Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  začátekpředchozí23 - 32dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Stanovení emisí CO2 výfukových plynů u CNG, benzinových a naftových vozidel
Chytil, Ivo ; Libich, Jiří (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma Stanovení emisí CO2 výfukových plynů u CNG, benzinových a naftových vozidel se zabývá problematikou produkce oxidu uhličitého ze spalování paliv. V první části práce jsou teoretické metody výpočtu porovnány s hodnotami, které jsou uváděny výrobci vybraných automobilů. V druhé části práce byla produkce CO2 vypočtena dle zvolené metody a získaných reálných dat z provozu. Na základě těchto výpočtů je vyhodnocena procentuální úspora CO2 v závislosti na použitém palivu. Z reálných dat z provozu jsou vyhodnoceny finanční náklady na provoz jednotlivých typů vozidel i v porovnání s hybridními vozidly a elektromobily. V závěrečné části diplomové práce bylo navrhnuto poměrové uspořádání typových vozidel vozového parku s ohledem na finanční/ekologický aspekt.
Ocenění společnosti ČEPRO a.s.
Trefil, Tomáš ; Brabenec, Tomáš (vedoucí práce) ; Leja, Marek (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá oceněním společnosti ČEPRO, a.s., která zajišťuje především přepravu, skladování a prodej ropných produktů. Ocenění společnosti bylo provedeno výnosovou metodou DCF equity a jako podpůrná metoda byla použita metoda odvětvových multiplikátorů. Součástí této práce je rovněž finanční analýza, strategická analýza, analýza generátorů hodnoty a finanční plán.
Využití buněčné linie BEAS-2B pro analýzu mikrojader v genetické toxikologii
Červená, Tereza ; Rössner, Pavel (vedoucí práce) ; Rubeš, Jiří (oponent)
Práce se zabývá využitím buněčné linie BEAS-2B pro analýzu mikrojader v genetické toxikologii. Je rozdělena do dvou hlavních částí: a) teoretický úvod do problematiky analýzy a hledání vhodných modelů pro testování vlivu znečištěného ovzduší a vyráběných nanočástic, b) praktická část popisující výsledky analýzy mikrojader indukovaných polycyklickými aromatickými uhlovodíky (PAU), extrahovatelnou organickou hmotou (EOM) ze spalin tří typů dieselového paliva a vyráběných nanočástic. Buněčná linie BEAS-2B představuje nenádorový model lidského plicního epitelu, který se jeví jako vhodný pro analýzu mikrojader. Tato analýza je běžně používaným postupem pro stanovení genotoxicity látek, který se používá u širokého spektra buněčných kultur a také v lidských studiích. V rámci této diplomové práce byly po dobu 28, 48 a 72 hodin testovány následující látky: benzo[a]pyren, 3-nitrobenzantron a 1-nitropyren jakožto karcinogenní PAU běžně se vyskytující ve znečistěném ovzduší; EOM ze spalin 100% nafty, nafty s 30% přídavkem biosložky, 100% bionafty a dvě vyráběné nanočástice TiO2 a Ag. Výsledky práce potvrzují vhodnost zvolené buněčné linie jako modelového systému pro stanovení genotoxicity testovaných látek při využití specifických kultivačních podmínek zajišťujících stabilitu linie BEAS-2B. Práce současně...
Multifractal analysis of petrol and diesel prices in the Czech Republic
Baletka, Martin ; Krištoufek, Ladislav (vedoucí práce) ; Gregor, Martin (oponent)
This thesis examines scaling properties of petrol and diesel prices in the Czech Republic and a crude oil price over the period from January 2004 to February 2013. Using generalised Hurst exponent and multifractal detrended fluctuation analysis techniques we find out that crude oil market is efficient, do not contain long memory and the returns exhibit monofractal behaviour. On the other hand, petrol and diesel markets in the Czech Republic are not efficient, because their returns contain long-range dependence in autocorrelations and exhibit multifractal behaviour caused mostly by fat-tailed distribution. Thus, fuels can be modelled by complex methods like Markov switching multifractal model. JEL Classification C15, C16, C46 Keywords petrol, diesel, crude oil, long memory, multifrac- tality, GHE, MF-DFA Author's e-mail martin.baletka@ies-prague.org Supervisor's e-mail kristoufek@ies-prague.org Abstrakt Tato práce zkoumá škálování cen benzínu a motorové nafty v České repub- lice a ceny ropy na datech v období od ledna 2004 do února 2013. Použitím metod zobecněného Hurstova exponentu a multifraktální detrendované fluk- tuační analýzy jsme zjistili, že trh s ropou je efektivní, bez přítomnosti dlouhé paměti v autokorelacích a výnosy na trhu s ropou vykazují monofraktální...
Alternativní paliva pro vznětové motory
Baránek, Adam ; Mauder, Tomáš (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Spalovací motory se staly součástí každodenního života. Se stále ubývajícími zásobami ropy a s rostoucími poukazy na škodlivost jejího spalování na životní prostředí se stále více rozvíjí použití alternativních paliv. V této práci bude nastíněn přehled o nejčastěji používaných alternativních palivech ve vznětových motorech s výčtem jejich výhod a nevýhod, možnostmi současného použití a potenciálem pro další vývoj.
Kritická sektorová analýza trhu s pohonnými hmotami
Jaroš, Martin ; Strašil, Pavel (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
Ve své práci analyzuji trh s pohonnými hmotami v České republice z pohledu nabídky čerpacích stanic a poptávky spotřebitelů. Jedná se o oligopolní tržní strukturu, kde přední místa zaujímají převážně zahraniční značky. Typ struktury jsem určil na základě údajů vypovídajících o tržní síle jednotlivých sítí čerpacích stanic a díky vlastnímu cenovému výzkumu. Spotřebitelé se na tomto trhu chovají často nelogicky a to hlavně z důvodu nedostatečného množství dostupných informací. K tomuto zjištění jsem dospěl na základě průzkumu trhu mezi aktivními řidiči. Možným a moderním řešením je vznik portálu, který by na základě spolupráce s čerpacími stanicemi usměrňoval a zprostředkovával kýžené informace směrem k řidičům.
Sdružené vstřikovací jednotky
Cihlář, Lukáš ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem systému vstřikování Čerpadlo-tryska. Je popsáno vstřikování používané v osobních vozech, ale i systém Čerpadlo-potrubí-tryska používaný v nákladních vozech. Jedna kapitola je všeobecně věnována problematice emisí včetně popisu systémů snižování emisí výfukových plynů. Na závěr je uvedena praktická aplikace systému v motorech koncernu Volkswagen.
Technologie selektivní katalytické redukce pro osobní automobily
Jurík, Juraj ; Janoušek, Michal (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Predložená bakalárska práca sa zaoberá technológiou selektívnej katalytickej redukcie. Týka sa znižovania emisií oxidov dusíka u naftových motorov. Opisuje jej jednotlivé časti, ich funkciu a umiestnenie v systéme. V súvislosti s opisovanou technológiou sú v prvej časti popísané jednotlivé škodlivé látky výfukových plynov. Druhá časť sa zaoberá emisnými limitmi a ich plnením. V ostatných častiach je popísaná samotná technológia vrátane popisu riešení niektorých výrobcov.
Plnění emisních norem u traktorových motorů
Jelínek, Petr ; Prokop, Aleš (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
V této bakalářské práci se pojednává o současných emisních normách, které stěžují výrobcům traktorů vývoj nových motorů a o technologiích, které účinně snižují škodlivé látky ve výfukových plynech a jednotlivých výrobcích traktorů a jejich způsobu využití různých technologií.
Alternativní paliva pro vznětové motory
Baránek, Adam ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Spalovací motory se staly součástí každodenního života. Se stále ubývajícími zásobami ropy a s rostoucími poukazy na škodlivost jejího spalování na životní prostředí se stále více rozvíjí použití alternativních paliv. V této práci bude nastíněn přehled o nejčastěji používaných alternativních palivech ve vznětových motorech s výčtem jejich výhod a nevýhod, možnostmi současného použití a potenciálem pro další vývoj.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   začátekpředchozí23 - 32dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.