Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  začátekpředchozí24 - 33  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Porovnání technologií pro objektově relační mapování
Fatrdla, Pavel ; Burget, Radek (oponent) ; Zendulka, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá současnými technologiemi pro objektově relační mapování (ORM) v jazyce Java. Stručně se věnuje i konkurenčním technikám perzistence objektů v souborech, objektových a objektově-relačních databázích. Hlavním pilířem práce je však perzistence objektů v relačních databázích pomocí rámců pro ORM. Práce začíná studiem obecných postupů a problémů, které tyto rámce musí řešit. Dále jsou zde vybrány konkrétní ORM rámce a ty jsou podrobněji rozebrány a demonstrovány na ukázkové aplikaci. Součástí práce je podrobný popis problémů, se kterými jsem se při jejich implementaci setkal. V závěru práce dochází k ohodnocení a srovnání jednotlivých rámců.
Minimalistický objektově orientovaný "ray tracer"
Roženský, Mário ; Hradiš, Michal (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Práce podává přehled o vykreslování scény pomocí metody ray tracing. Zabývá se jednotlivými aspekty při tvorbě aplikace využívající tuto metodu, jako jsou výpočty průsečíků, výpočet osvětlení apod. Je zde popsán základní algoritmus výpočtu jednoho snímku scény. Detailně jsou rozebrány jednotlivé třídy objektového návrhu. U každé je podrobný popis co daná třída dělá, proč byla do modelu zařazena a jsou vysvětleny důležité metody, které daná třída používá. Součástí je také ukázková aplikace demonstrující využití modelu v praxi a jeho snadnou použitelnost.
Nástroj pro podporu vývoje softwarových systémů
Hala, Karel ; Janoušek, Vladimír (oponent) ; Kočí, Radek (vedoucí práce)
Nástroj pro podporu vývoje softwarových systému je aplikace  sloužící pro vizuální znázornění průběhu vývoje aplikace. Slouží k porozumění požadavků od zákazníka, tyto požadavky převádí do objektového návrhu s možností popisu chování tříd pomocí objektově orientovaných Petriho sítí. V této práci se postupně popíší nástroje věnující se tomuto tématu, vyberou se jednotlivé diagramy a popíše se způsob implementace těchto diagramů. V závěru budou představeny možná rozšíření.
Návrh a analýza sportovního informačního systému
Stružka, Jaroslav ; Lukáš, Roman (oponent) ; Fiala, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce obsahuje popis analýzy, návrhu a následné implementace informačního systému. Informační systém je určena pro záznam a zveřejňování výsledků zápasů, tabulek skupin, informací o týmech, hračích a trenérech, statistik týmů a hráčů. Mimo výsledků zápasů systém eviduje také podrobnější události v zápasu jako počet diváků, autory branek, udělené karty, provedená střídání a časy těchto událostí. Dále uchovává informace o stadionech, na kterých se jednotlivé zápasy hrají. Součástí systému má být prvek umělé inteligence. Ten dokáže na~základě podmínek, které popisují zápas, přiřadit sestavu rozhodčích k jednotlivým zápasům
Automatické vyhodnocování e-learningových testů
Hort, Jan ; Fapšo, Michal (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá výzkumem automatického vyhodnocování e-learningových testů. Tato technika je užitečná pro oblasti počítačem řízené vyučování, e-elearningu a inteligentních výukových systémů. Rozšiřuje možnosti testování znalostí studentů v online prostředí. Práce se také zabývá normami pro oblast vzdělávání a inteligentními vývojovými systémy. Také stručně seznamuje s některými projekty z oblasti výukových inteligentních systémů.
Automatické generování UML diagramu tříd
Brázdil, Martin ; Bartík, Vladimír (oponent) ; Kreslíková, Jitka (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou, návrhem a implementací aplikace pro automatické generování UML diagramu tříd. Aplikace je koncipována jako webová služba, což umožňuje vzdálený přístup, ale především neustálou aktuálnost vygenerovaného diagramu tříd. Vstupem služby je již přeložená libovolná aplikace psaná pro platformu C# .NET nebo Java. V práci je čtenář obeznámen se základy reverzního inženýrství pro zmíněné platformy a strukturou UML diagramu tříd. Následně jsou tyto znalosti aplikovány v návrhu a implementaci. Hlavním cílem práce je usnadnění a urychlení činnosti členů softwarových vývojových týmů.
Vývoj aplikace pro finanční poradce
Halinár, Petr ; Bradáč, Richard (oponent) ; Dydowicz, Petr (vedoucí práce)
V dnešní době, která se vyznačuje velikou konkurencí téměř v každém oboru, a lidé mají stále rostoucí požadavky a očekávání se stalo řízení vztahu se zákazníky jedním z klíčových prvků úspěchu. Jelikož v řadě případů je to jediný skutečně podstatný rozdíl. Lidé čím dál tím více spoléhají na dojmy a celkově na vystupování společnosti. Tato práce se nezabývá komplexním řízením se zákazníky, ale je cílena na zlepšení postavení finančních poradců v této oblasti. Aplikace, která je navrhnuta v rámci této práce ušetřím finančním poradcům hodiny zbytečného vyhledávání a procházení záznamů. Poskytne jim rovněž prostředek ke snadné a efektivní správě svého klientského portfolia.
Aplikace objektových metod v návrhu informačního systému platební instituce
Justová, Markéta ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Cílem diplomové práce je zhodnotit na základě definovaných kritérií, zda je vybraná objektově orientovaná (OO) metodika, tak jak byla jejím autorem nadefinována, plošně realizovatelná v praxi při návrhu informačního systému, s hlavním zaměřením na fázi analýzy nového core systému pro podporu procesů platební instituce a obchodníka s Forex. Diplomová práce se zabývá popisem vybraných OO metodik a notací využívaných při analýze a návrhu informačních systémů a následným zhodnocením reálného použití vybrané metodiky (Unified Process) v prostředí platební instituce. Konfrontuje teoreticky vymezenou vybranou OO metodiku s její aplikací při analýze IS, a to prostřednictvím praktických ukázek vytvořených v rámci případové studie.
Návrh využití vývojového rámce Scrum a modelovacího jazyka UML pro zefektivnění tvorby webových stránek.
Kučera, Antonín ; Oškrdal, Václav (vedoucí práce) ; Luc, Ladislav (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je návrh na využití agilních postupů vývojového rámce Scrum s modelovacím jazykem UML aplikovatelné při tvorbě webových stránek malého rozsahu. Důraz je především kladen na vytvoření typového modelu webových stránek aplikovatelného v praxi. Teoretická část má dvě stěžejní kapitoly. V kapitole "Agilní metodiky" jsou uvedeny principy agilního přístupu k tvorbě software. V další části této kapitoly jsou postupně charakterizovány jednotlivé agilní přístupy respektive agilní metodiky (Scrum, XP, ASD, FDD, DSDM, LD a Crystal). V kapitole "UML" je představen modelovací jazyk UML a jeho principy. Součástí kapitoly o UML je základní výčet diagramů jazyka, kdy jsou detailněji rozvedeny diagramy dále využité v praktické části (diagram případů užití, diagram tříd, sekvenční diagram, diagram aktivit a diagram nasazení). Praktická část diplomové práce je zaměřená na návrh typového modelu pro tvorbu webových stránek malého rozsahu. Typový model vychází jednak z poznatků z teoretické části této práce a jednak z praktických zkušeností autora práce v této oblasti. V úvodní části je nejprve představeno schéma modelu, kde jsou zobrazeny vzájemné návaznosti jednotlivých etap. V další části kapitoly jsou rozvedeny jednotlivé etapy, ve kterých je uplatněn princip agilního vývojového rámce Scrum a ukázky využití diagramů jazyka UML v jednotlivých etapách.
MOŽNOSTI VYUŽITÍ MODELOVACÍHO JAZYKA UML PŘI POPISU IS A JEHO APLIKACE NA PŘÍPADOVÉ STUDII
Šindelářová, Šárka ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Vratný, Petr (oponent)
Tato práce je zaměřena na analýzu možností a omezení využití modelovacího jazyka UML, jakožto nástroje pro analýzu, design a implementaci informačních systémů. Hlavním cílem práce je seznámení se způsoby využití tohoto jazyka v praxi, přičemž jeden z vybraných způsobů bude přímo aplikován na případové studii ProBodyShop v rámci fáze analýzy. Dalším cílem práce je stručná charakteristika principů a historie jazyka UML s uvedením existujících UML diagramů a CASE nástrojů potřebných pro samotné modelování. V neposlední řadě je cílem práce demonstrovat činnosti a rozhodování analytika informačních systémů při tvorbě detailní analýzy v rámci případové studie. Uvedených cílů bylo dosaženo studiem dostupné literatury věnované dané problematice, absolvováním školení na certifikační zkoušku z modelovacího jazyka UML, poznatky získané v praxi při vývoji informačních systémů a především aktivní konzultací se zadavatelem případové studie. Vlastní přínos práce spočívá ve vytvořeném základním analytickém podkladu pro vývoj a testy v rámci první fáze implementace projektu ProBodyShop a ukázka možné metody přístupu analytika při tvorbě analytického návrhu. Teoretická část práce pojednává o principech a historii jazyka UML, jejímž obsahem je základní charakteristika a vývoj UML, možnosti jeho využití a jednotlivé stavební bloky tohoto jazyka. Další část je zaměřena na modelování v UML 2, která představuje různé pohledy na model systému, jednotlivé diagramy a nástroje určené k modelování. Na základě specifikace požadavků zadavatele a teoretických poznatků je zpracována praktická část této práce, zaměřená na řešení případové studie ProBodyShop. Obsahem této části je seznámení se zadáním případové studie, výběr CASE nástroje a samotné zpracování UML diagramů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   začátekpředchozí24 - 33  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.