Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 246 záznamů.  začátekpředchozí237 - 246  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Realizace českých masmédií na Internetu
Havlíček, Jan ; Brixí, Radim (vedoucí práce) ; Kalina, Jaroslav (oponent)
Studie se zabývá vztahem masových médií, teorií informace a komunikace a vlivem, jaký na oblast masové komunikace příchod internetu měl. Další část práce postihuje situaci jak česká zpravodajská média, s důrazem na internetové portály odpovídající formátu denního tisku, adoptují jisté internetové technologické trendy z hlediska úspěšnosti pochopení a uchopení těchto technologií a také z hlediska úspěšnosti podání jejich obsahů skrze tyto formáty jejich publikům. Ke zhodnocení tohoto cíle byl také vypracován online dotazník, jehož výsledky a jejich okomentování se nachází v závěru práce. Posledním cílem, kterým se v této práci zabývám, je zjistit, jakou roli při výkladu informace hraje technologie k jejímu přenosu užitá a jaké je postavení technologie v procesu komunikace.
Hromadné sdělovací prostředky v informační společnosti
Vydrař, Štěpán ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Hlaváč, Jindřich (oponent)
Tato práce se zabývá masmédii a vlivem, který na ně má vývoj v informačních a komunikačních technologiích. Cílem práce je čtenáře seznámit se všemi aspekty, které s sebou tento vývoj přináší. První část práce je zaměřena na ujasnění používaných pojmů a uvedení do problematiky masmédií skrze pohled do jejich historie. Ve druhé části se pak práce podrobně zabývá současnou podobou masmédií. Objasňuje jejich zábavnou funkci, stanoví místo pro internetové zpravodajství, popisuje aktuální trendy spojené s používáním internetu. Zabývá se současnou krizí, kterou tištěná masmédia procházejí a představuje čtenáře jako prvek, který v komunikaci s masmédii přestává mít jen pasivní roli. Práce se také zaměřuje na vliv, který masmédia ve společnosti mají. Třetí kapitola je pak věnována průzkumu mezi novináři a osobnostmi zabývajícími se masmédii, ale také mezi laickou, neodbornou veřejností. V něm jsou předem stanovené předpoklady konfrontovány se zjištěnými fakty.
Bulvarizace a média veřejné služby
LUKEŠOVÁ, Daniela
Tato diplomová práce směřuje k nalezení rozdílu mezi komerčními médii a médii veřejné služby vzhledem ke stupni bulvarizace. Práce vychází z předpokladu, že bulvární principy nezasahují jen komerční média, ale v důsledku postupného vývoje mediálního průmyslu pronikají i do médií veřejné služby. Práce se tedy zaměřuje na důvody i podoby pronikání bulvárních principů do veřejnoprávních médií. V teoretické části jsou nastíněna základní teoretická a terminologická východiska k tématu médií veřejné služby a k tématu bulvárních principů. Jsou zde prezentovány charakteristické znaky bulvárních médií nejen v oblasti tematické, ale také v oblasti jazykové. V části analytické jsou nejprve představeny použité metody a následně se práce pokouší o nastínění situace v současných médiích veřejné služby, konkrétně na příkladu rozhlasového vysílání. Praktická část této diplomové práce je postavena na obsahové analýze mediálních sdělení. Veřejnoprávní média reprezentuje Český rozhlas 1 - Radiožurnál, konkrétně jeho zpravodajské relace. Práce se nejen pokusí nalézt bulvární principy ve vysílání tohoto média, ale snaží se také provést jeho srovnání se zpravodajstvím komerčních médií, zastoupených rozhlasovou stanicí Rádio Impuls. Cílem práce je potvrzení, případně vyvrácení předpokladu, že média veřejné služby v České republice jsou zasažena jistým stupněm bulvarizace v podobě pronikání bulvárních principů.
Analýza obsahu reportáží z regionálních televizí se zřetelem na sociální oblast
KRONIKA, Ondřej Alexandr
Bakalářská práce analyzuje počet a obsah reportáží prezentovaných regionálními televizemi působícími v Jihočeském kraji v letech 2009 a 2010. Výzkum se soustředí na reportáže věnující se sociálním tématům. Zjištěným počtem těchto reportáží výzkum vymezuje jejich poměr k ostatním tématům. Analýza obsahu potom zkoumá, která témata sociální práce jsou mediálně upřednostňovaná. Zjištěné informace byly ve výsledné podobě konfrontovány se zástupci redakcí regionálních televizí, jejichž výpovědi objasňují profesní chod televizí i to, na jakém principu jsou reportáže vybírány. Práce rovněž zveřejňuje postoje těchto redakcí ohledně prezentování sociální práce v médiích. Tomuto vztahu se vedle vymezení základních pojmů a problematik rovněž věnuje i teoretická část práce.
Research February 1946 ÚVVM: Cinema. B7
Ústav pro výzkum veřejného mínění
Výzkum se zajímá o oblibu zvukového týdeníku, který předcházel hlavnímu filmu v kině. Dotazuje se na konkrétní snímky i na obecné kategorie témat.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
The influence of news service on the public opinion: The case study broadcast 168 hours
Fáberová, Dominika ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Novotný, Lukáš (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice veřejného mínění a vlivu médií na ně. Sleduje zpravodajský žánr jako klíčový mediální celek, který má vliv na společenské a politické konání diváků v budoucnosti. Teoretickými základy tvorby zpravodajství a jeho složek se zabývá první část práce. V této části je možné najít klíčovou definici kritéria objektivity jako normativního požadavku na zpravodajství v demokratických režimech, které profiluje média do polohy strážce demokracie a vymezuje jim i další důležité funkce pro společnost a její fungování. Analytická část se soustředí na případ relace 168 hodin, která se zakládá na souhrnu důležitých událostí uplynulého týdne. Analýza poukazuje na práci ve prospěch emotivního ovlivňování diváka a nachází souvislost vlivu relace na formování společenského a politického vědomí diváků. Cílem práce je zamyšlení se nad vlivem zpravodajství a konkrétní specifické relace zpravodajského typu, relace 168 hodin, na veřejné mínění a s tím spojené konání diváků v rámci společnosti, politického života, a například i volebního chování.
Analýza konkurenceschopnosti tištěných a elektronických medií
Pilous, Jan ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Nečas, Miroslav (oponent)
Tato práce se zabývá aktuálně diskutovanou otázkou přežití tištěných médií v podmínkách tlaku ze strany nových médií v čele s internetem. Objevujícím se trendem ve vyspělých zemí je klesající čtenost a prodaný náklad tištěných titulů, pokles inzerce a vzrůstající problémy jejich vydavatelů. Práce odpovídá na otázku, zda je viníkem internet, nebo světová hospodářská krize. To jsou dvě nejčastěji jmenované příčiny. Práce čtenáře nejprve seznamuje se současnou situací na trhu s tištěnými a elektronickými tituly. Poté se na sledovanou oblast dívá pomocí analýzy SLEPTE, používané ve strategickém managementu. A konečně, danou problematiku doplňuje o situaci v mezinárodním okolí a zpracovává analýzu očekávání zákazníků. Tato analýza je zpracována formou dotazníkového šetření a pomocí interview se znalcem oblasti. Detailněji je v práci rozpracována technologická část analýzy SLEPTE jako odpověď na sekundární cíl práce. Tím je snaha vyčerpávajícím způsobem zachytit formy publikování zpravodajského obsahu na internetu. Tedy určit, jakými všemi způsoby dostávají vydavatelé svůj obsah ke čtenářům.
Vývoj a analýza internetového zpravodajství na českém trhu
Hlaváčková, Ivana ; Ševčík, Miroslav (vedoucí práce) ; Arltová, Markéta (oponent)
Klasické tištěné zpravodajství je čím dál více vytěsňováno internetovým. To je jeden z důvodů, proč se v této diplomové práci zaměřuji právě na žurnalistiku přístupnou přes webové rozhraní. Takzvané on-line zpravodajství prezentuji v kontextu vzhledem k ostatním periodikům -- televizním, rozhlasovým i tištěným. Práce se zabývá popisem a zkoumáním hlavních trendů vývoje na mediálním trhu ČR. Klade důraz na ekonomické rubriky obecného zpravodajství a porovnává je se specializovanými ekonomickými portály. Podstatnou část tvoří analýza návštěvnosti, která stanovuje pořadí nejoblíbenějších zpravodajských serverů. Pro dva vybrané weby je sestaven model časových řad, který předpovídá budoucí vývoj počtu reálných uživatelů. Cílem diplomové práce je poskytnout celkový pohled na současnou situaci i na vývojové tendence dané problematiky v oblasti internetového zpravodajství. Výsledkem by měla být ucelená představa, jakým směrem se obsahově i technicky bude on-line zpravodajství ubírat.
Postavení Portálu ČT24 na českém trhu zpravodajských webů a možnosti jeho dalšího rozvoje
Vejvodová, Alžběta ; Lhotáková, Markéta (vedoucí práce) ; Strašíková, Lucie (oponent)
Tato diplomová práce porovnává zpravodajský web Portál ČT24 s lídrem trh Novinkami.cz. Nosnou částí práce je srovnání agendy obou webů, kterou lze považovat za jejich produkt, na nějž lákají čtenáře. Dále autorka identifikuje, co lídru trhu Novinkám.cz přináší jejich postavení a zaručuje náskok co do počtu čtenářů před ostatními zpravodajskými weby dostupnými na trhu v České republice. Dále autorka zkoumá rovněž image webu, základní rysy, které ho utváří, zabývá se také značkou, kterou oba weby využívají a jejich propagací. Do zkoumání vstupuje rovněž finanční analýza Portálu ČT24, jelikož finance jsou limitujícím faktorem jeho rozvoje. Součástí této diplomové práce je také průzkum mínění čtenářů Portálu ČT24 a Novinek.cz. Všechny tyto aspekty vstupují do závěrečného doporučení pro Portál ČT24. Jeho součástí je jednak udržování současných silných stránek portálu, mezi které patří například hodnota a positioning značky Portál ČT24, ale i obsáhlost a kvalita nabízeného zpravodajství. Kromě toho autorka práce Portálu ČT24 navrhuje např. zintenzivnění propagace a změny v ní. Navržené změny se týkají i managementu, a to zejména v oblasti spolupráce s dalšími organizačními složkami České televize. Tu by mělo usnadnit zejména zavedení projektového managementu. Zlepšení komunikace s vedením České televize zejména v oblasti dalšího rozvoje Portálu ČT24 by usnadnilo vytvoření podnikatelského plánu.
Procesní analýza přípravy televizní reportáže, srovnání procesů v největších televizích v ČR
Červenková, Marie ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Čumpelik, Jan (oponent)
Cílem práce je srovnání procesů výroby reportáže v celoplošně vysílajících televizích v České republice a IT podporou procesů. Je sestaven obecný procesní model. Srovnávána byla i část IS/IT, kterou redaktor využívá pro tvorbu reportáže. Cílem práce bylo zjistit odlišnosti v procesech a IS/IT a čím jsou odlišnosti způsobeny a jaký mají vliv na práci redaktora. V práci je řešen i vliv procesů na kvalitu reportáží a čím je kvalita určena. Výsledkem jsou návrhy na změny, které by měli vést k větší efektivitě práce. Součástí práce je přehled možností vzniku desinformace v procesu výroby reportáže.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 246 záznamů.   začátekpředchozí237 - 246  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.