Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24,135 záznamů.  začátekpředchozí24126 - 24135  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.60 vteřin. 

Srovnávání procesu integrace dětí v běžných základních školách a ve školách s programem Začít spolu
Šindelářová, Veronika ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Tato práce si klade za cíl přiblížit a co nejkonkrétněji popsat proces a organizaci integrace (inkluze) dětí v běžných základních školách a v základních školách se vzdělávacím programem Začít spolu. Záměrem je tyto dva typy škol postavit vedle sebe a provést srovnání jejich přístupu k dané problematice. Výsledky by měly pomoci rodičům dobře zvolit instituci pro základní vzdělávání svých dětí, které mají jakékoli znevýhodnění, měly by pomoci také pedagogům, kteří hledají co nejvíce podnětů a možností k začlenění všech žáků do třídy. Důležitým vedlejším výstupem šetření je zjistit, jak kvalitně jsou učitelé a učitelky na 1. stupni základních škol seznámeni s procesem integrace žáků.

Grafický kalkulátor TI-89 Titanium
Pelcová, Kateřina ; Dvořák, Petr (vedoucí práce) ; Zhouf, Jaroslav (oponent)
Cílem mé bakalářské práce bylo prozkoumat možnosti, které grafický programovatelný kalkulátor TI-89 Titanum skýtá a vytvořit přehledného průvodce jeho funkcemi, doplněného o mé vlastní zkušenosti. Účelem nebylo poukázat pouze na dobré vlastnosti a výhody práce s kalkulátorem, ale upozornit i na nedostatky a určitá úskalí, na která je dobré si při výpočtech dávat pozor.

Vliv změny financování rodičovského příspěvku na rozhodování matek
MARKOVÁ, Eva
Abstract Výše rodičovského příspěvku byla do konce roku 2007 taková, že řada příjemců, zejména bez kvalifikace nebo s nízkou kvalifikací, ve svém zaměstnání obdobné výše výdělku nedosáhla, což vedlo k situaci, kdy návrat do zaměstnání byl pro tyto rodiče finančně nevýhodný. Nový systém rodičovské dovolené umožňuje čerpat rodičovský příspěvek v průběhu kratšího nebo naopak delšího období s rozdílnou výší finančního obnosu. Cílem práce bylo zmapovat volbu rodičovského příspěvku a důvody této volby. Z tohoto cíle jsem si stanovila následující hypotézy. 1. Ženy v pracovním poměru na dobu určitou volí kratší alternativu rodičovské dovolené než ženy v pracovním poměru na dobu neurčitou. 2. Ženy s vyšším příjmem v zaměstnání volí kratší rodičovskou dovolenou než ženy s nižším příjmem. Pro získání potřebných údajů k dosažení vytyčených cílů bylo užito techniky dotazníku. Dotazník byl anonymní, byl určen ženám po porodu a skládal se z 12 otázek. Celkem bylo rozdáno 159 dotazníků v období dvou měsíců v roce 2008. Stanovené hypotézy byly vlastním výzkumem potvrzeny. Z výsledků dále vyplývá, že nejžádanější variantou rodičovské dovolené je doba na tři roky za 7 600 Kč. Jako důvod pro tuto variantu respondentky uvádějí výhodu, že zaměstnavatel ,,drží`` místo tři roky a ony se mohou naplno věnovat dítěti. Také výši příspěvku shledávají jako přijatelnou. O možnosti využití výdělku na rodičovské dovolené většina dotazovaných teprve rozmýšlí, konkrétní pracovní uplatnění neví. Zastoupení matky v péči o dítě obstarává nejvíce rodina. Nedůvěra v chůvu (paní na hlídání) převažuje. Respondentky, které by výchovu chůvě svěřily, jsou především ženy ve věku 18-25 let. Změny, které proběhly v oblasti úpravy rodičovské dovolené a rodičovského příspěvku, by měly být doprovázeny také odpovídajícími změnami v dalších oblastech kombinování práce a rodiny, jako jsou například zařízení předškolní péče a výchovy pro děti mladší tří let, dále pak rozšíření nabídky flexibilních forem pracovní doby. Rodinná i zaměstnanecká politika by se měla více zaměřit na podporu návratu na trh práce po rodičovské dovolené.

Ko-simulace pomocí komunikačního serveru mezi MATLAB/Simulink a FPGA
Bartosinski, Roman ; Kadlec, Jiří
Článek popisuje FPGA komunikaci s MATLAB pomocí komunikačního serveru pro USB a sériový port RS232



Základy fyziky klasických kruhových urychlovačů pro radiologické asistenty
VESELÁ, Barbora
Jako vybraná teorie přenosu poznatků z vědecké radiologické fyziky (v oblasti fyzikálních základů klasických kruhových urychlovačů) ke studentům radiologických oborů byla použita teorie kurikulárního procesu. Tato teorie byl ve světě formulovaná např. M. Paschem, T. G. Gardnerem, M. Certonem, M. Gaylovou, v České a Slovenské republice např. J. Průchou, J. Brockmeyerovou, P. Tarábkem, P. Záškodným. Na základě teorie kurikulárního procesu lze také v oblasti radiologické fyziky definovat kurikulární proces jako posloupnost transformací T1-T5 variantních forem kurikula: "konceptuální kurikulum" jako sdělitelný vědecký systém radiologické fyziky (první variantní forma kurikula jako výstup transformace T1 od vědeckého systému ke sdělitelnému vědeckému systému) "zamýšlené kurikulum" jako vzdělávací systém radiologické fyziky (druhá variantní forma kurikula jako výstup transformace T2 od sdělitelného vědeckého systému ke vzdělávacímu systému) "projektové kurikulum" jako vzdělávací projekt radiologické fyziky (třetí variantní forma kurikula jako výstup transformace T3 od vzdělávacího systému k výukovému projektu) "implementované kurikulum-1" jako připravenost pedagoga na vzdělávání v radiologické fyzice (čtvrtá variantní forma kurikula jako první výstup transformace T4 od výukového projektu k realizaci výuky) "implementované kurikulum-2" jako výsledky vzdělávání v radiologické fyzice (pátá variantní forma kurikula jako druhý výstup transformace T4 od výukového projektu k realizaci výuky) "dosažené kurikulum" jako použitelné výsledky vzdělávání v radiologické fyzice (šestá variantní forma kurikula jako výstup transformace T5 od realizace výuky k uplatnění dosažených výsledků výuky).(24) V bakalářské práci byly v oblasti fyzikálních základů klasických kruhových urychlovačů použity transformace mezi zamýšleným kurikulem, projektovým kurikulem, implementovaným kurikulem-1 a implementovaným kurikulem-2. Tyto transformace byly uskutečněny prostřednictvím vazeb mezi edukačním textem, experimentální výukou, přípravou na experimentální výuku a položením edukačního testu studentům radiologických oborů k zjištění výsledků experimentální výuky v oblasti fyzikálních základů klasických kruhových urychlovačů. K ověřování hypotéz bakalářské práce byly použity vedle metod deskriptivní statistiky také metody statistiky matematické: neparametrické testování a dvojvýběrový t-test. Neparametrické testování bylo použito pro test normality znalostí dosažených experimentální výukou. Dvojvýběrový t-test byl použit k porovnání znalostí z oblasti fyzikálních základů klasických kruhových urychlovačů u studentů prezenčního a kombinovaného studia. Bakalářská práce vycházela z ověřování dvou hypotéz: a) přiměřený edukační text v oblasti fyzikálních základů klasických kruhových urychlovačů lze vytvořit aplikací kurikulárního procesu b) znalosti studentů v oblasti fyzikálních základů klasických kruhových urychlovačů získané na základě vypracovaného edukačního textu budou mít normální rozdělení. Obě tyto hypotézy byly následně potvrzeny statistickým zpracováním výsledků, které byly získány experimentální výukou a položením edukačního testu studentům. Rovněž byla potvrzena dílčí hypotéza, že mezi znalostmi studentů prezenčního a kombinovaného studia nebude na hladině statistické významnosti 0,05 statisticky významný rozdíl. Na základě ověřených hypotéz a přehledu dalších dosažených výsledků bakalářské práce lze považovat cíle bakalářské práce za splněné.

Výtvarná hra v předškolním věku
KOČÍ, Veronika
Bakalářská práce je členěna na teoretickou a praktickou část, přičemž teoretická část obsahuje kapitoly zabývají se charakteristikou předškolního věku z pohledu vývojové psychologie, výtvarnou výchovou a jejími nástroji pro užití v předškolním vzdělávání a legislativními předpisy pro předškolní vzdělávání v České republice. Pro praktickou část jsem zvolila srovnání "výtvarného pojetí" předškoláků v souvislosti s nadcházející školní docházkou (estetické cítění, rozvoj jemné motoriky a s ní související grafomotoriky).

Základní prvky freestyle snowboardingu
Vocásek, Zdeněk ; Vomáčko, Ladislav (oponent) ; Gnad, Tomáš (vedoucí práce)
Název práce: Základní prvky freestyle snowboardingu Cíl diplomové práce: Cílem této diplomové práce je vytvoření videopořadu o freestylových disciplínách snowboardingu. Metodika práce: Analýza teoretických podkladů Tvorba teoretických popisů triků pro vznik videozáznamu Vytvoření videozáznamu - výběr triků a skoků - volba jezdců - volba terénu Vytvoření instruktážního videopořadu - střih natočeného materiálu - zvukový komentář - tvorba grafiky Výsledky: Freestyle snowboarding je sportem, který získává popularitu mezi dětmi i dospělými. Proto naše práce bude sloužit nejen jako úvod do základů freestyle snowboardingu, ale také může pomoci k jeho zdokonalení. Klíčová slova: Snowboarding, freestylové disciplíny snowboardingu.

Bedtime story and sleep! Regulating the use of television in raising children under 6 years of age
Švecová, Martina ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent) ; Štoll, Martin (oponent)
Rigorózna práca: "Večerníček a do postele! Regulácia užívania televízie vo výchove dieťaťa do šiestich rokov" popisuje spôsob a intenzitu, akými rodičia regulujú detské pozeranie televíznych programov. Nakoľko však televízor (ako vec) už dávno nie je v našich domácnostiach jediným zobrazovacím zariadením a televízia (ako inštitúcia) jediným vysielateľom televíznych obsahov, práca zahŕňa aj pozeranie programov na ostatných zobrazovacích zariadeniach ako počítač, tablet, notebook a smartphone, ktoré sú pripojiteľné k internetu. Cieľová skupina, na ktorú sa v práci zameriavam, sú deti od 0 do 6 rokov. Vychádzam z dvoch hypotéz. Prvá je, že rodičia majú tendenciu deti "odkladať" pred televíziu a to z rôznych dôvodov. Druhá hypotéza predpokladá, že rodičia nevenujú pozornosť času a typom programov, ktoré dieťa pozerá. A to už v jeho rannom veku, kedy je najzraniteľnejšie. Teoretická časť sa skladá z dvoch kapitol. Prvá popisuje aké miesto a význam má televízor (ako vec), televízia (ako inštitúcia) a televízne programy (ako sledované audiovizuálne obsahy) v našich domácnostiach a venuje sa vplyvom televízie na socializáciu dieťaťa v rodine. Druhá kapitola popisuje pozitívne aj negatívne vplyvy médií (televíznych programov) na deti v skúmanej vekovej kategórií. Zaoberá sa tiež špecifickými vlastnosťami...