Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24,530 záznamů.  začátekpředchozí24521 - 24530  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.07 vteřin. 

Dopad PZI na produktivitu -- Spillovers efekty v České republice
Lehmann, Richard ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Castro, José Villaverde (oponent)
Tato diplomová práce analyzuje změny produktivity spojené s přílivem přímých zahraničních investic. Konkrétně jsou analyzovány nepřímé efekty přímých zahraničních investic (spillovers) na firmy v České republice v období 2000 -- 2006. Pro zastoupení spillovers v produktivitě je použita souhrnná produktivita faktorů, které je získána použitím techniky Levinsohn -- Petrin, která kontroluje simultánní zkreslení produkční funkce. Za použití firemních dat, získaných z databáze Amadeus, byly identifikovány podstatné spillovers efekty přímých zahraničních investic na produktivitu -- silnější pozitivní dopad na předcházející sektory výrobního řetězce a slabší záporný dopad na navazující sektory výrobního řetězce.

Problematika pojistného podvodu v ČR
Svoboda, Lukáš ; Hejda, Jan (vedoucí práce) ; Bednář, Jan (oponent)
Práce se zabývá problematikou jednoho ze závažných trestných činů způsobujících ročně škody ve stovkách milionů korun. Cílem práce je komplexní pohled na danou problematiku. Práce pojistné podvody analyzuje z hlediska právního a ekonomického, zabývá se typologií pojistného podvodu a vybrané typy dokumentuje příklady z praxe. Dále pak odhaluje příčiny páchání této trestné činnosti a popisuje způsoby boje proti pojistným podvodům. V závěru se pak snaží odhalit slabá místa v systému, upozornit na ně a přinést zlepšovací návrhy a doporučení.

Rychlost vstupu do EMU z pohledu národohospodářských nákladů
Zámečník, Michal ; Mandel, Martin (vedoucí práce) ; Brůna, Karel (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na určení vhodného časového okamžiku pro zapojení do Evropské měnové unie. K tomuto určení využíváme především analýzy měnové politiky České národní banky (ČNB) a Evropské centrální banky (ECB) ve vztahu k makroekonomickým ukazatelům České republiky i mezi sebou navzájem. Důraz je kladen na sledování úrokové politiky centrálních bank zastoupené krátkodobými úrokovými sazbami, měnové politiky zastoupené indexy nominálních efektivních kursů a na sledování konvergenčního procesu. K použitým analytickým nástrojům patří korelační analýza, lineární trendy, Grangerův test časové kauzality a analýza Impuls-Reakce. Mimo to práce zkoumá plnění konvergenčních kritérií ČR a dalších zemí střední Evropy. Práce rovněž analyzuje vývoj některých členských ekonomik eurozóny ve vztahu k měnové politice ECB.

Synchronization of DNS Records between LDAP Database and DNS Server
Bašti, Martin ; Matoušek, Petr (oponent) ; Čejka, Rudolf (vedoucí práce)
The aim of this thesis is to discover possibilities in storing the DNS data in the LDAP Database and keep them synchronized in two-way manner, using standard technologies, paralelization and possibility of extensions to support various types of LDAP and LDAP servers with various DNS schemas. This thesis also describes various schemas for storing DNS data in an LDAP database and analyzes issues related to synchronization and provides solutions how to solve them. The result of this thesis is a proof-of-concept code of synchronization application with recommended settings for the DNS server and the LDAP database, which will be able effectively to synchronize the DNS data.

Návrhy na zlepšení propagace firmy
Fendrychová, Lucie ; Tuč, David (oponent) ; Mikulec, Luděk (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací společnosti C-FILTER FITRY, s.r.o., která je prodejcem filtrů a souvisejících služeb. Projekt analyzuje současnou situaci firmy, zjišťuje nedostatky a hledá způsoby zlepšení propagace, které by přispěly ke zvýšení prosperity společnosti.

Role běžecky-orientovaného charitativního fundraisingu a jeho aplikace na neziskovou organizaci Světlo pro Svět
Knespl, Vojtěch ; Lhotáková, Markéta (vedoucí práce) ; Jirošová, Pavla (oponent)
Tato diplomová práce analyzuje roli běžecky-orientovaného charitativního fundraisingu a jeho dopad na neziskové organizace. Práce zahrnuje dopady různých metod neziskového marketingu a fundraisingu cílených směrem k dárcum, současným i těm potenciálním. První část práce je věnována vysvětlení obecných pojmů a konceptu neziskových organizací. Práce se také zaměřuje na vysvětlení pozice marketingu v neziskovém sektoru a některých postupů použitých při fundraisingu. Autor následně identifikuje několik hlavních typů, jak neziskové organizace získávají prostředky pomocí běhu. Všechny tyto typy jsou podpořeny příklady z reálného života. Závěrečná část obsahuje detailní mapování běžecky-orientovaných charitativních akcí v České Republice a jejich rozbor napomáhá autorovi vymezit klíčové faktory úspěchu, které by měli být užiti při tvorbě nového fundraisingového a marketingového plánu lokální neziskové organizace Světlo pro Svět.

Účinnost nástrojů internetového marketingu
Mynář, David ; Stříteský, Václav (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent)
Diplomová práce se zabývá charakteristikou a porovnáním tří nástrojů výkonnostního marketingu na internetu - optimalizace pro vyhledávače (SEO), Pay per click reklam v sítích AdWords a Sklik a reklamou na sociální síti Facebook. V teoretické části analyzuje specifické výhody a omezení jednotlivých nástrojů a charakterizuje aktuální trendy ve vývoji těchto nástrojů. Praktická část srovnává SEO, PPC a Facebook reklamy z hlediska ceny a kvality návštěvy. Srovnání je provedeno na datech 74 klientů agentury Fresh Services z let 2014 až 2016. Zjišťuje statisticky významné rozdíly v cenách za návštěvu mezi nástroji, naopak zjištěné rozdíly v míře konverze se neprokázaly jako statisticky významné. V závěru práce poskytuje doporučení pro využití těchto nástrojů se zaměřením na malé a střední firmy.

Analýza procesu vstupu firmy Chupa Chups S.A. na mezinárodní trhy
Žáčková, Veronika ; Bílková, Jana (vedoucí práce) ; Král, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá procesem vstupu španělské firmy Chupa Chups S.A. na mezinárodní trhy s jejími klíčovými produkty - klasickým lízátkem Chupa Chups a bonbóny Smint. V práci je nejprve společnost představena a zasazena do konkurenčního prostředí, poté se práce věnuje formám a chronologii vstupů do jednotlivých zemí a nakonec práce analyzuje mezinárodní marketingovou strategii společnosti Chupa Chups. V práci jsou analyzovány také problémy, se kterými se společnost v procesu vstupu na mez. trhy potýkala.

Železnice jako alternativa námořní přepravy na relaci Asie-Evropa
Launerová, Martina ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Molková, Tatiana (oponent)
Cílem diplomové práce je porovnání námořní a železniční přepravy při přepravě zboží mezi Asií a Evropou, představení železnice jako alternativního způsobu přepravy a určení možností, jak zvýšit její konkurenceschopnost vůči námořní přepravě. První část práce analyzuje současnou situaci v námořní a železniční přepravě a zaměřuje se na jejich specifika a potenciál do budoucna. V praktické části je nastíněna problematika změny logistického systému fiktivní firmy. Námořní a železniční přeprava je porovnávána z pohledu rizik, cen a doby přepravy. Poslední část práce se zabývá možnostmi zvýšení konkurenceschopnosti železnice do budoucna.

CSR activities of the chosen brand
Marečková, Barbora ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Mihališinová, Varéria (oponent)
Diplomová práce se zabývá aktivitami v oblasti společenské odpovědnosti a hodnotí oblast tvorby sdílených hodnot značky výrobce slovenských sýrů a sýrových specialit. Cílem je tyto aktivity důkladně zanalyzovat, vyhodnotit, na základě toho navrhnout jejich správnou komunikaci a cíle do budoucna, které navážou na současné aktivity. První část se věnuje popisu podstaty konceptu společenské odpovědnosti organizací (CSR), jeho vzniku, historii ve světě a v České republice. Popsaný je také koncept tvorby sdílených hodnot (CSV). Následují trendy komunikace společenské odpovědnosti na sociálních sítích a dalších on-line médiích. Druhá část je zaměřena především na konkrétní značku, popis její historie, hlavních atributů. Analyzuje probíhající aktivity, obsahuje návrh jejich komunikace a návrh aktivit, kterým by se značka mohla věnovat v budoucnu.