Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24,221 záznamů.  začátekpředchozí24212 - 24221  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.70 vteřin. 

Integrace dítěte s DMO do dětského letního tábora se zaměřením na dramatickou tvorbu - případová studie
Fuková, Běla ; Flemrová, Miroslava (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název: Integrace dítěte s DMO do dětského letního tábora se zaměřením na dramatickou tvorbu - případová studie Cíle: Hlavním cílem této práce je sledovat vliv integrace na pozorovaného Josefa K. a jeho okolí a to jak v průběhu čtrnáctidenního dětského letního tábora zaměřeného na dramatickou tvorbu tak v průběhu celoročně konaného dramatického kroužku. Metody: V mé práci jsem použila extrospektivní metodu nepřímého, otevřeného pozorování jednoho konkrétního dítěte, a to jak krátkodobého - po dobu konání čtrnáctidenního letního tábora, tak dlouhodobého - v kroužku dramatické výchovy konaném jedenkrát týdně. Další metodou sběru dat byly individuální a skupinové rozhovory s ostatními účastníky tábora rozdělenými do ohniskových skupin podle věku (skupiny 5-7 let, 8-10 let, 11-13 let, 14-16 let, praktikanti, vedoucí), a s ohniskovou skupinou tvořenou členy dramatického kroužku. Získané informace jsem zapisovala do záznamových archů. Výsledky: Pozorovaný jedinec se díky volnočasovým aktivitám, které navštěvuje spolu se zdravými dětmi, seznamuje s běžným životem a umí se v něm orientovat. Je si plně vědom toho, že má komunikační omezení a dokáže rozpoznat, kdy mu okolí rozumí a kdy ne. Ostatní účastníci kroužku či tábora vnímají jeho přítomnost jako klad a možnost rozvoje vlastní empatie a přirozené...

Společenská odpovědnost firem: strategická výhoda a vliv na finanční výkonnost : case study z České republiky
Müllerová, Michaela ; Hák, Tomáš (vedoucí práce) ; Kašparová, Klára (oponent)
Společenská odpovědnost firem je konceptem dobrovolného přijetí odpovědnosti za dopady svých aktivit na okolí a skupiny, jichž se aktivity firem přímo či nepřímo dotýkají. Společenská odpovědnost firem je dnešní značkou a zárukou toho, že firmy provozují své aktivity nejen v rámci zákonných požadavků a morálních standardů společnosti, ale míří daleko za hranice legislativy a základních morálních hodnot společnosti. Firmy svou společenskou odpovědností demonstrují, že se angažují na řešení společenských otázek, suplují funkci státu při podpoře sociálně slabších či znevýhodněných skupin, ale také vyvíjejí aktivity, které mají pozitivní dopady na životní prostředí, zastávají etické zásady podnikání, pečují o své zaměstnance, distancují se od korupce a úplatkářství atd. Tato práce se zabývá nestranným představením konceptu společenské odpovědnosti od jejich kořenů po současné přístupy, nestraně představuje hlavní názorové proudy i přidružené teorie, které koncept společenské odpovědnosti firem v jistých aspektech formovaly. Dále seznamuje s otázkou vlivu společenské odpovědnosti na finanční výkonnost firem a představuje důležité empirické výzkumy v této oblasti s různorodými výsledky. Z těchto studií pak čerpá metodu a ověřuje aplikovatelnost na české prostředí, vč. empirického ověření. Výsledky analýz...

Spolupráce MŠ a center EVVO v Jihočeském kraji
ŠTENGLOVÁ, Denisa
Ve své práci se zabývám realizací environmentální výchovy v mateřských školách za využití spolupráce s centry EVVO (Environmentální vzdělávání, výchova a osvěta) v Jihočeském kraji. V oblasti školství je EVVO jedním z průřezových témat zaneseným v Rámcových vzdělávacích programech pro všechny úrovně vzdělávání ? předškolní, základní, základní s úpravou vzdělávání žáků s lehkou mentální retardací, pro obor vzdělání základní škola speciální, pro gymnázia, pro odborné vzdělávání. Obecným cílem environmentální výchovy je probudit v člověku zájem o přírodu a vést ho k ochraně životního prostředí. V Rámcovém vzdělávacím programu předškolního vzdělávání je environmentální výchova zastoupena oblastí nazvanou Dítě a svět. Ale prostupuje i ostatními oblastmi, protože se jedná o téma průřezové. K realizaci environmentální výchovy v mateřské výchovy můžeme využít mnoha metod a prostředků. Také můžeme využít některé ze služeb center EVVO. V Jihočeském kraji je celkem 12 center EVVO, která nabízejí své služby v rámci environmentální výchovy mateřským školám. Cílem mé práce bylo zjistit nabídku programů a služeb center EVVO pro mateřské školy v Jihočeském kraji a zjistit, zda mateřské školy v Jihočeském kraji považují nabídky center EVVO za dostačující. Dále jsem se ještě zaměřila na realizaci environmentální výchovy u integrovaných dětí s postižením v mateřské škole a také na to, zda jsou centra ochotna a schopna své služby uzpůsobit těmto dětem. K získání výsledků jsem použila výzkum kvalitativní, metodu dotazování techniku rozhovor. Z výsledků vyplývá, že centra EVVO mají širokou nabídku služeb zahrnující škálu výukových programů pro mateřské školy, řadu projektů, také pořádají příležitostné akce, semináře pro pedagogy, různé přednášky, soutěže, výstavy, poskytují mateřským školám metodickou podporu, zapůjčují různé materiály a pomůcky a nabízejí poradenství v oblasti ekologické výchovy. Nejvíce využívanými centry EVVO v Jihočeském kraji jsou CEGV Cassiopeia a Ochrana Fauny ČR. Mateřské školy jsou s nabídkou služeb center EVVO spokojeny. Na jejím obsahu by nic nezměnily. Nejvíce využívají jejich výukové programy a semináře pro pedagogy. Co se týká integrovaných dětí, centra EVVO se snaží své služby maximálně uzpůsobit jejich potřebám. Mateřské školy jsou s nabídkou spokojeny a oceňují snahu center EVVO o maximální uzpůsobení služeb této cílové skupině. A ještě doplňují, že při práci s těmito dětmi je nutné uzpůsobit činnosti jejich možnostem. V centrech EVVO převážně chybí programy cíleně zaměřené na děti s postižením, což vidím jako velký nedostatek. První vlaštovkou v Jihočeském kraji v tomto byl projekt CEGV Cassiopeia ?Nevidím, neslyším, ale vím, který byl zaměřen na EVVO pro žáky s postižením ze ZŠ. Myslím si, že tato skutečnost by se měla změnit. Příkladem může být projekt Zahradní terapie - Gartentherapie realizovaný obecně prospěšnou společností Chaloupky, který je zaměřen na sociální zapojení a inkluzi znevýhodněných skupin. Environmentální výchova v mateřské škole má své opodstatnění, jak vyplývá nejen z teoretických poznatků, ale i z praxe. Dítě v předškolním věku si vytváří své hodnoty, můžeme ho tak vést k lásce a úctě k přírodě a k její ochraně.

Vyhodnocení plavecké a běžecké výkonnosti členů SCM v triatlonu v období 2005-2007
Rybín, Jan ; Horčic, Josef (vedoucí práce) ; Kovářová, Lenka (oponent)
SOUHRN NÁZEV PRÁCE: Vyhodnocení plavecké a běžecké výkonnosti členů SCM v triatlonu v letech 2005-2007 JMÉNO: Jan Rybín STUDIJNÍ OBOR: Tělesná výchova a sport JMÉNO ŠKOLITELE: PaedDr. JosefHorčic, Ph.D. V diplomové práci je na základě zpracování výsledků testů v ročních treninkových cyklech 2005 - 2006 a 2006 - 2007 vyhodnocena a porovnána úroveň plavecké a běžecké výkonnosti triatlonistů sportovních center mládeže. Výkonnost je porovnávána dle věkových kategorií, dále s věkově stejnou skupinou elitních triatlonistů z Německa a s výkonností členů sportovních center mládeže z let 2003-2004. 7 KLÍČOVÁ SLOVA: triatlon - mládež, plavecká a běžecká výkonnost, motorické testy. SUMMARY TITTLE OF THE THESIS: The aim ofthe thesis is to asses and compare the efficiency swimming and running oftriathletes enrolled in Youth Sport Centers. The information gained is based on the two years observation ofthe training programm 2005- 2006 and 2006-2007 AUTHOR: Jan Rybín BRANCH OF STUDY: Physical education and sport TUTOR: PeadDr. JosefHorčic, Ph.D. The aim ofthe thesis is to asses and compare the efficiency oftriathletes enrolled in Youth Sport Centers. The information gained is based on the two years observation ofthe training programm 2005-2006 and 2006-2007. The efficiency is compared in categories, furthermore with the...

Run-off analýzy v neživotním pojištění
Bestová, Jana ; Vítková, Marcela (vedoucí práce) ; Šlechtová, Jarmila (oponent)
Tato práce se zabývá základními metodami pro stanovení odhadu výše IBNR rezervy. Podrobně popisuje metodu chain ladder, Mackův model a Mnichovskou metodu chain ladder. Dvě poslední jmenované metody umožňují stanovit kromě bodového odhadu rezervy též střední kvadratickou chybu odhadu. U všech metod vždy uvádíme teoretické základy a následně aplikaci na reálných datech o škodách. Na závěr pak provedeme srovnání uvedených metod z hlediska jejich použitelnosti v praxi a výpočet run-off analýzy odhadů rezerv.

Running Training in Angloamerican and Czech Literature
Brychcínová, Veronika ; Korbel, Vladimír (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 tel.: +420 221 900 111 www.pedf.cuni.cz IČ 00216208 DIČ CZ00216208 Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 17/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není k dispozici.

Významní harfisté 20. století
Brateljevic, Ana ; BOUŠKOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; Váchalová, Libuše (oponent)
Tato práce se věnuje šesti nejvýznamnějším harfistům 20. století. Každá kapitola je zaměřena na jednoho z nich a ukazuje, jak přispěli rozvoji harfového umění. Poslední kapitola srovnává jejich přínos v skladatelském, pedagogickém a interpretačním oboru. Marcel Tournier obohatil harfový repertoár a vychoval řadu dalších harfistů; Grandjany a Salzedo rozšířili francouzskou harfovou školu do Spojených států a rozvinuli ji odlišnými směry. Zabaleta, světově známý interpret, seznámil publikum s novým repertoárem, ale také s harfou obecně. Alberto a Victor Salvi začali kariéru podobně, ale poté Alberto pokračoval jako interpret, zatímco Victor založil jednu z nejvýznamnějších společností pro výrobu harf, která dodnes úspěšně působí.

Rozvoj vysokorychlostní železniční dopravy ve Španělsku
Fujdlová, Simona ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Hrabaň, Adam (oponent)
Práce popisuje postavení železniční dopravy ve Španělsku a zaměřuje se zejména na současný rozvoj vysokorychlostní železniční dopravy. Pozornost je věnována vlakům AVE, které jsou provozovány na nově vybudované infrastruktuře, ale také dalším vysokorychlostním vlakům, které využívají konvenční tratě s iberským rozchodem. Cílem je poukázat na pokrok, kterého bylo dosaženo v této oblasti, zachytit síť vystavěných i plánovaných vysokorychlostních tratí, jejich přechod do sousedních států a proces začleňování Španělska do systému Transevropských dopravních sítí. V rámci analýzy tarifní politiky se práce věnuje základním a zvýhodněným tarifům uplatňovaných společností Renfe Operadora ve sféře vysokorychlostních dálkových osobních vlaků.

Development of browser-based desktop-oriented web applications
Mihályi, Ondrej ; Nečaský, Martin (oponent) ; Hnětynka, Petr (vedoucí práce)
V súlade s modernými trendami vývoja webových služieb, aplikácie, ktoré bežia na internete, sa stávajú komplexnejšími a bohatšími na vlastnosti. To všetko sa deje, zatiaľ čo sa počítače a kapacita sieťových prenosov čoraz viac zlepšuje. Môžeme pozorovať veľa často inovatívnych spôsobov vývoja aplikácií, ktoré sa pokúšajú preklenúť obmedzenia webového prostredia. Žiaľ, málo technológií alebo nástrojov poskytuje podporu dostupnosti k dátam z ľubovoľného prostredia. Táto diplomová práca má za cieľ navrhnúť metódu pre vývoj košatých webových aplikácií, ktoré poskytujú transparentný prístup k užívateľským dátam v rôznych prostrediach a podmienkach.

Převod záznamu piana z WAV do MIDI
Bednařík, Jan ; Černocký, Jan (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh systému pro strojový převod polyfonních nahrávek piana z audio formátu WAV do MIDI. Práce popisuje problematiku rozpoznání tónů v hudebních záznamech a předkládá návrh řešení postavený na pravděpodobnostním modelu využívajícím metodu Probabilistic Latent Component Analysis. Pro trénování modelu byly použity nahrávky jednotlivých tónů digitálního piana. Navržený systém byl následně testován na sadě syntetizovaných nahrávek klasické hudby z databáze Classical Piano Midi i na sadě nahrávek piana Korg SP-250 a následně byl vyhodnocen za pomoci odlišných metrik. V závěru jsou výsledky úspěšnosti rozpoznání porovnány s jinými již existujícími systémy.