lidí, motivování, delegování pravomocí, rozhodování, koučování, komunikace). Každá řídící práce vyžaduje specifické nároky jak na manažerské dovednosti, tak i na schopnosti. V teoretické části diplomové práce jsou představeny obecné pojmy týkající se řízení a řídících procesů. Dále vysvětlení pojmu manažer, jeho osobnost, jeho funkce, role a manažerské kompetence. V poslední části teoretické práce jsou charakterizovány vybrané manažerské dovednosti, kterými manažeři mohou disponovat a které jsou podstatné pro výkon jejich manažerské práce. Diplomové práce se věnuje především měkkým (soft) dovednostem, ale jsou zde charakterizovány i tvrdé (hard) dovednosti, které jsou základem pro zlepšení výkonnosti pracovníků. Praktická část diplomové práce je zaměřena na charakteristiku vybrané společnosti KSB-PUMPY + ARMATURY s.r.o., koncern a na průzkum uplatňování vybraných manažerských dovedností konkrétních manažerů v této společnosti. Analýza je provedena řízeným rozhovorem, dotazníkovým šetřením a pomocí metody pozorování. Výsledky dotazníkového šetření jsou v praktické části práce zhodnoceny a je podán návrh a doporučení ke zlepšení současné situace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   začátekpředchozí25 - 34další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.