| |
| |
| |
|
Mapy rizik vyplývajících z povodňového nebezpečí v ČR
Český statistický úřad, Praha ; Vysoká škola ekonomická v Praze, Institut pro ekonomickou a ekologickou politiku při FNH ; Masarykova univerzita v Brně, ESF ; České vysoké učení technické v Praze, Fakulta stavební ; Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební ; Výzkumný ústav vodohospodářský T.G. Masaryka, v.v.i., Praha ; Kahoun, Jaroslav ; Malý, Vítězslav ; Vítek, Leoš ; Kubíček, Jan ; Slavíková, Lenka ; Bakoš, Eduard ; Selešovský, Jan ; Kalouda, František ; Rektořík, Jaroslav ; Horský, Martin ; Satrapa, Ladislav ; Čejda, Marek ; Marčíková, Miriam ; Chubna, Libor ; Dvořák, Ladislav ; Duchan, David ; Uhmannová, Hana ; Dráb, Aleš ; Říha, Jaromír ; Polenka, Evžen ; Ošlejšková, Jana ; Dzuráková, Miriam ; Řídká, Andrea ; Balvín, Pavel ; Pavlovský, Ladislav ; Štěpánková, Pavla ; Drbal, Karel
Cílem projektu je ukázat potenciál škod a rizik za povodně s dobou opakování 5, 20 a 100 let, případně při návrhové povodni, nebo selhání protipovodňových objektů. Řešení směřuje k splnění základního cíle zpracovat mapy rizik vyplývající z povodňového nebezpečí v ČR. Detailní propracování metod tvorby map rizik na třech rozdílných povodích Lužnice, Nežárky, Kyjovky, Horní Opavy umožní, aby metody mohly být plošně nasazeny na vyhodnocení povodňového rizika na celém zbývajícím území a poskytly tak výsledky vzájemně porovnatelné mezi různými oblastmi republiky. Tak bude umožněno posuzování naléhavosti praktického řešení ochrany před negativními účinky povodní na různých místech ČR. Povodí Lužnice a Nežárky - doplnění informací o využití území, formalizovaná mapa místních rizik, výpočet extrémních povodní Q300 a Q500, vyjádření rizika na základě potencionálních škod na Lužnici a Nežárce, citlivostní analýza, stanovení zranitelnosti území, srovnání povodňových rizik. Povodí Kyjovky - finalizace map ohrožení a rizika, 2D model v lokalitě Kyjov, identifikace citlivých objektů, stanovení počtu ohrožených osob dotčených povodňovým nebezpečím. Povodí Horní Opavy - metoda řešení, srovnání map ohrožení vytvořených na podkladě výpočtů pomocí D a 2D modelu. Metodické postupy kvantitativního vyjádření rizik. Standardy míry ochrany před negativními účinky povodní. Možnosti prezentace map ohrožení a rizika v digitální formě prostřednictvím mapového serveru.
|
| |
| |
| |
|
Studie pro stanovení kapacit zařízení pro splnění směrnic ES 98/2008‚ o odpadech a 199/31 ES‚ o skládkách odpadů
Novák, Pavel
Studie se zabývá současným nastavením cílů POH pro materiálové využití komunálních odpadů v porovnání s toky kovů, plastů, skla, papíru a bioodpadů pocházejících z KO. Porovnává současné řešení dané nařízením vlády č. 197/2003 Sb. oproti rámcové směrnici evropské rady a parlamentu ES 98/2008 o odpadech. Je předložena analýza kapacit zařízení potřebných pro plnění cílů stanovených směrnicemi ES podle porovnávaných variant. Je popsán návrh podpory v podobě přímé finanční podpory investic v odpadovém hospodářství z OP ŽP, SFŽP a rozpočtových zdrojů. Jsou analyzovány legislativní změny potřebné pro dosažení cílových hodnot stanovených směrnicemi ES pro snížení skládkování a pro zvýšení využívání odpadů, jmenovitě směrnicí Rady 199/13 ES o skládkách odpadů a rámcovou směrnicí Evropského parlamentu a Rady 98/2008 o odpadech.
|
| |
|
Problematika reklamy v podnikání a hospodářská soutěž v rámci EU.
KUPSOVÁ, Jitka
Cílem této práce je soustředit poznatky z oblasti problematiky reklamy v podnikání a hospodářské soutěže v rámci EU. Práce je zaměřena na reklamu jako takovou. Popisuje pojem reklamy, její historii, funkce, cíle{\dots}atd. Dále se pak soustředí na výběr média pro reklamu. Reklama v ČR je právně regulována jak veřejným právem, tak právem soukromým. Zároveň důležitou roli hraje mimoprávní nástroj regulace a to samoregulace za pomoci etických kodexů. Etický kodex reklamy je vydán Radou pro reklamu. Ta dohlíží na etiku a vkus reklamy. Nekalá soutěž vyjadřuje jednání v hospodářské soutěži, které je v rozporu dobrými mravy a je způsobilé přivodit újmu jiným soutěžitelům nebo spotřebitelům. Existuje několik jednání jako je klamavá reklama, podplácení, zlehčování, které označujeme jako nekalou soutěž. Hospodářská soutěž je kontrolována Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže. Ten vytváří podmínky pro podporu a ochranu. V případě porušení hospodářské soutěže existuje regulace soutěžním právem. Jako porušení chápeme například zneužití dominantního postavení, spojování soutěžitelů a zakázané dohody. V rámci práva existují sankce v případě porušení hospodářské soutěže i nekalé soutěže. Co se týká stavu reklamy v EU, pak existuje několik směrnic upravující reklamu. Globálně ale lze říci, že stav reklamy v EU je obdobný stavu v ČR.
|