Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23,567 záznamů.  začátekpředchozí23548 - 23557další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.80 vteřin. 

Morální principy v současném šíitském islámu ( zvl. Írán a Írák)
Ambrosio, Šárka ; Kropáček, Luboš (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Zdeněk (oponent)
Závěr Ve své práci jsem se zabývala morálními principy šíitských muslimů a důvody jejich fundamentalismu v druhé polovině 20.století. Podle mých poznatků šíitské víry jsem došla k názoru, že morálka je opravdu závislá na náboženství a politika též. Pokud politika a náboženství spolu nespolupracují, nastává nesoulad v životě společnosti. I v sekulárních státech se lidé řídí morálními hodnotami, aniž by prokazovali svoji víru v Boha. Pak nastává otázka, odkud stát přejímá dodržování určitých zákonů. Odpověď je , že morálka vychází z Božích nařízení pro lid. Neexistuje tedy tvrzení, že morálka nemá žádnou autoritu. Tudíž víra v Boha a znalost Jeho zákonů zajišťuje optimální fungování společnosti. Vlivem tlaku Západu v druhé polovině 20.století se jako reakce vyhraňuje fundamentalismus islámu. Řešení vidím v přiblížení obou kultur Západu a Východu. Islám svým dodržováním morálních zásad reprezentuje své náboženské postoje.

Analysis of Israeli-Palestinian conflict in Gaza Strip
Mičovská, Natália ; Kučera, Rudolf (vedoucí práce) ; Kubátová, Hana (oponent)
Bakalárska práca analyzuje Izraelsko-Palestínsky konflikt. Pozerá sa na neho prostredníctvom vývoja jednej z hlavných palestínskych strán - Hnutie islamského odporu (Hamas). V úvode sa nachádza teoretická časť s vysvetlením pojmu islamský fundamentalizmus tak, ako je počas celej práce chápaný. Ďalej nasleduje historický vývoj, od praotca hnutia, cez stranu Moslimské bratstvo, až po vznik Hamasu počas Prvej intifády. Ďalšie kapitoly sa venujú priamo strane a jej vplyvu na celý konflikt. V práci sú detailne analyzované štyri dôležité dokumenty hnutia - Charta z roku 1988, Predvolebný program z roku 2005, Program Národnej zjednotenej vlády a nakoniec Vládny program jednofarebnej vlády Hamasu z roku 2006. Tieto dokumenty, ako aj výroky a činy členov hnutia sú dôležité pre zmapovanie vývoja myslenia a budúceho dopadu na konflikt. Práca je zameraná prevažne na obdobie rokov od Prvej intifády po súčasnosť a na územie Pásma Gazy, kde v súčasnosti stále vládne Hnutie islamského odporu. Posledná kapitola rozoberá postoje štátov a odborníkov na vývoj a budúce smerovanie hnutia.

Postoj české veřejnosti k přijímání uprchlíků březen 2016
Buchtík, Martin ; Pilecká, Jarmila
V březnovém šetření dotazovalo Centrum pro výzkum veřejného mínění sadu otázek týkající se postojů veřejnosti k přijímání uprchlíků. Dotazované oblasti se konkrétně týkaly postojů k přijímání uprchlíků z oblastí postižených válečným konfliktem, postoje k přijímání uprchlíků z Blízkého východu a severní Afriky a uprchlíků z Ukrajiny. Součástí dotazování bylo i zmapování zájmu o aktuální vývoj okolo této situace a vnímání situace jako bezpečnostní hrozby. Zároveň tato tisková zpráva nabízí i srovnání názorů veřejnosti v České republice a v Polsku. Šetření v rámci České republiky proběhlo ve dnech 7. 3. – 14. 3. 2016.

Názory občanů na fungování demokracie a lidská práva v ČR – únor 2016
Čadová, Naděžda
Součástí únorového šetření CVVM SOÚ AV ČR, v.v.i. bylo i několik otázek, které se týkaly názorů respondentů na fungování demokracie v České republice, obecného postoje k demokracii a respektování lidských práv v ČR.

Využití výukových programů na PC ve výuce českého jazyka na málotřídních školách
ŠÍMOVÁ, Karolina
Tématem mé diplomové práce je {\clqq}Využití výukových programů na PC ve výuce českého jazyka na málotřídních školách``. Úvodem této práce jsem popsala vývoj málotřídní školy. Její historii až po současnost, nynější stav a chápání obyvatelstvem. Posléze popisuji výukové programy, které se v dnešních školách používají. Nedílnou součástí je i jejich hodnocení samotnou veřejností a využívání výukových programů v českém jazyce a jejich uplatnění ve výuce. Kvalitativní výzkum jsem použila při výzkumné sondě, v které jsem zjišťovala využívání výukových programů na málotřídních školách v okolí Českých Budějovic. Zajímal mne postoj učitelů k využívání programů a jak vnímají pozitiva a negativa, která do výuky přinášejí výukové programy. Celá práce tedy spočívá ve zmapování využívání výukových programů na PC ve výuce českého jazyka na málotřídních školách.

Identita českých neslyšících Romů
Kalousová, Josefina ; Nováková, Radka (vedoucí práce) ; Šormová, Kateřina (oponent)
Díky současnému pohledu na Neslyšící jako kulturní a jazykovou menšinu je možné zkoumat kulturní identitu Neslyšících. Zároveň s tím se otevírá otázka, jakou identitu nabývají sluchově postižení příslušníci etnických menšin. Ztotožňují se spíše s Neslyšícími nebo s danou etnickou minoritou? Tato práce se zabývá kulturní identitou neslyšících Romů žijících v České republice. Práce je postavena na předpokladu, že lidská identita je kontinuální proces probíhající v závislosti na interakci jedince a společnosti a může mít více různých stupňů, které se vzájemně odlišují. V rámci výzkumu byla zjišťovány životní zkušenosti, postoje a názory neslyšících Romů a na základě jejich rozboru byl zkoumán proces vývoje identity těchto osob a faktory, které ho ovlivnily. Součástí práce je přehled pohledů na kulturu a komunitu Neslyšících stejně jako souhrn dosavadních výzkumů identity neslyšících příslušníků etnických menšin.

Postoj české veřejnosti k přijímání uprchlíků - únor 2017
Červenka, Jan ; Pilecká, Jarmila
V únorovém šetření dotazovalo Centrum pro výzkum veřejného mínění sadu otázek týkajících se postojů veřejnosti k přijímání uprchlíků. Dotazovaní konkrétně vyjadřovali své postoje k přijímání uprchlíků z oblastí postižených válečným konfliktem obecně, uprchlíků z Blízkého východu a severní Afriky a uprchlíků z Ukrajiny. Součástí dotazování bylo i zmapování zájmu o aktuální vývoj okolo této situace a vnímání situace jako bezpečnostní hrozby. Zároveň tato tisková zpráva nabízí i srovnání názorů veřejnosti v České republice a v Polsku. Šetření v rámci České republiky proběhlo ve dnech 6. 2. - 19. 2. 2017.

Využití supervize v sociálních službách
BARNETOVÁ, Martina
Diplomová práce je zaměřena na zmapování a analýzu současného stavu fungování supervize v oblasti sociálních služeb v Libereckém kraji. Výzkum hledá odpovědi na otázky, v jaké míře v současnosti existuje supervize v sociálních službách v daném regionu a jaká supervize v těchto zařízeních převažuje. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na shromáždění a utřídění běžně dostupných pramenů o supervizi v České republice. Zabývá se vymezením pojmu supervize a historickým kontextem jejího vzniku se zaměřením na oblast sociálních služeb. V této části práce jsou popsány druhy supervize, její základní funkce a struktura supervizního procesu. Teoretická část nastiňuje základní podmínky úspěšného zavádění supervize v organizacích a v této souvislosti se dotýká aktuálního tématu supervize jako součásti standardů kvality sociálních služeb. Cílem teoretické části je vytvořit teoretická východiska pro praktický výzkum a stanovení hypotéz. Praktická část se snaží o zmapování současné situace v supervizním dění v oblasti sociálních služeb. Výzkum proběhl v Libereckém kraji v zařízeních sociálních služeb. Součástí praktické části byl předvýzkum, který byl proveden formou řízeného rozhovoru s pěti supervizory. Vlastní výzkum měl podobu dotazníkového šetření. Cílem bylo zjistit, zda supervize v zařízeních funguje, co je nejčastějším předmětem probíhající supervize, jak pracovníci supervizi pojímají a jaký druh supervize v organizacích převažuje. Sekundárně se výzkum zaměřuje na rozbor využívaných forem supervize, frekvenci supervizních sezení a hodnocení supervize pracovníky. Dílčím cílem výzkumu bylo zjistit, jakým způsobem se vedoucí pracovníci vyrovnávají se zaváděním supervize na svých pracovištích a jak motivují zaměstnance k účasti na supervizi. Z výzkumu v Libereckém kraji jednoznačně vyplývá, že supervize se postupně dostává do povědomí pracovníků v oblasti sociálních služeb. V dané oblasti převažují instituce se zavedenou supervizí na pracovišti, stále však existuje řada organizací, kde supervize z různých důvodů neprobíhá. Ukazuje se, že v zařízeních, kde supervize funguje, je zpravidla vnímána jako jeden z možných způsobů podpory pracovníků v oblasti pomáhajících profesí a její přítomnost v organizaci je hodnocena jako přínos. Výzkum dále mapuje postoje respondentů a jejich názory na osobnost {\clqq}dobrého`` supervizora a na etické zásady při supervizi, v této souvislosti obsahuje rovněž praktické návody a doporučení.

Aspekty vzdělávání jedinců v období přechodu z produktivního do postproduktivního období života
Melicharová, Romana ; Šnýdrová, Ivana (oponent) ; Beneš, Milan (vedoucí práce)
Práce obsahuje shrnutí základních vědeckých náhledů na vzdělávání osob starších 50 let, kteří jsou stále ještě zaměstnáni. Úvodní kapitola je věnována demografickému rozboru, kapitoly další pak obsahují charakteristiky tohoto životního období z hlediska psychologického, sociálního a neurobiologického a uvedená fakta uvádějí do souvislostí s možnostmi a postoji cílové skupiny ke vzdělávání. Argumentace je vedena se záměrem obhájit smysluplnost kontinuálního vzdělávání této generace a vyvrácení určitých myšlenkových stereotypů, které se vyskytují jak u samotných starších dospělých, tak celé společnosti. Ve druhé části jsou blíže rozebrány současné oficiální postoje České republiky vůči vzdělávání této věkové kategorie, vyjádřené v dokumentech Ministerstva školství a Ministerstva práce a sociálních věcí. Závěr práce hodnotí zavádění uvedených postojů do praxe, zasazuje situaci v České republice do kontextu Evropské unie a prezentuje také vlastní zmapování současné nabídky vzdělávacích kurzů v tržním prostředí a to jak jazykových, počítačových a manažerských.

Týdenní režim dětí mladšího školního věku s ohledem na pohybové aktivity
Štěpánková, Markéta ; Přibyl, Ivan (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
V bakalářské práci jsem se snažila o zmapování období mladšího školního věku, vztahu dětí pohybovým aktivitám a zařazení těchto aktivit do týdenního režimu. Práce má dvě části, teoretickou a výzkumnou. Ve výzkumné části jsem se formou dotazníku pokusila zjistit postoj dětí pohybu.