Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24,929 záznamů.  začátekpředchozí24920 - 24929  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.55 vteřin. 

Emoční inteligence. Co je to El a jak se dá zdokonalovat v životě dítěte tak, aby se stala jejich přirozeností po celý zbytek života
Kuncová, Denisa ; Linková, Marie (oponent) ; Hejlová, Helena (vedoucí práce)
Emoční inteligence je schopnost vyrovnávat se změnami probíhajícími v životě, schopnost empatie, naslouchání, vnímání, pochopení pocitů ostatních i vlastních a jejich ovládání. V teoretické části budu analyzovat pozitivní a negativní vlivy, které působí na citový vývoj dítěte z okolního prostředí, především vlivy sociální. Uvedu doporučené techniky, jak s emoční inteligencí pracovat. Praktická část ukáže, jak je možné zpracovat metody do výukových činností tak, aby se daly použít ve výuce. Při soustavné práci učitele se opravdu emoční inteligence dětí dá rozvíjet.

Možnosti badatelsky orientované výuky v biologii obratlovců
JIRÁČKOVÁ, Bára
Možnosti využití badatelsky orientované výuky (BOV) v biologii obratlovců je bakalářská práce, jejímž cílem je zmapování možností, které pedagog má při využití obratlovců v badatelsky orientované výuce. Kvůli zákonům České republiky a to především 246/92 Sb., a 114/92 Sb., jsou možnosti využití obratlovce velmi omezené. Dokonce i běžný chov obratlovců ve školní třídě je téměř nemožný. Nejvhodnější je využití metody pozorování. Této metodě a dalším možnostem je věnována celá teoretická část práce, kde jsou navíc uvedeny již existující úlohy BOV zabývající se obratlovci. V praktické části se nachází tři nové komplexní úlohy na toto téma: "Snapshot Serengeti - poznávej faunu Národního parku Serengeti", "Ptáci v zimě" a "Ptáci v zimě - exkurze v zoo".

Teacher in e-learning
Převrátilová, Silvie ; Kučírková, Lenka (oponent) ; Mothejzíková, Jarmila (vedoucí práce)
Cilem teto prace je analyzovat roli ucitele ve vyucovacim procesu, zejmena pak v relativne nove a dosud neprilis prozkoumane oblasti - v elearningu. V teto praci je ucitel posuzovan z nekolika hledisek. Nejprve se prace zameruje na osobnost ucitele obecne: na charakteristiky role ucitele, naroky kladene na jeho osobnost ve vyuce, jake plni role, tak jak jsou popsany v literature venovane psychologii a sociologii pro ucitele. Analyza se dale zameruje specificky na role ucitele v soudobych vzdelavacich teoriich, vsima si hlavne, do jake miry se ucitel v jednotlivych teoriich uplatnuje ci naopak neuplatnuje. Dale se pozornost obraci konkretne k uciteli anglictiny jako ciziho jazyka a jeho postaveni v metodach vyuky. Pri posuzovani metod vychazi hlavne z praci J.C. Richardse a T. Rodgerse, H.H. Sterna, V. Cooka. Po prozkoumani odborne literatury venovane rolim ucitele ciziho jazyka bylo zjisteno, ze ackoli moderni metodologie zduraznuje autonomii zaka, ucitel zaujima ve vyucovacim procesu zasadni postaveni a vsechny metody vyuky jsou roli ucitele alespon do jiste miry vymezeny.

Využití eLearningu na Fakultě informatiky a managementu UHK
Poulová, Petra ; Křenek, Milan (vedoucí práce) ; Švejda, Gabriel (oponent) ; Cyrus, Pavel (oponent)
Ve své práci Využití eLearningu na Fakultě informatiky a managementu UHK jsem chtěla ukázat možnosti využití eLearningu ve vysokoškolské výuce . Vlastní výzkumná část práce byla zaměřena na konkrétní využívání eLearningu ve vysokoškolské výuce na Fakultě informatiky a managementu Univerzity Hradec Králové a na ověření hypotéz týkajících se efektivity eLearningových přístupů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Postoj studentů oboru Všeobecná sestra k vlastním komunikačním dovednostem
DRÁBIKOVÁ, Martina
Tato bakalářská práce se zabývá komunikačními dovednostmi studentů oboru Všeobecná sestra na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Dobré komunikační dovednosti jsou jednou ze základních podmínek nejen pro úspěšné studium, ale jsou nezbytné zejména pro všechny pomáhající profese. Profese všeobecné sestry se vyznačuje nejen odbornými ošetřovatelskými dovednostmi, ale je pro ni specifický úzký vztah k pacientovi. Bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část je rozčleněna do tří celků. První část je věnována všeobecné komunikaci, popisuje jednotlivé prvky komunikačního procesu, funkci komunikace a verbální a neverbální komunikaci. Druhá část se zabývá komunikací ve zdravotnictví, která je nedílnou součástí ošetřovatelského procesu. Třetí část je věnovaná výuce předmětu Komunikace ve zdravotnictví. Tento předmět je vyučován na počátku studia v obou semestrech prvního ročníku. Pro výzkum v této práci byl zvolen kvantitativní způsob šetření formou dotazníku. Dotazníky byly rozdány studentům druhého a třetího ročníku prezenční formy studia. Výsledky z dotazníkového šetření byly graficky znázorněny a vyhodnoceny v diskuzi. V této práci byly stanoveny dva cíle. První cíl: zjistit postoj studentů oboru Všeobecná sestra k vlastním komunikačním dovednostem a k tomuto cíli byla stanovena hypotéza H1: Studenti oboru Všeobecná sestra považují své komunikační dovednosti za dobré. Druhým cílem bylo zjistit, zda studenti využívají komunikační dovednosti získané v hodinách předmětu Komunikace ve zdravotnictví v ošetřovatelské praxi. K tomuto cíli byla stanovena Hypotéza H2, která zní: Studenti využívají získaných komunikačních dovedností ve výuce komunikace v ošetřovatelské praxi. Zjištěné výsledky by mohly sloužit jako podnět pro vyučující předmětu Komunikace ve zdravotnictví.

Kompenzační vyjadřování jako problémová komunikativní dovednost ve vztahu k neurolingvistickým a psycholingvistickým aspektům osvojování cizího jazyka
Lachout, Martin
Cílem předkládané práce je: 1. poskytnout vhled do problematiky tvorby a zpracování řeči v centrálním orgánu naší nervové soustavy; tato část představuje teoretický úvod pro následné pochopení psycholingvistických procesů; 2. objasnit základní psycholingvistické procesy související s produkcí řeči, tyto procesy poslouží jako výchozí model pro pochopení podstaty procesu dovednosti kompenzačního vyjadřování v cizím jazyce; 3. vyvodit ze současného stavu neurolingvistických a psycholingvistických výzkumů praktické poznatky, které by bylo možné aplikovat při vyučování cizím jazykům; 4. charakterizovat současný stav úrovně dovednosti kompenzačního vyjadřování v němčině u českých mluvčích vybraného typu školy jako jednoho z psycholingvistických procesů; 5. zjistit, do jaké míry se uplatňuje zřetel k nácviku dovednosti kompenzačního vyjadřování v učebnicích němčiny, které jsou používány v českých školách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Nestandardní úlohy v matematice
Horkel, Jan ; Zapotilová, Eva (oponent) ; Tichá, Marie (vedoucí práce)
Cílem mé diplomové práce je zmapovat oblast nestandardních úloh ve výuce matematiky. Teoretická část práce má vymezit význam tohoto termínu a zmínit práce a názory současných odborníků v oblasti didaktiky matematiky. Chci zde ukázat a vymezit nejdůležitější typy nestandardních úloh, se kterými jsem se setkal, pokusit se najít jejich zdroje a nalézt výhody i obtížnosti při jejich používání ve vyučování matematiky. Do teoretické části jsem zařadil i charakteristiku procesu jejich řešení a pojem motivace. Praktická část diplomové práce obsahuje analýzy dětských řešení vybraných nestandardních úloh a dotazníků, které byly dány k vyplnění učitelům k získání rámcového přehledu o využívání nestandardních úloh v praxi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Programy Začít spolu s RWCT v jedné třídě
Větrovcová, Blanka ; Kargerová, Jana (oponent) ; Tomková, Anna (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na programy Začít spolu a RWCT v jedné třídě. Zabývá se procesem využívání obou těchto programů při vyučování a učení žáků. Jednotlivé programy rozebírá z hlediska cílů, analyzuje, jak se učí v těchto programech, a hledá možnosti jejich propojení ve výuce. Možnost a vhodnost propojení obou programů byly prověřovány akčním výzkumem, který proběhl v jedné třídě, a to napříč učebními osnovami jednotlivých předmětů. Klíčová slova: cíle vzdělávání, klíčové kompetence, program Začít spolu, program RWCT, propojení programů Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Etický kodex a jeho význam pro profesní kompetence
MANĚNOVÁ, Lenka
Každá profese má určité kompetence. Některé kompetence, které nejsou přímo ohraničeny zákonem, podléhají tzv. etickému kodexu. Nejznámější oblastí, která podléhá etickému kodexu, je lékařství. V teoretické části bakalářské práce vymezím na základě odborné literatury pojem etický kodex, a budu se dále věnovat profesím, které etickému kodexu podléhají. Ráda bych porovnala funkci etického kodexu v minulosti a nyní. Ráda bych se zaměřila na etický kodex učitele, sociálních pracovníků, sester a lékařů, policie a popř. novinářů. V praktické části práce se pokusím zjistit, zda se profese, které jsem popsala v teoretické části, opravdu řídí etickými kodexy. Pro vypracování své bakalářské práce použiji nejprve metodu komparace, kdy porovnám historii s přítomností. Potom zanalyzuji informace získané z řízeného rozhovoru se zástupcem některé z uvedených profesí.

Aktivizační metody ve výuce anglického jazyka za pomoci psychomotorických cvičení u cílové skupiny.
KYSELOVÁ, Soňa
Práce se zabývá specifiky a významem výuky cizího jazyka v raném věku dětí za pomoci pohybových cvičení a aktivit, které podporují proces učení. Obsahem teoretické části je charakteristika vývojových předpokladů dětí pro výuku jazyka, některých důležitých principů výuky, kompetencí učitele ale i těch, které si v procesu výuky osvojují samotné děti v propojení s Rámcově vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Práce také obsahuje přehled nejčastějších metod používaných při výuce cizího jazyka v raném věku. Další část práce se věnuje oblasti psychomotoriky, významu pohybu v procesu učení v propojení s výchovou ke zdraví. Výzkumnou část tvoří sborník psychomotorických her a cvičení rozpracovaný do třech základních tematických oblastí výuky ? barvy, tělo, zvířata, které jsou určeny jako inspirace k výuce anglického jazyka pro děti předškolního věku a výsledky ověření tohoto výukového programu pomocí metody pozorování a analýzy videozáznamu u cílové skupiny.