| |
| |
| |
|
Mapy rizik vyplývajících z povodňového nebezpečí v ČR
Český statistický úřad, Praha ; Vysoká škola ekonomická v Praze, Institut pro ekonomickou a ekologickou politiku při FNH ; Masarykova univerzita v Brně, ESF ; České vysoké učení technické v Praze, Fakulta stavební ; Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební ; Výzkumný ústav vodohospodářský T.G. Masaryka, v.v.i., Praha ; Kahoun, Jaroslav ; Malý, Vítězslav ; Vítek, Leoš ; Kubíček, Jan ; Slavíková, Lenka ; Bakoš, Eduard ; Selešovský, Jan ; Kalouda, František ; Rektořík, Jaroslav ; Horský, Martin ; Satrapa, Ladislav ; Čejda, Marek ; Marčíková, Miriam ; Chubna, Libor ; Dvořák, Ladislav ; Duchan, David ; Uhmannová, Hana ; Dráb, Aleš ; Říha, Jaromír ; Polenka, Evžen ; Ošlejšková, Jana ; Dzuráková, Miriam ; Řídká, Andrea ; Balvín, Pavel ; Pavlovský, Ladislav ; Štěpánková, Pavla ; Drbal, Karel
Cílem projektu je ukázat potenciál škod a rizik za povodně s dobou opakování 5, 20 a 100 let, případně při návrhové povodni, nebo selhání protipovodňových objektů. Řešení směřuje k splnění základního cíle zpracovat mapy rizik vyplývající z povodňového nebezpečí v ČR. Detailní propracování metod tvorby map rizik na třech rozdílných povodích Lužnice, Nežárky, Kyjovky, Horní Opavy umožní, aby metody mohly být plošně nasazeny na vyhodnocení povodňového rizika na celém zbývajícím území a poskytly tak výsledky vzájemně porovnatelné mezi různými oblastmi republiky. Tak bude umožněno posuzování naléhavosti praktického řešení ochrany před negativními účinky povodní na různých místech ČR. Povodí Lužnice a Nežárky - doplnění informací o využití území, formalizovaná mapa místních rizik, výpočet extrémních povodní Q300 a Q500, vyjádření rizika na základě potencionálních škod na Lužnici a Nežárce, citlivostní analýza, stanovení zranitelnosti území, srovnání povodňových rizik. Povodí Kyjovky - finalizace map ohrožení a rizika, 2D model v lokalitě Kyjov, identifikace citlivých objektů, stanovení počtu ohrožených osob dotčených povodňovým nebezpečím. Povodí Horní Opavy - metoda řešení, srovnání map ohrožení vytvořených na podkladě výpočtů pomocí D a 2D modelu. Metodické postupy kvantitativního vyjádření rizik. Standardy míry ochrany před negativními účinky povodní. Možnosti prezentace map ohrožení a rizika v digitální formě prostřednictvím mapového serveru.
|
| |
| |
| |
|
Studie pro stanovení kapacit zařízení pro splnění směrnic ES 98/2008‚ o odpadech a 199/31 ES‚ o skládkách odpadů
Novák, Pavel
Studie se zabývá současným nastavením cílů POH pro materiálové využití komunálních odpadů v porovnání s toky kovů, plastů, skla, papíru a bioodpadů pocházejících z KO. Porovnává současné řešení dané nařízením vlády č. 197/2003 Sb. oproti rámcové směrnici evropské rady a parlamentu ES 98/2008 o odpadech. Je předložena analýza kapacit zařízení potřebných pro plnění cílů stanovených směrnicemi ES podle porovnávaných variant. Je popsán návrh podpory v podobě přímé finanční podpory investic v odpadovém hospodářství z OP ŽP, SFŽP a rozpočtových zdrojů. Jsou analyzovány legislativní změny potřebné pro dosažení cílových hodnot stanovených směrnicemi ES pro snížení skládkování a pro zvýšení využívání odpadů, jmenovitě směrnicí Rady 199/13 ES o skládkách odpadů a rámcovou směrnicí Evropského parlamentu a Rady 98/2008 o odpadech.
|
| |
|
Problems of advertising in business and ecomonic competition within the frame of European Union
KUPSOVÁ, Jitka
Objectives of this thesis is concentrate on problems of advertising in business and economic competition within the frame of EU. Thesis analyse advertising as such. In this thesis, there is a description of notion advertising, history of advertising, functions, objectives{\dots}etc. Consenquently there is a description of medium for advertising. In Czech republic, the advertising is legally regulate by public law and by private law. At the same time, it use also nonlegal instruments for regulation. It is self-regulation by the help of Ethics code. Ethics code is published by RPR (Rada pro reklamu). It watch over ethics and mind of advertising. Unfair competition is behaviour in economic competition, which is in violation of good manners and is qualified to evocate injury of others competitors or consumer. Unfair competition is for example false advertising, embracery, impeachment{\dots}etc. Economic competition is regulate and controlled by ÚOHS (Úřad pro ochranu hospodářské soutěže). It create condititons for subvention and protection. Competition law is used in case of violation against conditions of economic competition. It is for example abuse of dominant position, association of competitors or forbidden agreements. Within the frame of law, it exists sanctions for protections againts infringement of economic competition and unfair competititon. Concerning advertising in the European Union, it is analogous to advertising in Czech republic. For regulation, there is many EC directives regulating advertising.
|