Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  začátekpředchozí23 - 32další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti využití úkolově orientovaného přístupu v praxi OSPOD
Sedláková, Eliška ; Kaňák, Jan (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
139 Abstrakt CÍLE: Záměrem diplomové práce bylo odpovědět na hlavní výzkumnou otázku: "Jaká je míra využití ÚOP při práci s nedobrovolným klientem pracovníků OSPOD na území hlavního města Prahy a vybraném OSPOD kraje Vysočina? TEORETICKÉ VÝCHODISKA: Základními znaky ÚOP jsou partnerství a posilování. V rámci ÚOP je úspěch závislý na tom, jak lidé umí pochopit a aktivně se podílet na pomáhajícím procesu. Role klienta je aktivní a podílí se na všem, co se v pomáhajícím procesu odehrává. Úkolově orientovaný přístup tvrdí, že zkušenost ze svého rozhodnutí je užitečnější než jen předpokládání, jak se bude daná situace vyvíjet v budoucnu. ÚOP zastává myšlenku, že malý úspěch rozvíjí sebedůvěru a sebeúctu. Splnění úkolů a dosažení dílčího cíle motivuje klienta. Když se nastaví více menších cílů, dojde k tomu, že se posílí šance na kladný výsledek poradenského procesu. METODY: Použit byl polostrukturovaný dotazník. Dotazník obsahoval 47 otázek, které vycházely z operacionalizace a konceptualizace hlavní výzkumné otázky. VÝSLEDKY: Z výzkumu vyplynulo, že pracovníci SPOD nepracují metodou ÚOP, ale obecně v jejich praxi lze najít některé prvky přístupu.
Přínosy a úskalí využívání multimediálních aplikací ve výuce francouzského jazyka
CÍZLOVÁ, Kateřina
Tato diplomová práce se zabývá tematikou začleňování mobilních dotykových zařízení do výuky francouzského jazyka a možnostmi jejich využití v praxi. Teoretická část se věnuje komplexnímu zmapování této problematiky z různých hledisek didaktického, technického a zejména metodického. V praktické části popisujeme výsledky dotazníkového šetření, které zjišťovalo způsoby zapojování mobilních technologií do hodin francouzštiny na českých školách a postoje učitelů k těmto didaktickým prostředkům. Dále je v praktické části představen přehled multimediálních aplikací včetně návrhu konkrétních aktivit, které lze použít při výuce francouzštiny.
Přípravné testy na osmiletá gymnázia pro žáky 5. tříd základních škol
CIESLAROVÁ, Lucie
Hlavním cílem diplomové práce je vytvořit sbírku testů, která slouží žákům k přípravě na přijímací zkoušku na osmileté gymnázium. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na přijímací zkoušku ve školním roce 2016/2017 a analýzu didaktického testu z matematiky. V praktické části je zpracováno sedm testů. Každý test obsahuje zadání, řešení a klíč s výsledky. Dále je zde zpracován výzkum, pro který byl použit druhý test z diplomové práce. Testy z diplomové práce mohou využít v rámci procvičování i děti, které se účastní matematické olympiády. Výběrem vhodných úloh také mohou učitelé zpestřit hodinu matematiky.
"Na podzim vždycky otiskujeme listy" aneb stereotypní úkoly ve Vv
Vokáčová, Miroslava ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématy a výtvarnými úkoly, které se ve výtvarné výchově stereotypně opakují. Autorka se zabývá a dokumentuje ukázky takových stereotypů. Podrobuje je didaktické analýze z hlediska obsahu, učiva, výtvarných technik aj. Výzkumná sonda hledá příčiny toho, proč učitelé taková témata zařazují a s jakými cíli tak činí. Autorka mapuje zdroje, v nichž učitelé hledají inspiraci pro výtvarné úkoly. Dále zkoumá, jak v takových případech učitelé zachází s učivem Vv. Vysledované stereotypní úkoly se stávají východiskem pro vlastní výtvarný projekt. KLÍČOVÁ SLOVA Výtvarný úkol, stereotyp, transformace, didaktická analýza, obsah, učivo, očekávané kompetence, (kutikulární dokumenty, učebnice Vv, výtvarný projekt)
Problematické úlohy typu multiple-choice
Venderová, Markéta ; Jančařík, Antonín (vedoucí práce) ; Vondrová, Naďa (oponent)
Diplomová práce se snaží nalézt odpověď na otázku, jaký je vliv zařazení učiva ve školním vzdělávacím programu na výsledky v soutěži Matematický klokan. Práce se zaměřuje na úlohy typu multiple-choice, u kterých žáci dosahovali velmi nízkých výsledků úspěšnosti. S takovýmito úlohami se žáci mohou setkávat v matematických soutěžích a výzkumech. Práce je členěna na teoretickou a empirickou část. V první části jsou čtenáři seznámeni s aktuální situací týkající se matematických soutěží v českém prostředí, a vymezuje pojmy týkající se dané problematiky. Dále charakterizuje vybrané soutěže, kterých se žáci základních škol účastní, a podrobněji se zaměřuje na soutěž Matematický klokan. V empirické části je popsána metodologie výzkumu kvalitativního charakteru, jehož cílem bylo ověřit vliv zařazení učiva v předmětu matematika do školního vzdělávacího programu na výsledky v soutěži Matematický klokan. V této části jsou zpracována a vyhodnocena dvě šetření, která probíhala v období školních let 2014/2015 a 2015/2016 na úplné základní škole. V šetření byla využita analýza rozboru úloh ze soutěže Matematický klokan, analýza učebnic, školního vzdělávacího programu a dalších školních dokumentů. Dále byly provedeny polostrukturované rozhovory s učiteli a žáky, které byly využity při vyhodnocování úloh. Šetření...
DCSN: Platform for Distributed Computing in Small Networks
Háva, Jakub ; Marek, Lukáš (vedoucí práce) ; Falt, Zbyněk (oponent)
Tato práce popisuje platformu pro distribuované zpracovávání úloh v malých sítích. Platforma by měla být lehko použitelná a vhodná pro běžné nasazení v lokálních sítích. Implementace se řidí klasickou klient-server architekturou a komunikace mezi klientem a serverem je založená na principu Remote Method Invocation. Server je zodpovědný za distribuování úloh a další výpočetní management. Klient přijímá a interpretuje příkazy od uživatele, zprostředkovává komunikaci se serverem a slouží také ke zpracování úloh přijatých od serveru. Uživatel zasílá na server výpočetní projekt skládající se ze dvou částí: zip archivu obsahující datové soubory a JAR archivu obsahující konfigurační soubor společně s Java třídami vyžadovaných k provedení výpočtu na uživatelských datech. Uživateli jsou poskytovány prostředky pro zjištovaní stavu projektu, pozastavení, stáhnutí nebo zrušení výpočtu projektu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Návrh a implementace systému pro kontrolu kompletnosti boxů
Filipský, Dalibor ; Pásek, Jan (oponent) ; Jirgl, Miroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací systému pro kontrolu kompletnosti výrobků v přepravních boxech. Obsah práce lze rozdělit do několika částí. První část práce obsahuje seznámení s procesem výroby a zařízením, pro které má být navržen systém kontroly výrobků. Druhá část práce se věnuje návrhu systému a popisu použitých hardwarových prvků pro kontrolní systém. Třetí část práce se zabývá vytvořením schématu zapojení elektrického rozvaděče. Čtvrtá část je zaměřena na návrh mechanických konstrukcí, jako je konstrukce skříně pro upevnění kamerového systému, osvětlení a návrh mechanických částí stoperů. V páté části práce je vytvořen simulátor kontrolního systému, sloužící pro ukázku funkčnosti a ovládání systému. Šestá část práce se zabývá zprovozněním komunikace mezi jednotlivými subsystémy kontrolního systému, jako jsou kamerové snímače, ovládací panel a řídicí systém. Sedmá část se věnuje tvorbou softwaru pro řídicí systém, HMI panel a také konfigurací dvojice kamerových snímačů. V závěrečné části jsou ukázky implementace navrženého systému v reálném procesu výroby.
Skupinový plánovač úkolů
Nguyen Cong, Thang ; Kopecký, Michal (vedoucí práce) ; Žemlička, Michal (oponent)
Práce popisuje návrh a implementaci nástroje, podporujícího skupinové plánování úkolů. Systém svým uživatelům prostřednictvím webového rozhraní umožňuje kontrolu nad úkoly svými a úkoly dalších lidí ve svých skupinách. Uživatelé si mohou vytvářet více kalendářů a sdílet je s ostatními uživateli. Systém je navržen modulárně tak, aby byl v budoucnosti snadno rozšiřitelný.
Model úloh s omezeními a mechanismů jejich plánování v UPPAAL SMC
Palúch, Filip ; Podivínský, Jakub (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Cieľom je vytvorenie prehľadu mechanizmov plánovania úloh v jednoprocesorovom prostredí. Použitím týchto mechanizmov sú navrhnuté a implementované jednotlivé modely v nástroji UPPAAL, na ktorý sa táto práca orientuje. Výsledkom práce je overenie validity a vlastností mechanizmov získaných na základe implementovania modelov. Na porovnávanie výsledkov z nástroja UPPAAL sú využíté nástroje TimesTool a Cheddar.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   začátekpředchozí23 - 32další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.