Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23,886 záznamů.  začátekpředchozí23867 - 23876další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.58 vteřin. 

Právní úprava vyvlastnění
Burda, Zdeněk ; Drobník, Jaroslav (vedoucí práce) ; Franková, Martina (oponent)
75 Resume Cílem této práce je zprostředkovat čtenáři pojednání o právní úpravě vyvlastnění spolu s jejími příčinami a východisky. Vyvlastnění, jako meziodvětvový dynamický institut, prodělalo dlouhodobý vývoj. Současná právní úprava byla přijata poměrně nedávno a teprve aplikační praxe ukáže, zda bude nutné provést revoluční nebo kosmetické změny. Vyvlastnění představuje nucený zásah do majetkových práv na základě individuálního správního aktu, jehož hlavním předmětem jsou pozemky a potom až předměty další. Je potřeba si uvědomit, že ani změnou právní úpravy nelze postihnout všechny problémy a nejasnosti, které se mohou v procesu vyvlastnění vyskytnout. Zákonné podmínky a postupy opírající se o ústavní limity, je však nezbytné dodržet vždy. Přestože smyslem práce je vytvořit pojednání o platné právní úpravě vyvlastnění a provést její hodnocení, obsahuje první kapitola pojednání o pojmu vyvlastnění. Pro pochopení samotné právní úpravy je zde s přihlédnutím k pojetí různých autorů vymezeno užší pojetí vyvlastnění jako nuceného krajního a závažného veřejnoprávního zásahu do majetkových práv oprávněné osoby. Na první kapitolu úzce navazuje druhá kapitola, která upravuje předmět a příčiny vyvlastnění s důrazem na pozemky jako specifickou a nezbytnou základnu pro jakoukoliv lidskou činnost. Ve třetí kapitole jsou...

Využitelnost oprávnění Policie ČR jako složky integrovaného záchranného systému při plnění povinností uložených jí v rámci havarijního a krizového plánování
JANDA, Marek
Téma diplomové práce bylo zvoleno zejména proto, že v posledních letech byla mnohá území České republiky opakovaně postižena povodněmi různé intenzity a policie byla nucena koordinovat provádění záchranných a likvidačních prací s dalšími složkami integrovaného záchranného systému. Plnění souvisejících úkolů policie je v praxi ovlivňováno kvalitou příprav (zejména plánovací dokumentací) a rozhodováním osob, kterým jsou svěřena práva a povinnosti koordinovat činnosti zasahujících složek. Zároveň dosud nebyl zpracován žádný dokument, který by se touto problematikou komplexně zabýval. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce je členěna na tři základní podkapitoly. První z nich si klade za cíl seznámit čtenáře se základními úkoly, historií, organizačním členěním a legislativou upravující činnost policie. Druhá rozebírá zejména úlohu integrovaného záchranného systému, jeho složky, proces a úlohu havarijního plánování a související legislativu. Poslední podkapitola se věnuje krizovému řízení, jeho orgánům, související právní úpravě a krizovému plánování. Praktickou část práce tvoří seznam základních úkolů policie, který byl vytvořen analýzou dokumentace zpracované v rámci havarijního a krizového plánování pro územní hl. m. Prahy. Na jednotlivé úkoly ze seznamu byly následně aplikovány kompetence policie, které pro danou oblast stanoví platná účinná legislativa. Výsledkem výše popsaného procesu bylo zjištění, které konkrétní předpisy upravují jednotlivé úkoly policie, jaká konkrétní oprávnění mohou policisté ke splnění stanového úkolu využít a čím jsou limitováni. Cílem této práce je vytvoření přehledného dokumentu, který by obsahoval zákonná oprávnění policie a byl použitelný zejména v praxi subjektů podílejících se na zpracování havarijních a krizových plánů (včetně praktických příkladů aplikace jednotlivých oprávnění). V této souvislosti byly formulovány následující výzkumné otázky: Trpí právní úprava kompetencí Policie České republiky roztříštěností (jsou práva a povinnosti rozptýleny v množství právních norem)? Jsou kompetence policie dostatečné pro plnění všech úkolů, které jsou této složce IZS uloženy v havarijních a krizových plánech pro území hl. města Prahy? Výsledky práce prokázaly, že právní úprava činnosti policie vychází z množství obecně závazných právních předpisů, které jsou doplněny interními předpisy Ministerstva vnitra a policie samotné. Ačkoli interní předpisy nemají obecnou závaznost, plnění úkolů policie v praxi též ovlivňují. Roztříštěnost právní úpravy může být příčinou nesprávného právního posouzení kompetencí policie ze strany subjektů, které se podílejí na havarijním a krizovém plánování. Tato dokumentace se při koordinaci činnosti složek integrovaného záchranného sytému stává jedním z podkladů pro rozhodování velitele zásahu anebo orgánu krizového řízení, resp. osoby stojící v jeho čele (zejména starosty či hejtmana). Tyto osoby ve většině případů nebudou odborníky ve všech potřebných oblastech a budou logicky vycházet z dokumentace integrovaného záchranného systému či dokumentace krizového řízení. Kvalita této dokumentace (nebo naopak její nedostatky) bude mít v praxi vliv na úspěšnost zvládání mimořádných událostí či krizových situací. Analýza současné dokumentace zpracované v rámci havarijního a krizového plánování pro územní hl. m. Prahy ukázala, že převážná část úkolů uložených policii odpovídá jejím kompetencím. Zaznamenány však byly i některé úkoly, které mezi úkoly policie nepatří. Jedná se konkrétně o třídění raněných osob metodou START a jejich transport služebními vozidly policie do zdravotnických zařízení.

Užití demografických metod v hodnocení vlivu vedení banky na její ekonomickou úspěšnost
Laušmanová, Barbora ; Hulíková Tesárková, Klára (vedoucí práce) ; Rychtaříková, Jitka (oponent)
Užití demografických metod v hodnocení vlivu vedení banky na její ekonomickou úspěšnost Abstrakt Práce představuje možnosti demografické analýzy jako nástroje pro zhodnocení vlivu demografické struktury řídících orgánů na ekonomickou úspěšnost bankovních institucí. Snaží se tak potvrdit či vyvrátit opodstatnění návrhů regulatorních opatření Evropské komise vydaných po analýze příčin finanční krize, která požadují po řídících orgánech bank dostatečnou diversitu (genderovou, věkovou atd.) a adekvátní zkušenosti jejich členů. Analyzované bankovní instituce byly rozděleny do tří skupin podle ekonomické výkonnosti a v rámci těchto skupin byla hodnocena struktura představenstev pomocí demografických a statistických ukazatelů. Využití korelační analýzy potvrdilo souvislost ekonomické výkonnosti a některých použitých ukazatelů. Další nástroj analýzy využitý v práci byly úmrtnostní tabulky, které umožnily vyjádřit střední dobu setrvání v řídícím orgánu a střední dobu sbírání zkušeností v bankovnictví před vstupem do představenstva. Jako poslední byla použita analýza přežívání, pomocí které byla hodnocena populace členů řídících orgánů bank podle délky setrvání v představenstvu a podle doby předchozí praxe v bankovním sektoru. Výsledky potvrdily racionální základ návrhů Evropské komise týkající se větší genderové...

Finanční krize očima české veřejnosti – březen a duben 2009
Červenka, Jan
V rámci svého březnového i dubnového šetření se CVVM zabývalo otázkou současné světové finanční krize a jejích důsledků pro ČR, její ekonomiku i samotné občany. Šetření konkrétně zjišťovala, jak lidé hodnotí současnou ekonomickou situaci, zda se zajímají o dění okolo finanční krize, jaký dopad bude mít tato krize podle nich na ně samotné a jejich rodiny, čeho se v souvislosti s krizí obávají a jak hodnotí reakci na krizi ze strany české vlády.

Limity kooperativního federalismu: Role federální vlády a jednotlivých států v imigrační politice USA
Georgievová, Olga ; Kozák, Kryštof (vedoucí práce) ; Calda, Miloš (oponent)
Bakalářská práce "Limity kooperativního federalismu: Role federální vlády a jednotlivých států v imigrační politice USA" pojednává o rozdělení pravomocí mezi federální vládu a státy v oblasti imigrační politiky Spojených států. Práce nejdříve detailně popisuje zvláštnosti amerického federálního systému a jeho dvě hlavní koncepce: duální a kooperativní federalismus. Dále se podrobně věnuje imigrační politice, což je jedna z oblastí, ve které je tradičně uplatňován model duálního federalismu. Základní teze práce tkví v tvrzení, že federální vláda nedokáže efektivně řešit všechny problémy spojené s legální a nelegální imigrací, a že je proto nezbytné přijmout reformu imigrační politiky založené na principech kooperativního federalismu. Pouze větší zapojení států do vytváření a prosazování imigrační politiky může přispět k zlepšení situace. Přijetí takové reformy je však nyní z mnoha důvodů značně obtížné - tato práce se pokouší objasnit proč a zároveň nabídnout možná východiska ze současné situace.

Metodiky řízení informatických procesů - implementace ISO 20000
Rajnyš, Michal ; Ing. Jan Tolar (vedoucí práce) ; Prof. Ing. Jiří Voříšek, CSc. (oponent)
Text se zabývá metodikami řízení informatických procesů v MSP a zdůrazňuje problémy, které mohou v tomto segmentu nastat. Práce obsahuje jak teoretická východiska, tak zkušenosti z plánování implementace ISO 2OOOO v malém podniku zabývajícím se Business Inteligence. V první části práce jsou metodiky zasazeny do obecného rámce řízení informatiky (IT governance) a je diskutován jejich účel a dopady standardizace řídících procesů, ke kterému jejich používání vede. Hlavní pozornost je věnována ITIL a ISO 20000 a jejich vzájemnému vztahu.

Protektorátní vlády a jejich legislativní činnost
Obermajer, Pavel ; Kuklík, Jan (vedoucí práce) ; Skřejpková, Petra (oponent)
Resumé Předkládaná diplomová práce na téma "Protektorátní vlády a jejich legislativní činnost" si klade za cíl seznámit čtenáře s činností jednotlivých protektorátních vlád v dobovém kontextu od 15. března 1939 do 5. května 1945 a s jejich legislativní činností. Práce je rozčleněna do tří částí. První část nese název "Od Mnichova k Protektorátu Čechy a Morava". Tato kapitola je rozdělena na dvě části. První část se zabývá koncem dvacetileté existence Československa na základě jednání čtyř evropských mocností na Mnichovské konferenci. Druhá potom popisuje pomnichovský vývoj a obrat v politice nové vlády s orientací na nacistické Německo. V druhé kapitole s názvem "Počátek protektorátu" se v její první části zaměřím na noční jednání státního prezidenta Emila Háchy v Berlíně a souběžnou schůzi vlády v ranních hodinách 15. března 1939. Vymezením hlavní problematiky druhé části této kapitoly je potom státoprávní status protektorátu a tedy zejména rozbor Hitlerova výnosu ze dne 16. března 1939 o zřízení Protektorátu Čechy a Morava. Samotné jádro diplomové práce pak tvoří třetí kapitola s názvem "Protektorátní vlády". Tato kapitola se dělí na čtyři části podle čtyř protektorátních předsedů vlád: Rudolfa Berana, Aloise Eliáše, Jaroslava Krejčího a Richarda Bienerta a pátou část, která statisticky shrnuje...

Srovnávací analýza mapování sociálně vyloučených oblastí v České
Souček, Vojtěch ; Guri, Durmish (vedoucí práce) ; Dohnalová, Marie (oponent)
Diplomová práce je komparativní analýzou, která se zaměřuje na problematiku sociálně vyloučených oblastí ve dvou státech Evropské unie - Velké Británii a České republice. Pojícím hlediskem této práce je mapování těchto oblastí. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí - Teoretické a Empirické. Teoretická část je dále dělena do čtyřech podčástí, tématických bloků. V prvním bloku je vymezena základní terminologie s definicemi týkajícími se sociálně vyloučených lokalit. Druhý blok je zaměřen na představení celoevropského projektu týkajícího se sociálně vyloučených lokalit a jejich mapování, nazvaného European Learning Network. Třetí blok je věnován Velké Británii a je v něm nastíněn vývoj mapování sociálně vyloučených městských částí, politika vlády na tomto poli a v závěru jsou prezentovány příklady dobré praxe. V pořadí čtvrtý blok se zaměřuje na Českou republiku. Stejně jako v kapitole předchozí, je i zde nastíněn vývoj mapování sociálně vyloučených oblastí, politika vlády na tomto poli, příklady dobré praxe a v závěru je prezentováno dotazníkové šetření problematiky mezi relevantními institucemi a jeho výstupy. Empirická část se týká samotné komparace přístupů Velké Británie a České republiky k problematice sociálně vyloučených lokalit.

Problematika tvorby rezervy na důchod prostřednictvím finančních produktů podporovaných státem
Pololáník, Lukáš ; Kuchta, Martin (oponent) ; Martinovičová, Dana (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou tvorby finanční rezervy prostřednictvím státem podporovaných finančních produktů. S ohledem na demografický vývoj a návrh reformy důchodového systému předkládá ucelený přehled finančních produktů, které podporuje stát, a doporučení pro jejich využití konkrétní fyzickou osobou.

Vliv zdanění spotřeby na vývoj spotřebních výdajů domácností
MACHOVÁ, Šárka
Ve své diplomové práci se zaměřuji na zatížení spotřebních výdajů domácností daněmi ze spotřeby. Nepřímé daně jsou uvalovány na vybrané statky a zvyšují jejich ceny. Tím způsobují snížení disponibilního důchodu spotřebitelům. Do jaké míry je různým příjmovým skupinám snížen disponibilní důchod závisí u nepřímých daní pouze na výši spotřeby a na tom, jaké statky tyto skupiny spotřebovávají. Nepřímé daně jsou na rozdíl od daní přímých méně nápadné, protože jsou skryty v cenách zboží a služeb. Spotřebitel vlastně platí daň při platbě každého nákupu bez jakýchkoliv administrativních úkonů a přitom nemá přehled, kolik státu na dani odvedl. Daň, kterou platí nějaký subjekt (fyzická i právnická osoba) může být v zásadě přesunuta dvěma směry. Dopředu na kupujícího na trhu, tím že se zvýší cena statku nebo faktoru, nebo dozadu na prodávajícího. Tento přesun může být částečný, tj. daň se v nové ceně promítne jen částečně, stoprocentní a za jistých podmínek dokonce i vyšší, než je výše daně. K přesunu někdy nemusí dojít vůbec. Pro stanovení míry zatížení spotřebních výdajů domácností daněmi ze spotřeby jsem zvolila metodu, která využívá dostupných agregovaných dat o spotřebě sociálních a příjmových skupin. Při výpočtech jsem vycházela z dat publikovaných Českým statistickým úřadem za r. 2006. Z výsledků analýzy zatížení spotřebních výdajů domácností za r. 2006 daněmi ze spotřeby vyplynulo, že daňové břemeno, které domácnosti nesou tvoří 13,15 {--} 14,90 % z jejich celkových průměrných spotřebních výdajů. Kde 11 % daňového zatížení tvoří daň z přidané hodnoty a 3 % tvoří spotřební daně. Znamená to, že pokud by jejich spotřební výdaje byly 100 000 Kč, daňové břemeno by činilo 13 150 {--} 14 900 Kč. Domácnosti zaměstnanců a samostatně činných osob nesou větší daňové břemeno než domácnosti nezaměstnaných a důchodců. Důvodem je větší podíl spotřeby statků, zatížených 19% sazbou DPH.